UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglefar
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 202

    #41
    ufc bluss og bråk

    Trodde bare det var klansmedlemmer som endte i bråk på kampene. Kjipt at folk reagerer sånn.
    Var ikke på kampen, så jeg så ikke hva som hendte på tribunen. Men forstår jeg det riktig når jeg det høres som om det var bråk innad i kfl. sine rekker.
    Hvis dette er tilfellet så håper jeg vi får orden på det med det samme.
    Spiller ingen rolle om det var ufc eller eller vanlig kanaris. Utad så er vi en å samme suportergjeng.
    Hvis det vanker bøter for blussene som ble tent så må jo disse bøtene være personlige. Folk får ta ansvar for det de gjør. Selv om jeg syntes det er utrolig stemningsskapende med bluss da.

    Går ann å søke om å få bruke bluss før kamp, gjør det ikke??

    Ufc. lager vanligvis super stemning på kampene med synging , hopping, bannere og flagg. Håper de klarer å komme til en løsning med dette her så vi fortsatt kan ha de med å lage god stemning og støtte laget.

    :twisted: :twisted: :twisted:
    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #42
      Opprinnelig skrevet av Fuglefar
      Hvis det vanker bøter for blussene som ble tent så må jo disse bøtene være personlige. Folk får ta ansvar for det de gjør. Selv om jeg syntes det er utrolig stemningsskapende med bluss da.
      Jeg synes også det er skikkelig fett med bluss og ivret for en bøtekasse som skal gå til å betale bøter fra NFF ved blussing. Men, noe sånt har vi ikke og en utfordring med blussinga mot Molde var jo at de fra UFC som blussa gjemte seg bak tostangsflagg sånn at de ikke skulle bli identifisert.

      Mulig gutta fra UFC hadde tenkt å ta bota uansett, men da blir det dumt å gjemme seg bak bannere og flagg. De må kunne stå for sine handlinger, alt annet er feigt.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • fuglemater
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Sep 2006
        • 1

        #43
        Nei og nei

        Hvor skal man begynne i dette kaoset av skyttergravgerilja og beskyldninger.
        Her har en gjeng på 20 - 30 personer klart det kunststykket å terge opp 5000
        andre, 5000 er tallet andre på forumet oppererer med, jeg vet ikke eksakt.
        Har fulgt med en stund på forskjellige tråder med "tribunekultur".
        Men nå måååå jeg bare få ut litt agresjon her.
        Det har blitt diskutert opp og ned om grupper generelt, og UFC spesielt.
        Det siste pga diverse episoder.
        Hva er det som er så vanskelig med å ta avstand fra personer/grupper, som så åpentlyst bryter gitte regler/lover ????
        Etter 8 mnd lesning i gjennom forumet, kan jeg fortsatt ikke forstå dette.
        Kan noen klare å gi en "vettug" forklaring ??

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #44
          vel hjemme gitt, etter fly som var veeeeldig forsinka.

          Trist med interne stridigheter, men det måtte vel komme
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Namcher
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Sep 2006
            • 5

            #45
            så på kampen på tv2 zebra, la merke til at det lå passe tett
            med røyk over deler av banen :neutral:
            Mvh megselv.

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              #46
              Jeg har sansen for livet ufc lager (liker ikke at de absolutt MÅ kalle seg en så "tøff" ting som ultras, men jeg elsker engasjementet deres). Men i slike situasjoner som vi er i nå, der de får kritikk, så savner jeg noen klare, voksne svar på voksne spørsmål (vet at det også er mye ræl og beskyldninger uten rot). Noen av ultrasene har en veldig "verdensmester"-holdning til oss andre, selv om vi er saklige. Vil noen fra ufc ta ansvar her? Det dumme her er jo "tøffere" dere er i kjeften i sånne diskusjoner, jo flere uvenner får dere. Og det er ikke alle som stiller spørsmål ved deres handlinger som hater dere...

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #47
                Jeg har vært av de som har vært redd for en utvikling hvor Kanari-Fansen splittes opp i nye, selvstendige grupperinger. Dette har jeg advart mot i flere innlegg og pubdiskusjoner, men har blitt "beroliga" med at dette er under kontroll, folk snakker sammen, vi skal dra i samme retning, alle er vi sammen om å støtte Fugla, osv. osv.

                Redselen har ikke blitt mindre nå, og jeg håper at styret i Kanari-Fansen tar seg god tid under dagens møte til å diskutere hvordan UFC-episoden i Molde skal håndteres.

                Flere jeg snakka med etter matchen var klar på at nå må disse kastes ut av fansen en gang for alle. Jeg håper ikke det blir løsningen. Samtidig ser jeg at det er ekstremt utfordrende å forholde seg til medlemmer som så åpenlyst setter i gang tiltak som er mot vedtatt policy i KFL.

