Arild Myklebust utreder

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Arild Myklebust utreder



    Siden Arild har fått en del pepper, så velger han her og legge ut sin side av saken.

    Arild Myklebusts versjon

    Hele sesongen 2006 har for mitt eget vedkommende gått med til å ordne tribuneopplegget på Åråsen. Vi har krangla mye, men alltid med TILLIT til fellesopplegget som skulle gjøre KFL bedre.
    Skrevet av Arild Myklebust



    Etter diverse incidenter våren 2006 (blussing i Tønsberg og Fredrikstad m.m) ble KFL-styret innkalt til LSK-styret 8.juni. Der var det en oppheta stemning over det LSK mente var en svak holdning i forhold til UFC. KFL fikk roa ned gemyttene på et meget ubehagelig møte. Vi fikk så til et nytt møte onsdag 28/6 på Åråsen. Der møtte folk fra LSK-styret, KFL-styret og UFC. Følgende ble vedtatt:

    - Egne tribuneregler for Åråsen/bortekamper. Disse reglene gikk vi punktvis i gjennom. KFL pusha hardt på at UFC skulle få ha flagga sine mm i fred, noe som LSK var sterkt i mot. Det som var hele grunnlaget for at LSK ville være med på planen, var at man IKKE SKULLE BLUSSE. Et sentralt styremedlem i LSK spør da følgende: "Blir det blussing utover sesongen, er dere ikke ønsket hos oss i LSK."

    Dagen etter ble disse tribunereglene skrevet ferdig av KFL og LSK. Disse reglene har vært publisert i diverse fora.

    Foran Keflavik-kampen lørdag 1/7 samla vi alle forsangergruppene i KFL, inkludert UFC; til møte på Martins der man nok en gang lova å holde seg til reglene.
    Onsdag 19/7 var det klart for nok et møte på Martins der temaet var : HVORDAN STÅ SAMMEN OG LAGE KFL BEST MULIG ".
    Etter et langt og oppheta møte ble vi nok en gang enig i om at alle skulle følge reglene. Etter dette har samarbeidet vært veldig bra. Lørdag 29/7 gikk jeg, to stk fra LSK-styret og en representant for UFC i gjennom opplegget for det nye forsangerfeltet på RB. Også dette møtte stor motsatnd i KFL og LSK, "naive" Arild M var på farten igjen.
    Med et sånt nytt felt var det klart at det var enda viktigere at alle sto sammen og fulgte reglene. Foran VIF-kampen fikk vi nyss om at UFC hadde tenkt å blusse på VIF-kampen. Dette var midt opp i alt surret med bråk i Lillestrøm etc. Vi sa selvsagt fra at dette ikke gikk, og at blussing ikke måtte skje.

    I Molde var jeg innom Vertshuset før kampen. Der traff jeg noen gamle karer som har fulgt LSK i alle år. De klaga/anklaga meg personlig for å være altfor snill med diverse grupper. Det samme skjedde da jeg møtte en erfaren kanari inne på stadion. Jeg avfeide det hele med å si at nå hadde vi forskjellige folk som hadde TILLIT til hverandre og i samme retning.

    Personlig kom jeg ut til andre omgang litt seint så jeg fikk bare med meg en støvsky og en haug av sinte ansikter. "Nå må du faan meg ta ansvar, se hvor langt det har gått" etc. Jeg innrømmer glatt at jeg ble pissed, hoppa over noen stoler og hissa meg kraftig opp. 30 minutter etter kampen ringte jeg til en sentral person i UFC og unnskyldte for akkurat dette og at han skulle si i fra til folk på bussen. Han fikk også meningene mine/KFL/LSK hadde på hva som hadde skjedd.

    Når man legger ned så mye arbeid på å dra alle i samme positive retning, og noen gir fullstendig faen i den enheten, sier det stopp for meg. Jeg og styret i KFL blir noen ganger beskyldt for å være litt for snille og fokusere for mye på dialog i alle tilfeller. Når du møter noen med stor tillit, og dem driter i det, sier det stopp et sted. For meg gikk grensa i Molde. Min egen person i dette er uviktig, de som kjenner meg veit at jeg har tatt ulike straffer før med heva hue. Les også tribunereglene for selvjustis. Mitt Kanari-Fansen vil jeg skal være :

    - KFL skal være en enhet der alle de viktige organene trekker i SAMMA spor

    - LSK konfererer KUN med KFL når det gjelder supportervirksomhet, dette for å sikre enheten. Noen nisser fra RBK trur at andre organisasjoner kan leve i LSK-miljøet ved siden av KFL, ikke sammen. Dette skjer ALDRI ! LSK er veldig enige i dette.

    - KFL skal gjennomsyres av folkelighet. Fylliken fra Enebakk skal kunne sette seg sammen med baben fra Skjetten på Martins før en kamp. Dette er den totale motsetning til andre norske fanklubber med menn mellom 20 og 30 i supporterpolitisk korrekt prat.

