UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vEgz
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2006
    • 130

    Ja, hva skjer egentlig med UFC og KFL ? Hva kom frem på møtet idag?

    Kommentar

    • Scorpio
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 411

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
        Angående gårsdagens pyro så står vi for det vi gjorde, og tar en bot dersom det skulle komme fra forbundet.
        At folk ikke liker pyro det respekterer vi, men når folk flyr på andre LSK supportere så har det gått for langt.
        Det har ingenting med at man ikke liker pyro, Raymond. Sakens kjerne er at handlingen blir såpass ekstrem på grunn av konsekvensene. I tillegg snakkes det om et tillitsbrudd av dimensjoner. Dere var fullstendig klar over hva dere gjorde. Det samme skjedde i Fredrikstad. Her hersker det altså ingen tvil om at dette var en gjennomtenkt handling. I tillegg synes jeg det er ille at dere gjemte dere bak tostangs-flaggene. Dette er ikke annet enn feighet. Tør ikke disse folkene som gjorde dette å stå for sine handlinger?

        At dere valgte å kjøre deres eget løp i Molde er i og for seg en annen sak. Jeg synes det likevel det er veldig synd at en gruppe mennesker velger bort fellesarrangementet for å være et annet sted. Dere var som du sa tidlig i byen. Hvorfor da ikke møte de andre og bruke litt tid der når kampen nærmet seg?

        Jeg håper dere er voksne nok til å ta denne situasjoen på alvor, Raymond. Bortforklaringer og avsporinger fører bare til enda mer hysteri rundt dette. Kommer det bot og utestengelser håper jeg dere er voksne nok til å ta konsekvensene av det dere har gjort.

        -okb!
        Last edited by okb; 25.09.2006, 23:07.
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • Messias
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 624

          Jeg for min del bare ler av denne diskusjonen, at UFC blir hatet fordi de tok egen buss, satt på en annen buss og har flytta seg til RB osv. å dra inn dette i diskusjonen er bare dumt.

          Dette er vel topic nummer 103 som er for å "henge ut" ufc blir litt drøyt syntes jeg. Og hvis ufc skal få straff syntes jeg også Mykle skal få like streng straff. Det han gjorde var uakseptabelt og i tilleg burde vel han gå foran som et bedre eksempel og ikke utøve vold på medsupportere.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            Opprinnelig skrevet av Messias
            Og hvis ufc skal få straff syntes jeg også mykle skal få like streng straff. Det han gjorde var uakseptabelt og i tilleg burde vel han gå foran som et bedre eksempel og ikke utøve vold på medsupportere.
            Var du i Molde? Hvis du ikke var det, så ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Sjøl så jeg ikke ***** uttøve vold, men at han var kraftig forbannet, det er helt sikkert. Helt på sin plass spør du meg.
            Last edited by hoyt; 26.09.2006, 18:55.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • Messias
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 624

              Opprinnelig skrevet av hoyt
              Var du i Molde? Hvis du ikke var det, så ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Sjøl så jeg ikke Mykle uttøve vold, men at han var kraftig forbannet, det er helt sikkert. Helt på sin plass spør du meg.
              NEi, var ikke molde, men som som jeg har forstått det, så fløy han jo på flere.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                http://ultrasfeltc.com/forum/index.php
                Ikke bare kjører dem egen buss og sitter på egen pub, men dem sitter også på sitt eget forum.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  Det jeg synes er verst, er at UFC er fullstendig klar over LSK og KFL`s ståsted når det gjelder blussing. De veit også at det kan medføre bøter, og dårlig PR både for klubben og Kanari-Fansen. Allikevel gir de blaffen, og kjører sitt eget løp. Tankeløst og egoistisk av UFC.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • Trond-Viggo
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Sep 2006
                    • 5

                    Flott debatt. Jeg tror jeg vil oppsummere den slik:

                    Ta vår

                    Buss, buss, så får du en suss
                    Buss, så får du en suss
                    Hver eneste gang med pilsner og sang
                    Buss, så får du en suss

                    Men

                    Bluss, bluss, så blir det no' kluss
                    Bluss, så blir det no' kluss
                    Med flammer og sot blir'e juling og bot
                    Bluss, så blir det no' kluss


                    God natt, dere. Hilsen Trond-Viggo.

