Grue seg til neste sesong tråden.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #41
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Med det du skriver avslører du også en klar svakhet ved Mifsud. Du skriver at nesten alle målene hans kommer ved enkeltmannsprestasjoner. Sier ikke det en god del om Mifsuds egenskaper som lagspiller?
    Ja og nei. Mifsud har svakheter i den forstand at han godt kunne sentret mer. Han har relativt få assists. Imidlertid er det en soleklar fordel at han skaper mye på egenhånd. Både ved gjennomløp, driblinger, og ikke minst knallharde velplasserte skudd fra uventede vinkler så lager han mål av det som ikke ville ha blitt en sjanse hvis noen av våre andre spisser hadde vært i samme posisjon.

    Occean, Sundgot og Myklebust er mye mer avhengige av innlegg og at LSK har et press enn det Mifsud er.

    Uansett er det viktigste kriteriet for en spiss antall scorede mål per spilte minutt. Her er Mifsud suveren i LSK og på topp i tippeligaen. Det er opplagt ingen fordel å miste han.

    Husker også det var mange VIF-nisser som var "glade" da Iversen dro. De trengte ikke han. Den som ler sist ler best, og det er Iversen og RBK. Enkelte her på forumet kan bare melde seg til tjeneste på Bohemen og utveksle taktikk.

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Personlig tror jeg det på mange måter blir bra for oss å miste Koren og Mifsud. Jeg er ganske sikker på at vi aldri kommer til å ta gull om vi spiller på en måte som legger så stort ansvar på enkeltspillere som vi gjør nå.
    De fleste spillere blir vel bedre av å spille sammen med gode medspillere, og ikke dårligere. Ingenting i veien for at Sundgot og Søgård kan briljere selv om Mifsud og Koren spiller.

    PS. Tenk hvor gode LSK hadde vært i tidligere år hvis vi hadde "sluppet" å ha spillere som Tom Lund og Ståle Solbakken....
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Lillestrøm Kirke
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 1470

      #42
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      De fleste spillere blir vel bedre av å spille sammen med gode medspillere, og ikke dårligere. Ingenting i veien for at Sundgot og Søgård kan briljere selv om Mifsud og Koren spiller.

      PS. Tenk hvor gode LSK hadde vært i tidligere år hvis vi hadde "sluppet" å ha spillere som Tom Lund og Ståle Solbakken....
      Ikke sammenlign Tommy og Koren, Tommy fikk aldri tilbud fra spansk 2. divisjon.....
      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #43
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Ja og nei. Mifsud har svakheter i den forstand at han godt kunne sentret mer. Han har relativt få assists. Imidlertid er det en soleklar fordel at han skaper mye på egenhånd. Både ved gjennomløp, driblinger, og ikke minst knallharde velplasserte skudd fra uventede vinkler så lager han mål av det som ikke ville ha blitt en sjanse hvis noen av våre andre spisser hadde vært i samme posisjon.

        Occean, Sundgot og Myklebust er mye mer avhengige av innlegg og at LSK har et press enn det Mifsud er.

        Kjære BennyLem. Klarer du å lese noe positivt utifra hva jeg har sitert deg på nå? Synes du det er SÅ negativt at Occean, Sundgot og Myklebust er avhengige av innlegg og at LSK har press?

        Jeg synes det er HELT STRÅLENDE at vi har spisser som er avhengige av innlegg og press. For når vi har slike spisser er vi nødt til å komme rundt på kantene å presse. Det er vi ikke idag, fordi vi har individualister som Mifsud og Koren. Ja, vi scorer relativt mange mål. Jeg mener likevel at angrepsmønsteret er dårlig, og at nettopp det vi mangler er kantspill og press. Jeg synes ikke noe om at Mifsud skal løpe og prøve å skape noe på egenhånd. Den spillestilen minner meg om mitt eget fotball-lag da vi var 9 år. Forsvaret klinte ballen opp, spissen tok med ballen og prøvde å få til noe magisk mot håpløst ræva forsvarsspillere. Sammenligningen blir ikke riktig, men jeg synes ikke lagtaktikken er voldsomt forskjellig.

