Etter kveldens begredelige forestilling på Åråsen sitter jeg med en bitter følelse ovenfor dommere som ikke er tøffe nok til å gjøre det de skal, usportslige blånisser og håpløse støttepasninger fra våre egne spillere. Alle så matchen, så jeg orker ikke å rippe opp i de forferdelige tabbene laget vårt gjør.
Jeg har dog såpass mye irritasjon innabords at jeg er nød til å spre litt edder og galle:
Min eneste unnskyldning er som Raga Rockers’: ”Er det ikke deilig å ha noen å hate!?!?!”
Jeg har dog såpass mye irritasjon innabords at jeg er nød til å spre litt edder og galle:
- Dommer Espen Berntsen står såvidt jeg husker på 20 meter da trøya til Occean står som en spinnakker på en Volvo Ocean Race båt. Blåser han? NEI! Jeg trodde knapt mine egne øyne, dommerstanden og NFF proklamerte vitterlig før sesongstart at problemet med holding i trøya skulle slås hardt ned på, både innenfor og utenfor straffefeltet. Er dette inkompetanse eller feighet av Berntsen? Jeg heller mot det siste. Om mannen ikke så det burde han ikke få lov å dømme fotballkamper, kjøre bil eller gå med svart t-skjorte.
- NFF har tidligere uttalt av ved feiring av scoringer skal det ikke feires overdrevent foran motstanderlagets supportere for å unngå overdreven aggresjon på tribunen. Hva gjør (hora) Nannskog etter scoringer? Feirer for KFL i stedet for å feire med lagkamerater og egne supportere. De som var tilstede under katastrofen på Nadderud i vårsesongen husker en viss islending som gjorde det samme. Kom det reaksjoner da? Nei. Vil det komme reaksjoner nå? Neppe. Gir NFF represalier konsekvent etter eget reglement? Ytterst sjelden.
- Nisseklubben Stabæk er frekke nok til å anke boten fra forbundet etter nazi-hetsen mot Uwe på Nadderud. Hvordan ville reaksjonene vært om KFL eller andre ville gitt rasistisk hets mot Blånissenes spillere med annen enn etnisk norsk utseende? Jeg bare spør... (IKKE tolk dette som ett rasistisk poeng mot noen eller noe som helst, jeg forsøker kun å sette pannebåndsklubbens reaksjon i perspektv.) Her er det bare en ting å gjøre: Godta boten og be om unnskyldning. Jeg skal dog innrømme at jeg flira litt av tifoen til Blåfjellnissene i dag... (Vi reiser hjem 19:45)
Min eneste unnskyldning er som Raga Rockers’: ”Er det ikke deilig å ha noen å hate!?!?!”
Kommentar