Få Fart På Kiosksalget På åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglefar
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 202

    Få Fart På Kiosksalget På åråsen

    Det er på høy ti å få opp tempoet på kioskene på Åråsen. Det er mange flere enn meg som er lei av å stå en halv time i kø for å få seg litt forfriskninger under kamp.
    Burde hvert minst 2 kiosker til ved Notartribunen.
    Går ikke ann å la folk som betaler for å se på norges beste lag på hjemmebane, gå glipp av en halv omgang mens de står i nok en kø i kiosken.
    Det må jo være ganse frustrerende også for de som står der og serverer. De gjør jo så godt de kan.
    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................
  • Guling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 484

    #2
    Stiller meg bak denne. Jeg ville nok ikke brukt kioskene uansett, men det er rart at de ikke har gjort noe med det ennå. Er sikker på at det ville økt salget og gitt en anelse mer komfort for de av publikum som bruker tilbudet.

    Kiosksalg er en av de mange småtingene som gjør at de som ikke er så veldig supportere gidder å dra på kamp.

    Kommentar

    • maurakanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2005
      • 637

      #3
      Opprinnelig skrevet av Guling
      Stiller meg bak denne. Jeg ville nok ikke brukt kioskene uansett, men det er rart at de ikke har gjort noe med det ennå. Er sikker på at det ville økt salget og gitt en anelse mer komfort for de av publikum som bruker tilbudet.

      Kiosksalg er en av de mange småtingene som gjør at de som ikke er så veldig supportere gidder å dra på kamp.
      Vel, nå drar ikke jeg på kamp for å spise snacks og drikke brus. Så om det kommer færre vet jeg ikke, men at færre bruker det pga tid, er noe annet!!
      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #4
        Det kan være veldig irriterende å stå i kø hele pausen for å få en kopp kaffe for å fikse en sliten søndagskropp som man søler ut halvparten av når man skumper seg ut av køen og opp på tribunen igjen..
        Og på kamper med mye folk er det bare å drite i å gå i kiosken.
        Så flere utsalg: Ja takk
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Det er junioravdelingen i LSK som drifter og betjener kioskene, så vidt jeg vet. Og det har tidligere rett og slett vært et problem at ikke nok foreldre stiller på dugnad som kioskbetjening.
          Om dette fortsatt er trøblete vet jeg ikke, men det kan være en av grunnene til at det ikke er flere utsalg.


          Mvh
          Gammer´n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Det er junioravdelingen i LSK som drifter og betjener kioskene, så vidt jeg vet. Og det har tidligere rett og slett vært et problem at ikke nok foreldre stiller på dugnad som kioskbetjening.
            Om dette fortsatt er trøblete vet jeg ikke, men det kan være en av grunnene til at det ikke er flere utsalg.


            Mvh
            Gammer´n
            Problemet i år er ikke bemanning, men manglende utsalgssteder. I år har hvert lag ansvaret for hvert sitt utsalgssted. Det har ført til mindre fravær enn tidligere. Utfordringen er å finne plass til flere utsalgssteder på Åråsen.

            Kommentar

            • Fuglefar
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 202

              #7
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Det er junioravdelingen i LSK som drifter og betjener kioskene, så vidt jeg vet. Og det har tidligere rett og slett vært et problem at ikke nok foreldre stiller på dugnad som kioskbetjening.
              Om dette fortsatt er trøblete vet jeg ikke, men det kan være en av grunnene til at det ikke er flere utsalg.


              Mvh
              Gammer´n
              Setter alt i perspekiv.
              Litt undelig at serveringen til 8-11000 pers. skjer kun på dugnad.
              En stor takk til junioravdelingen, som står på, hver kamp.

              Kunne vel vært en ide å sette flere avdelinger på dugnad da. Eller rett å slett å åpne et på private kiosker i tillegg. Hvis ikke dette kommer i konflikt med juniorgruppa da?
              Ikke vet jeg. Jeg bare registrerer at det er lange køer og håper på noen forslag som kan være med å løse det.
              Last edited by Rønnern; 29.09.2006, 17:56. Begrunnelse: skulle hatt med sitatet
              Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                #8
                For å si det sånn så gjør de en kjempejobb med i det heletatt å stå der men det som forundrer meg er at de ikke organiserer seg litt bedre.Hva med feks å helle oppi brus og vann i pappkrusene før folk kommer?De vet jo hvor mye de selger?Ellers er det jo et topp utvalg av ting og tang og de i kioskene er blide folk.Tenkte bare å gi et tips men tipset kommer kanskje ikke som en bombe?
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

                  #9
                  Noen av kioskene (ihvertfall den foran notar) hadde brusen klar sist

                  Kommentar

                  • Kølla Riisa
                    Seniormedlem
                    • Jun 2004
                    • 1021

                    #10
                    Synes utvalget er bra, hyggelige folk også. Effektiviten er så der, men hva annet kan man forvente av frivillige arbeidere?

                    Kiosk er en del av totalproduktet LSK selger, og det er helt klart rom for forbedringer.

                    Å la eksterne aktører få prøve seg hadde kanskje ikke vært så dumt. Dolly Dimples leverer f.eks pizza på Viking Stadion, virker som det er populært.

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 966

                      #11
                      Det er selvfølgelig kjempe fint at folk står der på dugnad. Men jeg må bare si at de gjør langt fra en bra jobb. De er så langt fra effektive som det går an og bli. Har stått i kø der mange ganger og jeg blir helt oppgitt over hvor utrolige treige de er med å betjene folk.

