UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Blir det noe mer av UFC på RB nå?
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      "Hvis det er slik at UFC skal straffes for lovbrudd, skal hvilkensomhelst annen person som begår et lovbrudd straffes på samme måte. Om man i den forstand røyker, er drita eller utøver vold som en enkeltperson. Dette mener jeg er udiskutabelt, det skal være like retningslinjer for alle."
      LSK får ikke bot for verken folk som røyker eller folk som er fulle. Hvis du leser gjennom tråden er det ikke bare det at UFC bryter reglene som er poenget. UFC har også brutt tilliten til KFL ved å handle motsatt av det man tidligere har blitt enige om. Det betyr at verken LSK eller KFL kan ha noen tiltro til UFC lenger. Dermed nytter det ikke med dialog mellom partene. Da står man igjen med sanksjoner.
      Last edited by MobBoss; 25.09.2006, 20:23. Begrunnelse: quoting
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • FuglaAlex
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 537

        Skjønner ikke helt hvorfor folk lager så mye oppstyr for.

        Greit nok UFC gjorde noe ulovelig.. jeg sto selv ved UFC folka, og når de blussa så kom politiet opp med bøtte og slokka den også gjorde de ikke noe mer ut av det.

        MEN så kommer de voldelige kara, det er DA det blir "ukontrolert" på tribunen... Hadde ikke de kommet bort og klikka mentalt så hadde det ikke blit NOE mer ut av saken...
        Supporterne er fotballens hjerte
        Ultras Felt C

        Kommentar

        • Kopperud
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2006
          • 1697

          Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
          Skjønner ikke helt hvorfor folk lager så mye oppstyr for.

          Greit nok UFC gjorde noe ulovelig.. jeg sto selv ved UFC folka, og når de blussa så kom politiet opp med bøtte og slokka den også gjorde de ikke noe mer ut av det.

          MEN så kommer de voldelige kara, det er DA det blir "ukontrolert" på tribunen... Hadde ikke de kommet bort og klikka mentalt så hadde det ikke blit NOE mer ut av saken...

          stemmer det det var føsrt når dissa folka kombort å lagde bråk det blei "farlig" på tribunen ikke når dem blussa... :lsk:
          Ultras Felt C 2005x2015

          Lillestrøm & Bajen

          Kommentar

          • Frode Thai
            KFL styremedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 380

            Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
            Skjønner ikke helt hvorfor folk lager så mye oppstyr for.

            Greit nok UFC gjorde noe ulovelig.. jeg sto selv ved UFC folka, og når de blussa så kom politiet opp med bøtte og slokka den også gjorde de ikke noe mer ut av det.

            MEN så kommer de voldelige kara, det er DA det blir "ukontrolert" på tribunen... Hadde ikke de kommet bort og klikka mentalt så hadde det ikke blit NOE mer ut av saken...


            Kanari-Fansen har en TIFO-gruppe. Det er denne, sammen med engasjerte supportere som skal legge forholdene til rette for tifo arrangement, slik at man slipper farlige situasjoner, lovbrudd og andre ubehagligheter.

            Man kan ikke tillate "alle og enhver" å blusse på tribunen, fyre opp nødraketter osv når det passer dem.


            Enkelt og greit, er det ikke??


            Frodethai
            :lsk:
            Frode Johansen
            Frode Johansen
            styremedlem KFL

            Kommentar

            • FuglaAlex
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 537

              Og de som synes det bare er teit/dumt at de var på en annen pub osv osv.. jeg var både på DOckside (der UFC var) og på 1911..

              det var MER liv på Dockside med UFC enn det var på 1911...

              Grunnen til at vi var på Dockside var pga vi kom til Molde ganske tidlig og da var ikke 1911 åpna, da valgte vi å slå oss ned på Dockside siden de hadde uteservering og de var allerede hadde åpna.
              Supporterne er fotballens hjerte
              Ultras Felt C

              Kommentar

              • e.d
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 688

                Men det var vel kjent for ledelsen i KFL at UfC skulle leie egen buss. -Gav ledelsen noen signaler tilbake til ufc om at dette ikke var ønskelig? Eller var de tause og ufc forstod at dette var helt greit å gjøre. Jeg mener at det at undergrupper i kanarifansen organiserer sin egen transport til bortekampene er helt greit. Men hvis ledelsen mener noe annet må de si ifra om det.

                Tror det er viktig at KFL sin ledelse tydeligjør overfor kanarifansen hva som er lov i undergruppene og hva som samsvarer med KFL sin filosofi og hva som ikke gjør det. Da blir det lettere for resten av kanarifansen og godta det undergruppene gjør,- at dette skjer klart og tydelig innenfor rammene til KFL: Dette skulle vært gjort mye tidligere og ville ha hindret spekulasjonen i kanarifansen om UFC er med i KFL eller om de er en utbrytergruppe. Fordi det er dette som skaper mistillitt og grobunn for voldsomme reaskjoner mot det UFC gjør.

