UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Opprinnelig skrevet av Fugla..

    Virker som om en gruppe på 5-6 personer er ute etter å finne feil hos UFC. Kan skjønne at det blir diskusjon rundt blussingen, men måten det ble gjort på av de som ble sure på kampen i går, er minst like ille som selve blussingen. Det jeg ikke skjønner folk kan trekke frem som argument er pub & buss. Det blir for dumt å lete etter feil hos egne supportere.
    5-6? Da har du jammen ikke fulgt med i timen.

    Når det gjelder at UFC var på dockside, dette ser jeg ikke på som noe galt. Jeg var der selv, grunnet at 1911 ikke åpna før 2, jeg gikk dog til 1911 etterhvert, og det gjorde UFC også ,selv om det da var kort tid igjen til kamp.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Fugla..
      Utestengt
      • Jul 2006
      • 62

      5-6 som LETER etter feil. Sa ikke at det var 5-6 som var imot blussinga, og har kritisert dette. Det er mange fler.

      Kommentar

      • krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

        Det som er litt gøy, uansett hva vi spør om eller lurer på om UFC som gruppering eller navn osv, så får man jo aldri et bra svar. Liker seg liksom så godt rundt grøten.
        krisruds medlem av KFL siden 1996


        OI OI OI nå har vi det morro :)

        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

        Kommentar

        • Bondekanari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2004
          • 146

          Opprinnelig skrevet av Fugla..
          Virker som om en gruppe på 5-6 personer er ute etter å finne feil hos UFC.
          Var du i det heletatt til stede? Så du steminingen etter kampen? Det her er ikke snakk om 5-6 personer som er ute etter å finne feil hos UFC, men store deler av KFL som ser at det som skjedde der oppe ødelegger for KFL. Mange legger ned en stor mengde arbeid i KFL og føler at dette river ned igjen det som bygges opp.

          Kommentar

          • supermike
            Medlem
            Hoffnarr
            • Apr 2006
            • 45

            Sitt sanne ansikt

            Ingen tvil om at barnerumpene i ufc viste sitt sanne ansikt i går. Tenk dere, der står man og ser på at gullet går, bokstavelig talt, rett vest, og så er det eneste noen laverestående fjols tenker på, Å BLUSSE!!! For det første skjemmer dere ut klubben og kfl's gode navn og rykte. For det andre kan jo ikke skuffelsen over lagets innstats stikke særlig dypt når fokuset er på bluss - kan det tenkes at dere har andre motiver enn fotball med deres deltagelse på kampene???... Vær nå for guds skyld så pass ydmyke at dere legger dere langflate, legger ned hele den fordømte gruppa deres og lar dere innlemme i kfl - ellers bør dere kastes på hue og ræva ut av åråsen. Bestem dere!

            Kommentar

            • vEgz
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2006
              • 130

              Ting som skulle vært så enkelt, nemlig å heie på samme fotballag, blir plutselig komplisert og innvikla når sånt som det her skjer. Jeg må ærlig innrømme at jeg syns blussing er kult, men er det lovlig? Nei, og akkurat derfor bør det vises stor nok modenhet til å avstå fra blussinga fra UFC sin side når de vet det ikke er lov.

              Selv om man er aldri så interessert i biler, gjør ikke det burnouts mer lovlig, bare for å ta et eksempel.

              Kommentar

              • allez
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Jun 2006
                • 11

                kan vell hende at stemningen ble en lite smule laber pga at veldig sentrale gutter i kfl var så gira på intern boks.Faen meg latterlig måte og reagere på. Noen må lære seg og kontrollere sinnet sitt.Var ikke særlig flere enn 5-6 som var så forbanna at de løp opp mot Ufc og ba de skyldige vise seg. Sto rett ved siden av.

