UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Altså, har jeg forstått rett i at:
    1. UFC hadde planlagt bluss-aksjonen sin i to uker?
    2. De hadde ikke underrettet Kanarifansen om det?
    3. De reiser for seg selv, og sitter på en annen pub enn resten av fansen og markerer gjennom det at de ikke er interessert i å være en del av fellesskapet?
    4. De er klar over at Kanarifansen, evt. LSK, risikerer betydelige bøter som følge av blussingen?
    og de 5. driter i det?

    Spør du meg er ikke dette noe å diskutere. Hiv ut de ansvarlige, utesteng dem fra Åråsen for resten av sesongen og send boten til dem. Eller mener UFC at det er Kanarifansen som skal betale for de pubertale sprellene deres?

    UFC vil stå utenfor resten av supporterfellesskapet: Javel. UFC gir faen i regelverket og kjører sitt eget løp uavhengig av hva som tjener fellesskapet: Greit. Da kan vel UFC like gjerne finne seg sitt eget lag å støtte også?
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Dandy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 346

      Greit enig det tommy sier! Støtter styre og mykle her !
      UFC 05!

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Opprinnelig skrevet av gamle-perta

        Et par mugger med kaldt vann, noen klarttenkende hoder og en positiv holdning kan være neste skritt å ta.
        Tror jeg.

        Mvh
        Gammer´n
        Tar du rollen som Kanari-Fansens Kofi Annan, Gammer'n?

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Etter blussinga i Fredrikstad var det en beskjeden reaksjon.
          Etter blussinga i Molde er reaksjonen av en helt annen dimensjon.

          Den sentrale forskjellen skal være at UFC har lovt KFL-ledelsen å ikke blusse noe mer.

          En påstand som faktisk benektes av UFCs King Raymond.
          Hvorfor har ikke KFL gått aktivt ut og sagt fra om denne avtalen? Om UFC ikke hadde nektet på dette, så hadde dette vært umulig å si i mot i dag. Det er jo mulig det er jeg som følger for dårlig med, men jeg har ikke sett denne avtalen noe sted.

          Jeg tror KFL hadde tjent mye på åpenhet om en slik avtale. Da ville alle i UFC garantert visst om den, og de kunne ikke benekte det. Det ville også gitt et godt inntrykk av både KFL og UFC, fram til en eventuell hendelse. Så ville man også unngått ord mot ord ved eventuelle hendelser.
          Helt enig med deg her. Tror noe av det beste som kan gjøres nå er om KFL og UFC tar en prat, og blir enige om retningslinjer for eventuellt videre samarbeid. Og da bør alle være kjent med den avtalen som eventuellt inngåes.

          Da kan det jo hende at UFC og KFL blir enige om å gå i hver sin retning, eller samarbeide og følge KFL sine regler. (men igjen bør personer straffes, og ikke grupper da det er nevnt tidligere her at det var UFC folk som ikke ønsket å være med på blussingen.)

          Var nettopp i Italia og så Fiorentina-Parma, jeg sto sammen med den ene av mage grupperinger hos Fiorentina, og de lagde kanonstemning sammen med alle de andre gruppene der. Så jeg tror ikke det skal være noe problem bare man samarbeider godt.

          Kommentar

          • Eiriqen
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2006
            • 105

            Legg ned tråden...

            Kan ikke moderator være så snill å legge ned denne tråden snart?

            Diskusjonen her kommer ihvertfall INGEN som helst vei. Når folk begynner å sette røyking kontra bluss, kontra "vold" opp mot hverandre, må det ringe en bjelle for folk, dette er blitt fullstendig lavmål.

            90% av innleggene er jo personer med null innsikt i hva som er skjedd, og hvor striden faktisk ligger.

            UFC blussa på Molde stadion, og det virket godt planlagt.
            Om noen i UFC trenger help til å tolke tribunereglene, så er jeg villig til å ta i et tak... EN ting kan jeg hvertfall slå fast, blussing er IKKE lov, jfr. pkt 4 i reglementet.

            Så kan vi alle mann avvente konsekvensene.


            braat
            Team Wenche Myhre
            Skjettengutta
            "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Helt enig med deg her. Tror noe av det beste som kan gjøres nå er om KFL og UFC tar en prat, og blir enige om retningslinjer for eventuellt videre samarbeid. Og da bør alle være kjent med den avtalen som eventuellt inngåes.
              Jeg føler meg temmelig sikker på at KFLs samarbeid med UFC er over. Jeg kan aldri tenke meg at styret i KFL ønsker å gjøre noe sammen med UFC i fremtiden. Det samme gjelder kanskje minst like mye andre veien, jeg tolker noen av innleggene fra noen personer i UFC dit hen at de er minst like skuffet over KFL.

