Edder og galle etter LSK-Stabæk,Espen Berntsen,blånisser m pannebånd+feige NFF

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Edder og galle etter LSK-Stabæk,Espen Berntsen,blånisser m pannebånd+feige NFF

    Etter kveldens begredelige forestilling på Åråsen sitter jeg med en bitter følelse ovenfor dommere som ikke er tøffe nok til å gjøre det de skal, usportslige blånisser og håpløse støttepasninger fra våre egne spillere. Alle så matchen, så jeg orker ikke å rippe opp i de forferdelige tabbene laget vårt gjør.
    Jeg har dog såpass mye irritasjon innabords at jeg er nød til å spre litt edder og galle:
    • Dommer Espen Berntsen står såvidt jeg husker på 20 meter da trøya til Occean står som en spinnakker på en Volvo Ocean Race båt. Blåser han? NEI! Jeg trodde knapt mine egne øyne, dommerstanden og NFF proklamerte vitterlig før sesongstart at problemet med holding i trøya skulle slås hardt ned på, både innenfor og utenfor straffefeltet. Er dette inkompetanse eller feighet av Berntsen? Jeg heller mot det siste. Om mannen ikke så det burde han ikke få lov å dømme fotballkamper, kjøre bil eller gå med svart t-skjorte.
    • NFF har tidligere uttalt av ved feiring av scoringer skal det ikke feires overdrevent foran motstanderlagets supportere for å unngå overdreven aggresjon på tribunen. Hva gjør (hora) Nannskog etter scoringer? Feirer for KFL i stedet for å feire med lagkamerater og egne supportere. De som var tilstede under katastrofen på Nadderud i vårsesongen husker en viss islending som gjorde det samme. Kom det reaksjoner da? Nei. Vil det komme reaksjoner nå? Neppe. Gir NFF represalier konsekvent etter eget reglement? Ytterst sjelden.
    • Nisseklubben Stabæk er frekke nok til å anke boten fra forbundet etter nazi-hetsen mot Uwe på Nadderud. Hvordan ville reaksjonene vært om KFL eller andre ville gitt rasistisk hets mot Blånissenes spillere med annen enn etnisk norsk utseende? Jeg bare spør... (IKKE tolk dette som ett rasistisk poeng mot noen eller noe som helst, jeg forsøker kun å sette pannebåndsklubbens reaksjon i perspektv.) Her er det bare en ting å gjøre: Godta boten og be om unnskyldning. Jeg skal dog innrømme at jeg flira litt av tifoen til Blåfjellnissene i dag... (Vi reiser hjem 19:45)
    Det var min edder og galle etter en skuffende forestilling på Åråsen i kveld. Jeg vet det ikke er riktig å skylde på dommere, NFF eller andre etter ett bittert poengtap for Stabæk, men jeg gjør det alikevel.

    Min eneste unnskyldning er som Raga Rockers’: ”Er det ikke deilig å ha noen å hate!?!?!”
    Enøyd i de blindes dal.
  • Harvest
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 855

    #2
    Enig i det du sier her. Var frustert over dommeren sjøl. Noe av det dårligste jeg har sett. Sånn ellers vil jeg bare si at det er skuffende - og typisk, at LSK nok en gang gir fra seg ledelse.

    Jaja - vi vinner serien neste år!
    Iron Maiden's gonna get you.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Dommeren var raæva, men vi er såpass mye bedre enn stabekk at vi skal slå dem selv med en dommer som løper rundt med hue i ræva i 2*45 min.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Harvest
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 855

        #4
        Opprinnelig skrevet av xeR
        Dommeren var raæva, men vi er såpass mye bedre enn stabekk at vi skal slå dem selv med en dommer som løper rundt med hue i ræva i 2*45 min.
        Sant, og derfor er det hele så jævla skuffende...
        Iron Maiden's gonna get you.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Det er i motbakke det går oppover...
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1267

            #6
            Berntsen gjorde en bra jobb i dag han. Hvis noen mener noe annet så kan de ikke ha mye greie på fotball.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Berntsen gjorde en bra jobb i dag han. Hvis noen mener noe annet så kan de ikke ha mye greie på fotball.
              synes du han gjorde en bra jobb? da har tydeligvis ikke peiling på fotball...
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1267