                Kommentar

                • Kopperud
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2006
                  • 1697

                  tror faktisk at det gir KFL et bedre rykte faktisk.. kanjse ikke hos de "gammle" supporterne men hos de yngre på 10-30 synes dette er drit fett... de vil muligens se opp til KFL å fortsette å presse på får å få blussing til å bli lovlig å:lsk:
                  Ultras Felt C 2005x2015

                  Lillestrøm & Bajen

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Opprinnelig skrevet av e.d
                    Men det var vel kjent for ledelsen i KFL at UfC skulle leie egen buss. -Gav ledelsen noen signaler tilbake til ufc om at dette ikke var ønskelig? Eller var de tause og ufc forstod at dette var helt greit å gjøre. Jeg mener at det at undergrupper i kanarifansen organiserer sin egen transport til bortekampene er helt greit. Men hvis ledelsen mener noe annet må de si ifra om det.
                    Det må jo være greit at undergrupper ordner egen transport, hvordan folk kommer seg til kampen bør vel ikke bry noen.

                    Dog er det et signal til resten av KFL om at UFC ikke ønsker å være en del av fellesskapet og det er med å skape avstand og det er ikke veldig gunstig for UFC dersom de ønsker å være en mer akseptert del blant KFLs medlemmer.

                    Det er lettere å spre usannheter om folk man ikke kjenner, fremfor noen man har tatt en pils med på puben og sett med egne øyne at de ikke er satans sønner.

                    Ønsker UFC å distansere seg fra KFL, må man også være forberedt på at KFL distanserer seg fra UFC.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2366

                      hvis ufc eller hva nå de kaller seg vil leke med fyrverkeri kan de ikke søke klubben om konsesjon for å drive med slik aktivitet. finnes det alternative bluss som ikke er brannfarlige?
                      fikk ikke med meg en dritt men jeg så på fxtv som hakket mer enn noensinne, men det er jo klart at gutta må betale denne boten selv. når fansen blir en belastning for klubben må den jo enten utestenges eller tvinges inn i mer sivilserte former, selvom de sikkert ikke låter så kult. nå synes ikke jeg fyrverkeri er så kult men litt slingringsmon må man jo gi de yngre, hvis det lar seg gjøre innenfor forsvarlige rammer.

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        Angående gårsdagens pyro så står vi for det vi gjorde, og tar en bot dersom det skulle komme fra forbundet.

                        Vi gikk offentlig ut med at vi skulle ha egen buss til denne kampen så tidlig som i Mai, og fikk kun positive tilbakemeldinger fra Kfl styret for dette. På bussen vår i går så var det flere som aldri har vært på en langtur tidligere som vi klarte å dra med oss på tur.

                        Angående valg av pub så valgte vi Dockside fordi det var det eneste åpne skjenkestedet i Molde når vi ankom byen. Vi ble sittende der å drikke øl, spiste pizza å synge fuglasanger sammen med mange andre kanaris. Vi var også en tur innom 1911 puben, men valgte heller å gå tidlig opp til stadion istedenfor å være der så lenge.

                        Noen minutter etter pyroen så kom ett styremedlem i kanari-fansen løpende bort å fløy på flere av UFC gutta å sa at han skulle drepe dem før han tilslutt hoppet på en av oss så begge 2 gikk i bakken, og han måtte bli dratt unna av 5-6 andre.
                        At folk ikke liker pyro det respekterer vi, men når folk flyr på andre LSK supportere så har det gått for langt.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • junior
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 492

                          Opprinnelig skrevet av Kloachim
                          Å kaste ut UFC gjengen uten om og men mener jeg ville bli skandale, ingen i KFL gjør det de gjør på tribunen, nå tenker jeg ikke på ulovlige ting som bluss ect. men UFC lager tribuneliv av de skjeldne. De kan ikke fortsette sånn som de gjør så det beste tror jeg ville være å gi en advarsel om utestengelse vis dette skulle skje igjen!

                          Hva er det UFC gjør som ikke andre gjør? Jeg mener at deres engasjement er sterkt oppskrytt.

