For dårlig/feil trent???

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grinebiter
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Sep 2006
    • 6

    For dårlig/feil trent???

    Siden hovedvekten av grove personlige feil skjer i siste fase av kampene, sånn fra det 60.min og ut, kan man begynne å lure. At dem er for dårlig trent er kanskje ikke realistisk, men kanskje feil trent eller for mye trent? Liten mulighet til å hente overskudd mellom kampene? Jeg veit ikke. Bare leiter desperat i blinde etter grunner for hvorfor det rakner i hovedsak i siste del av matchene.....
    Livet er ikke det beste man har og om litt er kaffen slutt.
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    tja ekspertene sier at LSK er best trent i landet.....
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1820

      #3
      la dem ta noen tester så vi ser hvor i landet de ligger.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Tror det er psykisk.

        Prestasjons "Angst'en" fører til konsentrasjons svikt.

        Vi mangler en 'spillerbauta'-type som kan ta prestasjonstrøkket vekk fra våre 'urutinerte' (med hensyn til å vinne) spillere, en ledertype som har vunnet før og kan lede 'angst' over i posistiv spenning og glede. En 'skyld-på-meg' type. Desverre finnes det ikke så mange av dem...
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Fuglefar
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 202

          #5
          Tror Vi Mangler En Kaptein Som Tørr Si I Fra

          En kaptein som er en virkelig ledertype. Det er det vi mangler.
          Tror ikke det er for dorlig trente spillere. Men flere som tar ansvar og trøkker til mot slutten. Igjenom hele kampen også da.
          Jeg kan ikke se en sånn type i stallen i dag. Verken Kippe eller Sundgot har de gode lederegenskapene tror jeg.
          Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

          Kommentar

          • Trondeo
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3062

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fuglefar
            En kaptein som er en virkelig ledertype. Det er det vi mangler.
            Tror ikke det er for dorlig trente spillere. Men flere som tar ansvar og trøkker til mot slutten. Igjenom hele kampen også da.
            Jeg kan ikke se en sånn type i stallen i dag. Verken Kippe eller Sundgot har de gode lederegenskapene tror jeg.

            Viss dette er et tilfelle, ville jeg satt kapteinbåndet på Rambekk. Virker som om en god ledertype

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fuglefar
              En kaptein som er en virkelig ledertype. Det er det vi mangler.
              Enig, vi trenger en fargerik kaptein med sterke lederegenskaper. En som resten av mannskapet ser opp til og følger etter. Frode Kippe er vel mer eller mindre det stikk motsatte.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

                #8
                Opprinnelig skrevet av Trondeo
                Viss dette er et tilfelle, ville jeg satt kapteinbåndet på Rambekk. Virker som om en god ledertype
                Rambekk er for beskjeden. Vi trenger en som sier og gjør ting kontant, ikke halvveis.
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  #9
                  Faktisk veldig enig der. Vil ha Søgård eller Sundgot som kaptein neste år
                  ..................

                  Kommentar

                  • Harald_88
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 550

                    #10
                    Tror mye av årsaken til alle våre poengtap i sluttminuttene sitter oppe i hodet på spillerne, de blir muligens for stressa når det begynner å lukte 3 poeng mot slutten av kampen.
                    Alt For Fugla

                    Gå Av Grønlund

                    Kommentar

                    • rælingen kanaris
                      Kaptein Reketråler
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 1446

                      #11
                      tror søgård klarer å si ifra.
                      Søgård som kaptein sesongen 2007:lsk:
                      Custodes
                      I med og motgang

                      Kommentar

                      • Ballkunstneren
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 780

                        #12
                        Søgård som kaptein!

                        Opprinnelig skrevet av Dinho88
                        Enig, vi trenger en fargerik kaptein med sterke lederegenskaper. En som resten av mannskapet ser opp til og følger etter. Frode Kippe er vel mer eller mindre det stikk motsatte.
                        Kippe er en ramp. Har hørt han si FU.. et par ganger for mye... Sist trening svarte han Rösler med det å... F... Off! Ikke akkurat en å se opp til.

                        Søgård deroimot er eksemplarisk. Han sa til og med hallo til han gamle mannen som pleier å være på treninger. Koselig fyr søgård som alltid gir alt og som ønsker å bli bedre! Ja han vil vi ha som kaptein.

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          #13
                          Antar at det ligger i det psykiske. Spillerene får en defensiv tankegang og usikkerheten sprer seg når man nærmest har gjort det til en inngrodd vane å svikte i sluttminuttene. En kaptein som tar ansvar og "binder" sammen forsvaret når det blåser som verst er tiltrengt.

                          Uwe har tidligere uttalt at han ser en ledertype i Dan Anton. Han er jo kjent for å spille med hjerte uten på drakta og av det jeg har oppservert virker det som han "piffer" opp laget og er en potensiell kaptein i mine øyne. Ikke en typisk bauta, men har vinnerkulturen innabors og har erfaring å vise til. Uansett skal en kaptein være et "samlingspunkt" og være stabil, og det taler muligens imot Danton. Både Danton, Søgård og Sundgot kan være mye inn og ut av laget, og sånn sett er Kippe et vettug valg i og med at han nærmest er selvskreven på laget.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Canário
                            Både Danton, Søgård og Sundgot kan være mye inn og ut av laget, og sånn sett er Kippe et vettug valg i og med at han nærmest er selvskreven på laget.
                            Man skal ikke se bort fra at Kippe antageligvis er selvskreven på laget nettopp fordi han er kaptein. Selv om Steffi og Rambukk skøyv ham ut av laget inntil Steffi fikk Donald-kulen i finalen i RL. Skulle vært spennende å se om Kippe hadde spilt serieåpningen dersom Steffi ikke hadde blitt skadet

                            Uansett, vil jeg ha en ny spiller til klubben. Potensielle kandidater som har signalisert at de er villige til å bytte klubb er Myhre, Rushfeldt og Svindal Larsen. Ikke spillere som nødvendigvis er mye bedre enn de vi har, men dette er karer med tonnevis av landskamper, spilt i større ligaer i Europa, spill på høyeste nivå i europeiske turneringer samt at de er ekstreme kapteinskandidater.

