En Kanarivind blåser over Romerike

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #21
    Det nok en liten forskjell på de som har hjertet i klubben LSK kontra de som følger A-laget (og forsåvidt har sitt hjerte der). De som er klubbmennesker trenger ingen medlemsfordeler for å rettferdiggjøre sitt medlemsskap.

    For meg er det stoltheten av å være medlem i LSK som er det viktigste. Dernest er jeg engasjert i klubben og har vært det en stund via diverse verv. Og for ikke å glemme møte, tale og stemmerett på klubbens årsmøte.

    Tidligere, før Per Berg overtok elitesatsingen, var det jo en veldig makt som klubbens medlemmer hadde med hensyn til klubbens flaggskip. Da var årsmøtet årets viktigste begivenhet. Fremdeles viktig, men avgjørelsene der ser vi ikke så mye resultater av med hensyn til A-laget.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #22
      Opprinnelig skrevet av burgern
      Jeg var også i Haugesund i 2000...
      Minibuss 10 timer hver vei suger..
      Hehe, med i en eksklusiv gjeng i hvertfall.

      Burde ha reist hjem med en gang vi så den slitne minibussen. Og hvems fantastisk dårlige idé var det at overnattingstur var kult?

      En flaske ozo gjorde i hvert fall underverker for å kunne fortrenge noen av minnene, sjøl om Rønnern har en plagsom evne til å dra fram episoder fra turen når det passer som minst.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #23
        Kan noen fortelle meg hvorfor det er viktigere å være medlem i supporterklubben til klubben, enn å være medlem i klubben?
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #24
          Lenge leve KFL. Er stolt av å være med.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #25
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Kan noen fortelle meg hvorfor det er viktigere å være medlem i supporterklubben til klubben, enn å være medlem i klubben?
            KFL er nærmest avhengig av pengene de får inn på medlemsskap. Det er ikke LSK. Stor forskjell!

            Kommentar

            • e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

              #26
              Jeg mener at kanarifansen er Fuglas 12. mann og vi presterer bedre desto flere som er med og desto flere som er medlem av KFL og ved å organisere tribunelivet så lager vi bedre tribuneliv. Kfl kan tribuneliv. Det kan ikke LSK. Derfor er det viktigere for supporterne å være medlem av KFL enn av LSK.

              Er man spiller derimot eller trener administrator osv er det selvfølgelig viktigere åvære medlem i LSK enn KFL.
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av veiron
                KFL er nærmest avhengig av pengene de får inn på medlemsskap.
                Medlemskontingentene er svært viktige for at LSK skal kunne utvikle seg. De kommer både A-laget og breddefotballen til gode. Antall medlemmer avgjør også hvor stor kommunal støtte LSK får. For meg personlig er den viktigste fordelen med medlemskapet møteretten til årsmøtet. Alle besserwissere på forumet som har meninger om hvordan klubben bør styres, anbefales å melde seg inn i klubben. Da får dere reell innflytelse.

                Digresjon: Hva er et medlemsskap? Er det noe skaptilhengerne av LSK har kommet ut av i år? Honnør til Mykle som vet at det heter medlemskap.

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #28
                  Jeg var faktisk litt usikker på stavelsen av medlemskap. Takk for opplysningen!

                  Kommentar

                  • A.Bilet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2005
                    • 808

                    #29
                    Meget bra skrevet. Fikk en sterk god følelse inne i meg når jeg leste det.

                    Husker godt bortekampen mot Lyn 2004 og hvor skuffa jeg var over oppmøte. Deilig at LSK og KFL er på vei oppover igjen!
                    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                    Twitter-bruker

                    Kommentar

                    • persa
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Jun 2006
                      • 18

                      #30
                      Vi er overalt !!!

                      Takk Rønnern

                      Takk for et godt, artig og velformulert innlegg !

                      Stå på......

                      Hilsen 4 stk Elverum kanaris
                      Elverum kanaris

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #31
                        Jeg prøvde å søke etter RB-artikkelen fra 2004 som Arild Myklebust refererer til, uten å finne den verken på nettet generelt eller i Forumet. Noen som kan utfordre meg i søking?
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Jeg prøvde å søke etter RB-artikkelen fra 2004 som Arild Myklebust refererer til, uten å finne den verken på nettet generelt eller i Forumet. Noen som kan utfordre meg i søking?
                          Du kan jo prøve her: http://web.archive.org/web/*/www.rb.no

                          Søkte litt, men enten så ligger ikke artikkelen i LSK magasinet, eller så ligger den ikke på nett i det hele tatt.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Jeg prøvde å søke etter RB-artikkelen fra 2004 som Arild Myklebust refererer til, uten å finne den verken på nettet generelt eller i Forumet. Noen som kan utfordre meg i søking?
                            Brukte Lista. Artikkelen er fra våren 2005.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #34


