LSK2 - Raufoss lørdag 7. oktober kl. 15.00 på Åråsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #21
    Kampreferat

    Andrefugla fra start:

    Otto
    Cyril-Pål Steffen-Eirik-Jonas
    Johan-Kasey-Pål-Martin
    Olivier-Magnus

    Etter 23 minutter skårer Pål Steffen etter en dødball fra Pål Strand fra venstre, som kommer tilbake fra høyre og heades inn. Etter 31 minutter: Kali går ut for et par minutter (JP ned som HB og Olivier som HK) etter en skade på høyre ankel. Kali kommer inn igjen, men er ikke helt klar eller i posisjon, og Raufoss kan delvis derfor utligne etter 33 minutter. Myklebust skårer etter er fint angrep ett minutt før pause.

    Etter pause har Pål Steffen tatt HB. Kali sleit med en to meter høy spiller på Raufoss' VK, og spilte høyre midtstopper inntil Jonas Kordahl etter 65 minutter ble bytta ut til fordel for Lasse Bergan-Foss. Da tok Lasse venstre midtstopper og Kali sin tredje posisjon for dagen på VB. Generelt virka han fortsatt litt prega av ankelskaden og kanskje litt nonchalant eller ukonsentrert, men talentet er fortsatt ubestridelig. Andre omgang starter med en stor sjanse til Raufoss, etter et snaut minutt, som Otto mirakuløst får slått over til corner. Corneren gir ikke resultat, men Raufoss holder ballen på vår halvdel, etter en tabbe av Jonas Kordahl (som ellers gjorde en god jobb til han ble sliten), og kan utlikne, med et praktskudd (eller lykketreff) fra venstre i motsatt kryss.

    Raufoss hadde flere store sjanser, blant annet et innlegg fra venstre tidlig i første omgang. Fugla hadde på sin side også sjanser, blant annet hadde Occean et farlig skudd etter vending inne i seksten som strøyk stolpen på utsida, også tidlig i første omgang, og Pål Steffen en heading på corner fra Pål en halv meter over i andre omgang. Pål Steffen var god og offensiv som høyre back etter pause, og Occean virker lettere og med mer selvtillit til å utfordre og avslutte enn tidligere i sommer.

    Martin Husar var lite med i spillet i første omgang, men kom mer med i andre, og viste stadig fram innsats, fart og teknikk, men virker fortsatt av og til litt rådvill, inntil språk og spillestil blir enda mer innkjørt.

    Pål Strand var satt i en uvant Koren-rolle som framskutt midtbane, og gjorde en grei jobb, men overbeviste vel ikke akkurat om at det er hans nye rolle.

    Totalt sett var vel dette en jevn kamp, med et rettferdig resultat ut fra spill og sjanser, selv om jeg stadig undrer meg over tendenser (fra mange) til daffetempo og for lite press på ballfører fra 11 mann som alle (de siste 25 minuttene) er i A-stallen, og bør vise seg fram her (attpåtil på Åråsen) for å ha håp om å komme inn på første-11'ern.

    gilbert

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #22
      Opprinnelig skrevet av xeR
      er poenget å skremme bort flest mulig?
      Det var vel heller snakk om å være vennlig innstilt mot alle disse harry totenbøndene og få de til å føle seg som hjemme skulle jeg tro?? Og da kommer musikken til Rønnern til sin rett. Det går rett hjem til heimertfolket!

      Heheeee!

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #23
        Opprinnelig skrevet av veiron
        Det var vel heller snakk om å være vennlig innstilt mot alle disse harry totenbøndene og få de til å føle seg som hjemme skulle jeg tro?? Og da kommer musikken til Rønnern til sin rett. Det går rett hjem til heimertfolket!

        Heheeee!
        litt krise hvis de føler seg litt for hjemme da...tenk om dem ikke reiser hjem igjen.....
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #24
          "Etter pause har Pål Steffen tatt HB"

          Høres suspekt ut. -Hva er feil med kjøpesprit ??
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #25
            haha... hørtes litt suspekt ut ja
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Joha
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 314