    - KFL skal samarbeide tettest mulig med LSK om alt mulig. Jeg driter i om vi blir kalt rævsleikere, kommersielle og organiseringsfriker. Jo mer vi blir kritisert fra Kjernen, Apeberget, Bastionen og de andre supporter-politisk korrekte fanklubbene, jo bedre.

    - Alle geneasjoner skal være velkommen. Kom ikke med noe piss om at ikke yngre folk også er enige i vårt syn på denne saken.

    - VIKTIG !!! INGEN ER STØRRE ENN KLUBBEN OG KANARI-FANSEN. Ingen må tro de er uunværlige for klubben og KFL. I en så stor orgaisasjon må vi gi og ta, det nytter ikke at alle turer fram med sitt syn når vi har blitt enige om en ting.

    Et eksempel :
    Jeg, Tommy Forsanger og Ronnie Hallen, alle kjente personer i KFL ,krangler ofte så busta fyker. Etter å ha rista av oss støver blir vi alltid enig om å følge ETT bestemt opplegg, vi har 110 prosent TILLIT til hverandre.Nettopp derfor er KFL blitt så jævlig bra det siste året, det er en sinnsyk dynamikk hele tida, men under det handler dette om respekt for hverandre. Går vi for et opplegg, gir vi full gass SAMMEN. Så enkelt er det. De folka som trur dem kan kjøre et eget løp må nå ta konsekvensene av det.

    Dette er mitt siste innlegg på dette. Folk kan nå meg på telefon eller møte meg på LSK og KFL-arrangement. Kom gjerne med en saftig diskusjon, jeg biter ikke, men har komplett munndiare.

    MVh Arild Myklebust
    - stolt over å være LSK og Kanari-fan !!!
    Last edited by Rønnern; 29.09.2006, 13:34. Begrunnelse: Forsøkt å gjøre det mer lesbart.
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    Ett flott innlegg av Arild/Petter! Jeg forstår frustrasjonen til Arild meget godt i denne saken, og min fulle støtte går til deg Arild!

    Håper virkelig kanarifansen kommer styrket ut av det interne bråket som har vært! :lsk:

    Jeg kunne sagt veldig mye mer, men fatter meg i korthet: Arild, du er utrolig viktig for Lillestrøm og kanarifansen. Undertengede husker sjøl fortsatt da jeg hilste på deg i Lillestrøm før match en gang på 90'tallet (gjennom Tom Erik, nok sakt). Og er ganske sikker på at det er en av grunnene til at jeg har et så sterkt forhold til nettopp laget Lillestrøm. Så Arild, stå på!
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 488

      #3
      Stå på Arild!!! Støtter deg i denne saken.

      Kommentar

      • Thomas_sprit
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jul 2005
        • 48

        #4
        etter dette innlegget håper jeg folk virkelig forstår sannheten.
        her er det ingen tvil om att UFC skal straffes for det dem har gjort.

        jeg vil si att jeg støtter Arild fult ut i dette, og skal hjelpe til for å gjøre alt for att di dette gjelder skal bli straffa

        Kommentar

        • Bongen
          Medlem
          Bøffel
          • Jan 2006
          • 37

          #5
          Stå på Arild! Du har min fulle støtte!

          :lsk: :lsk:

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Arild er en meget lidenskapelig mann, som noenganger har kort lunte. Undertegnende har vært meget forbannet på ham flere ganger, men i denne saken står jeg på hans/KFLs side.

            Måten UFC har opptrått her er ikke bra. Er det slik dere har lyst at det skal være, er dere ikke velkommne i KFL.

            Tillit er noe man bygger opp, dette har dere nå brytet ned.

            Dere får ta eventuelle straffer med hevet hodet, så vi kan sammen dra i samme retning i fremtiden.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • Christa
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 326

              #7
              Jeg støtter Arild og KFL styret 100% i det de nå gjør.

              Håper de skyldige blir straffet her.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av petter
                Det som var hele grunnlaget for at LSK ville være med på planen, var at man IKKE SKULLE BLUSSE. Et sentralt styremedlem i LSK spør da følgende: "Blir det blussing utover sesongen, er dere ikke ønsket hos oss i LSK."
                Det virker som UFC har et kommunikasjonsproblem, siden UFCs representant(er) ikke har klart å videreformidle dette til den beskjedne medlemsmassen.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  #9
                  Arild støttes 100%....:lsk:

                  Kommentar

                  • AG-3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 1081

                    #10
                    støttes! Stå på Mykle.
                    Fristende å skrive om en gammel norsk schläger fra det mørke 80-tallet;
                    "Nå er vi med - sammen for fugla"!

                    Kommentar

                    • Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

                      #11
                      Arild, Kfl hadde nok ikke vært så store i dag hadde det ikke vært for deg.
                      Du er en virkelig ildsjel, som står på for LSK/KFL.
                      Du "pusher" mange til å bidra på samme måte som deg selv, du ringer utallige telefoner, og tar tak i det meste.

                      Jeg vil bare si takk på vegne av alle mine. Og selvfølgelig har du min fulle støtte.