              Jeg er også svært spent på hva som i det hele tatt vil skje med UFC fremover. Nå som de har mistet sine ivrigste forsvarsadvokater er det fritt frem for LSK. Jeg vet at de har vært svært skeptiske til UFC og jeg vil tippe dette er en fin anledning for LSK til å stramme inn skruen ovenfor UFC.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Eru
                -RBK-supporter-
                • May 2006
                • 59

                Jeg forsøker én gang til:

                Dere som reagerer så sterkt på dette regelbruddet , hva gjør dere den dagen forbundet vedtar ståforbud på norske tribuner?

                OT:
                Rønnern:
                Din beksrivelse av Kjernen stemmer brukbart for forumet(dog vil jeg si at islamdebatten er langt unna å være rasistisk, alt som hevdes er veldokumentert=, men ikke for realitetene på feltet vårt.

                Nedre Tribune Vest tar 1509 plasser og er utsolgt hver kamp. Her finner du noen i den aldersgruppen du nevner, kanskje er det den største gruppen. Du finner jenter(alt for mange i mine øyne ) , du finner fjortiser, og du finner faktisk ganske mange som har passert førti og vel så det. Jeg vet det er flere i grupperingen som er motstandere av pyroteknikk, forskjellen er at de står sammen likevel, de klikker ikke mentalt på tt/un/andre uavhengige, kanskje fordi de har opplevd hvordan det er å bli motarbeidet av forbundet og ikke tar det så tungt om forbundets regler brytes. Eller forhåpentligvis fordi de har skjønt verdien av å stå sammen på tross av uenighet. For selv om man jobber sammen mot samme mål, må man ikke innordne seg styrets meninger.
                [/I]

                Kommentar

                • Christa
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 326

                  Opprinnelig skrevet av Fugla
                  OFF TOPIC: Jeg skjønte det fint når du sa det... blir ikke noe mer pondus over innlegget ved at folk du ser opp til sier det...
                  .... Prøvde vel egentlig bare å forklare Kefir at han burde lese tråden
                  Last edited by Christa; 26.09.2006, 10:46.

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    Eru, ikke prøv å gjør dette til noe det ikke er. Blir det ståforbud så tar vi det DA ikke NÅ.
                    Dette har noe å gjøre med brudd på tillitten mellom UFC og KFL.
                    mao vil jeg vel kalle dette en sak som er mellom disse to partene så please stay back. Ingen spurte deg om din mening om saken.

                    Kommentar

                    • Shrap
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Sep 2005
                      • 95

                      Opprinnelig skrevet av ChriZza
                      mao vil jeg vel kalle dette en sak som er mellom disse to partene så please stay back. Ingen spurte deg om din mening om saken.
                      Og meningen med et forum blir vel borte om man ikke skal få si sin mening..?..
                      Last edited by Shrap; 26.09.2006, 11:13. Begrunnelse: skriveleifer
                      Bergdølmo - VÅR mann!!!

                      Kommentar

                      • dIsTurBeD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 668

                        Opprinnelig skrevet av Shrap
                        Og meningen med et forum blir vel borte om man ikke skal få si sin mening..?..
                        Tja... Har ikke de andre supportergrupperingene i Norge egne forum hvor de kan si hva de vil? De MÅ jo ikke på liv og helse inn her for å lire ut av seg en masse fjas.

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          Opprinnelig skrevet av Shrap
                          Og meningen med et forum blir vel borte om man ikke skal få si sin mening..?..
                          Meingen hans omfatter jo ikke saken, det som er poenget mitt. Han begynner å mase om alt annet. Om han lurer så fælt på hva vi gjør om d blir innført sittepåbud på norske stadioner kan han vel lage en egen tråd om dette !?

                          Kommentar

                          • okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

                            Opprinnelig skrevet av Shrap
                            Og meningen med et forum blir vel borte om man ikke skal få si sin mening..?..
                            Som Chrizza sier så er dette en tråd som omhandler UFCs framtid i Kanari-Fansen, og deres handling i Molde. Diskusjonen rundt NFFs ønske om å fjerne alle ståfelt har ingenting her og gjøre.

                            -okb!
                            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av Eru
                              Dere som reagerer så sterkt på dette regelbruddet , hva gjør dere den dagen forbundet vedtar ståforbud på norske tribuner?
                              Jeg mener at dette ikke kan sammenlignes. Retten til å stå på fotballkamper er unison over hele verden og i Norge. Et forbud mot å stå vil langt på vei rasere hele KFLs misjon som aktive supportere, det samme kan ikke sies om forbudet mot å blusse.