                Jeg vet at UFC ikke er en utbrytergruppe, men man kan få det inntrykket og mange har fått det fordi UFC har vært helt forferdelig dårlige på å kommunisere rundt sin egen virksomhet. Og det er veldig synd fordi de står stort sett for en tribunekultur som jeg gjør og som jeg har inntrykk av at KFL også gjør. og istedetfor da å få diskusjoner for å forbedre denne tribunekulturen så blir det 1000 diskusjoner som etter 2 innlegg handler om hvorvidt man er for eller imot UFC.
                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                Kommentar

                • FuglaAlex
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 537

                  Opprinnelig skrevet av frodethai
                  Kanari-Fansen har en TIFO-gruppe. Det er denne, sammen med engasjerte supportere som skal legge forholdene til rette for tifo arrangement, slik at man slipper farlige situasjoner, lovbrudd og andre ubehagligheter.

                  Man kan ikke tillate "alle og enhver" å blusse på tribunen, fyre opp nødraketter osv når det passer dem.


                  Enkelt og greit, er det ikke??


                  Frodethai
                  :lsk:
                  Frode Johansen

                  Jo er det, men da får KFL gjøre noe med det, hvis de ikke gjør noe med det (noen de helt sikkert kommer til ågjøre) så hjelpre det lite at folk skriver masse tull om UFC på forumet.. spessielt fra de som ikke var på kampen...

                  jeg valgte å dra med UFC fordi jeg kjenner mange der og ville dra med folk jeg kjente... for og være ærlig har jeg ikke hatt det så kult på en fotballtur på lenge....
                  Supporterne er fotballens hjerte
                  Ultras Felt C

                  Kommentar

                  • Frode Thai
                    KFL styremedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 380

                    Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                    Og de som synes det bare er teit/dumt at de var på en annen pub osv osv.. jeg var både på DOckside (der UFC var) og på 1911..

                    det var MER liv på Dockside med UFC enn det var på 1911...

                    Grunnen til at vi var på Dockside var pga vi kom til Molde ganske tidlig og da var ikke 1911 åpna, da valgte vi å slå oss ned på Dockside siden de hadde uteservering og de var allerede hadde åpna.


                    Tenk da hvor bra det kunne blitt OM UFC hadde vært sammen med resten av folka på 1911.

                    Tenk hvor flott det hadde vært om UFC hadde tatt ansvar og dratt i gang noe på 1911.

                    På 1911 var det jo tross alt MYE mennesker...Og det var jo der KFL hadde bedt oss om å komme.

                    Sammen er vi best i Norge.


                    Frodethai
                    :lsk:

                    Frode Johansen
                    Frode Johansen
                    styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

                      Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                      Jo er det, men da får KFL gjøre noe med det, hvis de ikke gjør noe med det (noen de helt sikkert kommer til ågjøre) så hjelpre det lite at folk skriver masse tull om UFC på forumet.. spessielt fra de som ikke var på kampen...
                      Masse tull? Denne tråden er til for å diskutere om UFC har leverett under KFL-paraplyen etter de trosset tilliten de hadde og blusset i Molde.

                      .. og ja. Jeg var på kampen. Jeg var en av de som var først oppe ved UFCs blussing for å få de til å vise seg, men ingen av de var tøffe nok til å stå fram. De gjemte seg bak det de hadde av to-stangs, og når vi endelig klarte å få innsyn så lå alle blussene og fyrverkeriet på betongen. Voksent!

                      -okb!
                      Last edited by okb; 25.09.2006, 15:51.
                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                      Kommentar

                      • Fugla..
                        Utestengt
                        • Jul 2006
                        • 62

                        Skjønner ikke hvorfor det skal lages noe stor sak ut av det med at Ultras var på en annen pub. De kom tidlig til Molde, og dro derfor på den puben. Jeg var selv på samme pub, og gutta satt rundt to bord, spiste pizza og tok noen pils. Fugla-sanger hele tiden, både "live" og over høytalerene, bra vær, med stor uteservering (noe ala lekteren i oslo) og det var en generelt veldig god stemning der.

                        Fikk dessuten senere høre at UFC hadde tatt turen innom 1911 før de dro på løkka.

                        At de kjørte egen buss skjønner jeg heller ikke hvorfor det blir noe oppstyr rundt. Hadde de gjort det til hver eneste kamp kunne jeg skjønt hvorfor det blir diskusjon, men det var trossalt bare en gang. Kanskje gutta ville bli bedre kjent med hverandre?

                        Vil legge til at jeg ikke tok UFC sin buss.

                        Virker som om en gruppe på 5-6 personer er ute etter å finne feil hos UFC. Kan skjønne at det blir diskusjon rundt blussingen, men måten det ble gjort på av de som ble sure på kampen i går, er minst like ille som selve blussingen. Det jeg ikke skjønner folk kan trekke frem som argument er pub & buss. Det blir for dumt å lete etter feil hos egne supportere.

                        Kommentar

                        • Kopperud
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2006
                          • 1697

                          UFC var en tur innom 1911 men det blei no jævli trangt når de kom...