                              En reell trussel

                              Seriegull til Vålerenga gjør paranoia til en folkesykdom blant Kanari-Fansen. Men det er faktisk god grunn til å heve trusselbildet fra lavt til moderat på Åråsen.
                              SE OPP: RB-sportens kommentator mener VIF-suksess vil kunne påvirke LSKs rammevilkår negativt. Her jubler Steffen Iversen for ny scoring. FOTO: SCANPIX






                              Av: Espen Solbakken

                              KOMMENTAR
                              Uansett klubbtilhørighet er det umulig å være uenig at Vålerenga per dags dato er Norges beste lag. Etter at Arni Gautur Arason og Steffen Iversen ankom Oslo, er historiens største roteklubb forvandlet til potensiell seriemester - og med gull følger uante muligheter sannsynligvis selv ikke VIF kan skusle bort.
                              Lillestrøm Sportsklubb bør frykte VIF-suksess i innspurten. Oslo-klubben vil kunne skaffe seg fortrinn i den allerede tøffe konkurransesituasjonen - fra talentutvikling via publikum og spillerkjøp til markedsfordeler. Og de er på god vei allerede:
                              Tre a-landslagsspillere, drøssevis av spillere på yngre landslag og et fullsatt Ullevaal er noe å bygge videre på.
                              Støvsuger

                              Norge har ledd av det økonomiske rotet i Vålerenga i mange år. Med sin posisjon - med den største supporterklubben i landets største by - har de nesten alltid underprestert i forhold til egne forutsetninger og andres forventninger.
                              Nå er orden gjenopprettet i budsjettene. Og når man i tillegg har formidabel sportslig suksess, er det grunn for LSK til å være ekstra på vakt for å beholde sine markedsandeler sportslig og økonomisk.
                              Med Vålerenga i minimum Champions League-kvalifisering i 2005, kan klubben lett skvise investorene for enda mer penger. I tillegg tiltrekker man seg mange av de regionale samarbeidspartnerne som hele Østlandet trakter etter å få.
                              Et offensivt Vålerenga, som støvsuger fotballens sponsormarked, vil få økonomiske konsekvenser for dagens mindre attraktive naboer, LSK inkludert. Vålerenga vil også sitte på fortrinn når det gjelder å knytte til seg nye spillere. Sportslig suksess genererer penger til spillerkjøp, og den sportslige gulrota i form av Mesterliga-muligheter er stor og fristende.
                              Attraktive

                              På Romerike er det kun Lillestrøm By som er tilnærmet 100 prosent LSK-lojale. Både på Øvre (Eidsvoll og Jessheim) og Nedre Romerike (Lørenskog) er det relativt vanlig å holde med Vålerenga.
                              Alle studier viser at fotballklubber får et oppsving i fansskaren når laget vinner. Det forklarer hvorfor folk fra hele Norge holder med Rosenborg og hvordan United-interessen eksploderte på etter 1999-trippelen.
                              En lignende VIF-effekt er lite trolig, men LSK vil aldri få det supportermonopolet på Romerike á la RBK i Trøndelag.
                              Manager Fjørtoft & Co bør ikke møte en slik hverdag uforberedt. LSK som klubb bør markedsføres som en mer stabil toppserieklubb enn Vålerenga. Hele kulturen, historien, særpreget og den lokale forankringen må dyrkes og elskes - bare gjennom egenart og originalitet kan man overleve.
                              Følelser

                              Det som er medaljeklasse i år, kan bli nedrykk neste år. Der ligger også "trøsten" for Lillestrøm. Fotballsuksess er ofte flyktig og kortvarig, så et Vålerenga-gull i høst behøver ikke bety noe annet enn kortvarig smerte for supporterne til Lillestrøm.
                              Følelsesmessig vil nok mange i innspurten være like opptatt av resultatene til Rosenborg og Vålerenga som sitt eget lag. En av supportermiljøenes sterkeste drivkrefter, er rivaliseringen til en nær fiende. I kontrollerte former er "hatet" et sunt og pirrende element i toppfotballen. Det øker interessen både rundt enkeltkamper i løpet av året og den slutt-tabellen vi snart får servert. For LSKs del handler ikke den bare om egen plassering - også seriemesterens navn får innvirkning på rammevilkårene i framtida.
                              Selv er jeg fra en liten fordums storhet (Grue i 3. divisjon avdeling 5), og misliker dermed sterkt hedmarksnabo Kongsvingers tilsynelatende vellykkede comebackforsøk til eliten - uten sammenlikning for øvrig.

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #35
                                Morsomt å lese disse spådommene som tok feil.

                                Honnør til dere som arbeider daglig med at KFL skal bedre, større og best!! Og ikke minst, som har stått på i ALLE år.

                                Denne er til dere :lsk:
                                (Fin ikke sant Rønnern)
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Høsten 2004 skrev RB v Espen Solbakken en lang artikkel der man så meget dystert på framtida til KFL og LSK. Hovedessensen var at vi hadde for dårlig lag, for lite fremtidsvyer og generelt var gått i stå både fotballmessig og tribunemessig.
                                  Denne kommentaren fra Arild Myklebust overrasket meg. Det overrasket meg at RB hadde skrevet en slik artikkel, spesielt av Espen Solbakken. Der jeg fikk inntrykk av at RB mente Kanari-Fansen var blitt veldig dårlig. Hvis det er den riktige artikkelen som nå er gravd fram i denne tråden, så er jeg ikke enig i det jeg oppfattet som Arilds vinkling. RB påsto ikke at Kanari-Fansen som syngende supportere var dårlig høsten 2004.

