UFCs framtid i Kanari-Fansen?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

Opprinnelig skrevet av Eru

UFC er så vidt jeg forstår ikke en undergruppering av KFL, men en selvstendig gruppering hvor medlemmene også er med i KFL. jeg tviler dermed sterkt på at de har gitt et løfte om å aldri blusse igjen. Mest sannsynlig er det en misforståelse ute og går. UFC aksepterer KFL's syn, men ønsker ikke å etterleve det.
    Og det er vel der du har forstått feil. UFC er en undergruppe i KFL som hele tiden har sagt de skal være med på å gjøre KFL bedre. Er nemlig DERFOR de får disse reaksjonene nå.
    Last edited by ChriZza; 26.09.2006, 13:11.

Kommentar

• frodekippe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 480

Hvis UFC garanterer for å betale boten selv, så må de da gjerne fortsette. Det kan da ikke ta så langt tid før lommeboka er tom...Det kan umulig bli så mange bluss til....?
      FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• FuglaAlex
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 537

uansett hvor mye vi diskuterer om denne saken så er det KFl som avgjør hva som skjer!
        Supporterne er fotballens hjerte
        Ultras Felt C

Kommentar

• Eru
          -RBK-supporter-
          • May 2006
          • 59

Opprinnelig skrevet av ChriZza
          Og det er vel der du har forstått feil. UFC er en undergruppe i KFL som hele tiden har sagt de skal være med på å gjøre KFL bedre. Er nemlig DERFOR de får disse reaksjonene nå.
          Da spør jeg deg. Hva mener du med undergruppering?

Mener du at de er underlagt organisasjonen? Er det en gruppe som er vedtatt av årsmøtet eller styret? Eller er det slik at de bare er medlemmer av KFL og kaller seg UFC? Er det sistnevnte er de nemlig ingen undergruppering.

Jeg spør fordi jeg ikke vet, men også fordi jeg synes det virker usannsynlig at en gruppering som forfekter ultrasmentalitet skulle se på seg som en undergruppe av supporterklubben.

(for ordens skyld, om UFC virkelig er en gruppering som er underordnet KFl er det selvsagt ingen tvil om at de skal følge de regler som settes av KFL i samarbeid med LSK)

Kommentar

• okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Utifra King Raymonds innlegg tyder det på at UFC klart og tydelig har markert fra mai allerede at de skulle ta sin egen buss, dette avkrefter derfor punkt 1 og 2.
            Les om igjen, Fugl1120. Trigz skriver bLuss og ikke buss.

-okb!
            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Vinje
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Feb 2006
              • 110

Hvis vi er så mange som 5000 medlemmer i KFL. HVOR ER DA DE RESTERENDE 4500 før hjemmekampene??? Ikke på Martins i hvertfall. De som sitter på Baklomma, Klimt og Jekyl & Hyde bør da utestenges de da eller??

Ikke la oss bli revet med av media, og et par sutreunger her inne, som på død og liv skal sette hooligan stemplet på UFC. Dersom noen ulovelige bluss i en kamp mot Molde er det verste de gjør (bortsett fra å gå på en annen pub) så er det vel rimelig langt ifra det verste som har skjedd i supporter verden?

Den barnehagementaliteten med at "alle skal stå samla, gå samla og se like ut" bør være over nå. Når man blir en så stor supportergruppe som det KFL er, så er det naturlig at noen skiller seg ut, går egne veier og kjører egne opplegg. Så lenge alle møter opp for å støtte fugla så må jo det for f.... være det viktigste? Hvorfor er det ingen som lager en egen post over KGG gruperingen? De har egne gensere og reiser og står samla. Bare fordi de er på Martins før hjemmekamper og går på de pubene som KFL har bestemt at alle skal gå på? Bare spørr jeg liksom.

Trodde det viktigste var å heie på fugla og å følge fugla jeg, ikke hvor du går før kamp og hvordan du kommer deg dit.
              Det var min mening, og den er alltid riktig!

Kommentar

• okb
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2377

Opprinnelig skrevet av Vinje
                Trodde det viktigste var å heie på fugle og å følge fugla jeg, ikke hvor du går før kamp og hvordan du kommer deg dit.
                Det virker ikke som du kjenner til bakgrunnen for denne tråden. Jeg oppfordrer deg til å lese litt i gjennom før du kommer med bastante meninger.

-okb!
                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Vinje
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Feb 2006
                  • 110

25 -tjuefem- sider om UFC skal ha noen fremtid i KFL eller ikke? Gud bedre meg :???:

Kommentar

• Kef1r
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 730

er jo mye rett idet han sier ? det med pub og reise hvem bryr som om at ufc leier et fly til molde ? for å reise "alene" de er jo på kampen å synger å støtter fugla er vel ikke så mye annet de gjør ? så fyrer de opp litt bluss.

gidder ikke blande KGG inn her så da får du lage en annen tråd.

Kommentar

• Vinje
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Feb 2006
                      • 110

Opprinnelig skrevet av okb
                      Det virker ikke som du kjenner til bakgrunnen for denne tråden. Jeg oppfordrer deg til å lese litt i gjennom før du kommer med bastante meninger.

-okb!
                      Jo jeg kjenner godt til grunnen, men forstår faen ikke hva som er problemet. Kjenner gutta i UFC godt jeg, og vet at de er like mye LSK supportere som deg og meg. For meg så er det godt nok.

At noen lar seg irritere så sinnsykt over at de har eget reiseopplegg og fyrer av et par bluss er for meg latterlig. Dersom noen, eller hele, UFC går til angrep på motstandere, slutter å gå på kamp og bare lager bråk utenfor (ala ISKO boys) så er det mulig jeg kan skjønne noe av poenget. Men dette er for patetisk for meg rett og slett.