                            Papp-Hagen er en våt drøm, men han er antageligvis for sterkt knyttet til bydelsklubben. Magen ville selvfølgelig vrengt seg tre, fire runder første gangen jeg hadde sett ham i den vakre gule, men ubehaget ville nok gått over etter hvert. Tror jeg...
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2127

                              #15
                              Menn av papp kan holde seg i korrupte og useriøse ligaer.....
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Erik Hagen?! Er du seriøs?

                                Bra duellspiller, men vi trenger spillere som kan gjøre noe konstrktivt med ballen. Jeg kan ikke se at Erik Hagen ville styrket midtforsvaret vårt.

                                Når det gjelder kaptein, trenger man ikke å være kaptein for å være en ledertype. Og det er ledertyper vi trenger. Håper virkelig at neste mann Fjøra og co. kjøper er en ledertype med mye erfaring. Hvor han spiller er ikke veldig viktig, selv om jeg gjerne ser en ny keeper eller en sentral midtbanespiller. Mye tydeer vel på at planen er å hente en sentral midtbanespiller, ettersom Marek Sapara var på vei tidligere i år.

                                Thomas Myhre hadde vært kanon.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Erik Hagen?! Er du seriøs?
                                  Bra duellspiller, men vi trenger spillere som kan gjøre noe konstrktivt med ballen. Jeg kan ikke se at Erik Hagen ville styrket midtforsvaret vårt.
                                  Dessverre er jeg seriøs. Jeg tror heller ikke Hagen ville styrket midtforsvaret i særlig grad, men mannen oser vinnervilje, jeg innbiller meg at han er en fyr som nyter stor respekt på banen og som kan være den spilleren som holder folk i tøylene når det blåser som verst. Men, han er ikke mitt førstevalg for å si det sånn.

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Når det gjelder kaptein, trenger man ikke å være kaptein for å være en ledertype. Og det er ledertyper vi trenger.
                                  En ledertype er det jeg etterspør, men som oftest vil en ledertype også være kapteinsemne. Det er to sider av samme sak.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7087

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Dessverre er jeg seriøs. Jeg tror heller ikke Hagen ville styrket midtforsvaret i særlig grad, men mannen oser vinnervilje, jeg innbiller meg at han er en fyr som nyter stor respekt på banen og som kan være den spilleren som holder folk i tøylene når det blåser som verst. Men, han er ikke mitt førstevalg for å si det sånn.
                                    Ingen som husker den resignerte følelsen vi hadde da vi spilte mot Vålerenga og de hadde Wæhler/Hagen i midtforsvaret kan vel i fullt alvor mene at Erik Hagen ikke ville styrket forsvaret vårt? Klart, det kommer jo aldri til å skje.

                                    Rushfeldt/Svindal Larsen er vel i eldste laget. Thomas Myhre derimot. 32 år er suverent for en keeper. Kan spille i seks år til. Hvis han vil vekk fra Charlton er det bare å bla opp. En komplett keeper.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • soont
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2004
                                      • 97

                                      #19
                                      Enig med Rønnern. Hagen har et gir og en attitude som ingen av våre 3 stoppere er i nærheten av. Sjef-vinnervilje-ansvar er stikkordene.
                                      Rambekk gjør jobben men er ikke sjef. Pål steffen er god men er verken sjef eller tar ansvar.
                                      Kippe er norges beste stopper på sitt beste,men sitt beste ser vi max 2-3 ganger i løpet av en sesong,og han har en tendens til å rømme fra ansvar.
                                      Han er heller ingen ledertype.

                                      Savner Bård Bjerkland

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Rushfeldt/Svindal Larsen er vel i eldste laget. Thomas Myhre derimot. 32 år er suverent for en keeper. Kan spille i seks år til. Hvis han vil vekk fra Charlton er det bare å bla opp. En komplett keeper.
                                        Alder er ikke det vesentlige her, men erfaring. Dog ser vi på alder, så har Svindal Larsen fyllt 32 i år, Rushfeldt fyller 33 år.

                                        Til sammenligning er LSKs eldste spiller 31 år og det er JayPee.

                                        Trøndera har bøtter med rutine i spillere som Riseth, Strand, Iversen, Basma, Kvarme for å nevne noen som spiller tilnærmet fast. I tillegg til en haug med gamlinger på benken som har vært ute en vinternatt før. Og de har klart å få frem unge, lovende spillere som Tettey og Skjelbred samt har supplert det med spillere som Sappara, Braathen og Solli for å nevne noen.

                                        Poenget er som sagt erfaring. Vi må ikke se oss blind på alder, vi har råd til å ha noen mer kortsiktige prosjekter, så lenge resten av stallen gikk i bleier da Rossi herjet i Spania i 82.

                                        Og det hjelper oss ikke veldig godt at Uwe selv er en fersking, både som trener og han er heller ikke spesielt gammel med mye livserfaring.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...