UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    #61
    Opprinnelig skrevet av Bondekanari
    Om vi ser bort ifra blussinga, merkeklær og fremheving av navnet sitt, hva er det UFC gjør som er så unikt og mye bedre enn andre supportere på feltet vårt?
    De er flinke til å vifte med flagg&sånn, men det dem er best på er kanskje å dra igang nye sanger - det er mye lettere å gjøre det som sammesveiset gruppe enn som enkeltperson.
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

    Kommentar

    • Bondekanari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2004
      • 146

      #62
      Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
      De er flinke til å vifte med flagg&sånn, men det dem er best på er kanskje å dra igang nye sanger - det er mye lettere å gjøre det som sammesveiset gruppe enn som enkeltperson.
      Og dette gjør dem på en så mye bedre måte enn KGG og Team Scooter?

      Kommentar

      • Lillestrøm Kirke
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 1470

        #63
        Opprinnelig skrevet av Bondekanari
        Og dette gjør dem på en så mye bedre måte enn KGG og Team Scooter?
        Nei, ikke nødvendigvis, jeg sammenlignet mer med oss vanlige dødelige ikke-grupperte.
        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #64
          Opprinnelig skrevet av Eru
          Vel, en del av dere har åpenbart noe å lære om mentalitet. Det ble blusset på Sandefjord - RBK for et par uker siden. Ingen kom med lignende utfall eller ønsker om å angi sine egne der. Dere trenger ikke like alt UFC gjør, for all del, men det er et stykke derfra til å skulle ønske å ekskludere dem fordi de har et annet syn på supporterkultur enn dere.
          Skal man bidra i debatten, er det en fordel med en viss innsikt i hva utfordringen dreier seg om. De fleste i styret i KFL synes blussing er kult og nær sagt samtlige har vært med å dratt ulovlige bluss tidligere.

          Det som gjør saken noe delikat er at mange i KFL generelt og fra styret har forsvart UFC ovenfor LSK, politi og paranoide medsupportere. "Slapp av, det er greie gutter som ikke gjør noe galt" eller "Blir ikke noe trøbbel med de gutta, la dem få være i fred".

          Nå får LSK nok et påskudd til å stramme skruen ovenfor UFC og de av oss som har brukt tid og energi på å snakke positivt om UFC og forsvare dem, blir stående igjen som idioter i så henseende.

          Så kan man spørre seg om det er så galt at det blusses. Nei, i utgangspunktet ikke, men KFL er avhengig av å ha et godt samarbeid med LSK og har valgt å legge seg på en linje hvor blussing ikke er ok. Dette først og fremst på grunn av at KFL ikke ønsker at LSK skal få svi økonomisk i form av bøter.

          Dette er kommunisert ut til medlemmene, også UFC og etter hva jeg forstår så har UFC uttalt at de aksepterer de retningslinjene. Da blir det feil å utnytte feltet til KFL for å få utløp for sin trang til pyro. Skjønner godt at flere i KFL er skuffet over UFC nå.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • fuglungen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2004
            • 195

            #65
            At mange syntes blussinga til UFC var kjipt i Molde er godt forståelig. Dette er jo et tema som fansen er veldig delt på, og det er ikke 5000 medlemmer som er i mot blussing som enkelte mener her.
            Syntes situasjonen i etterkant var verre, da lederskikkelser i KFL gikk bananas mot UFC fordi de mente at stemningen tapte seg fordi de hadde blusset. Nja på en måte... MEN stemningen tapte seg i allefall etter at de sprang bort til UFC og lagte bråk.
            Er det slik KFL skal bli på borteturer, ser jeg ingen grunn til å bli med på tur igjen.

            Å kaste ut UFC ut av kanarifansen, vil vel antagelivis føre til situasjonen som Brann var igjennom. Da de to store supporter grupperingene ikke engang kunne være på samme pub.

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #66
              Dette bør ikke utarte seg til en diskusjon for eller mot blussing. Jeg kan synes selv at blussing er kult, men det er en annen sak.

              Spørsmålet som bør diskuteres og andre allerede har tatt opp med rette, er hva gjør man når blussing er ulovlig og man likevel ønsker å gjøre det?