                UFC oppfører seg som en opprørsk tenåring som opponerer mot foreldrene. I en familiesituasjon er vel neppe den beste framgangsmåten å hive dem ut av huset, bytte låser og si at du aldri er velkommen hjem igjen.

                Det som kompliserer situasjonen er at jeg har følelsen av at en del har motiver som går langt ut over ergrelsen over blussing på tribuna i Molde. Er det ikke noen nå som fryder seg over en grunn til nå "å ta rotta" på UFC?

                Bråket som oppstod i etterkant er flaut! At erfarne KFL'ere blir så provosert over fjortiss-gjengen at man løper bort for å starte nevekamp er en overreaksjon uten like. Da hadde jeg mer sansen for en del av de rundt meg på tribunen som foreslo å vende ryggen mot UFC da de blussa.

                Jeg forsvarer ikke UFCs handlinger på noen som helst måte. Blussinga var meningsløs. Når man er så redd for å bli kasta ut av stadion (eller er det lengre utestengelser man frykter?) at man må pakke inn blussing i banner og flagg har man jo faen meg tapt på forhånd. Hvor kult er det da? Ikke kom å påstå at dette er sånn alle andre ultrasgrupper gjør det.

                Ikke kan jeg skjønne at noen i UFC mener at dette støtter laget til bedre innsats heller. De visste på forhånd at dette er kontroversielt, og resultatet blei en lang periode med uro på feltet, dårligere synging og mindre støtte til Fugla - akkurat det helt motsatte av det ultras-kulturen tilsier.

                Av og til har jeg sans for sivil ulydighet, og selv om jeg ikke er enig i verken virkemiddel eller sak kan jeg respektere de som kjemper mot en ordning de mener er totalt feil. Men så er vi tilbake til problematikken med skjerf over ansikt og å gjemme seg i mengden. Det er og blir feigt og ryggesløst!

                Jeg hadde håpa på at KFL kunne unngått å havne der som mange andre har gjort før oss. Ett sterkt felt med samstemte forsangere gir det beste trøkket. Nå er jeg i tvil om vi greier det. Jeg håper fortsatt på at det er et håp etter dagens styremøte i Kanari-Fansen.
                Vidar Evje

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  #48
                  Et veldig bra innlegg. Jeg tror heller ikke på utestengelse, det tror jeg bare vil skape mer bråk og splid. Vi må få de gutta ned fra pidestallen sin og til å klare å ta til seg kritikk. Kanari-Fansen, Foren Eder!:lsk:

                  Kommentar

                  • Eru
                    -RBK-supporter-
                    • May 2006
                    • 59

                    #49
                    Er det mulig? Er dere virkelig her igjen?

                    Alt UFC gjorde var å fyre opp noen bluss og gjemme "synderne" bak noen tostangsflagg. Hva er så fryktelig galt med det? Disse gutta har sannsynligvis mer enn nok peil på potensielle sikkerhetsproblemer med bluss og behandler "fyrverkeriet" deretter. Det er ikke så vanskelig å bruke det riktig. Bruker man det riktig så er det helt ufarlig.

                    Dere burde ikke sitte her og lange ut mot UFC. Alt de har gjort er å legge ned en innsats for å sette farge på tribunen. I langt større grad enn de fleste andre på feltet deres. Dere burde heller site her og lange ut på dem som var så forferdelig opprørt over UFC's lille pyro-show. Som gikk til angrep på sine egne. Det er disse som ikke har peiling på samhold og gruppementalitet. Det er disse som potensielt kan bli deres død som supportergruppering, slik alle gamlisene etterhvert har blitt det for Klanen.

                    Hva så om UFC sitter på egen pub og samler seg på et eget felt? I alle supporterklubber har du mange kameratgjenger som foretrekker å pilse i sitt eget selskap. Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge de faktisk bidrar på tribunen. Og der er det vel andre på kanarifeltet som bør ha dårlig samvittighet?

                    "UFC er slemme og blusser når styret har satt nei".

                    Vel. Styret deres er kanskje ikke pro bluss, men styret deres er kanskje ikke særlig representativt heller, all den tid dere har folk i styret som SITTER på kamp? Enkeltmedlemmer i en organisasjon er dessuten ikke nødt til å følge styrets anbefalinger i ett og alt.

                    For alt jeg vet kan gutta i UFC være idioter og klovner. Men denne stadige forfølgelsen av alle som har en annen supportermentalitet enn den jevne sau i flokken, er helt på trynet og vil være katastrofal for norsk supporterkultur.

                    UN fra Trondhjæm vi e her......

                    Kommentar

                    • volla
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Mar 2005
                      • 31

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Eru
                      Er det mulig? Er dere virkelig her igjen?
                      "UFC er slemme og blusser når styret har satt nei".