                    Kommentar

                    • Thomas_sprit
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jul 2005
                      • 48

                      Opprinnelig skrevet av Messias
                      Jeg for min del bare ler av denne diskusjonen, at UFC blir hatet fordi de tok egen buss, satt på en annen buss og har flytta seg til RB osv. å dra inn dette i diskusjonen er bare dumt.

                      Dette er vel topic nummer 103 som er for å "henge ut" ufc blir litt drøyt syntes jeg. Og hvis ufc skal få straff syntes jeg også Mykle skal få like streng straff. Det han gjorde var uakseptabelt og i tilleg burde vel han gå foran som et bedre eksempel og ikke utøve vold på medsupportere.
                      henge ut? hehe dette klarer dem vel fint selv

                      og ikke begynn du da med å lage regler, og neste gang du utaler deg er det en fordel å ha helhetsfakta på bordet først. det her dreier seg ikke bare om blussing. men om tilit og att dette faktisk svekker kfl.

                      Kommentar

                      • Messias
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 624

                        Opprinnelig skrevet av Thomas_sprit
                        henge ut? hehe dette klarer dem vel fint selv

                        og ikke begynn du da med å lage regler, og neste gang du utaler deg er det en fordel å ha helhetsfakta på bordet først. det her dreier seg ikke bare om blussing. men om tilit og att dette faktisk svekker kfl.
                        det jeg mener er at denne situasjonen har blitt "blusset" opp for mye....

                        tog u an?

                        Kommentar

                        • Gullstrupa
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2005
                          • 190

                          Jeg syntes folk skal slappe av litt her.
                          JA ufc bryter reglene til kfl,men har noen enda hørt at kfl har fått negativ omtale, bøter, advarsler fra nff osv?
                          Til den tid kommer, velger jeg og ikke ta det så tungt. Spesielt når ufc selv sier at di vil ta ansvaret for en eventuel bot.
                          Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            Opprinnelig skrevet av Gullstrupa
                            Jeg syntes folk skal slappe av litt her.
                            JA ufc bryter reglene til kfl,men har noen hørt at kfl har fått negativ omtale, bøter, advarsler fra nff osv?
                            Poenget er at UFC var klar over mulige konsekvenser. De visste at blussing kan medføre bøter, og påfølgende dårlig PR for LSK.

                            Hadde du begått en handling, om du visste at du kunne risikere at LSK og KFL hadde blitt svertet? Det er tankeløst og egoistisk å ta den sjansen.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • Kef1r
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 730

                              så nå er det greit å bruke vold pga blussing nå ja ? ser sånn ut her folk driter da i han som klikka på ufc ? jeg var ikke på kampen kan ikke utale meg så når jeg leser her ser det ut som ufc blussa og at alle hater bluss pga ufc blusser ulovelig. Greit nok det. Men at man skal få lov å gå løs på folk pga det er vel ikke veeeldig mye bedre...

                              Kommentar

                              • Christa
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 326

                                Opprinnelig skrevet av Kef1r
                                så nå er det greit å bruke vold pga blussing nå ja ? ser sånn ut her folk driter da i han som klikka på ufc ? jeg var ikke på kampen kan ikke utale meg så når jeg leser her ser det ut som ufc blussa og at alle hater bluss pga ufc blusser ulovelig. Greit nok det. Men at man skal få lov å gå løs på folk pga det er vel ikke veeeldig mye bedre...
                                Hvis du i det hele tatt hadde orket å lese tråden hadde du skjønt at dette dreier seg om mer enn blussing. Dette dreier seg om tillitsbrudd og regelbrudd.