              Svaret i mitt hode, er at da bør de som ønsker blussing arbeide først for at KFL stiller seg positive til blussing offisielt, og deretter arbeide for å påvirke NFF og LSK gjennom de kanaler man har til rådighet.

              Og til stadighet utføre noe som ikke bare er ulovlig, men som mange andre supportere er uenige om, ødelegger man ikke bare for seg selv men også resten av KFL.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Bondekanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2004
                • 146

                #67
                Opprinnelig skrevet av fuglungen
                Å kaste ut UFC ut av kanarifansen, vil vel antagelivis føre til situasjonen som Brann var igjennom. Da de to store supporter grupperingene ikke engang kunne være på samme pub.
                Jeg er heller ikke sikker på at utkastelse er tingen, men hvilke virkemidler har vi? Advarsler og retningslinjer er gitt fra KFL, LSK og politiet tidligere. Skal vi vende det andre kinnet til og håpe det ikke skjer igjen?

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                  Jeg er heller ikke sikker på at utkastelse er tingen, men hvilke virkemidler har vi? Advarsler og retningslinjer er gitt fra KFL, LSK og politiet tidligere. Skal vi vende det andre kinnet til og håpe det ikke skjer igjen?
                  Det har allerede skjedd en gang tidligere. Fredrikstad borte.

                  -okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • Bondekanari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Mar 2004
                    • 146

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av okb
                    Det har allerede skjedd en gang tidligere. Fredrikstad borte.

                    -okb!
                    Det forsterker bare min mening om at dette må få konsekvenser for de involverte. Advarsler gir ingen mening, så lenge gjentatte brudd ikke medfører konsekvenser.

                    Hvor vidt konsekvensene skal gjelde de som holdt blussene, eller UFC som helhet, bør noen som kjenner gruppen, og tidligere hendelser, bedre enn meg uttale seg om.

                    Kommentar

                    • Frode Thai
                      KFL styremedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 380

                      #70
                      Rett ut.....

                      Kanari-Fansen, LSK og UFC har gjennom felles møter bestemt kjøreplan for oppførsel.

                      Alle parter ble enige om å følge spillereglene.

                      Når da UFC som gruppe, velger å bryte disse reglene, må man også forstå at dette medfører konsekvenser for dem som gruppering.

                      Å komme med "sorry, vi beklager" er etter min mening ikke godt nok, da dette var en planlagt handlig fra deres side.

                      For at endel negative ting ikke skal utvikle seg videre, må LSK og KFL stramme til mye fremover, og mine forslag er :

                      Legg ned RB-feltet.
                      Skulle bot komme for nevnte hendelse, sørg for at denne betales av UFC.
                      Kast UFC medlemmer ut av KFL/LSK
                      Utesteng UFC fra Åråsen resten av sesongen.
                      Flere LSK og KFL vakter på alle kamper, borte som hjemme.


                      Jeg er inneforstått med at dette er svært strenge tiltak, men ettersom nevnte gruppe ikke greier å forholde seg til spillereglene, tror jeg både LSK og KFL er bedre tjent med at vi fjerner hele uromomentet.


                      Frodethai
                      :lsk:


                      frode Johansen
                      Frode Johansen
                      styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #71
                        Jeg var til stede i Molde, og var i motsetning til veldig mange andre ikke påvirket av alkohol. Så mye rart som skjedde under og etter blussingen, men velger ikke å dvele så mye ved det.

                        Faktum er imidlertid at blussing er forbudt, enten man liker det eller ikke.

                        Når man diskutere evt sanksjoner overfor UFC, så blir jeg forundret når enkelte advarer mot at dette kan skape splid og avstand internt i KFL.

                        Er det ikke akkurat det Ultras hele tiden har villet?

                        De reiser i egen buss, holder seg for seg selv før kampen og stilte i går med egne skjerf som jeg tror var kjemisk fritt for LSK eller KFL logoer/budskap. Det eneste som sto på de jeg så var ULTRAS. Arrester meg om jeg tar feil.

