Sanksjoner ved vold innad i KFL

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Sanksjoner ved vold innad i KFL

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Denne trådens tema er UFCs framtid i Kanari-Fansen. Det er ikke relevant tema å dra inn sanksjoner på voldelig oppførsel som man mener man har opplevd.

    Det er fullt mulig å starte en egen tråd for det, dersom det er ønskelig. Ikke noe poeng i å tåkelegge denne debatten ved å prøve å vri fokus over på noe annet.
    Jeg jobber selv i forsvaret og har som troppsjef rett som det er straffeutmålinger i forhold til refselser.
    Og da må man til enhver tid sette saker opp mot hverandre for å lage en skala som gir rettferdighet og er konsekvent.
    Og nettopp derfor har disse sakene noe med hverandre å gjøre.
    Her diskuteres det opp og ned hva slags konsekvenser dette skal få for UFC, men man glemmer samtidig at dette setter en standard på hva KFL aksepterer og hva de ikke aksepterer. Og hvis det er sånn at noen overtramp på NFF og KFL sitt regelverk er greit, og andre blir straffet med ekskludering er det noe veldig feil.
    Her må man faktisk bare innse at vold er mye mer alvorlig og bør straffes mye strengere enn blussing. Og det at en høyt profilert person som Mykle gjør dette er jo også ille da han er ansiktet våres utad for mange.
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Jeg jobber selv i forsvaret og har som troppsjef rett som det er straffeutmålinger i forhold til refselser.
    Her er det jeg som er sjef og har du et problem med å følge mine ordre, så bærer det rett i kakebua
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • lp
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Dec 2003
      • 223

      #3
      Jeg kommer aldri til å støtte vold samme hvem det er
      som står bak eller hva grunnen er!

      Men var det noen som ble slått i går eller var det "bare" trussler og knuffing?
      Jeg så ikke noe men prøvde jo å se litt på fotball også så fikk kanskje ikke med meg alt..

      Så fram til jeg finner ut noe annet sier jeg stå på Mykle!


      LP

      Skjetten gutta
      Wenche Myhre,
      "Muligens Hooligans" ;)

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av lp
        Men var det noen som ble slått i går eller var det "bare" trussler og knuffing?
        Mine kilder forteller om en amper Myklebust, men at det slett ikke var noen voldshandlinger. Med mindre en frådende munn og hyttet knyttneve er å sammenligne med vold.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Chessheim-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1022

          #5
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Med mindre en frådende munn og hyttet knyttneve er å sammenligne med vold.
          det er vel slik han ser ut på det jevne..
          mvh Lsk's nye fysioterapeut

          Kommentar

          • lp
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Dec 2003
            • 223

            #6
            Vi kan sikkert diskutere sanksjoner mot frådende munn
            Men da er det vel en del andre ting vi også må ta tak i?
            Skjedde det ikke noe mer er jo denne tråden død

            Men jeg skal passe meg for å bli for ironisk i denne saken siden jeg
            faktisk ikke så alt selv.

            LP
            Skjetten gutta
            Wenche Myhre,
            "Muligens Hooligans" ;)

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              Mykle

              Kan ikke noen fortelle hva som faktisk skjedde. Det er det faktisk ingen som har gjort enda.

              Hvis Myklebust brukte vold så bør i allefall han utvises. Sorry... Eller få en streng advarsel og hvis det skjer igjen bli utvist.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Jeg synes vi skal ta i bruk gapestokk. Vi kan sette den utenfor concordiabygget. Det blir dritfett, ikke så langt å gå for å kjøpe egg heller.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7092

                  #9
                  Jeg synes diskusjoner rundt en konkret og navngitt person i et offentlig tilgjengelig forum på denne måten er både veldig lite ålreit mot den det gjelder og dessuten svært lite ønskelig.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #10
                    Latterlig å lage en slik tråd rettet mot en bestemt person når ingen veit helt hva som egentlig skjedde. Og det virker jo som om det ikke var så alvorlig som noen skal ha det til heller.

                    Jeg støtter uansett en mann som i alle år har gitt alt for LSK og KFL fremfor noen blussere.
                    Last edited by veiron; 26.09.2006, 16:18.

                    Kommentar

                    • Kef1r
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 730

                      #11
                      Uansett om en person i KFL styret har brukt vold mot egne så burde saken være grei : utestengelse...

                      må jo vite hva som har skjedd først, det sier seg jo selv. ingen har fortalt noe ordentlig enda så vi får vente.

                      Kommentar

                      • Lillestrøm Kirke
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 1470

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kef1r
                        Uansett om en person i KFL styret har brukt vold mot egne så burde saken være grei : utestengelse...
                        ???

                        Jeg sto ganske nærme, men fikk ikke med meg alt (sot i øya?). Ca 5 min etter blussinga stormet vedkommede mot det stedet det ble blusset, han virket meget amper. Jeg hørte ikke hva som blir sagt/ropt, eller om det ble utdelt slag. Straks etter kom et par "fremtredende" KFL'er til for å skille/stagge, deretter kom politiet til.