                                Her har sentrale personer i KFL stått på for å forsvare disse gutta ovenfor klubben og andre enkeltmedlemmer for å legge alle tidligere stridigheter til side. Hva er takken? Jo. I neste omgang går de og gjør det stikk motsatte av det de selv har sittet og godkjent i møter. Bare les Tommy forsangers innlegg så skjønner du det.

                                Er virkelig KFL og LSK tjent med å ha en gruppering som kun prater om å trekke i samme retning, og som gjør det motsatte?

                                Kommentar

                                • Kef1r
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 730

                                  er jo i samme rettning støtter jo klubben spillerea sier de blir tent av pyro på tribunen, men at det ikke er lov skjønner jeg jo.

                                  men dere for diskutere gleder meg til å se hva som blir utfallet...

                                  Kommentar

                                  • Feldon
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • May 2006
                                    • 19

                                    Uansett hva som blir sagt her nå, er det nok nevnt før. Uansett skjønner jeg ikke hvordan det er å "trekke i samme retning" som KFL, når personene bak VET det kommer reaksjoner på det! De VET at mange medlemmer i KFL, både sentrale og vanlig dødelige, personer er i mot blussing! De VET hva regelverket til både NFF og KFL sier og de VET at det er muligheter for bot hvis bluss blir fyrt opp! Hvordan dette er å trekke i samme retning som KFL skjønner jeg lite av! Det eneste det fører til er splittelse og nye diskusjoner. Diskusjoner jeg mener vi burde vært forruten. Er jo bare å se antall inlegg på tråden her for å skjønne at ikke alle drar i samme retning..
                                    Fugla til jeg dør!

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      KFL hadde tjent på åpenhet om avtalen med UFC

                                      Etter blussinga i Fredrikstad var det en beskjeden reaksjon.
                                      Etter blussinga i Molde er reaksjonen av en helt annen dimensjon.

                                      Den sentrale forskjellen skal være at UFC har lovt KFL-ledelsen å ikke blusse noe mer.

                                      En påstand som faktisk benektes av UFCs King Raymond.
                                      Hvorfor har ikke KFL gått aktivt ut og sagt fra om denne avtalen? Om UFC ikke hadde nektet på dette, så hadde dette vært umulig å si i mot i dag. Det er jo mulig det er jeg som følger for dårlig med, men jeg har ikke sett denne avtalen noe sted.

                                      Jeg tror KFL hadde tjent mye på åpenhet om en slik avtale. Da ville alle i UFC garantert visst om den, og de kunne ikke benekte det. Det ville også gitt et godt inntrykk av både KFL og UFC, fram til en eventuell hendelse. Så ville man også unngått ord mot ord ved eventuelle hendelser.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • Fugla
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 1718

                                        Opprinnelig skrevet av Christa
                                        Bare les Tommy forsangers innlegg så skjønner du det.
                                        OFF TOPIC: Jeg skjønte det fint når du sa det... blir ikke noe mer pondus over innlegget ved at folk du ser opp til sier det...
                                        Homer Simpson.



                                        www.ultrassarp.no

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Nå er denne saken for lengst blitt en skyttergrav-konflikt. Det tjener hverken LSK, KFL eller UFC på.

                                          Tanken er sikkert tenkt av andre, men jeg vil bare understreke behovet for at "fornuftige" personer snarest setter seg sammen og snakker ut. Det bør etter min mening være et fora hvor flere enn "bare" KFL-styret og UFCs ledelse er til stede. Mellom dem er det, slik jeg tolker debatten her, for mange forutinntatte holdninger og dype sår akkurat nå.

                                          Det verste som kan skje er at det blir fullstendig brudd mellom UFC og LSK-familiens ulike organer - eller at UFCs ivrige LSK-tilhengere mister interessen og forsvinner fra Åråsen.

                                          Et par mugger med kaldt vann, noen klarttenkende hoder og en positiv holdning kan være neste skritt å ta.
                                          Tror jeg.

                                          Mvh
                                          Gammer´n
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...