                        I hele denne grupperingsdebatten har jeg fra dag 1 ment at undergrupperinger IKKE gjør KFL som enhet sterkere. Derimot tror jeg vi vil oppleve at stadig flere interne konflikter/diskusjoner oppstår.
                        Mer og mer ressurser og engasjement kommer til å gå med på å løse disse og jobbe for forsing.

                        Er det riktig ressursbruk?

                        Som gammel fotballsynser - med fartstid på Åråsen og landet forøvrig siden -70-tallet - så vil jeg fortsatt hevde at enkelte undergrupper kanskje er like opptatt av egen eksponering som hvor bra KFL oppfattes som støttespiller for laget vårt.

                        Er det riktig vei å gå?

                        Mvh
                        Gammer´n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • Kopperud
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2006
                          • 1697

                          #72
                          kaste ut folk fordi de har det litt gøy på tribunen hvor dumt er ikke det:lsk:
                          Ultras Felt C 2005x2015

                          Lillestrøm & Bajen

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av frodethai
                            Legg ned RB-feltet.
                            Skulle bot komme for nevnte hendelse, sørg for at denne betales av UFC.
                            Kast UFC medlemmer ut av KFL/LSK
                            Utesteng UFC fra Åråsen resten av sesongen.
                            Flere LSK og KFL vakter på alle kamper, borte som hjemme.
                            Du er faen meg streng. Er du like hård mot barna dine når de er ulydige

                            Jeg synes du overdriver nå Frode. En eventuell bot skal selvfølgelig sendes videre til de ansvarelige i UFC, men å utestenge dem fra Åråsen på grunn av rampestreker er å gå for langt.

                            Når det gjelder utkastelse fra KFL, er det også en overreaksjon, men en skal selvfølgelig ikke se bort fra at medlemmene i UFC selv finner ut at et medlemsskap i KFL ikke er forenlig med det de ønsker å stå for.

                            Tror nok at UFC får det tøft nok som det er, nå som de ved egen hjelp fra støtt fra seg en del av de støttespillerne de hadde.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • LSK-jenta
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2004
                              • 656

                              #74
                              Planen min var egentlig å ikke skrive noe om denne hendelsen, men siden folk fra UFC beskylder meg for at det bare er jeg og Kjetil som er imot UFC sine holdninger. Så håper jeg de leser denne tråden og ser at det faktisk er ganske mange fler.
                              Jeg vil også legge til til deg som går rundt å sprer humbug om at jeg er redd dere og føler meg trua, skaff deg en annen hobby

                              Jeg har ingenting imot UFC som personer og syns mange av dere er hyggelige mennesker.
                              Men når dere har holdninger som dere har, som kan straffe både KFL og LSK, så håper jeg dere tar til fornuft og enten slutter med det tullet deres eller melder dere ut av KFL/LSK. Ingen av organsisasjonene er tjent med å ha dere som medlemmer når dere går imot "reglene/rettningslinjene" man har satt.

                              Jeg forsvarer ikke personen(e) som gikk til angrep på noen fra UFC etter blussingen, men jeg kan forstå vedkommende veldig godt.
                              Når man viser tillit til folk, så forventer man vel å få det samme tilbake.

                              Det var flere fra styret i KFL som kunne bekrefte i går at det måtte skje noe.

                              Jeg hørte også rykter om at blussingen skulle bli bøtlagt, noe jeg syns er veldig bra. Men er det sånn at det går ann å bøtlegge enkeltpersoner eller får LSK det som klubb eller KFL det som organisasjon?
                              Det er ingen problem for MFK å lete frem på sikkerhetsopptakene fra i går hvem som gjorde det. For de har sinnsykt bra overvåknings -rutiner der oppe.

                              Som jeg har sagt mange ganger før:
                              La Kanari-Fansen bli en, en for alle - alle for en, organisasjon igjen.:lsk:
                              Yvonne

                              Kommentar

                              • Bondekanari
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2004
                                • 146

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Jeg synes du overdriver nå Frode. En eventuell bot skal selvfølgelig sendes videre til de ansvarelige i UFC, men å utestenge dem fra Åråsen på grunn av rampestreker er å gå for langt.

