Vil ha bort andrelagene (LSK kritiseres)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eriksve
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 885

    #21
    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    Er det ikke typisk media, at LSK 2 henges ut for noe alle Tippeligaenes 2re lag gjør akkurat likt ?
    Ifølge det Rønnern skriver lenger opp her, så har LSK vært en versting i år, noe jeg tolker som verre enn de fleste andre....

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av Eriksve
      Ifølge det Rønnern skriver lenger opp her, så har LSK vært en versting i år, noe jeg tolker som verre enn de fleste andre....
      Min mening av versting var at LSK2 i år ikke har stilt med det beste laget til enhver tid. Faktisk ganske ofte at de ikke har gjort det. Men, det er sammenlignet med tidligere år med LSK2. Jeg vet ikke hvilke prioriteringer de andre eliteserielagenes rekruttlag har gjort i år og min kommentar bør ikke tolkes sådan.

      Et lite apropos, så stiller f.eks. 2. laget til Eidsvold Turn, som spiller i 4. divisjon, også med ekstreme variasjoner i sine lagsoppstillinger. Så dersom sytepavene i 2. divisjon får viljen sin, bør det føre til at samtlige 2. og 3. lag fjernes fra det ordinære divisjonssystemet. Også de som tilhører Kisa, Turn, Raufoss, Lørenskog osv. Så får vi se hvor villige de er til å sette makt bak kravene om å få 2. lagene ut av 2. divisjon.
      Last edited by Rønnern; 17.10.2006, 21:23.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Eriksve
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 885

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Min mening av versting var at LSK2 i år ikke har stilt med det beste laget til enhver tid. Faktisk ganske ofte at de ikke har gjort det. Men, det er sammenlignet med tidligere år med LSK2. Jeg vet ikke hvilke prioriteringer de andre eliteserielagenes rekruttlag har gjort i år og min kommentar bør ikke tolkes sådan.

        Et lite apropos, så stiller f.eks. 2. laget til Eidsvold Turn, som spiller i 4. divisjon, også med ekstreme variasjoner i sine lagsoppstillinger. Så dersom sytepavene i 2. divisjon får viljen sin, bør det føre til at samtlige 2. og 3. lag fjernes fra det ordinære divisjonssystemet. Også de som tilhører Kisa, Turn, Raufoss, Lørenskog osv. Så får vi se hvor villige de er til å sette makt bak kravene om å få 2. lagene ut av 2. divisjon.
        Ok da!

        Tenkte akkurat det samme som du nevner til slutt her da jeg så at Raufoss 2 i helga hadde tapt 5-1 i 3. div. med kun juniorer....
        Er vel akkurat det samme som LSK gjorde mot Alta, som Raufoss brukte mye tid på å klage på.
        Last edited by Rønnern; 17.10.2006, 21:23.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Jeg kunne ha skrevet en lang avhandling om LSKs innstats og holdning i 2. divisjon denne sesongen.
          I en "Norge Rundt-avdeling" har vi gjort det meget dårlig i forhold til hva man kunne forvente.

          For meg har det flere ganger virket tilfeldig om vi har stilt med "bra" eller "dårlig" lag.
          Klubben er blitt påført mange riper i lakken på grunn av dette.
          Det må den sportslige ledelsen bære ansvaret for.

          Kanskje ikke så mange som synes dette betyr noe, men for oss som fortsatt mener klubben er det viktigste, så har LSKs opptreden i beste fall vært kritikkverdig. Kanskje på grensen til usportslig enkelte ganger.


          Mvh
          Gammer´n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Vicarious
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 391

            #25
            Nå rykka Raufoss opp uansett, så historien endte godt.. (Hurra)

            Men enig med de som mener Lillestrøm ihvertfall har vært på grensen til kritikkverdig oppførsel her.

            Kommentar

            • Kopperud
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2006
              • 1697

              #26



              Magnus Myklebust i Lillestrøm er eit døme på ein spelar som har hatt god nytt av klubben sitt kamptilbod i 2. divisjon. Myklebust har hittil aldri klart å spele seg til ein fast plass på kanarifuglane sitt førstelag, men han har fått eit god matchtrening og fått kjensla av å bøtte inn mål på Lillestrøm 2.


              saksa fra den linken
              Ultras Felt C 2005x2015

              Lillestrøm & Bajen

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                #27
                Det som er litt merkelig, er jo at alle topp-lagene gjør dette, men det er kun LSK som kritiseres for det.....og LSK påpekte jo akkurat denne problemstillingen da kampopsettet ble klart før sesongstart.


                KimFL

                Kommentar

                • Kopperud
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2006
                  • 1697

                  #28
                  FotballMagasinet.no ser på "andrelagsproblematikken"


                  Tore Buchholdt Espedal - 23/03 09:22

                  [FONT=Verdana]Det nærmer seg seriestart, ikke bare i de øverste divisjonene. I 2. divisjon finnes det mange lag som satser hardt på å komme seg opp i det gode selskap, men ofte er det elitelagenes andrelag som setter stopper for dem. FotballMagasinet.no har sett nærmere på dette.

                  Norsk andredivisjon er i år mer profesjonell enn noen gang tidligere. Flere lag i både tredje- og andredivisjon har lønnede spillere og satser på opprykk. Men profesjonaliteten blir forstyrret av Tippe- og Adeccoligaens andrelag, som kan stille svært varierte lag til hver kamp.