              #26
              Opprinnelig skrevet av xeR
              litt krise hvis de føler seg litt for hjemme da...tenk om dem ikke reiser hjem igjen.....
              Vel vel nå er vi hjemme igjen på Toten.Hadde Lsk 2 vist fairplay i innspurten i 2 div avd 4 da de spiller både mot Raufoss og Alta så burde de stilt med samme mannskap mot både Raufoss og Alta blit helt feil for meg når de stiller med toppet lag mot Raufoss og sender junior laget sitt til Alta til neste helg i det dette kan avgjøre opprykket til addeccoligan med seier for Raufoss mot Lsk 2 i går + seier for Raufoss mot Brummunddal til helgen hadde Raufoss vært klar for addeccoligan til neste helg, heldivis feilet Alta mot Hammerfest i går så vis Raufoss vinner de 2 siste kampene sine så rykker de opp

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av Joha
                Vel vel nå er vi hjemme igjen på Toten.Hadde Lsk 2 vist fairplay i innspurten i 2 div avd 4 da de spiller både mot Raufoss og Alta så burde de stilt med samme mannskap mot både Raufoss og Alta
                Er dere gode nok, rykker dere opp uten assistanse fra LSK2.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Joha
                  med seier for Raufoss mot Lsk 2 i går + seier for Raufoss mot Brummunddal til helgen hadde Raufoss vært klar for addeccoligan til neste helg,
                  Men, nå er situasjonen den at dere vant ikke mot LSK2 og det er ikke sikkert dere hadde vunnet hadde LSK2 stilt med et svakere lag.

                  Det jeg registrerer er at Raufoss har tatt et av seks mulige poeng mot Alta i år. Kanskje litt større fokus på egne resultater hadde vært en fordel? Eller hva bønder?
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Joha
                    Vel vel nå er vi hjemme igjen på Toten.Hadde Lsk 2 vist fairplay i innspurten i 2 div avd 4 da de spiller både mot Raufoss og Alta så burde de stilt med samme mannskap mot både Raufoss og Alta blit helt feil for meg når de stiller med toppet lag mot Raufoss og sender junior laget sitt til Alta til neste helg i det dette kan avgjøre opprykket til addeccoligan med seier for Raufoss mot Lsk 2 i går + seier for Raufoss mot Brummunddal til helgen hadde Raufoss vært klar for addeccoligan til neste helg, heldivis feilet Alta mot Hammerfest i går så vis Raufoss vinner de 2 siste kampene sine så rykker de opp
                    Jeeeezus!! Har alle kommaer og punktumer forvillet seg langt ut i skogen der borte på Toten??

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Joha
                      Vel vel nå er vi hjemme igjen på Toten.Hadde Lsk 2 vist fairplay i innspurten i 2 div avd 4 da de spiller både mot Raufoss og Alta så burde de stilt med samme mannskap mot både Raufoss og Alta blit helt feil for meg når de stiller med toppet lag mot Raufoss og sender junior laget sitt til Alta til neste helg i det dette kan avgjøre opprykket til addeccoligan med seier for Raufoss mot Lsk 2 i går + seier for Raufoss mot Brummunddal til helgen hadde Raufoss vært klar for addeccoligan til neste helg, heldivis feilet Alta mot Hammerfest i går så vis Raufoss vinner de 2 siste kampene sine så rykker de opp
                      Sorry, men dere har spilt en hel sesong, snart. Legg ikke skylda på LSK dersom dere ikke rykker opp. Blir dere en sesong til i 2. divisjon har dere helt enkelt ikke vært gode nok. Og hvilket ansvar har LSK ovenfor Raufoss?!

                      Bælling!
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        På vegne av hele lillestrøm, BEKLAGER.... beklager at vi ikke vant!:lsk:
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Østlien
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Oct 2006
                          • 2

                          #32
                          Jeg personlig driter i hele debatten om at dere stilte et sterkt 2 lag mot oss.Det må vi tåle,og ikke tapte vi heller.Vi rykker opp enkelt og greit fordi vi er gode nok.Registrerer nok en gang at dere ikke vinner en dritt i norsk fotball tross i gedigne spillerkjøp.Occean ble jo avkledd og tråkket ned i søla av Raufoss fotball så jeg skjønner godt at det er et grusomt tabbekjøp.Hvis da ikke lsk har gjort han dårlig Var jo stor i Odd.Men men...

