Siden hovedvekten av grove personlige feil skjer i siste fase av kampene, sånn fra det 60.min og ut, kan man begynne å lure. At dem er for dårlig trent er kanskje ikke realistisk, men kanskje feil trent eller for mye trent? Liten mulighet til å hente overskudd mellom kampene? Jeg veit ikke. Bare leiter desperat i blinde etter grunner for hvorfor det rakner i hovedsak i siste del av matchene.....
For dårlig/feil trent???
Collapse
X
-
Stikkord: Ingen
-
Tror det er psykisk.
Prestasjons "Angst'en" fører til konsentrasjons svikt.
Vi mangler en 'spillerbauta'-type som kan ta prestasjonstrøkket vekk fra våre 'urutinerte' (med hensyn til å vinne) spillere, en ledertype som har vunnet før og kan lede 'angst' over i posistiv spenning og glede. En 'skyld-på-meg' type. Desverre finnes det ikke så mange av dem...Fugla mot nye høyderKommentar
-
Tror Vi Mangler En Kaptein Som Tørr Si I Fra
En kaptein som er en virkelig ledertype. Det er det vi mangler.
Tror ikke det er for dorlig trente spillere. Men flere som tar ansvar og trøkker til mot slutten. Igjenom hele kampen også da.
Jeg kan ikke se en sånn type i stallen i dag. Verken Kippe eller Sundgot har de gode lederegenskapene tror jeg.Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................Kommentar
-
En kaptein som er en virkelig ledertype. Det er det vi mangler.
Tror ikke det er for dorlig trente spillere. Men flere som tar ansvar og trøkker til mot slutten. Igjenom hele kampen også da.
Jeg kan ikke se en sånn type i stallen i dag. Verken Kippe eller Sundgot har de gode lederegenskapene tror jeg.
Viss dette er et tilfelle, ville jeg satt kapteinbåndet på Rambekk. Virker som om en god ledertypeKommentar
-
twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Søgård som kaptein!
Søgård deroimot er eksemplarisk. Han sa til og med hallo til han gamle mannen som pleier å være på treninger. Koselig fyr søgård som alltid gir alt og som ønsker å bli bedre! Ja han vil vi ha som kaptein.Kommentar
-
Antar at det ligger i det psykiske. Spillerene får en defensiv tankegang og usikkerheten sprer seg når man nærmest har gjort det til en inngrodd vane å svikte i sluttminuttene. En kaptein som tar ansvar og "binder" sammen forsvaret når det blåser som verst er tiltrengt.
Uwe har tidligere uttalt at han ser en ledertype i Dan Anton. Han er jo kjent for å spille med hjerte uten på drakta og av det jeg har oppservert virker det som han "piffer" opp laget og er en potensiell kaptein i mine øyne. Ikke en typisk bauta, men har vinnerkulturen innabors og har erfaring å vise til. Uansett skal en kaptein være et "samlingspunkt" og være stabil, og det taler muligens imot Danton. Både Danton, Søgård og Sundgot kan være mye inn og ut av laget, og sånn sett er Kippe et vettug valg i og med at han nærmest er selvskreven på laget.Kommentar
-
Uansett, vil jeg ha en ny spiller til klubben. Potensielle kandidater som har signalisert at de er villige til å bytte klubb er Myhre, Rushfeldt og Svindal Larsen. Ikke spillere som nødvendigvis er mye bedre enn de vi har, men dette er karer med tonnevis av landskamper, spilt i større ligaer i Europa, spill på høyeste nivå i europeiske turneringer samt at de er ekstreme kapteinskandidater.
Papp-Hagen er en våt drøm, men han er antageligvis for sterkt knyttet til bydelsklubben. Magen ville selvfølgelig vrengt seg tre, fire runder første gangen jeg hadde sett ham i den vakre gule, men ubehaget ville nok gått over etter hvert. Tror jeg...Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Erik Hagen?! Er du seriøs?
Bra duellspiller, men vi trenger spillere som kan gjøre noe konstrktivt med ballen. Jeg kan ikke se at Erik Hagen ville styrket midtforsvaret vårt.
Når det gjelder kaptein, trenger man ikke å være kaptein for å være en ledertype. Og det er ledertyper vi trenger. Håper virkelig at neste mann Fjøra og co. kjøper er en ledertype med mye erfaring. Hvor han spiller er ikke veldig viktig, selv om jeg gjerne ser en ny keeper eller en sentral midtbanespiller. Mye tydeer vel på at planen er å hente en sentral midtbanespiller, ettersom Marek Sapara var på vei tidligere i år.
Thomas Myhre hadde vært kanon.Kommentar
-
En ledertype er det jeg etterspør, men som oftest vil en ledertype også være kapteinsemne. Det er to sider av samme sak.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Dessverre er jeg seriøs. Jeg tror heller ikke Hagen ville styrket midtforsvaret i særlig grad, men mannen oser vinnervilje, jeg innbiller meg at han er en fyr som nyter stor respekt på banen og som kan være den spilleren som holder folk i tøylene når det blåser som verst. Men, han er ikke mitt førstevalg for å si det sånn.
Rushfeldt/Svindal Larsen er vel i eldste laget. Thomas Myhre derimot. 32 år er suverent for en keeper. Kan spille i seks år til. Hvis han vil vekk fra Charlton er det bare å bla opp. En komplett keeper.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Enig med Rønnern. Hagen har et gir og en attitude som ingen av våre 3 stoppere er i nærheten av. Sjef-vinnervilje-ansvar er stikkordene.
Rambekk gjør jobben men er ikke sjef. Pål steffen er god men er verken sjef eller tar ansvar.
Kippe er norges beste stopper på sitt beste,men sitt beste ser vi max 2-3 ganger i løpet av en sesong,og han har en tendens til å rømme fra ansvar.
Han er heller ingen ledertype.
Savner Bård BjerklandKommentar
-
Til sammenligning er LSKs eldste spiller 31 år og det er JayPee.
Trøndera har bøtter med rutine i spillere som Riseth, Strand, Iversen, Basma, Kvarme for å nevne noen som spiller tilnærmet fast. I tillegg til en haug med gamlinger på benken som har vært ute en vinternatt før. Og de har klart å få frem unge, lovende spillere som Tettey og Skjelbred samt har supplert det med spillere som Sappara, Braathen og Solli for å nevne noen.
Poenget er som sagt erfaring. Vi må ikke se oss blind på alder, vi har råd til å ha noen mer kortsiktige prosjekter, så lenge resten av stallen gikk i bleier da Rossi herjet i Spania i 82.
Og det hjelper oss ikke veldig godt at Uwe selv er en fersking, både som trener og han er heller ikke spesielt gammel med mye livserfaring.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kommentar