UFCs framtid i Kanari-Fansen?
Collapse
X
-
Samme faen om det var Petter eller Tom Lund som gjorde det, det har ikke noe med denne tråden og gjøre. Det hjelper heller ikke og gjemme seg bak ^at når vi bluss ble vi angrepet av en egen suporter, som er høyt oppe i KFL^. Samme faen det vel. Er jo ikke det saken går ut på, ta gjerne opp den med hvem som helst annen, lag en egen tråd om det.
Poenget er at UFC blussa, de setter KFL og LSK i dårlig lys, de faktisk Henter bøter fra NFF, noe som er så idiotisk at det er bortimot latterlig.
Det som jeg ser på som forskjellen mellom UFC, team scooter og KGG, uten at jeg kjenner egentlig til noen av grupperingene bedre enn andre, er at team scooter og KGG prøver hvertfall ikke på sitt ytterste og promotere seg selv og sette KFL/LSK i dårlig lys. Noe jeg vil si UFC klarer faen bedre en en president i et stor land i vest.krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
Konsekvensene av det som skjedde i går er nok riktig, sett i sammenheng av at det ikke akkurat er første gangen dette skjer. Advarsler har forekommet før, og det er derfor på høy tid at konsekvenser forekommer. Det sier seg sjøl at når det ikke nytter å si ifra, så må nødvendigvis handling bli det neste steget.
Jeg har tidligere vært den, i samarbeid med andre også, av oss som sterkest har forsvart UFC, og som har ment at de har vært et positivt innslag med sin form for "supportering" av LSK, og at de absolutt har sin plass på Åråsen.
Den tiden er nå forbi. Punktum.
Det som foregikk i går er så forbanna dårlig gjort mot enkeltmennesker i KFL, mot LSK som klubb, mot KFL som helhet og mot personer som har stått opp for dem tidligere. "Dårlig gjort" er kanskje ikke en altfor kraftig påstand, men det er akkurat det her det er. Det er dårlig gjort.
Dårlig gjort mot LSK, fordi LSK som klubb har den aller beste hensikt når de inviterer folk til fotballkamp. Mangfold og kultur i fokus kan man si, men hva faen for en kultur skal man lære folk da? Er det sånn at folk skal syns at det er kult med bluss - er det kulturen? Dårlig gjort mot KFL, som sannsynligvis får en bot som mest sannsynlig ikke akkurat er innberegna i budsjettet, i tillegg til at dem nok en gang må forklare for styret i LSK ASA hvorfor dette skjer. Dårlig gjort mot enkeltmennesker, fordi de rett og slett får lyst til å gå fra stadion etter 46 minutter av kampen, fordi en gjeng oppe til høyre bestemmer seg for å starte et lite inferno fordi det er kult. Greit det er kult - jævla kult - det er det mange som syns. Men det er faen ikke kult lenger når det får de konsekvensene det gjør. Og jævli dårlig gjort mot de som har brukt masse tid på å stå og forsvare dem når orkanen blåser mitt i trynet på dem. Jeg syns oppriktig synd på Mykle, som seinest før kampen i går forsikrer andre enkeltmennesker om at alt er i orden, for så å få servert detta mitt i trynet. Jævlig flott opptreden av UFC. At han fikk nok når detta skjedde skjønner jeg forbanna godt. Jeg hadde antakelig gjort akkurat som han, men jeg hadde kommi dit litt fortere, for jeg hadde vel antakelig løpt ned alle mellom meg og dem.
Mykle har 100 prosent fokus på LSK og KFL mer eller mindre hele tiden. Jeg forsvarer ikke at han reagerer med å løpe ned noen og hytte med neven, men jeg forstår ham meget godt. I tillegg bør det nevnes at Arild har gitt en beklagelse til alle de som urettmessig ble rammet av dette. Det er liksom litt lett å glemme det.
Konsekvensene som nå oppstår er et helt riktig grep av styret i KFL, spør du meg. UFC har vanæra klubben nok nå, og pissa i trynet på alle som har stått å støtta dem tidligere. Jeg har vært en av dem, den støtta kan de nå se et godt stykke etter.
Arild, du har min fulle støtte i denne saken. Hilsen Patrick. Jeg tar det som en selvfølge at også alle andre i Team Scooter er på din og styret i KFL sin side hva gjelder det som nå har skjedd.Snjutleif - verdens kanskje mest berømte hamster.Kommentar
-
Hold dere til tema!
Denne trådens tema er UFCs framtid i Kanari-Fansen. Det er ikke relevant tema å dra inn sanksjoner på voldelig oppførsel som man mener man har opplevd.