                          :lsk:
                          ------- Forza Fugla! -------

                          Kommentar

                          • Christa
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 326


                            Jaja.. Du ser det har gått for langt. Kanskje på tide å slutte å blusse da.. ?

                            Hvis dere blir utestengt.. Da godtar dere vel det også?

                            Kommentar

                            • KGGNo1
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jan 2006
                              • 53

                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Angående gårsdagens pyro så står vi for det vi gjorde, og tar en bot dersom det skulle komme fra forbundet.

                              Vi gikk offentlig ut med at vi skulle ha egen buss til denne kampen så tidlig som i Mai, og fikk kun positive tilbakemeldinger fra Kfl styret for dette. På bussen vår i går så var det flere som aldri har vært på en langtur tidligere som vi klarte å dra med oss på tur.

                              Angående valg av pub så valgte vi Dockside fordi det var det eneste åpne skjenkestedet i Molde når vi ankom byen. Vi ble sittende der å drikke øl, spiste pizza å synge fuglasanger sammen med mange andre kanaris. Vi var også en tur innom 1911 puben, men valgte heller å gå tidlig opp til stadion istedenfor å være der så lenge.

                              Noen minutter etter pyroen så kom ett styremedlem i kanari-fansen løpende bort å fløy på flere av UFC gutta å sa at han skulle drepe dem før han tilslutt hoppet på en av oss så begge 2 gikk i bakken, og han måtte bli dratt unna av 5-6 andre.
                              At folk ikke liker pyro det respekterer vi, men når folk flyr på andre LSK supportere så har det gått for langt.



                              Du raymond du raymond. Jeg går ikke på person angrep nå. Men dette er helt høl i hodet. Dere har fått stor tillit av KFL`s sitt styre dere har fått deres egen tribune. Dere har fått oppbacking av mange av kfl`s mest sentrale personer.

                              Du satt selv i et møte der kfl og et par av dere fra UFC var tilstede. Dere har brutt et løfte dere ga. Det ble sakt at det aldri mer skal blusses og det godtok du. at du vender kfl og lsk ryggen kan jeg ikke kalle ordentlig kanarifans. Jeg som KGG medlem synes dere har gjort en bra jobb. Men denne gangen har dere gjort en stor feil. Mannen som vissnok fløy på dere er <>.en av dem som har jobbet harest for å få oss dit vi er i dag. Vi er en av norges aller beste fans og har lyst og fronte hele gruppen som best og flinkest. Ja mannen har jobbet hart for dette i gjennom mange år sammen med andre flinke styre medlemer. Det at dere vender ryggen til disse personene er tabu. Det er ikke rart at en mann som virkelig gir alt for klubben blir så forbanna og frustret at han flyr på dere når dere aldri kan la være å provosere. Det blir det samme som at du bygger dit eget hus og vil få det stort og flott. Men vær gang det nesten står ferdig og begynner å bli bra kommer det noen å tenner på det for at det skal brenne ned igjen. synes du virkelig det er så gøy å jobbe i mot noe som ikke er lov.
                              Last edited by MobBoss; 25.09.2006, 20:34. Begrunnelse: Anonymisering
                              WWW.KGGsc.com

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                Opprinnelig skrevet av KGGNo1
                                Du raymond du raymond. Jeg går ikke på person angrep nå. Men dette er helt høl i hodet. Dere har fått stor tillit av KFL`s sitt styre dere har fått deres egen tribune. Dere har fått oppbacking av mange av kfl`s mest sentrale personer.