Kommentar

• Ranakanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 499

det er vel ingen som har kritisert dem noe særlig for å reise med egen buss, og att dem valgte en annen pub før kampen. Det er vel dette med tillitsbrudd som er kjernen til denne saken. Dem bryter regler som LSK og KFL har blitt enige om, dem fyrte av bluss i fredrikstad, og så gjør dem det i molde!!! Kom ikke her å si att dem ikke viste om forbudet mot bluss på tribunen.

Kommentar

• Christa
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 326

Hvorfor er det ingen som lager en egen post over KGG gruperingen? De har egne gensere og reiser og står samla. Bare fordi de er på Martins før hjemmekamper og går på de pubene som KFL har bestemt at alle skal gå på? Bare spørr jeg liksom.
                          Dette er en avsporing av debatten. Men for å svare deg kan jeg jo bare si så enkelt at hvis KGG hadde gjort det samme ville det blitt like ille for dem som det er for UFC. Dette dreier seg nemlig ikke om gensere eller separate busser. Dette dreier seg om tillitsbrudd og gjentatte regelbrudd.

Kommentar

• FuglaAlex
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 537

Opprinnelig skrevet av Christa
                            Dette er en avsporing av debatten. Men for å svare deg kan jeg jo bare si så enkelt at hvis KGG hadde gjort det samme ville det blitt like ille for dem som det er for UFC. Dette dreier seg nemlig ikke om gensere eller separate busser. Dette dreier seg om tillitsbrudd og gjentatte regelbrudd.
                            Tror ikke det ville blitt like ille for dem som for UFC...
                            Supporterne er fotballens hjerte
                            Ultras Felt C

Kommentar

• Ranakanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 499

fordi?? ikke kom med halve setninger med påstander om att KGG hadde blitt behandlet anderledes ved like tillits og regelbrud som ufc, uten begrunnelse.

Kommentar

• Kenneth
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2005
                                • 51

neida! nærmeste KGG kommer bluss er fyrstikker! lager samme lyd og ser kult ut i starten! Vi i KGG har hatt tenkt til og blusse flere ganger med har latt vær! men det er ikke jordas UNDERGANG om noen gjør det! hæææærrrreeeee..
                                :lsk::lsk:ULTRAS:lsk::lsk:

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7135

Nivået på flere av debattantene her gjør meg ikke mindre sikker på mitt synspunkt på hvem som er de destruktive, navlebeskuende og selvsentrerte og hvem som er de fornuftige og fellesskapsorienterte i denne diskusjonen.

OKB og de fornuftige stemmene i denne saken har min totale støtte.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Opprinnelig skrevet av okb
                                    Les om igjen, Fugl1120. Trigz skriver bLuss og ikke buss.

-okb!
                                    Hehe, min feil, beklager. Blir ordblind av denne debatten.

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                    det er vel ingen som har kritisert dem noe særlig for å reise med egen buss, og att dem valgte en annen pub før kampen. Det er vel dette med tillitsbrudd som er kjernen til denne saken. Dem bryter regler som LSK og KFL har blitt enige om, dem fyrte av bluss i fredrikstad, og så gjør dem det i molde!!! Kom ikke her å si att dem ikke viste om forbudet mot bluss på tribunen.
                                    Det er faktisk ganske mange som har kritisert UFC for nettopp dette, men jeg synes debatten burde holdes innenfor de grenser at blussinga til UFC diskuteres. Så får hva UFC har gjort, kles-kodeks, påståtte voldsepisoder og lignende holdes andre steder. Unødvendig å ta den diskusjonen i denne tråden, og heller ikke spesielt interessant da mesteparten har blitt diskutert fra før.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Matros
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2005
                                      • 53

UFC har et veldig bra engasement, men er det noe mer positivt å si om dem?
                                      Synes hele kanari-fansen bør være en hel stor gjeng, isteden sitter UFC på sin egen bar. og håper straffa sendes til UFC og ikke kanari-fansen. når de vil være litt anderledes (for seg selv) for de stå for det oxo.
                                      Lillestrøm evig og for alltid<3

Kommentar

• Trondeo
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3062

Hvis vi er så mange som 5000 medlemmer i KFL. HVOR ER DA DE RESTERENDE 4500 før hjemmekampene??? Ikke på Martins i hvertfall. De som sitter på Baklomma, Klimt og Jekyl & Hyde bør da utestenges de da eller??

Er ikke gammal nok jeg..

Kommentar

• KGGNo1
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jan 2006
                                          • 53

Opprinnelig skrevet av Kenneth
                                          neida! nærmeste KGG kommer bluss er fyrstikker! lager samme lyd og ser kult ut i starten! Vi i KGG har hatt tenkt til og blusse flere ganger med har latt vær! men det er ikke jordas UNDERGANG om noen gjør det! hæææærrrreeeee..
                                          :lsk::lsk:ULTRAS:lsk::lsk:

HMM. For det første snakk for deg selv Kenneth. Først og fremst så vil jeg si i kgg har vi diskutert å blusse men nei vi gjør det ikke. jeg har alltid sakt jeg synes det er kult å se på blussing og phyro men jeg drar ikke av det på kfl`s tribuner, jeg vil ikke ikke skade kfl og klubben med bøter og dårlig rykte. så kult er det ikke å se phyro. viss man virkelig synes det er så fett med phyro, så kan man dra på en av de stadione, som det fyres av hele tiden. altså i land utenfor norge. det er beklagelig lesning å lese at en i KGG vil støtte noe som er i mot klubben og kfl`s reglemang. dette vil bli tatt opp i gruperingen og diskutere personens fremtid i kgg.
                                          WWW.KGGsc.com

Kommentar

Working...