        Jeg tror det blir surt hvis vi mister Koren. Jeg mener ikke det blir surt å miste Mifsud. Jeg mener Mifsud er problemet i angrepsspillet til LSK, og jeg mener heller ikke at han har en ekstremt viktig rolle i å presse oppspillene. Denne rollen tror jeg Myklebust kan håndtere på en like bra rolle som det Mifsud gjør idag. Problemet er at Koren nå har det alternativet å prøve stikkere til Mifsud hele tiden. Når Mifsud forsvinner har ikke Koren det alternativet, da blir han presset til å måtte søke etter kantspillere. Og DET tror jeg er utelukkende positivt!
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #44
          Et lite sleivspark nå men men... Hvor mange ganger har ikke Mifsud stått med altfor skåvinkel og skyti istede for å sentre kula til Sundgot / koren på 5-10 m.

          Mifsud har desverre aldri hørt om 45 grader ut???!

          Kommentar

          • pal
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 422

            #45
            Det jeg savner er først og fremst en skikkelig udiskutabel kaptein, en som kan [floskel]gå foran med et godt eksempel[/floskel] når det butter litt imot. Vi har jo noen i dag som det oser innsats av, f.eks. Søgård, men han er etter mening ikke den rette for oppgaven (i hvert fall ikke ennå). Ideellt sett burde vi ha en kaptein på midtbanen, og her kunne forsåvidt også Kasey være et alternativ, men så er det problemet med at han ikke engang er med i troppen for tida, og at han vil vekk. I forsvar har vi jo Kippe som alltid får respekt, men han virker ikke å være like sterk mentalt.

            Jeg synes mye av problemet vårt ligger på nettopp dette feltet, at gutta fort kan falle gjennom mentalt når ting begynner å gå mot dem eller når de blir usikre. Det er vel også defor vi har fått en del smeller mot oss på slutten av kampene. Det handler helt klart mye om den mentale styrken. Mye av dette kan trenes opp, men det er ingen tvil om at det også avhenger av hvilke personlighetstyper laget er satt sammen av. Pr. i dag synes jeg vi har for få klare vinnertyper i laget, dessverre.
            hilsen pål

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              #46
              Blir bare teit at noen spekulerer i at vi blir bedre neste år
              når vi mister våre to største profiler.

              Var det slik at LSK hadde vært bedre uten Koren og Mifsud, hadde Uwe og Gunnar ikke tatt dem ut til start 11'ern, så enkelt er det.

              Trenerteamet ser spillerne hver eneste dag og vet mer om fotball og laget enn noen her på forumet. Selvfølgelig kan de gjøre feil, men jeg har såpass stor tiltro til Uwe at han vet hvilke spillere som presterer best sammen som lag over en hel sesong.

              Det er derfor åpenbart at Koren og Mifsud må forsterkes utenfra, å tro på fullgode forsterkninger for TL's to største profiler fra egen tropp vil både være naivt og utopisk.

              det blir maksimalt 3. plass i år, skal vi ha minst 3. plass neste år må det handles.

              Argumentet om at spillere fra egen tropp vil heve seg, hører jeg hver år, merkelig, er det noe som bare gjelder LSK-spillerne og ikke spillerne i de andre TL-klubbene....
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #47
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Imidlertid er en Thomas Myhre mellom stengene verdt sin vekt i gull.
                La meg se: Med en gullpris på 570 dollar per unse (eller ca. 122 kroner per gram) verdsetter du Thomas Myhre (som veier 83 kg) til i overkant av 10 millioner kroner. Jeg synes det er litt for mye for en keeper som er på hell.

                Kommentar

                • Kopperud
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2006
                  • 1697

                  #48
                  hvorofr skla vi grue oss til seriegull?:lsk:
                  Ultras Felt C 2005x2015

                  Lillestrøm & Bajen

                  Kommentar

                  • pal
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 422

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                    Blir bare teit at noen spekulerer i at vi blir bedre neste år
                    når vi mister våre to største profiler.

                    Var det slik at LSK hadde vært bedre uten Koren og Mifsud, hadde Uwe og Gunnar ikke tatt dem ut til start 11'ern, så enkelt er det.
                    Tja... Selvfølgelig er LSK dårligere uten Koren og Mifsud pr. i dag, men husk at vi har en del unge og spennende spillere i stallen, og det er veldig vanskelig å spå hva som skjer neste sesong. Hullet etter Koren blir det vanskeligste å fylle, helt klart. Men jeg tror faktisk at Kiko kan gjøre en ganske god jobb her. Og jeg blir overrasket dersom ikke både Olivier og Magnus kommer inn og gjør gode sesonger neste år. Med full blomstring fra disse to spillerne, så har vi et mer slagkraftig angrep enn vi har hatt i år. Bjørn Helge Riise kommer sannsynligvis også til å bli bedre neste år. I tillegg er Husar en veldig spennende spiller som kan tilføre laget mye.