                  I de kommende dagene tar vi opp denne utfordringen.

                  For det hersker ingen tvil om at ageringen til enkelte klubber med tanke på sine andrelag har vært svært varierende. Noen ganger stilles det nærmest rene juniorlag, mens det andre ganger stilles med nesten Tippeliga-standard på disse lagene. Dette har ved flere tilfeller fått direkte følger for både opprykks- og nedrykkskampen.

                  Jarle Tveit spiller for Ålgård i andredivisjon. I år, som vanlig, har de havnet i pulje med Vikings andrelag.

                  - Det er selvsagt spennende å spille mot tippeligaspillere, men jeg forstår at ikke alle er fornøyde med å ha toerlag i andredivisjon. Vi har opplevd ganske mange år hvor Viking har stilt med et reint tippeligalag mot oss og et reint guttelag i neste kamp, sier 20-åringen til FotballMagasinet.no.

                  - Det er klart at de ikke legger like mye i alle kampene. Når vi spiller mot dem er det jo et lokaloppgjør. Vi har alltid møtt et veldig godt toerlag, mens de stiller med guttelag mot Bergenslagene, legger han til.

                  Reell problemstilling
                  Harald Aabrekk er assistenttrener og spillerutvikler i Vålerenga. Han ser problemene noen kan ha med å møte Tippeligaens toerlag i andredivisjon.

                  - Dette er en problemstilling som er reell. At toerlagene varierer er ikke gunstig i forhold til den profesjonaliseringen som har skjedd i andredivisjon, der flere lag har ambisjoner om opprykk. Det opprykket blir litt tilfeldig i forhold til avdelinger hvor det er mange andrelag, så ordningen vi har for det i dag er ikke heldig, sier Aabrekk til FotballMagasinet.no.

                  PS!
                  Norges Fotballforbund oppretter nå et eget utvalg som skal se på mulighetene for å utvide tippeligaen fra 14 til 16 lag. Kanskje bør et forslag om en egen liga for toerlag også tas opp?

                  Hva mener du?
                  Si din mening i feltet under.

                  [/FONT]
                  Foto forside:Morten Kristiansen, Fotballmagasinet



                  <A href="http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=6999&title=FotballMagasinet.no_ser_p å_"andrelagsproblematikken">http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=6999&title=FotballMagasinet.no_ser_p å_"andrelagsproblematikken"
                  Ultras Felt C 2005x2015

                  Lillestrøm & Bajen

                  Kommentar

                  • Kopperud
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2006
                    • 1697

                    #29
                    Harald Aabrekk om ”andrelagsproblematikken”


                    Tore Buchholdt Espedal - 28/03 14:01

                    [FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]De fleste tippeligaklubbene er fornøyde med dagens seriesystem. Harald Aabrekk i Vålerenga ser allikevel problemene med å ha toerlag i det ordinære divisjonssystemet.

                    Aabrekk uttalte i en tidligere artikkel på FotballMagasinet.no at han ser problemene ved å ha tippeligaens toerlag i andredivisjon. Han er også åpen for en potensiell liga for reservelag.
                    - Slik som fotballen har utviklet seg nå, med den profesjonaliteten som er i andredivisjon, så tror jeg det er greit å se på ordningen vi har i dag på nytt. Jeg er positiv til en egen reservelagsliga, forteller Vålerengas assistenttrener og spillerutvikler, men påpeker at dagens ordning også er positiv for Vålerenga.

                    [/FONT][FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]- Vi må gå vår egen vei
                    Aabrekk kjenner systemet med andrelagskampene i England, men mener at Norge må gå sin egen vei om vi skulle innføre en egen liga for andrelag.
                    - Vi må tenke på arrangementene rundt. For det som har skjedd her er at arrangementene i andredivisjon har blitt veldig bra. Jeg ser jo at når andrelaga er ute og møter de mindre lagene i andredivisjon er det veldig mange folk som møter opp, og det blir en veldig fin ramme rundt kampene. Jeg tror ikke det blir like lett å få til hvis andrelaga møtes internt, sier han til FotballMagasinet.no.

                    [/FONT][FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]Økonomi, ikke et problem
                    Vålerenga sitt andrelag er i avdeling med lag fra Trøndelag og Møre, så reisingen ville ikke blitt stort annerledes for dem ved en egen reservelagsliga.
                    - Jeg tror dette ville fungert for tippeligaklubbene. Det går allerede midler på å sende andrelaga ut i divisjonssystemet. Jeg tror ikke forskjellen er så stor i forhold til å ha en reservelagsliga. Det er i så tilfelle en kostnad tippeligaklubbene må ta, mener Aabrekk.

                    [/FONT][FONT=verdana,arial,helvetica,sans-serif]God matcharena
                    Vålerenga er for tiden fornøyde med matchingen de får for sine nest beste i andredivisjon, men det betyr ikke at en reservelagsliga vil være en dårligere løsning.
                    - Andredivisjon er en veldig fin matcharena for de yngste, men jeg tror også at en reservelagsliga ville blitt en veldig god matcharena for spillerne våre, avslutter Aabrekk.
                    [/FONT]
                    Foto forside:Morten Kristiansen, Fotballmagasinet


                    Ultras Felt C 2005x2015

                    Lillestrøm & Bajen

                    Kommentar

                    Working...