Spillestil & 3-5-2? Hva mener dere?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

Opprinnelig skrevet av Bekkis
    3-5-2 er mere tysk spillestil... Mange av de tyske storlagene spilte 3-5-2 noen år tilbake. Tyskland er også en stor liga. Vil også si at LSK har spillertypene til 3-5-2... forsvarsrekka er veldig grei, det er midtbanen og spissa også
    Så argumentet er at noen tyske lag spilte 3-5-2 for noen år siden? Jeg kjenner tilfeldigvis noen tyske fotballfans og de sier at norsk og tysk fotball er veldig ulik. Norsk fotball er mer som klassisk engelsk fotball. Tut og kjør, høyt tempo, ofte litt for høyt. Tysk fotball er mer taktisk og possesion orientert. Men, uansett er det vel ingen av de tyske storlagene som spiller 3-5-2 nå? Schalke 04, Hamburg SV, Bayern München og Werder Bremen spiller vel alle med 4 bak? Det er vel antageligvis en grunn til det. Men, kom igjen. Når var sist gang noen vant Serie A, Premier League eller Primera Division med 3-5-2 / 5-3-2 ? Greit, sleng på tysk Bundesliga også, selv om den ligaen er klart dårligere enn de andre tre. Jeg venter spent...

3-5-2 / 5-3-2 er en veldig gammeldags formasjon. I moderne fotball trenger man mer bredde i spillet.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Sem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2005
      • 1626

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      3-5-2 / 5-3-2 er en veldig gammeldags formasjon. I moderne fotball trenger man mer bredde i spillet.
      Så enig, så enig. Jeg synes det er merkelig å se at de som ønsker å få inn en typisk vestreving i laget, er tilhengere av en 5-3-2/3-5-2-formasjon.

Ikke det at jeg bryr meg så mye om de tallene, men den formasjonen legger jo klart opp til at flere defensivt anlagte spillere spiller samtidig. Det hadde for eksempel ikke vært noe problem å bruke startellevern i Sandefjord-matchen og plassert dem i en 3-5-2-formasjon på papiret. Om det fungerte sånn i praksis veit jeg ikke, da jeg ikke var der. Men tidligere har det jo vært sånn at Shane har fungert som vingspiller på venstre side. Det er jo det som vil skje i den nevnte formasjonen også. At vi spiller med én breddeholder på hver side.

Laget mot Sandefjord i praksis:
      Muller
      Andresen-Rambekk-Kippe
      Riise-Kasey-Koren-Søgård-Shane
      Mifsud-Occean

Jeg er klart tilhenger av å ha to breddeholdere på hver side av banen, én back og én kantspiller. For meg har dette mye mer med spillertyper enn formasjon å gjøre.

Kommentar

Working...