                      Stå på videre.
                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #12
                        Jeg må si det er en del personer i UFC som har skuffet meg. En avtale er en avtale og den skal ikke brytes! Hva slags samfunn skal det bli hvis man kun følger regler når det er til ens eget beste?

                        Nå er det i ettertid lett å se hvorfor Arild m.fl. reagerte så kraftig.

                        KFL skal være for alle typer mennesker, dog ikke for de som nekter å følge supporterklubbens vedtekter!
                        Last edited by mr.Jordbakke; 27.09.2006, 06:35. Begrunnelse: etter info fra Rønnern ;-)
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Jeg nøyer meg med å understreke hovedpoenget til Arild:
                          INGEN personer er større enn LSK/KFL.

                          Det er Arild selv det beste eksemplet på.
                          Jeg har også kranglet med ham, mange ganger. Blant annet fordi han etter min mening av og til har vært FOR inkluderende og FOR ivrig til å gi folk en ny sjanse.
                          Men hver eneste gang har jeg måttet innrømme at han hadde rett.

                          Han gir alle en mulighet, han dømmer ingen på forhånd, han gir alle tillit
                          - med ett mål for øye: Å få flest mulig til å støtte LSK.

                          Synd ikke alle behandler LSK, KFL og ham med den samme respekten.

                          mvh
                          Gammer´n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • Scorpio
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 411

                            #14
                            Arild, du støttes 100% fra min side.

                            Stå på videre!!

                            :lsk:

                            Kommentar

                            • GulMann
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Sep 2006
                              • 43

                              #15
                              Flott Arild.
                              Behøver vel egentlig ikke skrive at jeg støtter dette fult ut.
                              Men det er vel egentlig ikke tvil om at nå får man sette ned foten
                              en gang for alle slik at vi for brukt energien på å gjøre
                              possetive ting på tribunen som viser vår støtte uten at det behøver være ulovlig og skape de negative konsekvenser.

                              Bra innlegg, og bra forklaring på hvorfor spontane
                              handlinger skjer fra enkelt personer selv om de skulle sitte i styret.

                              Dag

                              Kommentar

                              • Eiriqen
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2006
                                • 105

                                #16
                                Dette var virkelig bra skrevet!
                                Jeg så hele opptrinnet i Molde og kan bekrefte Arild sin versjon fra a til å.
                                Arild, du har min fulle støtte i denne sak.

                                Det er klart at ingen av oss skal følge hopen og være enige i det som skjer og avgjøres til enhver tid (slike ordninger har kosta skjorta for både folk og stater oppgjennom åra), men i denne sak må vi respektere klubb og lag og "dra i samme retning" (om ikke det er sagt nok i denne diskusjonen...).

                                Ingen er større en LSK/KFL (bortsett fra Wenche Myhre)

                                braat
                                Team Wenche Myhre
                                Skjettengutta
                                "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                                Kommentar

                                • Kef1r
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 730

                                  #17
                                  Jeg støtter deg jeg Arild du gjør utrolig mye bra for KFL det skal du ha, Men jeg syns også UFC gjør mye bra. De har fått ordentlig i gang det feltet på rb osv. men tar det i en annen tråd.

                                  Vet du engasjerer deg mye i kfl å ordner masse husker spess når du gjorde så jeg fikk buss til lyn kampen selv om det var tomt for billetter.

                                  ps : du glemte å ta betalt ! så deg ikke etter jeg gikk på bussen så skal huske på det når jeg ser deg.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    #18
                                    Hvis det skulle være noen tvil om det stiller jeg meg 150% bak min gamle venn Arilds standpunkter. Han har snart 20 år bak seg der han har gitt 100% for LSK og Kanarifansen. Det Kanarifansen er i dag er i stor grad takket være Arilds selvutslettelige innsats for klubb og KFL.

                                    Den som våger å sette seg opp mot ham og det han står for bør ha noe mer å melde enn "argumentene" fjortissene i UFC har meldt i denne sammenhengen.

                                    Stå på, Arild!
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Bondekanari
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2004
                                      • 146

                                      #19
                                      Jeg har stor respekt for arbeidet ditt Arild, og det er tydelig at du legger sjela i dette. Håper ikke det som nå har skjedd stopper deg fra videre arbeid og engasjement. Du har mange med deg, inkludert meg selv.

                                      Det er viktig at noen reagerer spontant på det som skjer, og jeg er veldig glad for at dette er kjente personer i KFL som deg selv, Tommy og OKB. Reaksjonsformen kan dog diskuteres.

                                      Så ett lite forslag til dere alle. Om det skulle skje noe lignende en annen gang(noe det selvsagt ikke gjør), la da representanter for styret eller andre utpekte personer ta seg av saken og fortsett støtten til laget selv. Andre reaksjoner kan tas i etterkant. Det ble denne gangen svært stille på tribunen en periode. Laget skal ikke straffes for det som skjer på tribunen!

                                      Kommentar

                                      • MoBee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 958

                                        #20
                                        bra innlegg, arild. :lsk: SAMMEN for fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...