Enhver trener som sørger for en ubrutt seiersrekke mot enga er en suksess. Next question please!
Er Uwe god nok som trener for LSK?
Collapse
X
-
Uwe er noe av det beste som har skjedd LSK.
Men at han gjør feil er det faen ikke noe spørsmål om.
La oss alle håpe han har lært og tar oss til toppen neste sesong. Håper nesten at vi ikke klarer å kvalifisere oss til RL heller, kanskje spillerne er mer tente gjennom hele sesongen, og ikke bare halve da....Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Er enig i at vi spilte en god 1. omgang idag. Men så var også TIL helt ufattelig rævva også. At laget kvalitetmessig hører hjemme i Adecco er det ingen tvil om. 2. omgang var vi ikke så gode, men alt i alt en bra kampe av gutta. Idag har vi kun Koren som har selvtillit foran mål og det er for lite.Kommentar
-
Faen meg godt gjort å peke ut treneren som feilen etter dagens kamp. Jeg spør følgende: Hvilke taktiske feildisposisjoner gjorde Uwe idag? Hva faen gjorde han galt?
Vi skaper omkring 15 målsjanser idag, og makter å sette 1 av dem i mål. Vi blir snytt for et soleklart straffespark på Sundgot, og nettavisen skriver at fellingen av Koren skjedde innenfor 16-meteren, uten at jeg kan si noe sikkert da jeg ikke har sett situasjonen.
Tromsø på sin side, skaper 2 søte, små sjanser i tillegg til et straffespark som er hodeløst ræva av våre spillere. At vi i det hele tatt klarer å skape en situasjon som gjør at dommern KAN dømme straffespark mot banens treigeste spiller på vei etter en ball som ruller mot dødlinja er for meg utrolig. Men på langt nær like utrolig som at treneren får skylda etter denne kampen.
Hva vil dere Uwe skal si? "Jeg tar selvkritikk for at spillerne ikke klarer å score mål på de 15 sjansene de har" ? Hvordan kan Uwe på noen som helst måte ha en innvirkning på at samtlige spillere på banen kronisk bommer? Spillerne trener stadig på avslutninger på treningene, men de bommer likevel. Hvis noen i det hele tatt har et eneste godt argument for at Uwe ikke er god nok etter dagens kamp, som forøvrig var enveiskjøring kampen igjennom, så vil jeg like å se det. Fjollete dustekommentarer fra sjeler som lever i den negative verden uten et snev av saklighet ser ikke jeg på som et argument.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Da må lista ligge lavt (noe forøvrig jeg er enig at den gjør, ettersom vi knapt har spilt gode omganger i år).
Vi spiller på hjemmebane, og møter seriens dårligste lag (helt til vi gir de tre poeng). Da bør vi klare å få et visst trøkk?
Slik jeg ser det tvinger vi ikke TIL-keeperen til mange redninger i dag. Vi har et visst trøkk, men skaper ikke mange sjanser, og de få sjansene vi skaper treffer vi ikke ramma på.
Ingen skudd på mål -> ingen mål -> ingen seier -> ingen medaljer -> elendig sesong -> Uwe må gå.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Ikke sikkert Uwe er så dårlig taktisk, men vi har ihvertfall ikke overbevist i det heletatt denne sesongen - og ett sted må jo feilen ligge.runarMKommentar
-
Da må lista ligge lavt (noe forøvrig jeg er enig at den gjør, ettersom vi knapt har spilt gode omganger i år).
Vi spiller på hjemmebane, og møter seriens dårligste lag (helt til vi gir de tre poeng). Da bør vi klare å få et visst trøkk?
Slik jeg ser det tvinger vi ikke TIL-keeperen til mange redninger i dag. Vi har et visst trøkk, men skaper ikke mange sjanser, og de få sjansene vi skaper treffer vi ikke ramma på.
Ingen skudd på mål -> ingen mål -> ingen seier -> ingen medaljer -> elendig sesong -> Uwe må gå.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Men dette er bare et grep i en kamp vi burde avgjort langt tidligere.
Likevel er denne kampen en i serien av mange dårlige, med et mannskap som alle eksperter mener er blant de tre beste i landet. Likevel ligger vi blant de tre nederste på "høsttabellen".
Er treneren helt uskyldig i det?
