UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 638

    Dette har jeg sagt hele tiden, at undergrupper er noe tull . Vi er KFL, og det burde holde. Hvorfor i all verden skal noen kalle seg ufc, kgb osv? Er det for å være tøffest, synge høyest, flagge mest eller hva? Man står jo stort sett sammen med de samme folkene på hver kamp, men man trenger vel ikke kalle seg noe for det? Vi er KFL, og vi skal stå sammen for å støtte fugla, klubben i vårt hjerte.

    Ufc blusset i Fredrikstad, og i Molde, enda de vet det ikke er lov. Ikke sammenlign det å røyke med det å blusse, for klubben for ikke bor for at noen røyker, men det får man ved blussing. Er ikke vi der fordi vi elsker klubben?? Hvorfor ønsker da noen å skade den?? UFC har tøyd strikken ganske langt. Bla ved flere anledninger og provosert ved flagg med forskjellige motiver o.l. De fikk en ny sjanse, og den klarte de å bruke opp igår. Ut med svina, Ut med svina.
    Ikke kom med at det er verre å klikke , som tydligvis, hvis jeg har forstått rett A.M. gjorde. Hadde det ikke blitt blussa, hadde han ikke klikka, så enkelt er det. Videre har han vært med siden 1990, da Bøffelberget startet under tv-bua, med 50-100 stykker. I alle disse 16 årene, har han brukt all sin fritid på KFL-LSK, som idag teller 5000 medlemmer. Dette er hans livsverk, og når han da gang på gang ser at det er en 30 stk som må ødelegge det ryktet som er bygd opp, skjønner jeg at han klikker, og dette burde ikke få noen følger for han. Jeg skjønner dog at en gjeng som ikke var født da det hele startet, kanskje ikke skjønner dette.. MAKAN!!
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      Opprinnelig skrevet av maurakanari
      Dette har jeg sagt hele tiden, at undergrupper er noe tull . Vi er KFL, og det burde holde. Hvorfor i all verden skal noen kalle seg ufc, kgb osv? Er det for å være tøffest, synge høyest, flagge mest eller hva? Man står jo stort sett sammen med de samme folkene på hver kamp, men man trenger vel ikke kalle seg noe for det? Vi er KFL, og vi skal stå sammen for å støtte fugla, klubben i vårt hjerte.

      Ufc blusset i Fredrikstad, og i Molde, enda de vet det ikke er lov. Ikke sammenlign det å røyke med det å blusse, for klubben for ikke bor for at noen røyker, men det får man ved blussing. Er ikke vi der fordi vi elsker klubben?? Hvorfor ønsker da noen å skade den?? UFC har tøyd strikken ganske langt. Bla ved flere anledninger og provosert ved flagg med forskjellige motiver o.l. De fikk en ny sjanse, og den klarte de å bruke opp igår. Ut med svina, Ut med svina.
      Ikke kom med at det er verre å klikke , som tydligvis, hvis jeg har forstått rett A.M. gjorde. Hadde det ikke blitt blussa, hadde han ikke klikka, så enkelt er det. Videre har han vært med siden 1990, da Bøffelberget startet under tv-bua, med 50-100 stykker. I alle disse 16 årene, har han brukt all sin fritid på KFL-LSK, som idag teller 5000 medlemmer. Dette er hans livsverk, og når han da gang på gang ser at det er en 30 stk som må ødelegge det ryktet som er bygd opp, skjønner jeg at han klikker, og dette burde ikke få noen følger for han. Jeg skjønner dog at en gjeng som ikke var født da det hele startet, kanskje ikke skjønner dette.. MAKAN!!
      Enig... Mye som skjer hos oss som hos søpla.. De sliter med sine UE.. Var moro med forberget og bakberget under bua, men det var fortsatt Bøffelberget. Nå bør vi være KANARIFANSEN, og kun det...:lsk:

      Kommentar

      • GulMann
        Medlem
        Hoffnarr
        • Sep 2006
        • 43

        Jeg ser ikke noe galt i at UFC har buss til Molde, heller ikke at de er på annen pup enn KFL er ikke da dette en fordel at skulle de finne på noe krøll så draes ikke vi med de.
        så på dette planet er det muligens bare posetivt. da slipper vi blussing bak bensinstasjoner osv, på KFL sin kappe.
        At de har nå egne skjerf medx UFC er jo perfekt, da vet man letter hvem som kan lukes ut, og hvem som trenger banepike for å klare å følge regler under kamp. mulig også slik at disse kan stoppes og sjekkes ekstra før kamper, men vet jo at disse som går med skjerf ikke er de som bringer med seg bluss.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Hvis det er sånn at KFL mener vold er mindre alvorlig en rampestrekene til UFC, da må jeg si at jeg ikke kan identifisere meg med KFL lenger. Jeg vet hva den personen som gjorde dette har betydd for KFL og LSK, men det forsvarer fortsatt ikke hans handlinger. Vold er noe jeg mener KFL bør ta lang avstand ifra, uansett om det er Tom Lund, eller Pelle Kanari som står for de handlingene.
          Jeg synes det er bra UFC står til ansvar for det de har gjort, og betaler eventuelle bøter av egen lomme. Og det bør vel egentlig være slutt på denne saken?