Det er fullt mulig å starte en egen tråd for det, dersom det er ønskelig. Ikke noe poeng i å tåkelegge denne debatten ved å prøve å vri fokus over på noe annet.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg hadde ikke tenkt til å engasjere meg i denne saken, men jeg er seriøst så sykt lei KFL blitt den ledende supportergrupperingen i Norge, også skal vi klare å ødelegge det på grunn av noe så ufattelig dumt pga. uenigheter rundt tribunekultur... Jeg har sagt fra dag 1 UFC begynte å flørte med ting og tang at dette vil føre til splittelse innad i KFL, og vi fort kan oppleve noe alla apeberget og UE. Latter ble jeg møtt med den gang.. Javel.
Hva er poenget UFC? Seriøst. Vi trenger dere. Dere er en unik ressurs i KFL! dere er engasjerte, dere har lidenskap, dere skaper noe sykt med liv, dere er nettopp en stor grunn til at KFL er der dem er den dag i dag... Hvorfor i h.....e skal dere ødelegge for dere selv og alle andre med å gjøre noe dere veit er ulovlig? Hæ? Lærte dere ingenting etter Fredrikstad matchen? Jeg er ufattelig skuffa nå.. Mulig dere ikke bryr dere, men jeg syntes det er en trist dag for KFL uansett hvilke sanksjoner som måtte komme...
Hvorfor kan vi ikke bare bli KFL igjen? La undergrupperingene leve, men hold det på et nivå som er tillatt! Blandt 5000 medlemmer så blir det selvfølgelig uenigheter, det er ikke til å unngå! Men hvorfor skal vi krangle om tribunekultur? Hva er egentlig riktig tribunekultur? Det tror jeg vi aldri vil få svar på...
Mvh MagnetMagne som syntes det her er ufattelig kjipt. Og Snjutleif. En Scooter som er enig med deg her..
Sportsklubben for alltid!Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
-
Konsekvensene av det som skjedde i går er nok riktig, sett i sammenheng av at det ikke akkurat er første gangen dette skjer. Advarsler har forekommet før, og det er derfor på høy tid at konsekvenser forekommer. Det sier seg sjøl at når det ikke nytter å si ifra, så må nødvendigvis handling bli det neste steget.
Jeg har tidligere vært den, i samarbeid med andre også, av oss som sterkest har forsvart UFC, og som har ment at de har vært et positivt innslag med sin form for "supportering" av LSK, og at de absolutt har sin plass på Åråsen.
Den tiden er nå forbi. Punktum.
Det som foregikk i går er så forbanna dårlig gjort mot enkeltmennesker i KFL, mot LSK som klubb, mot KFL som helhet og mot personer som har stått opp for dem tidligere. "Dårlig gjort" er kanskje ikke en altfor kraftig påstand, men det er akkurat det her det er. Det er dårlig gjort.
Dårlig gjort mot LSK, fordi LSK som klubb har den aller beste hensikt når de inviterer folk til fotballkamp. Mangfold og kultur i fokus kan man si, men hva faen for en kultur skal man lære folk da? Er det sånn at folk skal syns at det er kult med bluss - er det kulturen? Dårlig gjort mot KFL, som sannsynligvis får en bot som mest sannsynlig ikke akkurat er innberegna i budsjettet, i tillegg til at dem nok en gang må forklare for styret i LSK ASA hvorfor dette skjer. Dårlig gjort mot enkeltmennesker, fordi de rett og slett får lyst til å gå fra stadion etter 46 minutter av kampen, fordi en gjeng oppe til høyre bestemmer seg for å starte et lite inferno fordi det er kult. Greit det er kult - jævla kult - det er det mange som syns. Men det er faen ikke kult lenger når det får de konsekvensene det gjør. Og jævli dårlig gjort mot de som har brukt masse tid på å stå og forsvare dem når orkanen blåser mitt i trynet på dem. Jeg syns oppriktig synd på Mykle, som seinest før kampen i går forsikrer andre enkeltmennesker om at alt er i orden, for så å få servert detta mitt i trynet. Jævlig flott opptreden av UFC. At han fikk nok når detta skjedde skjønner jeg forbanna godt. Jeg hadde antakelig gjort akkurat som han, men jeg hadde kommi dit litt fortere, for jeg hadde vel antakelig løpt ned alle mellom meg og dem.
Mykle har 100 prosent fokus på LSK og KFL mer eller mindre hele tiden. Jeg forsvarer ikke at han reagerer med å løpe ned noen og hytte med neven, men jeg forstår ham meget godt. I tillegg bør det nevnes at Arild har gitt en beklagelse til alle de som urettmessig ble rammet av dette. Det er liksom litt lett å glemme det.
Konsekvensene som nå oppstår er et helt riktig grep av styret i KFL, spør du meg. UFC har vanæra klubben nok nå, og pissa i trynet på alle som har stått å støtta dem tidligere. Jeg har vært en av dem, den støtta kan de nå se et godt stykke etter.