                    Uwe har selvfølgelig også brukt enda et år sammen med spillergruppa, og i tillegg fått verdifull erfaring som trener på toppnivå.

                    Jeg har derfor tro på en meget god sesong neste år, men det skal nok bli vanskelig å tukte Brann og Rosenborg i toppen...
                    hilsen pål

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #50
                      Hvordan bli bedre? Kvitt deg med dine beste medarbeidere!

                      Enkelte skarpinger her har lansert teorien om at LSK blir bedre av at de beste spillerne forsvinner.

                      Skal bli spennende å se om dette blir en trend som sprer seg til andre områder. F.eks. kan Aker Kværner og Statoil kvitte seg med de beste ingeniørene, Google kan si opp de beste programmererne og Harvard sparke de mest anerkjente professorene. Tenk hvilken forbedring de vil oppleve!

                      Dette forslaget er så bra at jeg vurderer å lufte det på jobben. Bli kvitt de dyktigste medarbeiderne. Hvis sjefen applauderer forslaget, og gir meg en solid lønnsøkning, så skal jeg huske hvor forslaget kom fra. Glade debattanter på kfl.no kan vente i spenning på sin andel av kaka.

                      PS. En uheldig bieffekt av denne farsotten vil imidlertid bli at steder som Dagsen (http://www.nav.no/1073749914.cms) og Losang (http://www.losang.no/) kommer til å oppløve en stri støm av tidligere landslagsspillere, nobelprisvinnere og hjernekirurger som nå står uten jobb...
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Enkelte skarpinger her har lansert teorien om at LSK blir bedre av at de beste spillerne forsvinner.
                        Det er selvsagt lett å harselere over at LSK skal bli bedre av at lagets to beste spillere denne sesongen, Robert Koren og Michael Mifsud, forsvinner. Jeg tror likevel fort det kan skje neste sesong. Begge to er individualister som skaper det utrolige på egen hånd. Fotball er imidlertid et lagspill, og det er hvordan laget som helhet presterer som avgjør hvor høyt opp på tabellen man havner. Uwe Rösler har vært nødt til å inngå en masse kompromisser i lagoppstilling og spillestil for å rydde plass til individualistene Koren og Mifsud. Den som har lidd mest under dette, er antakelig Olivier Occean. Stjernespissen vår fungerte i vinter perfekt i tospann med Magnus Myklebust. Når han spilte sammen med Mifsud, fikk han en mye vanskeligere oppgave, fordi Mifsud skulle score alle målene selv. Sundgot har også vært rimelig oppgitt over Mifsuds ensidig fokus på å score alle målene selv. Ofte har Sundgot vært i mye bedre posisjon for å score, men Mifsud må alltid forsøke driblinger og skudd framfor pasning.

                        Jeg tror også lagmoralen vil få en boost når stjernene forsvinner ut av porten
                        på Åråsen, og at mange av spillerne vil heve seg og ta mer ansvar.

                        Tiden vil vise om BennyLem eller oss skarpingene får rett.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Det er selvsagt lett å harselere over at LSK skal bli bedre av at lagets to beste spillere denne sesongen, Robert Koren og Michael Mifsud, forsvinner. Jeg tror likevel fort det kan skje neste sesong.
                          Selvsagt kan LSK bli bedre, men det fordrer at man får på plass erstattere som er minst like gode. Det kan være gjennom innkjøp, eller egen stall.

                          Både OO og MM hatt flere muligheter i år, uten å overbevise i serien. Håper det snur neste sesong, men jeg hadde sovet bedre om natta med Koren og Mifsud i stallen.

                          LSK trenger uansett å hente inn spillere for å forsterke stallen og komplettere den, og det er alltid en risiko. Man vet hva man har, men ikke hva man får. "Sign on fee" og lønnsøkning hos etablerte spillere er etter min mening mindre risikofylt enn å hente inn nye folk. Ekstra vanskelig er det å skulle hente inn flere folk av gangen.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Selvsagt kan LSK bli bedre, men det fordrer at man får på plass erstattere som er minst like gode. Det kan være gjennom innkjøp, eller egen stall.
                            Utfordringen for oss supportere (og sikkert trenere og ledere) er jo at det er nær umulig å vite hvordan for eksempel eksisterende spillere vil respondere på en situasjon hvor "stjernespillere" forsvinner og mer ansvar blir lagt på de som er tilbake. Uerstattelig er kanskje det mest misbrukte ordet innenfor fotballen. Ingen er uerstattelige og det viser seg gang på gang at spillere kan blomstre med tillit og mer spilletid.