          Kommentar

          • maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 638

            Jeg synes det er bra UFC står til ansvar for det de har gjort, og betaler eventuelle bøter av egen lomme. Og det bør vel egentlig være slutt på denne saken?
            Hvorfor skal de slippe så lett?? For at de kan blusse på neste kamp igjen!!! Hva er problemet med å følge NFF sine regler!!!
            Last edited by Rønnern; 25.09.2006, 20:06.
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av Serbern
              Enig... Mye som skjer hos oss som hos søpla.. De sliter med sine UE.. Var moro med forberget og bakberget under bua, men det var fortsatt Bøffelberget. Nå bør vi være KANARIFANSEN, og kun det...:lsk:
              Jepp. "Bakberget hater forberget sanger..." var klart en av de feteste låtene noensinne.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                Opprinnelig skrevet av maurakanari
                Hvorfor skal de slippe så lett?? For at de kan blusse på neste kamp igjen!!! Hva er problemet med å følge NFF sine regler!!!
                Som nevnt tidligere har NFF også regler mot røyking på stadion. Skal vi opprette en ny tråd hver gang noen fyrer en sigg på tribunen? Min mening er at røyking er mye kjipere. Jeg hater røyk lukt. Jeg virkelig hater å stå bak en person som røyker, men jeg klikker ikke mentalt alikevell.

                Kommentar

                • Christa
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 326

                  UFC og KFL har ikke sittet på utallige møter og diskutert røyking.
                  Det UFC gjorde med blussinga i går er et løftebrudd.
                  Det er det hele diskusjonen går ut på.

                  Last edited by Christa; 25.09.2006, 20:16.

                  Kommentar

                  • artois
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 176

                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    At folk ikke liker pyro det respekterer vi.

                    Men dere velger likevel å fyre av? Hva slags respekt er det?

                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Vi har aldri sagt at vi ikke kommer til å blusse igjen.
                    Noe særlig sterke signal om at UFC en gang for alltid velger å sette seg over LSK og KFL får man vel ikke?
                    Mortus vivis praecipant
                    ¤ Brigate Giallo ¤

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Som nevnt tidligere har NFF også regler mot røyking på stadion. Skal vi opprette en ny tråd hver gang noen fyrer en sigg på tribunen? Min mening er at røyking er mye kjipere. Jeg hater røyk lukt. Jeg virkelig hater å stå bak en person som røyker, men jeg klikker ikke mentalt alikevell.
                      Helt enig. Røyking og blussing er 100% sammenlignbart.

                      Nei. Akkurat i dag ser jeg kun en eneste positiv ting ved UFC, og det er at jeg får øvd meg på sarkasme. Den sammenlikningen dere oppererer med er som å unnskylde seg for å klinka ned en fyr i fylla med at han muligens kjørte på rødt en gang.

                      Selv om både røyking på stadion og blussing er forbudt, er to to helt vidt forskjellige nivåer på hvor alvorlige overtrampen er.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                        Helt enig. Røyking og blussing er 100% sammenlignbart.

                        Nei. Akkurat i dag ser jeg kun en eneste positiv ting ved UFC, og det er at jeg får øvd meg på sarkasme. Den sammenlikningen dere oppererer med er som å unnskylde seg for å klinka ned en fyr i fylla med at han muligens kjørte på rødt en gang.

                        Selv om både røyking på stadion og blussing er forbudt, er to to helt vidt forskjellige nivåer på hvor alvorlige overtrampen er.
                        På samme måte som voldshandlinger, som er et langt mer alvorlig overtramp enn blussing. Også velger man å fokusere på blussingen fremfor at det er slossing internt i KFL.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Men hva er grunnen til at det blir intern slossing da?

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            På samme måte som voldshandlinger, som er et langt mer alvorlig overtramp enn blussing. Også velger man å fokusere på blussingen fremfor at det er slossing internt i KFL.
                            Nå var ikke jeg på Røkkeløkka, så jeg skal ikke uttale meg om den episoden, mer enn på generellt grunnlag.

                            I utgangspunktet ser jeg poenget ditt med at en voldshandlig er et værre overtramp enn å fyre av bluss, men dersom man har tatt et par øl (uten at jeg sier at de som fyrte av blusset/blussene hadde gjort det) skal det ikke mye til før det går jævlig galt. Har lest en del innlegg om tidligere episoder med bluss, der blant annet ei lita jente fikk fyr på håret sitt, og et av våre forummedlemmer fikk påtent jakka si, nevnes. Med andre ord skal tydligvis ikke så fryktelig mange ting gå galt før det nær sagt er livsfarlig med bluss.