                      De må forbrede seg bedre før folk kommer og steller seg i kø. Så fort kunden har sagt hva se skal ha må de klare og regne ut hva han skal betale og si beløpet til kunden før de går og henter varen. På den måten finner kunden fram pengene mens de henter varen. Mens kunden står der og tar syltetøy på vaffelen eller ketchup på pølsa står de der og ser ut som idioter i stedet for å bøye seg fram og spørre hva neste kunde skal ha. Sikker på at noen av dem bruker 4-5 minutter på hver kunde.

                      Få ræva i gir og vær litt effektiv for faen. Taper store summer på utrolig dårlig effektivitet.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av WAK
                        Det er selvfølgelig kjempe fint at folk står der på dugnad. Men jeg må bare si at de gjør langt fra en bra jobb. De er så langt fra effektive som det går an og bli. Har stått i kø der mange ganger og jeg blir helt oppgitt over hvor utrolige treige de er med å betjene folk.

                        De må forbrede seg bedre før folk kommer og steller seg i kø. Så fort kunden har sagt hva se skal ha må de klare og regne ut hva han skal betale og si beløpet til kunden før de går og henter varen. På den måten finner kunden fram pengene mens de henter varen. Mens kunden står der og tar syltetøy på vaffelen eller ketchup på pølsa står de der og ser ut som idioter i stedet for å bøye seg fram og spørre hva neste kunde skal ha. Sikker på at noen av dem bruker 4-5 minutter på hver kunde.

                        Få ræva i gir og vær litt effektiv for faen. Taper store summer på utrolig dårlig effektivitet.
                        Jeg sluttet å handle for lenge siden, det nytter ikke med 2 i kassa og noen som ser etter søppel.... Få opp dampen!

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Tror vel det er juniorgruppa selv som har bedt om å få drive kiosksalget for å tjene inn penger til de yngre lagene. Da LSK slipper å lønne folk for å stå i kiosken under kamp ser de på det som positivt, naturlig nok. Slippe lønnsutgifter og få tildelt de yngre lagene penger, 2 fluer i en smekk. Likevel er det alt for dårlig kø-ordninger og for få kiosker. Av og til står det en guttunge og selger godteri på hjørnet av kanari-feltet, der burde han stå hele kampen fordi det avlaster kiosken på RB hvor mange går for å kjøpe godteri. I tillegg burde kiosken som selger burgere legge burgere på grillen før de blir bestilt så folk som skal ha dem slipper å stå og oppta plassen i køen. I tillegg blir de stående foran så de bak ikke slipper til ekspiditørene.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Det har flere ganger blitt tatt opp på årsmøtet at kiosksalget ikke fungerer tilfredsstillende. Det har til og med kommet fram at UA sliter med å tjene noe særlig på det. Dette er en god stund siden, jeg vet ikke hvordan situasjonen er nå.

                            Men da dette ble tatt opp kom det fram at det finnes firmaer som gjerne betaler en god del penger for å få lov til å drive kioskene på Åråsen. Dette er firmaer som vet hvordan de skal tjene gode penger på kiosker. Dette vet nok UA litt for lite om, slik jeg oppfatter det.

                            Med andre ord er det fullt mulig for LSK å tjene penger på kioskene uten at UA eller noen andre i klubben trenger å løfte en finger.

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #15
                              En enkel løsning er å trappe ned på antall varer..Hvorfor selge div smågodt og hvorfor ha ørten sjokolader.Og cola,solo og vann holder.Kaffe er bedre å selge med løpegutter med tank på ryggen da blir det mindre folk til kiosken.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                <en ide er kanskje å kutte ut flaskebrusen og heller satse på dispenserbrus, det er billigere i innkjøp og er mere effektivt enn å stå å knote med å åpne flasker, er forbanna irriterende å bestille en brus når de bruker bånnslammet fra 4 flasker, det tar tid... Da sparer de en del tid i kiosken når det gjelder opprydding også, i tilleg til å fylle på kjøleskap. Stiller meg bak det forslaget litt lengre opp med å kutte ned utvalget. Dessuten burde man hatt flere løpegutter, men åråsen er vel ikke en ideel arbeidsplas for løpegutter, trangt og få oppganger med lange rader...
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Fuglefar
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 202

                                  #17
                                  Hva med pub

                                  Skulle hvert en pub/ølsalg på stadion. Men der er vel NFF raske med å sette en stopper.
                                  Er jo alkohol på vip tribunen. Er vi som kommer garantert på hver kamp ikke verdt å satse øl på
                                  Er vel det eneste landet i europa hvor det ikke er øl å få på fotballkamper (for vanlige tillskuere da)

                                  :twisted: VI VIL HA ØL!!!
                                  :twisted: VI VIL HA ØL!!!
                                  Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                                    Skulle hvert en pub/ølsalg på stadion. Men der er vel NFF raske med å sette en stopper.
                                    Er jo alkohol på vip tribunen.
                                    Vi er nok ikke like mye verd i NFFs øyne.
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • Gullars
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 355

                                      #19
                                      Støtter meg fult til dette, kioskene er en katastrofe.. Gir F..... i å handle når jeg er der alene, men når jeg har med barna syns jeg det kan være alright å kjøpe litt til dem.. men jeg gidder jo ikke gå glipp av kampen for å handle... Dette burde klubben ordne opp i...

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #20
                                        En ting er de som klager på kø i kiosken hva med de som står i kø i bilettlukene.Men de har jeg ikke sympadi for for de må jo være totalt blottet for inteligens og fotballengasjement.
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        Working...