                                Du satt selv i et møte der kfl og et par av dere fra UFC var tilstede. Dere har brutt et løfte dere ga. Det ble sakt at det aldri mer skal blusses og det godtok du. at du vender kfl og lsk ryggen kan jeg ikke kalle ordentlig kanarifans. Jeg som KGG medlem synes dere har gjort en bra jobb. Men denne gangen har dere gjort en stor feil. Mannen som vissnok fløy på dere er mannen som er kanarifansens største og mest kjente annsikt, en av dem som har jobbet harest for å få oss dit vi er i dag. Vi er en av norges aller beste fans og har lyst og fronte hele gruppen som best og flinkest. Ja mannen har jobbet hart for dette i gjennom mange år sammen med andre flinke styre medlemer. Det at dere vender ryggen til disse personene er tabu. Det er ikke rart at en mann som virkelig gir alt for klubben blir så forbanna og frustret at han flyr på dere når dere aldri kan la være å provosere. Det blir det samme som at du bygger dit eget hus og vil få det stort og flott. Men vær gang det nesten står ferdig og begynner å bli bra kommer det noen å tenner på det for at det skal brenne ned igjen. synes du virkelig det er så gøy å jobbe i mot noe som ikke er lov.
                                Vi har aldri sagt at vi ikke kommer til å blusse igjen.
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • KGGNo1
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jan 2006
                                  • 53

                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Vi har aldri sagt at vi ikke kommer til å blusse igjen.


                                  Men du aksepterte det som ble satt opp som regler gjorde du ikke?
                                  WWW.KGGsc.com

                                  Kommentar

                                  • FuglaAlex
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 537

                                    Opprinnelig skrevet av frodethai
                                    Det som nesten var tidenes galskap, er i følge sentrale kilder i UFC, at buss- sjåføren dere plukket opp underveis, og som skulle dele kjøringen med en annen sjåfør, var kanonfull og lå å spøy på dassen.

                                    Vedkommende ble kastet av underveis....




                                    Frodethai
                                    :lsk:
                                    Frode Johansen

                                    Vi fikk høre at han ikke var full.. men at det bare var sånn han er IRL..
                                    Supporterne er fotballens hjerte
                                    Ultras Felt C

                                    Kommentar

                                    • GulMann
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2006
                                      • 43

                                      Bra å se Raymond og deler av UFC ta ansvar for dette.
                                      Og er vel enig i at å gå til fysisk angrep er vel drastisk, selv om dette på en sterk måte viser hvor sterkt KFL er imot dette.
                                      Vil vel egentlig foreslå at Ultras finner sitt eget felt på bortekamper slik at man ikke drar KFL ned i søla.

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        Synd at nå endelig KFL har kommet seg så bra opp i medlemstall og fått et bra bra rykte på seg både blandt andre lags fanser og i NFF at ting blir prøvd på det beste og ødelegges. Hvertfall når det prøves og ødelegges på en så idiotisk måte.
                                        Hvorfor i svarte bryte loven bare fordi man synes det er kult, da har man faen ikke mange gleder her i livet. Da foreslår jeg heller ta et kurs med Wenche (TV2 kokken) og lær dere og bake boller.

                                        Jeg mener vi må ta to forskjellige diskusjoner her, denne mannen som fly på UFC er en annen diskusjon som man ikke skal ta under denne tråden etter min mening, dette har jeg god tro på at indrejustisen vil ta seg av, det tror jeg heller ikke NFF vil legge seg noe oppi.
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

                                          Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                          tror faktisk at det gir KFL et bedre rykte faktisk.. kanjse ikke hos de "gammle" supporterne men hos de yngre på 10-30 synes dette er drit fett... de vil muligens se opp til KFL å fortsette å presse på får å få blussing til å bli lovlig å:lsk:

                                          Snakk for deg selv. Jeg er 22 år, men jeg synes ikke dette er "dritfett". Det er det faktisk ingen av de 10-12 folka jeg kjenner som går på kamp som synes det heller. Hvis du tror det bare er å presse litt på for at bluss skal bli lovlig, må du ha en litt spesiell verdensanskuelse. Det er omtrent like sannsynlig at UFC får presset gjennom dette som at jorda blir flat av at jeg tråkker i bakken.
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                          Kommentar

                                          Working...