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Østlien
                            Jeg personlig driter i hele debatten om at dere stilte et sterkt 2 lag mot oss.Det må vi tåle,og ikke tapte vi heller.Vi rykker opp enkelt og greit fordi vi er gode nok.Registrerer nok en gang at dere ikke vinner en dritt i norsk fotball tross i gedigne spillerkjøp.Occean ble jo avkledd og tråkket ned i søla av Raufoss fotball så jeg skjønner godt at det er et grusomt tabbekjøp.Hvis da ikke lsk har gjort han dårlig Var jo stor i Odd.Men men...
                            hvis du driter i hele debatten, hvorfor deltar du da i den?
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              "Etter pause har Pål Steffen tatt HB"

                              Høres suspekt ut. -Hva er feil med kjøpesprit ??
                              Tror ikke dette er så farlig - Rambekk tar jo stadig HB på landslaget, og han er avholdsmann...

                              Den betydningen av HB du tenker på her, er vel dessuten et langt mer kjent fenomen for bortelaget.

                              gilbert

                              PS: Papir-RB har i dag et lite oppslag om kampen, mest om Pål Strands følelser for Raufoss og vennskap med Raufoss-kaptein og eks-LSK-spiller Espen Haug, men de gir også én stjerne til Cyril, Pål Steffen, Pål og Magnus. DS
                              Last edited by gilbert; 08.10.2006, 11:48.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                men de gir også én stjerne til Cyril, Pål Steffen, Pål og Magnus. DS
                                Hvorfor Påsan får stjerne skjønner jeg ikke. Usynlig i en uvant posisjon. Mykle fortjener ros, det gjør også Steffi for sin innsats som stopper, men som HB var han svært usikker.

                                Cyril fortjener etter min mening to stjerner. Det ville vært tre dersom det ikke var for at han er en diver og i hver eneste kamp må ligge og være skadet i flere minutter.

                                Jeg skrev i et tidligere innlegg at Cyril var så langt unna elleveren at plassen hans i stallen like gjerne kunne gått til et lokalt talent. Det tar jeg tilbake. Jeg kan ikke skjønne hvorfor Cyril skulle være langt unna laget. Han er hurtig, leser spillet brukbart, taklingssterk, kreativ med konstruktive løsninger i stedet for å mæle ball og teknisk slepen. Ja, han hadde noen plasseringsfeil også i går, men hver gang ryddet han opp i egne feil.

                                Meget bra kamp av Cyril, spør du meg...
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Jeg kan ikke skjønne hvorfor Cyril skulle være langt unna laget. Han er hurtig, leser spillet brukbart, taklingssterk, kreativ med konstruktive løsninger i stedet for å mæle ball og teknisk slepen. Ja, han hadde noen plasseringsfeil også i går, men hver gang ryddet han opp i egne feil.
                                  At han i det hele tatt spiller, (og ikke er sendt hjem) må jo bare bety at klubben vurderer å tilby han kontraktsforlengelse?

                                  Kommentar

                                  • Gullars
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 355

                                    #37
                                    Støtter mye her, syns Cyril var god, og jeg håper han ikke er langt unna laget, tror han har mye å bidra med.

                                    Syns også Biffen begynner å komme seg, han var håpløs når han kom til LSK, men han har tatt av seg noen kilo, og er nærmere en noen gang.

                                    Otto ser for meg ut til å være like god som vårt første valg, virker tryggere i felt.

                                    Når det gjelder Pål, så er døballene meget gode, og savner det på førstelaget.

                                    Husar skuffet i går syns jeg, virker usikker på plasering og usikker på hva han skal gjøre med kula, glimter til innimellom..

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      At han i det hele tatt spiller, (og ikke er sendt hjem) må jo bare bety at klubben vurderer å tilby han kontraktsforlengelse?
                                      Hvorfor det?
                                      Med kort tid igjen av ettårskontrakten så er det vel minst bryderi å la kontrakta gå ut for så å si ha det bra, hvis man ikke ønsker spilleren.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        #39
                                        Med noen få kamper igjen av serien i 2. div og med store sjanser for at plassen beholdes, så ville det være nærliggende å tenke at man ville matche unge lokale talenter fremfor å oppta en plass på en spiller som skal bort snart. I tillegg til å kunne slippe lønnskostander.(Ved evnt inngåelse av avtale med spilleren.)

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #40
                                          Jeg ser at du har et bra poeng, Ola.
                                          Likevel, hvis vi trekker en parallell til Sasa-tilfellet, så tror jeg LSK hadde bestemt seg lenge før Sasas ettårskontrakt gikk ut. Men han blei ut kontraktstida før det var ha det bra.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...