                              Vi vet også at på spørsmålet om stående supportere så har KFL støtte fra LSK og det samme gjelder supporterne i andre store, sterke klubber som vif, Brann og vel også Rosenborg.

                              Men la dette bli siste innlegg om stående supportere i denne tråden. La oss holde oss til tema.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Eru
                                -RBK-supporter-
                                • May 2006
                                • 59

                                Det er i aller høyeste grad relevant for saken, Chrizza. Jeg kan forsøke å forklare deg hvorfor:

                                Mye av kritikken som kommer går ut på at blussing, selv om det er kult, er ulovlig. Mange synes å være overbevist om at alle regler satt av forbundet skal følges. Da er det betimelig å spørre hva disse vil gjøre om enda verre forbud skulle komme. Blant annet ståforbudet som faktisk har vært diskutert på topp-plan.

                                Om ikke annet så for å få folk til å innse at regelbrudd ikke nødvendigvis må være et onde.


                                UFC er så vidt jeg forstår ikke en undergruppering av KFL, men en selvstendig gruppering hvor medlemmene også er med i KFL. jeg tviler dermed sterkt på at de har gitt et løfte om å aldri blusse igjen. Mest sannsynlig er det en misforståelse ute og går. UFC aksepterer KFL's syn, men ønsker ikke å etterleve det.


                                Opprinnelig skrevet av disturbed
                                Tja... Har ikke de andre supportergrupperingene i Norge egne forum hvor de kan si hva de vil? De MÅ jo ikke på liv og helse inn her for å lire ut av seg en masse fjas.
                                Jeg er en av flere med en generell interesse for supporterkultur og ønsker at supporternes makt og styrke skal øke. At supporterkulturen i Norge skal fortsette å videreutvikle seg og at spontanitet og visuelle virkemidler skal være med å sette farge på tribunene. Derfor deltar jeg innimellom i debatter som angår dette. Det være seg stå-plasser på landskamp, pyroteknikk eller sangforbud. Hvis du tolker innleggene mine som "en masse fjas" så bør du forsøke å lese dem én gang til.

                                Rønnern: det er sammenlignbart. Det praktiseres i England selv om klubbene helst så at supporterne fikk stå. Stående lager bedre liv. Rosenborg på sin side bruker bevisst UN/TT/enkeltpersoner sin pyroteknikk i markedsføring av klubben. Helsidersannonser i adressa, live-videoer på rbk.no osv. Den visuelle effekten er stemningsskapende og inspirerende. Markedsverdien av dette er faktisk så høy at klubbene tåler noen bøter..

                                Kommentar

                                • okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

                                  Opprinnelig skrevet av Eru
                                  Om ikke annet så for å få folk til å innse at regelbrudd ikke nødvendigvis må være et onde.
                                  Det er ikke det denne tråden handler om, Eru. Åpne en ny tråd rundt dette hvis du ønsker å få kanarimeninger rundt temaet du tar fram. Hvis ikke kos deg med serieinnspurten.

                                  -okb!
                                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    Sammenlignen med "forbud mot ståplasser" er relevant på én måte. Den kan slå i hjel noen av de lettvinte argumentene om at "siden det er forbudt" så er saken grei. Det er ikke regelverket eller forbudet aleine som gjør at folk misliker blussinga. Det er bare et element i det hele.

                                    Men utover det så har ikke ståplassdebatten noe i denne tråden å gjøre.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • Ballkunstneren
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 780

                                      Noen spørsmål som må besvares.



                                      Her er noen spørsmål som må besvares i forhold til KFLs fremtid.

                                      Kommentar

                                      • LSK-jenta
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 656

                                        Opprinnelig skrevet av Eru

                                        Mye av kritikken som kommer går ut på at blussing, selv om det er kult, er ulovlig. Mange synes å være overbevist om at alle regler satt av forbundet skal følges.
                                        Det folk her reagerer mest på er vel ikke at UFC har brutten regelen overfor forbundet, men overfor medsupportere.
                                        Yvonne

                                        Kommentar

                                        • kid
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Aug 2006
                                          • 68

                                          dumt når noen bryter regler/lover, enten det er på den ene eller andre måten.
                                          er en grunn for at disse fins.
                                          syns i utgangspunktet at UFC gjør en bra innsats på kamper, men "less is more".

                                          Kommentar

                                          Working...