                            Jeg tør begi meg ut på en sammenlikning...

                            Bluss er som å kjøre i fylla. Det er ikke nødvendigvis sånn at det går galt, og oppstår farlige situasjoner, men det kan veldig fort gjøre det. Det er nettopp derfor det er ulovlig, og dermed ikke sosialt akseptert.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Men hva er grunnen til at det blir intern slossing da?
                              At enkeltpersoner i KFL ikke klarer styre seg. Vold er uansett ingen unnskyldning uansett hvor idiotisk enkelte må mene blussingen var.

                              Kommentar

                              • GulMann
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2006
                                • 43

                                Fokuset her skal ligge på hvorfor reagerer folk og de aller fleste slik på
                                dette som UFC gjør? gjelder ikke bare sentrale KFL folk, men andre også.

                                UFC har gjort dette før, og det bør ikke fortsette slik at det er bare å si, OK gi oss boten vi betaler den gjerne.
                                Når dette blir en vane forbrytelse skal straffen økes.
                                Be NFF og la oss si 80-90 000 slik at det i minste også kan svi litt for UFC sine medlemmer.
                                Grunnen til at enkelte reagerer som dette med å kunne gå til fysiske angrep ar at den dritten som UFC klarer å kaste over Kanarifansen er verre en den dritten vi selv kan få fra Enga supportere, den dritten de slenger preller av, men dette blir sittende for vi vet at vi ikke kan stole på egne medlemmer.

                                Vet ikke heller om de ønsker å støtte sitt lag, når man går nøytralt kledd og banner som sjelden viser LSK, Lillestrøm eller lignende.

                                Kommentar

                                • Kenneth
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Oct 2005
                                  • 51

                                  mm, folk må kunne styre seg, og slå ned folk pga de blusser er helt borte! syntes han som gjorde det skal minst få samme straff som UFC!

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                    Helt enig. Røyking og blussing er 100% sammenlignbart.

                                    Nei. Akkurat i dag ser jeg kun en eneste positiv ting ved UFC, og det er at jeg får øvd meg på sarkasme. Den sammenlikningen dere oppererer med er som å unnskylde seg for å klinka ned en fyr i fylla med at han muligens kjørte på rødt en gang.

                                    Selv om både røyking på stadion og blussing er forbudt, er to to helt vidt forskjellige nivåer på hvor alvorlige overtrampen er.

                                    Jeg kan på sett og vis være enig i at blussing er en grovere overtredelse enn røyking. Men prinsippet er det samme. Er det ikke lov, så er det ikke lov. Skal jeg være ærlig kan jeg ikke si at jeg synes blussing fortjener en straff som medvirker utestengelse og ekskludering fra Kanari-Fansen og Lillestrøm sportsklubb. Da røyking og fyll aksepteres i så stor grad som det gjør, selv om det ikke er ulovlig kan man ikke plutselig skrike "Alarm, kast dem ut" da det er UFC som gjør noe galt.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Gurgle
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Jan 2006
                                      • 24

                                      Nå skal det sies at ikke alle i ufc var enige i blussinga. Det var noen fra ufc som tok avstand fra blussinga igår. Kom til oss og sa at det bare ble for dumt osv...
                                      http://www.KGGsc.com

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        Ta det med vold intert eller i en annen tråd, ikke gidd og bruk tid på og snakke seg unna at blussing er monge når man ikke har lov til det. det gjør at KFL blir satt i dårlig lys, av andre fanser og NFF. OGSÅ fra lillestrøm.
                                        Jeg ser det på den måten at det desverre er noen som altid setter seg selv høyere en KFL og LSK her, noen som faktisk ikke bryr seg hva majoriteten vil eller mener. Hva de fleste er bra eller dumt for KFL og LSK.
                                        Ja jeg er enig at vold er dumt, men la nå det bli en annen sak en tråden sier: UFCs framtid i Kanari-Fansen.
                                        Her er det faktisk snakk om regelbrudd som går utover hele KFL og LSK. Volds episoden går utover enkeltpersoner, ikke hele gupperinga som KFL og LSK.

                                        Lenge leve KFL
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 488

                                          Hvis denne personen som ville klappe til disse blusse-idiotene blir utestengt, så møter ikke jeg opp på feltet så lenge han ikke er der.

                                          Kanarifansen for alltid, ufc og alle de andre gruppene kan ta seg en bolle.
                                          Last edited by Ranakanaris; 25.09.2006, 20:54.

                                          Kommentar

                                          Working...