Arild, du har min fulle støtte i denne saken. Hilsen Patrick. Jeg tar det som en selvfølge at også alle andre i Team Scooter er på din og styret i KFL sin side hva gjelder det som nå har skjedd.
Jeg må si at dette var et av de bedre innleggene i denne debatten.
All ære til Patrick i Team Scooter for at han kaller en spade for en spade i denne saken.
Vi har gang på gang sittet i møter og diskutert problemstillinger rundt dette med bluss og viktigheten av å dra i samme retning.
Alle gangene har UFC vært tilstede og ingen fra UFC har noen gang satt seg i mot det som har blitt bestemt.
De har derimot gått ut og sagt at NÅ drar KFL i samme retning.
Dette har tydeligvis bare vært tomt prat for i praksis utfører de noe helt annet.
Dette siste som skjedde nå har bare vært dråpen som har fått begeret til å renne over for mange. Og det er sannelig på tide at gjentatte regelbrudd får konsekvenser.
Jeg håper alle i KGG står 100% bak den støtten som gis til Mykle i denne saken.
MVH Tommy(forsanger)Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Vel, du stiller vel rimelig innhabil i denne saken, all den tid du har brukt denne tråden til å snu sakens kjerne i tråden, til å bli en svertekampanje mot nevnte person(er).Mortus vivis praecipant
¤ Brigate Giallo ¤Kommentar
-
Og du kan vel si deg enig i at kommer det en reaksjon mot det ene, MÅ det komme mot det andre??
Så hvis noen tror at jeg prøver å sverte noen, så tar de feil. Det er nettopp det jeg synes er feil med hele denne tråden. Man har lagd en tråd der man sverter UFC.
Egentlig burde jo ikke dette være en diskusjon engang, fordi regelverket til KFL forbyr jo begge handlinger, og hvis reglementet skal ha noen troverdighet i fremtiden bør man straffe disse personene i henhold til dette uten at alle medlemmene i KFL ska ha en mening om det.
Men sånn ble det ikke..Kommentar
-
I Molde gjorde UFC en organisert handling som var over grensen. Hvorfor vil du da si at dette kan tolkes som sverting all den tid det var UFC som gjorde handlingen? De er oppegående tenkende vesener, og de er fullstendig klar over reglementet. At de gjorde dette for andre gang i år, gjør situasjonen enda verre.
-okb!Kommentar
-
Det er rene spekulasjoner at UFC utpreget har tatt avstand fra resten av gjengen. At enkelte velger å gjøre annet enn bare å sitte på puben i 4 timer kan være av andre årsaker enn at man selv vil leke tøffe. Jeg synes det blir å lete etter feil som egentlig ikke eksisterer når man drar fram så syltynne argumenter.
Grunnen til at veldig mange av de i UFC ikke er åse på pubene med resten av kfl,er jo at de ikke er gammle nok til og være der det serveres både øl og sprit.
Tro meg,de er fra 15 el 16 år og oppover. tøffe?nr 7
Kommentar
-
Kommentar
-
det er faktisk ikke mange fra 15 - 16 og oppover.. og de som er det fikk ikke kjøpt drikke... de serverte både Øl og sprit på Dockside der UFC var.Supporterne er fotballens hjerte
Ultras Felt CKommentar
-
For at det ikke skal være tvil vil jeg få fram at jeg støtter KFL 100%. Jeg har vært medlem siden starten i '92. Alt for Fugla!NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Det må ikke bli sånn at man ikke kan diskutere UFC's blussing pga. evt. voldsepisode etterpå.
Det må heller ikke bli sånn at den eventuelle voldsepisoden ikke skal diskuteres fordi det var blussing i forkant.
Moderatorene har nå bestemt at dette er to uavhengige debatter.RoyVaadal.Kommentar
-
Kommentar
-
Egentlig burde jo ikke dette være en diskusjon engang, fordi regelverket til KFL forbyr jo begge handlinger, og hvis reglementet skal ha noen troverdighet i fremtiden bør man straffe disse personene i henhold til dette uten at alle medlemmene i KFL ska ha en mening om det.
Men sånn ble det ikke..
Ser du nevner noe om troverdighet til reglementet.... det nevnes vel noe om pyro der? Står også at det skal forekomme intern selvjustis på tribunen ved brudd på kjørereglene. Så kan man jo alltids diskutere hva som er rett og galt i forhold til hvor grensene skal trekkes opp for den interne selvjustisen.
Hvordan skal man reagere mot folk som tydelig setter pris på det anarkistiske?Mortus vivis praecipant
¤ Brigate Giallo ¤Kommentar
Kommentar