                                Når det gjelder utkastelse fra KFL, er det også en overreaksjon, men en skal selvfølgelig ikke se bort fra at medlemmene i UFC selv finner ut at et medlemsskap i KFL ikke er forenlig med det de ønsker å stå for.

                                Tror nok at UFC får det tøft nok som det er, nå som de ved egen hjelp fra støtt fra seg en del av de støttespillerne de hadde.
                                Mener du med dette at så lenge dem betaler en eventuell bot, så er det ikke behov for noen reaksjon fra KFL? Hva skjer da neste gang...

                                Kommentar

                                • Kopperud
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2006
                                  • 1697

                                  #76
                                  :lsk: får vel bare fortsette med bøter...
                                  Ultras Felt C 2005x2015

                                  Lillestrøm & Bajen

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                                    Mener du med dette at så lenge dem betaler en eventuell bot, så er det ikke behov for noen reaksjon fra KFL? Hva skjer da neste gang...
                                    Da har de tatt ansvar for sine handlinger og jeg synes at så lenge blusserne gjør opp for seg, så skader de hverken LSK eller KFL.

                                    Utfordringa med blussing er jo først og fremst et økonomisk spørsmål i form av bøter.

                                    Og som sagt, nå har UFC på eget initiativ tatt avstand til sine støttespillere i KFL og det er etter min mening straff nok.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Frode Thai
                                      KFL styremedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 380

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Du er faen meg streng. Er du like hård mot barna dine når de er ulydige

                                      Jeg synes du overdriver nå Frode. En eventuell bot skal selvfølgelig sendes videre til de ansvarelige i UFC, men å utestenge dem fra Åråsen på grunn av rampestreker er å gå for langt.

                                      Når det gjelder utkastelse fra KFL, er det også en overreaksjon, men en skal selvfølgelig ikke se bort fra at medlemmene i UFC selv finner ut at et medlemsskap i KFL ikke er forenlig med det de ønsker å stå for.

                                      Tror nok at UFC får det tøft nok som det er, nå som de ved egen hjelp fra støtt fra seg en del av de støttespillerne de hadde.


                                      Jeg leser hva du skriver Rønnern, men opprettholder mine strenge forslag til reaksjoner.

                                      Andre supporterklubber i Norge, har slitt med det samme vi sliter med nå tidligere. Folk som skal vise seg frem, folk som er tøffere enn toget, folk som velger sine egne greier, det være seg kamper,puber,klesstil og engasjement utenfor egen supporterklubb.

                                      Er det nødvendig å tråkke i deres fotspor, når disse allerede har gjennomgått mye av dette før oss? Alle vet hvor skoen trykker.

                                      Stram snøret. Nok er Nok.
                                      Riv tak i roten og fjern ugresset, raskt og enkelt.

                                      Frodethai
                                      :lsk:

                                      Frode Johansen
                                      Frode Johansen
                                      styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        #79
                                        Synes dette blir for latterlig. Hvis man kaster ut UFC folk fra KFL eller stadion pga dette regner jeg med at dette setter standarden for andre regelbrudd som f.eks røyking?? Sto på feltet under vif kampen, og det var flere "ikke UFC" rundt meg som sto å blåste røyk i trynet mitt.
                                        Så vidt jeg vet er dette også imot regelverket på samme måte som blussing?
                                        Så hvis blusserne straffes, mener jeg vi må ha en nulltoleranse ovenfor andre reglebrudd som f.eks røyking også.

                                        Og uten at jeg har vært i Molde synes jeg det virker som at det som skjedde etter er mye mer alvorlig. Hvis det er sånn at andre gikk til angrep på blusserne. Vold på tribunen synes jeg ikke KFL bør være kjent med.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #80
                                          Jeg har sagt dette fra første stund; grupperingene kommer bare til å føre med seg bråk og tullball på sikt. Egotripping er ikke noe vi har bruk for, men det er nettopp det disse gutta driver med. Grupperingene ødela i Bergen, ikke la det ødelegge for oss også. Fridtjof er for øvrig helt enig, så regn dette som en dobbeltstemme for ekskludering eller lignende reaksjoner. Bare tull.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...