                        Jeg syns hele situasjonen var trist/ekkel og jeg håper det ikke ble utdelt reelle slag, litt knuffing/dytting var det nok. Jeg stusset mest over hvor lenge etter blussinga det var, og trodde først at det gjaldt noe helt annet.

                        Jeg observerte også at vedkommede rett etter kampen tok en av de berørte i hånden og muligens beklaget sin oppførsel.
                        Last edited by Lillestrøm Kirke; 26.09.2006, 17:40. Begrunnelse: Trykkleif
                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                        Kommentar

                        • Kef1r
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 730

                          #13
                          nei men vold er da mmmye mer alvorlig enn noe bluss ?

                          Kommentar

                          • Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1453

                            #14
                            Det her høres ut som storm i et vannglass. Hvis det hadde vært så ille, ville vedkommende garantert blitt ført ut av stadion. Godt at man skværet opp etter kampen. Synes forresten det er svært upassende å navngi enkeltpersoner på dette forumet slik det her blir gjort. Jeg synes moderatorene burde gripet inn og hindret dette.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kef1r
                              Uansett om en person i KFL styret har brukt vold mot egne så burde saken være grei : utestengelse...
                              .
                              Skal du, som ikke engang var påtenkt når mannen det siktes til startet sin fantastiske innsats for LSK og KFL, gnåle om utestengelse??
                              Se til helvete å få litt mer innsyn i ting før du kommer med sånt piss.
                              Det har fortsatt ikke kommet frem at det skjedde noe alvorlig voldsutøvelse i Molde, og for det som er skjedd har det tydeligvis blitt bedt om unnskyldning når situasjonen roet seg.

                              Kommentar

                              • allez
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jun 2006
                                • 11

                                #16
                                Bra noen endelig tar opp dette temaet. Helt enig at vedkommene er en ressurs for kfl og at han har gjordt utrolig mye bra, men for å si det veldig enkelt. Dette er langt fra først gangen det har skjedd. Har selv sett flere episoder de siste årene hvor vedkommende ikke har klart og styre tempramentet sitt. Er dette egentlig noe vi ønsker? vold i kanarifansen. Synes det er på tide at noen reagerer på denne oppførselen.

                                Det skal sant sies at vedkommende har sagt unnskyld for sin oppførsel, men da dette ikke er første gang det skjer synes jeg noe må skje.

                                Kommentar

                                • rodeo
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2006
                                  • 109

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Kef1r
                                  nei men vold er da mmmye mer alvorlig enn noe bluss ?
                                  Selvfølgelig er vold alvorligere enn bluss! Men i denne saken er det ikke blitt utført noe vold. Det var noe knuffing og no roping, men etter det jeg fikk med meg, så var det ingen som ble slått, sparket etc.

                                  Å som verion sier, etter situasjonen hadde roet seg ble det bedt om unnskyld!
                                  Den personen som stormet ned mot UFC feltet var utrolig rasene når han fikk høre hva som hadde skjedd. Jeg skjønner han veldig godt, og støtter han 100%.

                                  Det eneste ulovlige som skjedde på stadion denne dagen var blussing.


                                  Kommentar

                                  • kid
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2006
                                    • 68

                                    #18
                                    synes ikke man skal beskylde noen for ting før man har alle fakta på bordet.
                                    ganske kjipt at vedkommende blir navngitt også!

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                      Synes forresten det er svært upassende å navngi enkeltpersoner på dette forumet slik det her blir gjort. Jeg synes moderatorene burde gripet inn og hindret dette.
                                      Arild er oppmerksom på tråden og står inne for alt som skjedde på stadion. Det var aldri noe vold, ingen blei slått. En tåpelig overskrift på tråden dog (den må jeg ta på min egen kappe, jeg laget tråden), men ønsket var at de som absolutt skal diskutere reaksjonene på tribunen i etterkant av episoden, ikke skulle ødelegge tråden der UFCs fremtid i Kanari-Fansen ble diskutert.

                                      "Alle" kjenner Arild og det har lite for seg at man går rundt grøten og skriver om en profilert KFL-person i styret, når "alle" vet at det er Arild man mener.

                                      Mange vet også at Arild tidligere har blitt straffet av LSK og blitt utstengt fra Åråsen i noen kamper. De fleste vet også at Arild har tatt straffen som en mann, sonet den uten å sutre, tatt lærdom og kommet tilbake som den ressursen han er for LSK og KFL.

                                      Denne tråden er bør nå være ferdig debattert og synke nedover på lista over temaer. Tråden låses, eventuelle gode argumenter for hvorfor den skal låses opp sendes til meg på PM.

                                      En generell debatt om sanksjoner ovenfor brudd på tribunereglene taes på forumet for tribunekultur og da uten hentydninger til konkrete hendelser.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      Working...