                                  Ellers var det en meget god Arild-artikkel som er med på å skape videre optimisme og forventninger.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Hvis det er den riktige artikkelen som nå er gravd fram i denne tråden, så er jeg ikke enig i det jeg oppfattet som Arilds vinkling. RB påsto ikke at Kanari-Fansen som syngende supportere var dårlig høsten 2004.
                                    Ellers har vi denne artikkelen, som er ført i pennen av Solbakken, men her er det jo Arne som mener vi ikke er gode nok:

                                    - Støtt spillerne

                                    LILLESTRØM:
                                    – Ingen spillere blir bedre av å bli pepet ut, fastholder LSK-trener Arne Erlandsen tre dager før Vålerenga-kampen. Han oppfordrer nå alle til å støtte de 11 han sender utpå Ullevaal.
                                    OPPFORDRING: Johan Petter Winsnes omfavnes av medspillerne i LSK. Arne Erlandsen vil nå samle alle supportere til felles kamp mot Vålerenga og VIF-Klanen. FOTO: ROAR GRØNSTAD




                                    Av: Espen Solbakken

                                    – Fansen har selvsagt rett til å være uenig i laguttak og disposisjoner, men da får man heller la det gå ut over meg. Spillerne har fortjent plassen, og laget er mitt ansvar etter jeg har tatt dem ut, sier han.
                                    Erlandsen ønsker nå å forene samtlige krefter i LSK-miljøet for å få et positivt resultat mot erkerivalen VIF. Etter Molde-kampen kritiserte han tilskuere, som lot frustrasjonen blant annet gå ut over enkeltspillere som Johan Petter Winsnes.
                                    – Spillerne gjør så godt de kan, og jeg mener fortsatt at ingen blir bedre av piping.
                                    – Men de som betaler 190 kroner har vel rett til å si fra?
                                    – Jo, men henstillingen min er likevel at man støtter alle spillere i gul drakt. Både supportere, spillere og trenere ønsker at laget skal bli bedre. Min mening er at piping kan medføre det motsatte.
                                    Winsnes spiller

                                    Erlandsen synes Kanari-Fansen er blitt en strålende supporterklubb, men ser et forbedringspotensialet akkurat på uforbeholden støtte til enkeltspillere – på samme måte som alle andre ledd i klubben, inkludert treneren, har sine områder de kan bli bedre på.
                                    – Alle har rett til å bli frustrerte, men utfordringen da blir å backe hverandre opp i med- og motgang. Jeg er ikke i tvil om at fansen vil støtte spillerne til siste slutt på søndag. Det blir en toppkamp både på banen og på tribunen, og vi skal vinne begge to, maner Erlandsen, som tror på mange fine Lillestrøm-opplevelser denne høsten.
                                    Og ifølge treneren, vil det foreløpig skje med Johan Petter Winsnes på laget.
                                    – Han er i fin utvikling, og jeg vet hva jeg får av Johan Petter. Han har vært i konkurranse med Stian Berget om kantrollen, en plass han har fortjent og vunnet ved å jobbe veldig hardt. Michael Mifsud vurderes mer som spiss, kommenterer Erlandsen.
                                    Kan avgjøre

                                    Erlandsen er så opptatt av relasjonene mellom spillerne og supporterne, fordi han mener det faktisk kan vippe en kamp i LSKs retning.
                                    – Toppfotball handler om detaljer, og en av disse detaljene er hva som skjer på tribunen, hevder han.
                                    Erlandsen tar gjerne jobben som skyteskive for eventuell misnøye – det følger med jobben og ansvaret.
                                    – Jeg forventer ikke at alle skal være enig med meg, men spillerne jeg plukker ut og gir tillit verner jeg om. Rett og slett fordi jeg mener de har fortjent plassen og vet at de alltid gjør sitt beste for laget.

                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5099

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Erlandsen synes Kanari-Fansen er blitt en strålende supporterklubb, men ser et forbedringspotensialet akkurat på uforbeholden støtte til enkeltspillere – på samme måte som alle andre ledd i klubben, inkludert treneren, har sine områder de kan bli bedre på.
                                      Skal jeg være ærlig så synes JEG at Kanari-Fansen er en strålende supporterklubb, men ser fortsatt et forbedringspotensiale akkurat på uforbeholden støtte til enkeltspillere..

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Skal jeg være ærlig så synes JEG at Kanari-Fansen er en strålende supporterklubb, men ser fortsatt et forbedringspotensiale akkurat på uforbeholden støtte til enkeltspillere..
                                        Og det fantes hvertfall et forberdringspotensiale i 2004..
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        Working...