                      Vel. Styret deres er kanskje ikke pro bluss, men styret deres er kanskje ikke særlig representativt heller, all den tid dere har folk i styret som SITTER på kamp? Enkeltmedlemmer i en organisasjon er dessuten ikke nødt til å følge styrets anbefalinger i ett og alt.

                      UN fra Trondhjæm vi e her......
                      Å nei, er det deg igjen?

                      Først, en mann av 5 stk i styret sitter, og det mest grunnet en dårlig rygg, men samme det.
                      Godt at du ser ned på de som sitter, de kan umulig være like gode supportere som feks ufc, som gang etter gang gjør slik at LSK og KFL står i risiko for å få store bøter.

                      Styret i KFL sier vel nei til blussing av den åpenbare grunn at det rett og slett ikke er lov? Og all den tid man skulle ønske det er lov, så er faktisk UFC enn så lenge en gruppering i KFL, og de fleste i UFC er vel medlemmer av KFL, så da må de innrette seg etter det lovlig valgte styret da.

                      Ellers så føler jeg at vi ikke har så meget å lære fra Trondheim mtp supporterkultur, så ditt nærvær er vel egentlig ikke ønsket her. Ta tak i de korte setningene i Kjernen du. Takk.

                      Volla
                      -mere enn en bydel
                      -volla
                      Bydel med sjel

                      Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

                      Kommentar

                      • okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        At enkelte velger å gjøre annet enn bare å sitte på puben i 4 timer kan være av andre årsaker enn at man selv vil leke tøffe. Jeg synes det blir å lete etter feil som egentlig ikke eksisterer når man drar fram så syltynne argumenter.
                        Argumentasjonen min går selvsagt på at blussingen var langt over grensa. At hvis man skal bli behandlet som en voksen person, så må man også oppføre seg voksent. Alle de involverte er klar over regelverket. Ikke minst er de klare over konsekvensene. Utestengelse og bot.

                        UFC valgte å benytte en annen pub enn resten av de som hadde reist til Molde. Jeg sier ikke at det var galt, men jeg oppfatter det som lite lojalt. Det er likevel ikke det selve saken dreier seg om. Det er helheten.

                        -okb!
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Eru
                          Alt UFC gjorde var å fyre opp noen bluss og gjemme "synderne" bak noen tostangsflagg. Hva er så fryktelig galt med det?
                          Allerede her beviser du at du ikke har peiling. Les regelverket. Tror det ligger på www.fotballsupporter.no

                          -okb!
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                            Politiet hadde full kontroll på noen sekunder, så det er ikke akkurat noen Hotell Cæsar-episode..
                            Nå følger ikke jeg med på Hotel Cæsar, men det var over raskt. Ille var det selvsagt likevel for de som var i nærheten.

                            Til tross. Dette har ingen formildende omstendigheter for handlingen som UFC foretok i forkant.

                            -okb!
                            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                              Går ann å søke om å få bruke bluss før kamp, gjør det ikke??
                              Ikke på samme måte som det ble blusset nå. NFF har forbud mot pyro på tribunen. Noen tilfeller av godkjennelser finnes det kanskje for stjerneskudd osv, men det kjenner jeg ikke godt nok til.

                              -okb!
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

                                #55
                                Det går ann å søke om tillatelse til å blusse jo.
                                Men er en del sikkerhetstiltak som skal være i orden for at det blir godkjent.

                                Kommentar

                                • Kloachim
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2005
                                  • 207

                                  #56
                                  Hvis UFC er det de står for at de er så betaler de en eventuelt bot som skulle komme uten vis og men. Etter det jeg har lest her så virker det som om ikke alle vet hva UFC står for! Ultras felt C. Ultras beskrevet med korte ord: gjør alt for klubben sin, lager et hælvetes og bra liv på trubunen. . .

                                  Å kaste ut UFC gjengen uten om og men mener jeg ville bli skandale, ingen i KFL gjør det de gjør på tribunen, nå tenker jeg ikke på ulovlige ting som bluss ect. men UFC lager tribuneliv av de skjeldne. De kan ikke fortsette sånn som de gjør så det beste tror jeg ville være å gi en advarsel om utestengelse vis dette skulle skje igjen!
                                  Last edited by Kloachim; 25.09.2006, 09:22.
                                  I wouldn`t kill you if you bit my head of!