Mvh
Gammer´nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Faen meg godt gjort å peke ut treneren som feilen etter dagens kamp. Jeg spør følgende: Hvilke taktiske feildisposisjoner gjorde Uwe idag? Hva faen gjorde han galt?
Vi skaper omkring 15 målsjanser idag, og makter å sette 1 av dem i mål. Vi blir snytt for et soleklart straffespark på Sundgot, og nettavisen skriver at fellingen av Koren skjedde innenfor 16-meteren, uten at jeg kan si noe sikkert da jeg ikke har sett situasjonen.
Tromsø på sin side, skaper 2 søte, små sjanser i tillegg til et straffespark som er hodeløst ræva av våre spillere. At vi i det hele tatt klarer å skape en situasjon som gjør at dommern KAN dømme straffespark mot banens treigeste spiller på vei etter en ball som ruller mot dødlinja er for meg utrolig. Men på langt nær like utrolig som at treneren får skylda etter denne kampen.
Hva vil dere Uwe skal si? "Jeg tar selvkritikk for at spillerne ikke klarer å score mål på de 15 sjansene de har" ? Hvordan kan Uwe på noen som helst måte ha en innvirkning på at samtlige spillere på banen kronisk bommer? Spillerne trener stadig på avslutninger på treningene, men de bommer likevel. Hvis noen i det hele tatt har et eneste godt argument for at Uwe ikke er god nok etter dagens kamp, som forøvrig var enveiskjøring kampen igjennom, så vil jeg like å se det. Fjollete dustekommentarer fra sjeler som lever i den negative verden uten et snev av saklighet ser ikke jeg på som et argument.
Tyskerens disposisjoner ligner mere og mere på en udugelig Football Manager 2006 spiller, og det er vel egentlig det spillet tyskeren burde hatt i hendene og ikke et LSK lag som skriker etter selvtillit.Kommentar
-
Han flyttet blant annet Robert Koren opp som spiss, slik at vi mistet all vår kreativitet foran Tromsøs forsvarsmur. Fram til denne genistreken så hadde Koren nesten skapt alle sjansene våre. Etter denne genistreken så ble trøkket vårt langt dårligere.
Men dette er bare et grep i en kamp vi burde avgjort langt tidligere.
Likevel er denne kampen en i serien av mange dårlige, med et mannskap som alle eksperter mener er blant de tre beste i landet. Likevel ligger vi blant de tre nederste på "høsttabellen".
Er treneren helt uskyldig i det?
Mvh
Gammer´nLauken er vår venn!Kommentar
-
Oppdatert tabell over vår verden siden 16. mai:
Rosenborg 16 30-14 38
Vålerenga 16 32-18 30
Start 16 21-19 28
Brann 16 23-24 25
Lyn 16 23-20 24
Stabæk 16 29-27 22
Tromsø 16 25-25 21
Sandefjord 16 27-31 21
Ham-Kam 16 24-21 20
Fredrikstad 16 28-32 19
Lillestrøm 16 23-26 18
Viking 16 17-24 17
Odd 16 19-29 15
Molde 16 18-29 15
Jeg klarer ikke å mislike Uwe, han er for tøff, men jeg er ganske sikker på at hvis dette hadde vært tabellen etter de første 16 serierundene i stedet for de siste 16, så ville ikke BennyLem og Maxpayne vært alene om å forlange Uwes hode på et fat.
Vi er i ferd med å speilvende 2002-sesongen. Da hadde vi 17 poeng på de 18 første og sto på kanten av stupet før Uwe egenhendig tok 20 poeng på de 8 siste. I år tok vi 20 poeng på de 8 første og sto på terskelen til paradiset, men det går mot 18 poeng på de 18 siste. Uten at vi skal gi Uwe skylda egenhendig.Kommentar
-
Hey! Idiotparade her jo! Dere er latterlige, kunnskapsløse, og som supportere er dere verdt omtrent like mye for klubben som en tilfeldig fugleskit i storgata. Tror dere Alex Ferguson gjorde alt rett i Aberdeen? Eller at Arsene Wenger var sinnsyk fra første øyeblikk i Monaco? Ja, Uwe gjør en og annen taktisk disposisjon som ikke henger på greip, men disse feilene går på én ting, og kun én ting; manglende rutine. Dere har tydeligvis ikke skjønt en døyt av konseptet kontinuitet, mens fotballforståelsen tydeligvis ikke er den største heller. Uwe er rett mann, og denne kampen var det ikke vi som tapte, men Espen fuckings Berntsen.
