Treningen 29.09.2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    Treningen 29.09.2006

    I dag var hele trenerstaben der, inkludert Fjørtoft som også var med å trente sammen med gutta. Alle gutta i A-Lags stallen var der, jeg vet ikke om Lasse trener fast med A-laget, men han var ikke der.

    Treninga startet rolig, med en liten chat, hvor rösler snakket med spilleren i 10-15 minutter. Kunne ikke høre hva de snakket om for jeg sto for langt borte.

    Den første øvelse gikk på ballkontroll, de trente på å løpe frem og tilbake ved siden av hverandre mens de spilte passninger på tvers til hverandre. Dette med en touch, to touch, holde ballen i lufta og med yttersiden og feil bein yttersiden. Trente de litt på vendinger finter og headinger.

    Jeg så at Husar fortsatt hadde problemer med å skjønne hva som forgikk, men sungodt var flink til å forklare. Så det gikk fint.

    Etter denne økten var det klart for litt banespill. Det var førstelaget mot andrelaget. Og det ble terpet spessielt på å spille seg ut av forsvar og å begynne fra keeper og spille seg oppover. Noe som også ble veldig godt utført, selv om midtstopperne ikke ville høre på Uwe et par ganger

    Kiko virker fortsatt litt usikker på plasseringen sin på venstrekanten og usikker på løpene sine ut på kanten, ser gang på gang at han trekker innover. Men Uwe snakket ordentlig med ham og viste ham tyelig hvordan han ville ha det.

    En annen ting som jeg la merke til var at Olli ikke var nok etter & oppi forsvarspillerne og jaget ballen når de hadde den. Det er et poeng å ta fra dem ballen, men hovedmålet med å presse er for å få motstanderen til å slå en dårlig pasning. Uwe fortale Olli at han måtte presse dem. Men det skjedde ikke så mye fra olli sin side. Olli var forøvrig på B-laget i begynnelsen med byttet til A-laget halvveis.

    Forsvarsfireren til B-Laget var litt snodig sammensatt. Den var nemlig slik:
    Fjørtoft (Ja, jan åge) Pål steffen Cyril Gunnar Halle Ser ut som om fjørtoft kanskje kan utfordre shane på venstrebacken, men er litt mer usikker på om Halle er i god nok form hehe...

    Etter ble forsvarsfireren tatt ut av treningen og hadde en 10-15 minutters prat alene med Uwe. Jeg regner derfor med at forsvarsfireren er temmelig bankers. Spillerne som var hos Uwe var Dan Anton, rambekk, kippe & shane. Jeg var imponert over hvor flike sidebekkene var til å si ifra om midtstopperen var presset når han fikk ballen feilvendt og hvordan de sa ifra når de var åpne.

    Treningen ble avsluttet med skudd & avslutningstrening. De dannet grupper på to og to, en gikk ut på sidelinjen for å legge inlegget og en sto i midtsirkelen for å slå ballen ut på siden for så å få tilbake ballen i feltet. Andresen var en av de som utmerktet seg må jeg si. Men han startet jo karrieren sin i Lillestrøm som spiss.

    Etter at alle gruppene hadde skoret var på tide med uttøying og garderobe. Men rösler var igjen litt etter og trente på avslutninger sammen med Olli og Sungodt. Jeg må nok si at Olli var vassere foran målet enn Sungot. Og synes det viser bra at disse ble igjen for å øve litt ekstra. Selv ble jeg litt ballhenter på denne økten, det føk jo noen baller i hytt å pine av og til

    Det er rolig men grei trening.

    Laget mot stabæk tippes til:

    Muller

    Dan anton Rambekk Kippe Shane

    Søgård

    Riise Koren Kiko

    Sungodt Mifsud (Muligens Occean) De byttet halveis i treningen.

    (Håper du leser dette nå Espen på TNT)

  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    #2

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        #4
        Jøss, takk for et flott og fyldig referat fra treningen!

        Men to ting får meg til å banne høyt over tipset ditt til lagoppstilling: Andresen og Wehrmann. Hva faen er det Uwe tenker på?

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #5
          Opprinnelig skrevet av Vicarious
          Jøss, takk for et flott og fyldig referat fra treningen!

          Men to ting får meg til å banne høyt over tipset ditt til lagoppstilling: Andresen og Wehrmann. Hva faen er det Uwe tenker på?
          Andresen synes jeg også bør få spille. Men det er jo greit med to rutinerte bak der i serie innspurten, men hvis andresen ikke spiller fast neste sesong så skal jeg joine hylekoret.

          Wehrmann er nok på vei ut uansett. Det er jeg ganske sikker på og hvis han ikke bruker wehrmann i neste kamp så er dette også et signal på dette etter at wehrmann kom med utfordringen til Rösler.

          Kommentar

          • Trondeo
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3062

            #6
            Husk altså at Kasey sa han ville prøve å finne ny klubb viss han ikke ble med i TROPPEN, altså ikke i elvern, men inkludert de på benken


            Fåpr håpe at vi får se enda et innhopp av Martin, var morsomt å se han sist.

            Kommentar

            • Vicarious
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 391

              #7
              Hvis Kiko skal spille venstre midtbane, og Mifsud/Occean konkurrerer om spissplassen, viser litt kjapp matteregning at Kasey nok en gang havner på tribuna.

              Ok, Andresen danker muligens ikke ut Rambekk og Kippe på stopperplass. Men han er myyye bedre, selv i uvant posisjon som back, enn våre to hobbiter Shane og Danton.

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #8
                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                Ok, Andresen danker muligens ikke ut Rambekk og Kippe på stopperplass. Men han er myyye bedre, selv i uvant posisjon som back, enn våre to hobbiter Shane og Danton.
                Vil det ikke være litt defensivt i serieinnspurten å vrake en av de offensive backene våre til fordel for Andresen?

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Ikke la Kasey spille etter sporten. Der sa han følgende: Andre klubber kan bare ringe meg. Nok om det!

                  Men ellers så virker det som om Uwe satser på rutinen i de siste kampene - jeg vil heller ha Kippe med Rambekk enn Andersen-Rambekk.

                  PS takker for fint inlegg fra trening!:lsk:

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    bra innlegg Ballkunstneren !
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

                      #11
                      På Tv!!

                      Jeg fikk høre av en på jobben i dag at han så meg på TV. Hvis noen så et intervju fra treninga og så en fyr som drev å rota med mobilen i bakgrunnen så var det meg :P

                      Vet noen hvilken kanal det var på??

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren

                        Vet noen hvilken kanal det var på??

                        Mest sannsynlig Tv Romeriket, uten at jeg kan uttale meg for mye..

                        Sjekk ut nettsiden deres da veit du. De har jo til og med webtv

                        Kommentar

                        Working...