                          jeg var med dem å vi fant et koselig å hyggelig sted å satt oss der... er vel ikke noe galt i å ha et eget liv å ikke følge alle andre :lsk:
                          Ultras Felt C 2005x2015

                          Lillestrøm & Bajen

                          Kommentar

                          • Franken
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 1036

                            Jeg har nå lest denne tråden, og "Fugla.." du kan føye inn i rekken av de som prøver å finne feil. I mine øyne er det definitivt feil å blusse. Det er også i mine øyne feil å fikse egen buss og dra på egen pub. Vi skal da for faen stå sammen, som norges klart beste supporterklubb. At UFC da kjører sitt eget løp er for meg veldig merkelig.

                            Spent på å høre hva Petter og resten av styret sier i denne saken.
                            Fra Baillsund

                            Kommentar

                            • Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

                              det er vel ikke noe gærent i å ha egen buss vi får jo ikke snakka sammen med de i den andre bussen for det:lsk:
                              Ultras Felt C 2005x2015

                              Lillestrøm & Bajen

                              Kommentar

                              • Fugla..
                                Utestengt
                                • Jul 2006
                                • 62

                                Opprinnelig skrevet av Franken
                                Jeg har nå lest denne tråden, og "Fugla.." du kan føye inn i rekken av de som prøver å finne feil. I mine øyne er det definitivt feil å blusse. Det er også i mine øyne feil å fikse egen buss og dra på egen pub. Vi skal da for faen stå sammen, som norges klart beste supporterklubb. At UFC da kjører sitt eget løp er for meg veldig merkelig.

                                Spent på å høre hva Petter og resten av styret sier i denne saken.

                                For meg er poeng nummer 1. Å støtte LSK. Er vel de vi er der for er det ikke?

                                Jeg har forøvrig heller ikke FORSVART blussinga. Les hva jeg skriver.

                                Kommentar

                                • Frode Thai
                                  KFL styremedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 380

                                  En buss sjåfør en buss sjaåfør....

                                  Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                  det er vel ikke noe gærent i å ha egen buss vi får jo ikke snakka sammen med de i den andre bussen for det:lsk:


                                  Det som nesten var tidenes galskap, er i følge sentrale kilder i UFC, at buss- sjåføren dere plukket opp underveis, og som skulle dele kjøringen med en annen sjåfør, var kanonfull og lå å spøy på dassen.

                                  Vedkommende ble kastet av underveis....




                                  Frodethai
                                  :lsk:
                                  Frode Johansen
                                  Frode Johansen
                                  styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • Christer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 388

                                    Hvorfor skal folk henge seg opp i at ufc kjørte egen buss og var på en annen pub... hvorfor er det så galt? Hva med de som tok fly eller kjørte oppover, er det også feil siden de ikke tok buss med kfl??
                                    Skulle tro at det var vm i å finne noen feil med ufc for enkelte her..

                                    Kommentar

                                    • Kopperud
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2006
                                      • 1697

                                      Opprinnelig skrevet av frodethai
                                      Det som nesten var tidenes galskap, er i følge sentrale kilder i UFC, at buss- sjåføren dere plukket opp underveis, og som skulle dele kjøringen med en annen sjåfør, var kanonfull og lå å spøy på dassen.

                                      Vedkommende ble kastet av underveis....




                                      Frodethai
                                      :lsk:
                                      Frode Johansen

                                      tror jeg lar være å uttale meg om det siden jeg ike veit helt hva som skjedde der:lsk:

                                      veit bare at det ikke var noe fyll fra sjaføren sin side
                                      Ultras Felt C 2005x2015

                                      Lillestrøm & Bajen

                                      Kommentar

                                      • fuglungen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2004
                                        • 195

                                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                        ja, helt enig, men var ikke blussingen i regi av UFC? voldsutøvelsen skjedde ikke i regi av KFL og KFL kan derfor ikke holdes ansvarlig for den episoden
                                        Når volden utøves av profilerte personer i KFL mener jeg saken får et annet lys

                                        Kommentar

                                        • allez
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Jun 2006
                                          • 11

                                          Helt latterlig og avfeie bråket som oppsto etter blussingen slik som enkelte prøver. Mer opptatt av at noen har brukt litt pyro enn at en av de mest sentrale gutta i kfl kommer skrikende nedover tribunen og skriker jeg skal drepe deg, eller du skal dø eller noe i den dueren. Sto rett nedenfor der det skjedde så vet meget godt hva som skjedde.Synes kanskje det er på tide og ta opp dette temaet. Jeg synes ihvertfall at sånn oppførsel er uakseptabel.

                                          Til den som føler seg truffet. Hva og hvem jeg tar bilder av det skal du bare drite i. Det så jævelig fett ut fra der jeg sto med blussene, og jeg får ikke gjordt noe fra eller til med de som blusset. Så da det allerede hadde skjedd så er det mitt valg om jeg vil ta bilde, skrike masse dritt eller stå og klappe fordi jeg synes det så fett ut.

                                          Kommentar

                                          Working...