PS! Flo i stedet for Myklebust??? Du kan da umulig være interessert i fotball. Penny og stall er nok mer i din gate. Makan til horseshit.
Har vi vunnet så mye som en treningskamp siden Uwe så stolt stod på TV2 og proklamerte "Vi tar gull i år" ????Det var min mening, og den er alltid riktig!Kommentar
-
Innlegget ditt er egentlig så latterlig at det ikke fortjener en kommentar, men i skrivende stund kjenner jeg at jeg blir smålig provosert. Du skriver KONSTANT negativt om ALT og alle som omhandlet laget til LSK, og idag har du tydelig lagt igjen ting man bruker til å se med hjemme. Hvis du klarer å prestere å skrive at vi ikke har mange avslutninger idag, da lurer jeg på hvilke forventninger du har til LSK? Tror du vi kan kjøre powerplay med 50 målsjanser og 8 mål i hver eneste kamp? Idag har vi styggmange målsjanser, men ditt eneste fokus ligger i at Uwe må gå så det er vel umulig å få deg til å innse annet.
Legg også merke til at jeg presiserer at vi hadde få (ingen, bortsett fra målet?) avslutninger på kassa. At Søgård, Kasey eller OO sleiver ballen utenfor kvalifiserer ikke til skudd på mål. Som jeg skriver er første bud å treffe ramma. Her har Søgård, OO m.fl. en lang vei å gå.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Det kan virke som om treningsgrunnlaget er feil (dvs trene på feil ting - intensitet)
Nullstilling av mentalitet / Motivere riktig / Øke selvtillit
Flaks kommer som en følge av hardt arbeid gjennom en hel sesong og er ikke basert på tilfeldigheter (dvs alle gode lag har flaks) - har vi flaks ? nope
For ikke å snakke om taktiske feil (det begynner å bli en del av de nå)
Jeg mener Uwe er feil person for LSK - og har ment det en stund. Faen det er nesten så jeg savner Arne.Bada bing - bada bong. Bjørn rulezKommentar
-
Legg også merke til at jeg presiserer at vi hadde få (ingen, bortsett fra målet?) avslutninger på kassa. At Søgård, Kasey eller OO sleiver ballen utenfor kvalifiserer ikke til skudd på mål. Som jeg skriver er første bud å treffe ramma. Her har Søgård, OO m.fl. en lang vei å gå.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Man kan selvsagt ikke si at Uwe skal score målene, eller at han skal spille i forsvar og lukke døra. Men når personluige feil gjentar seg, og spisser blir vaksinert mot å score, mener jeg trenerne har et ansvar. Det er gode spillere, og jeg tror de trenger andre rammer enn det de får av Uwe 6 co. Ta Rambekk f.eks. - han er en god spiller som helt plutselig gjør grove feil. Jeg tror det handler om utrygghet og feil fokus.
En treners viktigste oppgave er å få et kollektiv til å prestere - sammen. Det har ikke Uwe klart hverken denne eller forrige høst. Han har heller ikke klart å få kollektivet til å prestere i noen av de to finalene vi har spilt.
Uwe virker flink til å drille kollektivet helt inntil noe står på spill. Men når det drar seg til, når hver kamp har konsekvenser, da klarer ikke gruppa å prestere. Jeg tror at han ikke har de psykologiske evnene til å ta presset vekk fra spillergruppa, så de kan konsentrere seg om å spille kamp slik de gjør på trening.
Men: jeg har selvsagt ikke peiling, men det er den antakelsen som ligger mest nær min synsing.
Og så kan vi bare avblåse alt pjattet om Koren: siden vi ikke er i Europa neste år, kommer han ikke til å spille for oss. UEFA-cup var siste halmstrået for å beholde han, nå er jeg 99% sikker på at det røyk i dag. Dessverre.
Og så synes jeg det er synd at LSK i år igjen har stor innvirkning på bunnstriden (i kompani med elendige dommere). 0 poeng mot Tromsø og 6 mot Viking vitner om et lag som ikke makter å ta ut potensialet i enkeltkamper og som svinger i prestasjonene.Kommentar
Kommentar