Sesongen 2006. Ett skritt frem og tre tilbake

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #21
    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    Idiotisk å antyde at vi ikke blir svekket av å miste TL's to største profiler.

    Erstatte profiler fra egen stall finnes det langt flere dårlige erfaringer med enn gode.
    Jeg synes det er idiotisk å ikke lese innlegget skikkelig før du svarer på den måten. Personlig mener jeg at Koren er en av Tippeligaens profiler, Mifsud skiller seg ikke spesielt ut. Mitt poeng er at LSK pr dags dato benytter disse to spillerne på en måte som eksluderer de gode kantene vi har i klubben. At Mifsud og Koren hele tiden søker vansklige løsninger i midten gjør at vi alt for ofte vinner ball og alt for sjelden kommer til sjanser. Jeg synes LSK har slitt med å være sjanseskapende i det siste, og mine tanker rundt hvordan LSK kan bli bedre er å rulle mer ut å utnytte de talentfulle og gode kantspillerne vi har.

    Siden du opplagt forstår mye mer enn meg, kan du kanskje komme med et konstruktivt forslag til hva LSK burde gjøre. Betale 10 millioner for å beholde Koren 2 år til? LSK har opplagt lite penger å rutte med for tiden, og Per Berg har uttalt at han ikke vil dra LSK alene. 10 millioner er såpass mye penger at man ikke "bare kan tilby han en kontrakt han ikke kan motstå, pengene kommer tilbake". For det er nettopp ingen garanti for at LSK vil få tilbake disse pengene, men vi kan ende med å komme opp i akkurat samme situasjon igjen, eller værst av alt, ende opp uten en god Koren eller penger.

    Det er ingen tvil om at Koren er en fantastisk fotballspiller, men jeg vil likevel tørre å påstå at han og Mifsud tildels ødelegger vårt angrepsspill ved at de er veldig interessert i å vise seg fram. Jeg mener det er til lagets beste at vi er flinkere til å utnytte kantene enn at samme mann valser 20 meter med ballen. Det handler også om tempo, og at ballen skal gå hurtig. Vi så et prakteksempel på strålende spill i forrige hjemmekamp mot VIF, da det var flotte kombinasjoner mellom Dan Anton, Riise og Koren for så å få en litt upresis stikker til Mifsud. Beklagelig vis synes jeg spillet vårt blir for forutsigbart, og alle sier det jo selv: med en gang Koren ikke fungerer har vi ikke et offensivt spill. Burde virkelig et lag være så avhengig av en spiller? Jeg synes det legges alt for mye ansvar på at Koren skal gjøre noe fabelaktig, det synes jeg blir feil fokus. Få ballene ut på kanten som Rösler uttalte at han ønsket mot Molde, behold den tanken og dyrk den fram mot neste sesong så vi har 2 praktfulle kantspillere som bruker enhver back i Tippeligaen som rundingsbøyer. DA tror jeg det kan bli mye samba for oss LSK-supportere.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #22
      Tror du har rett i mye her, men synes ikke vi kan gi Koren skylda for at kantspillet vårt her vært dårligere i år. Det virker som flere av spillerne forventer at Koren og spissene som skal score/skape ALLE målene/sjansene aleine. Synes det er på tide flere av spillerne tar ansvar og tørr mer på banen, og at dem blir med på løp oftere, og fullfører dem også.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
        Tror du har rett i mye her, men synes ikke vi kan gi Koren skylda for at kantspillet vårt her vært dårligere i år. Det virker som flere av spillerne forventer at Koren og spissene som skal score/skape ALLE målene/sjansene aleine. Synes det er på tide flere av spillerne tar ansvar og tørr mer på banen, og at dem blir med på løp oftere, og fullfører dem også.
        Helt enig, og det er absolutt sant at de andre spillerne også må ta ansvar. Men for meg virker det utifra spillernes uttalelser som det har blitt Korens jobb å gjøre det kreative med ballen og da synes jeg dessverre den går for ofte gjennom midten. Koren er flink også til å rulle ballen ut på sidene, men han liker å variere i løsninger og derfor blir ballen etter mitt skjønn spilt for sjelden ut på kanten. Mifsud synes jeg derimot ødelegger en del av det offensive spillet med å holde for lenge på ballen. I tillegg tar han ofte løpet ut på kanten, jeg mener han burde rulle ballen ut til vingen og komme seg inn i boksen hvor han truer scoring. Det jeg mener er at det meste spillet blir avhengig av Koren og at han har en god dag, noe som er helt galt. Derfor er jeg enig i det du sier, andre spillere må også ta et offensivt ansvar. Koren burde brukes som en verdifull angrepsbrikke som benyttes mye i oppspillsfasen, men han må også, sammen med de andre midtbanespillerne lære seg at det er meget effektivt å rulle ballen ut på kant og sette full fart mot boksen. Det var nettopp dette Gylfi var meget flink til, og Koren gjør også dette meget bra fler ganger.