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Både OO og MM hatt flere muligheter i år, uten å overbevise i serien.
                            Jeg innrømmer det glatt, jeg har vanvittig sansen for Mykle, både som spiller og som person. En flott gutt som dessverre har blitt avspist med altfor få sjanser.

                            Derfor synes jeg du er urettferdig når du mener at Mykle har fått nok sjanser og ikke har imponert i årets sesong. Av totalt 22 kamper i årets serie, har Mykle fått spille 12, 2 av dem fra start, totalt 287 minutter.

                            Ollie har tross alt fått med seg 19 kamper i år og har sånn sett fått mye mere tid på å spille seg både inn og ut av laget.

                            En kuriositet er at Michael gikk fire kamper uten å score i sommer (Sandefjord, Tromsø, Odd, Rosenborg). Mon tro om man hadde hatt samme tåmodighet med Mykle i en lignende situasjon?

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Håper det snur neste sesong, men jeg hadde sovet bedre om natta med Koren og Mifsud i stallen.
                            Jeg er enig med deg her. Jeg vil gjerne beholde både Robbie og Michael fordi de har de ekstreme egenskapene som kan avgjøre kamper. Selv om Michael er en egoist og Robbie tar mye plass. I et vinnerlag er det rom for slike spillere.

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            "Sign on fee" og lønnsøkning hos etablerte spillere er etter min mening mindre risikofylt enn å hente inn nye folk. Ekstra vanskelig er det å skulle hente inn flere folk av gangen.
                            Spillere prater sammen og slike stunts er meget prisdrivende i forhold til lønnsnivået i klubben. Gir man etter for en eller to spillere, vil flere kreve å nærme seg det nivået og også nye spillere vil forvente å ligge på et nivå som føles naturlig i forhold til de andre i klubben.
                            Jeg forstår poenget ditt og er i utgangspunktet enig, men frykter de langsiktige virkningene av en slik politikk.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #54
                              [quote=Rønnern;123797]Utfordringen for oss supportere (og sikkert trenere og ledere) er jo at det er nær umulig å vite hvordan for eksempel eksisterende spillere vil respondere på en situasjon hvor "stjernespillere" forsvinner og mer ansvar blir lagt på de som er tilbake. Uerstattelig er kanskje det mest misbrukte ordet innenfor fotballen. Ingen er uerstattelige og det viser seg gang på gang at spillere kan blomstre med tillit og mer spilletid.


                              Jeg tror at de spillerne som allerede er der vil ta mer ansvar... Hvem skrek mest etter at United solgte Nistelrooy.... Hva har skjedd etter 7-8 kamper, jo United har aldri hatt en bedre start på en sesong og de har putta mest! Tror at gutta vokser med mer ansvar.

                              Sorry for at jeg brukte United eksempel(vet mange hater de)

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Jeg innrømmer det glatt, jeg har vanvittig sansen for Mykle, både som spiller og som person. En flott gutt som dessverre har blitt avspist med altfor få sjanser.
                                Her er vi helt enige. Myklebust er en flott fyr, som jeg ønsker alt vel. Imidlertid må vi huske at Mifsud før serien startet var 4/5-valg, og har (god-gammaldags) spilt seg inn på laget. Jeg mener også at vi trenger både MM og Mifsud all den tid vi ønsker dobbeldekning på alle plasser. Forsvinner Mifsud, så må en erstatter på plass (som MM må kjempe mot).

                                Digresjon 1: MM er helt klart et sjarmtroll. Jeg leste i et kampprogram i vår et intevju med MM, hvor han ble spurt om favorittferiested. MM, som den godgutten han er, svarer: "syden". Ubetalelig! (Digresjon 2: jeg er en av de gamle grinebiterne med kampprogram som standard utrustning).


                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Spillere prater sammen og slike stunts er meget prisdrivende i forhold til lønnsnivået i klubben. Gir man etter for en eller to spillere, vil flere kreve å nærme seg det nivået og også nye spillere vil forvente å ligge på et nivå som føles naturlig i forhold til de andre i klubben.
                                Jeg forstår poenget ditt og er i utgangspunktet enig, men frykter de langsiktige virkningene av en slik politikk.
                                Dette er en nøtt, og jeg er helt enig i dine poenger. Uansett, så kan det være billigere å beholde de gutta du har, enn å kjøpe nye. F.eks. så er det mer fornuftig økonomi å gi Koren fem mill i "sign-on", enn å kjøpe en Sapara for ti mill. I tillegg, så vet man at Koren passer inn.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                Working...