                #8
                Opprinnelig skrevet av xeR
                synes du han gjorde en bra jobb? da har tydeligvis ikke peiling på fotball...
                da synes jeg du skal betale litt på fxtv og se kampen i opptak for å se kampen en gang til. Da tror jeg du vil skjønne at Berntsen gjorde en helt ok kamp.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  han overså ett par helt klare offsidesituasjoner, han bomma på en corner vi skulle hatt, stabekk spillera fikk være i overkant tøffe, han lot nnnskog slippe unna gult kort for unødvendig provokasjon.. synes ikke han var voldsomt imponerende, hvis du er uenig med meg kan du godt få låne LSK brillene mine så blir vi nok enige til slutt
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Berntsen gjorde en bra jobb i dag han. Hvis noen mener noe annet så kan de ikke ha mye greie på fotball.

                    Han gjorde en bra kamp idag ja. Ingenting å si på det. Denne situasjonen med Occean så jeg ikke på fxtv, men jeg hørte KFL ga lyd fra seg i en situasjon hvor han ikke kommer opp i duell med keeper.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      Å skylde på dommern i denne matchen, blir som å anklage julenissen fordi han bare kommer med kjipe pakker!

                      Lsk var til tider tragisk ineffektive, ubesluttsome og allikevel greide de 1 poeng. Vi eksilkanaris her i trondheim var i himmelen ca 1minutt på three lions, og så skjer det igjen.. Jeg er fortsatt frustrert, sinna og oppgitt over personlige feil, møkkamotstander (at ikke lsk kjøper mr. nanskog og lar han varme benken for lsk2 feks), men i kveld må lsk bare skylde på seg selv.
                      Det var min mening dog, og jeg er alltid åpen for diskusjon.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #12
                        Ikke dommern sin feil at vi ikke vinner nei, men han var ikke god.. Og nannskog skulle minst hatt gult for provokasjoner mot KFL..

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #13
                          Det er ikke dommeren sin feil at vi taper.. men han var får faen ikke terningkast 6 av meg..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            Det er ikke dommeren sin feil at vi taper.. men han var får faen ikke terningkast 6 av meg..
                            Vi tapte ikke da..

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #15
                              uavgjort er tap i mine øyne
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #16
                                Sant det... Hvertfall etter å ha til tider rundspilt stabæk..

                                Kommentar

                                • pal
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 422

                                  #17
                                  Problemet for dommetrioen var han halvfeite linjedommeren som løp(?) på linja på motsatt side av Kanarifansen. Han vinka feil i omtrent 90% av alle offside-situasjoner. Dvs. når det faktisk var offside så vinka han ikke, og når det ikke var offside, ja DA vinka han. Noe av det sletteste jeg har sett. Men dessverre ikke noe uvanlig syn. Standarden på norske linjedommere er under enhver kritikk. Da står det faktisk bedre til med hoveddommerne.
                                  hilsen pål

                                  Kommentar

                                  • Juven
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2006
                                    • 212

                                    #18
                                    Er ikke imponert over dømminga i dag, Slappe på offside, samt holding i trøya til occean. Terningkast 4.
                                    Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                                    Kommentar

                                    • MoBee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 958

                                      #19
                                      Dommeren var meget dårlig syns jeg også, men jeg vil ikke være med på at det er "hans skyld" at vi tapte poeng. Bra press og spill til tider av lsk, men det samme problemet; klarer ikke avgjøre kamper. Og vi må huske dommerne i begynnelsen av sesongen og lsk... Vi har fremdeles lang vei å gå for at dette skal gå opp i opp i løpet av sesongen. Vi har fått noen poeng på dommertull, og han er ikke avgjørende motsatt vei idag.

                                      Syns det er trist at lsk (spesielt bakover) til tider virker fryktelig veike og nervøse. Må jobbe med det mentale frem mot neste sesong.

                                      Syns Mifsud var meget bra idag. BB for meg.

                                      Kommentar

                                      • Grinebiter
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Sep 2006
                                        • 6

                                        #20
                                        Altså, hvis Stabæk skulle "reise hjem 19:45", skulle de ikke vært ute av stadion før tilleggstid??? De sto da vittelig der helt til dommeren blåste. Lite konsekvent....
                                        Livet er ikke det beste man har og om litt er kaffen slutt.

                                        Kommentar

                                        Working...