        Jeg håper Husàr og Riise får en strålende sesong neste år, Riise har vært meget god i år. Jeg mener likevel han har mer å gå på offensivt, han slurver en del i pasningsspilet/innlegg, i tillegg kan han bli enda flinkere til å skyte fart å utfordre backen med en gang, i stedet for å holde igjen. Om han skal kjøre på må han vurdere utifra hvor spissene ligger, men i mange tilfeller har det tatt for lang tid før innlegget kommer, og da har spissene allerede gjort løpet sitt og må komme ut igjen for å heade ballen. Slikt blir det ikke fart over.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          #24
          Det som irriterer meg etter å ha biti negler i håpet om at Tromsø skulle karre til seg ett billig poeng i Tr.heim er at mens vi stort sett har tapt viktige poeng i slutten av kampene, har både Rosenborg og Brann vært flinke til å avgjøre de til sin fordel (unntak Start i Bergen). Idag scorer Rosenborg 4.55 på overtid. Hadde vi gjort det? Neppe. Mens Rosenborg bare fortsetter å spille, og er tålmodige i hvert angrep, begynner vi å slå langt og stresse.

          Men, men.. før sesongen hadde jeg vært fornøyd med 3 plass, men nå er det bare så bittert med tanke på hvor god start vi fikk.
          Og hver gang jeg avskriver Fugla, så vinner de neste kamp og gir meg nye forhåpninger, for så å skuffe meg igjen. Så derfor vinner de sannsynligvis mot Stabæk til helga, for å rote det bort i neste kamp.

          Kommentar

          • Röshbærj
            Medlem
            Hoffnarr
            • Sep 2004
            • 57

            #25
            Opprinnelig skrevet av jonrog
            Jeg kan ikke begripe hvorfor vi gang på gang skal skjerme ballen nede ved hjørneflagget til motstanderen når det er over 10 minutter igjen og spille og vi leder med et mål, samtidig som vi har 9 mann på egen halvdel. Slikt skal ikke et gullag fremstå. Øk ledelsen, ikke sikre den!
            Nei akkurat dette fatter ikke jeg heller!

            Dødballkongene LSK var jo ofte svært farlige og meget fryktede, SPESIELT på cornere.. men i år har det bare vært begredelig.. vi scorer ALDRI på corner (nei vi slipper faktisk heller inn selv).

            Utrolig frustrerende at man ikke engang prøver å legge corneren inn i feltet engang.. Kippe/Sundgot/Occean kan jo faktisk få hodet på ballen og da BLIR det farlig, istedet for å drible og gi motstanderen ballen tilbake i form av et innkast..

            Nei, ri på ettmålsledelser på den måten vi holder på er bare idiotisk, og det har vi da smertelig fått erfare denne sesongen..

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #26
              Vi er helt klart ikke så gode som det vi var i vårsesongen. Husker det trøkket vi satte opp mot Brann i Bergen i 2. omgang. Brann scorer i en god LSK periode. LSK girer opp og før vi scorer har vi vel to i tverrligger. Vi tvang fram en utligning. Sånt trykk har vi ikke lyktes med å skape syntes jeg. Det var brukbart i dag, i kampen mot Stabæk men det blir ikke mange sjanser av det.

              Kommentar

              Working...