Har LSK-konsernet solid økonomi på kort eller lang sikt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jumbo
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2004
    • 66

    #21
    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Akkurat nå er det lite penger i klubben, og Per Berg begynner å få nok.
    Er vel egentlig lenge siden det har hvert så mye penger i klubben som det er nå, og er vel en stund siden sist vi gikk i pluss også.

    Menne er riktig at Per Berg har uttalt at Lillestrøm egentlig trenger rundt 30. mill til i fremtiden for å klare å holde seg helt i toppen, og at han ikke er intr. i å spytte inn de.

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      • Nov 2003
      • 3360

      #22
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Og det er en helt annen situasjon enn tidligere år hvor driftsunderskuddet er blitt reddet av spillersalg som Kippe, Heidar, Zane, Berntsen, Kihlsted osv. Flere ganger har LSK ringt rundt og tilbudt å selge sine beste spillere for å få penger til neste lønnsutbetaling.
      Noe å tenke på for de som vil gi Koren en ny kontrakt med en årslønn på 3+ millioner.

      Hvorfor begynner Per Berg å bli lei, forresten? Det er kanskje ikke så morsomt å hente inn gode "investeringsobjekter", når de likevel kan komme til å gå gratis ved kontraktsslutt (Mifsud, Koren)?

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #23
        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Betryggende. Jeg begynte å bekymre meg for at at du hadde et liv.
        I følge en uttalelse jeg hadde til TVRomerike for en drøy måned siden, ville et liv uten LSK være meningsløst. Kona og svigermor syntes det var "fint" sagt....

        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Men vi er ennå ikke der at dagens stall kan bekostes med driftsinntekter alene. Situasjonen er fortsatt at ekstern hjelp er nødvendig for at vi kan ha den stallen vi har i dag, enn si for å satse på det nivået vi ønsker.
        Dersom (det blir vel mye synsing her, men....) det er slik at LSK AS klarer å drifte stallen slik den står i dag med hensyn til lønn, sosiale kostnader osv. så er vi ikke veldig langt unna. LSK regner med å gå med et overskudd på 4-5 millioner årlig bare med utgangspunkt i Åråsen Eiendom AS. Når vi så vet at Kunstgressbanen og Storhallen også vil generere inntekter i fremtiden, så vil LSK kunne være den rike onkelen som investerer i spillere, mens LSK AS vil stå for driften.

        Det er selvfølgelig ikke rom for veldig mange Occeans eller Husars, men med en litt trangere økonomi tvinges klubben til å bli bedre på satsing av unge talenter og mer ukjente spillere. Og klarer man å balansere dette, så kan LSK titt og ofte være med og kjempe om gullet mot mer rike trøndere og breiflabber.

        Med 5-6 millioner tilgjengelig for investeringer i spillere, kan vi hente en Robert Koren pluss en Bjørn Helge Riise i året. Men det blir veldig lite rom for bomkjøp...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        Working...