                                  Kommentar

                                  • Eru
                                    -RBK-supporter-
                                    • May 2006
                                    • 59

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av volla

                                    Først, en mann av 5 stk i styret sitter, og det mest grunnet en dårlig rygg, men samme det.
                                    Godt at du ser ned på de som sitter, de kan umulig være like gode supportere som feks ufc, som gang etter gang gjør slik at LSK og KFL står i risiko for å få store bøter.
                                    KFL risikerer ikke bøter. LSK løper heller ingen særlig risiko. Jeg tror aldri det har skjedd at en norsk klubb har blitt bøtelagt for blussing på bortebane. Jeg ser ikke ned på sittefolk, for all del, men er ikke KFL en gruppering av stående, syngende supportere?
                                    Styret i KFL sier vel nei til blussing av den åpenbare grunn at det rett og slett ikke er lov? Og all den tid man skulle ønske det er lov, så er faktisk UFC enn så lenge en gruppering i KFL, og de fleste i UFC er vel medlemmer av KFL, så da må de innrette seg etter det lovlig valgte styret da.
                                    UFC er vel ikke en gruppering i KFL? De er en gruppering hvor alle(?) enkeltmedlemmene 'tilfeldigvis' er medlem av KFL og bidrar for å bedre stemningen på feltet deres.
                                    Ellers så føler jeg at vi ikke har så meget å lære fra Trondheim mtp supporterkultur, så ditt nærvær er vel egentlig ikke ønsket her. Ta tak i de korte setningene i Kjernen du. Takk.
                                    Vel, en del av dere har åpenbart noe å lære om mentalitet. Det ble blusset på Sandefjord - RBK for et par uker siden. Ingen kom med lignende utfall eller ønsker om å angi sine egne der. Dere trenger ikke like alt UFC gjør, for all del, men det er et stykke derfra til å skulle ønske å ekskludere dem fordi de har et annet syn på supporterkultur enn dere.

                                    Opprinnelig skrevet av okb
                                    Allerede her beviser du at du ikke har peiling. Les regelverket. Tror det ligger på www.fotballsupporter.no
                                    Jeg er da fullstendig klar over at pyroteknikk ikke er lovlig. Det er brudd på norsk straffelov og brudd på NFF sitt arrangementsreglement. Men så kommer da spørsmålet: Hvor forferdelig er det å bryte akkurat disse reglene? Har du kjørt for fort noen gang? Har du drukket øl i en park? Har du kjørt på rødt lys? Har du lastet ned en film?

                                    Det er selvsagt et moment som kan diskuteres at pyro faktisk er ulovlig, men det bør ikke være det sentrale momentet. Jeg har nevnt det før: hva om NFF forbyr ståplasser? Hva om NFF krever at man skal sitte på setet kampen igjennom? Problemstillingen er aktuell. Mener du fortsatt man skal rette seg etter reglene og gå aktivt ut mot dem som våger å motsette seg slike forbud?

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kloachim
                                      Å kaste ut UFC gjengen uten om og men mener jeg ville bli skandale, ingen i KFL gjør det de gjør på tribunen, nå tenker jeg ikke på ulovlige ting som bluss ect. men UFC lager tribuneliv av de skjeldne.!
                                      Hva faen mener du med det? Jeg, og mange med meg, synger og hopper like mye som UFC.Men det er ikke alle som har like stort behov for å annonsere det... Ikke trenger jeg noen egen click for å få det til heller. Er dog medlem av en "undergruppe", men vi kjører kødding over hele fjøla.

                                      Jeg er for blussing, men all den tid det vanker bøter, er det umulig å ikke ha et amvibalent forhold til den slags aktiviteter. Om det er ulovlig, det driter jeg i. Det er eventuelle bøter som svir, pluss at det kan være til hinder for en videreutvikling av KF. Tenker da f.eks. på goodwill fra LSK sentralt, forhold til sponsorer osv osv. (jada, ser at det kanskje ble litt selvmotsigende)

                                      Men vi skal passe oss for å ikke bli for "soft" også.
                                      Last edited by scages; 25.09.2006, 09:46. Begrunnelse: Litt for kjapp på avtrekkern

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Kloachim
                                        ingen i KFL gjør det de gjør på tribunen, nå tenker jeg ikke på ulovlige ting som bluss ect. men UFC lager tribuneliv av de skjeldne.
                                        Makan til tull. KGG som er gjengen til forsanger-Tommy er minst like gira, vi har veldig mange rundt meg på FeltA og på FeltC er det også veldig mange med bra mentalitet.

                                        Jeg liker UFC sin utholdenhet og den ubetinga positive støtten de gir til laget, men det er maaaaaaaaaaange i KFL som går dem en høy gang. Kutt ut det vanvittige forherligelsen av UFC, så spesielle er de ikke.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Bondekanari
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2004
                                          • 146

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Kloachim
                                          Å kaste ut UFC gjengen uten om og men mener jeg ville bli skandale, ingen i KFL gjør det de gjør på tribunen, nå tenker jeg ikke på ulovlige ting som bluss ect. men UFC lager tribuneliv av de skjeldne.
                                          Om vi ser bort ifra blussinga, merkeklær og fremheving av navnet sitt, hva er det UFC gjør som er så unikt og mye bedre enn andre supportere på feltet vårt?

                                          Kommentar

                                          Working...