Lsk spillere som har kommet fra lokalområdet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • detvarvondtdet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 398

    Lsk spillere som har kommet fra lokalområdet

    Tenker litt på rekrutteringen av spillere de siste årene. Nå er det vel en stund siden noen "lokale" gutter har tatt steget opp er det ikke? Var siste Pål Steffen?
    Ta feks en klubb som skjetten. De har fostra spillere som Tommy Berntsen, Peter Werni, Marius Gullerud, Andre Bergdølmo, Olav Zanetti og har hatt feks Gudbrand Ensrud og Ronny Dølhi (fikk vel karieren ødlagt av skader?) som begge er fra strømmen/fjellhammer/lørenskog området. (hmm, skjetten har igrunn hatt mye solide spillere!)

    Er det noen her som har oversikt over hva som beveger seg rundt om i de mindre klubbene på romeriket? Er det noen som utmerker seg?
    "Dere kan sitere meg på dette:
    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
    Fjøra
  • Woia
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Sep 2005
    • 108

    #2
    kunne vært enda flere hvis ikke visse trenere hadde ødelagt unge talenter.
    slap that ho like a domino

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #3
      Opprinnelig skrevet av Woia
      kunne vært enda flere hvis ikke visse trenere hadde ødelagt unge talenter.
      Det er ikke bare på de øverste nivåene det er mangel på gode trenere. Som spiller i Fet har jeg opplevd snille pappaer(som forøvrig har gjort en fin jobb) helt opp til 17 års alderen, og det er svak satsning på de yngre her. Strømmens førstelag i G-16 spilte i år 2 divisjonsfotball, noe som også er alt for dårlig av et lag med eget, flott kunstgress og masse spillere(de hadde nesten 3 11'ere som møtte opp på hjemmekampen da vi spilte mot dem, men omkring 15 stakk hjem halvveis ut i oppvarminga).

      Ikke bare registrerer jeg at det er labert med gode trenere i klubbene, men jaggu har ikke kretsen klart å sette opp noen håpløse på sonesamlingene også. For en tid tilbake var jeg med på samling, hvor ca 35 spillere fordelt på 5-7 forskjellige klubber skulle vise seg fram og bli bedre fotballspillere i samlinger med de andre gode spillerne. Resultatet var at i løpet av 3 uker hadde ca. halvparten av spillerne sluttet, grunnet en håpløs trener som kjefta under hele treninga og gjorde spillerne usikre i stedet for å oppmuntre til god fotball. Treningene ble også preget av dårlige moral innad blandt spillerne som følge av generelt dårlig stemning på hver eneste samling, og da første sonekamp skulle spilles hadde ikke sonelaget nok spillere til å stille med 11-mann.

      Skal man oppnå resultater med ungdomssatsning er man avhengige av å ha gode trenere fra spillerne er 12-13 år, og man er avhengige av at samlinger som skal gjøre unge spillere bedre faktisk fungerer i påtenkt måte, ikke at en trener står og skriker så mye på unggutta at de blir redde for å ha kula i beina. Synes dette er noe som burde ta's tak i, samtidig blir det utentvil langt bedre kvalitet på spillerne da det er økt konkuranse blandt klubbene på Romerrike. Pr. dags dato ligger Lørenskog milevis foran lagene bak, og det er trist.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • larsbøffel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1028

        #4
        tror og håper at LSK akademiet som de har på skedsmo videregående skole kan hjelpe å utvikle talenter. Der er jo mange av de beste spillerne fra akershus omerådet samlet og trener sammen med LSK.

        Kommentar

        • TorTor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 335

          #5
          Tore Holm (var det ikke det han het) var vel også en lokal spiller, fra Lørenskog såvidt jeg vet....

          Kommentar

          • Emil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 306

            #6
            Lasse Bergan-Foss er jo tatt opp i A-stallen, jeg vet ikke om noen andre unggutter som nå spiller i noen bra klubber fra Romerike. Det en eller annen skrev over her ang. guttelaget til Strømmen så meldte de seg på feil serie, de burde vel absolutt ha spilt 1. divisjon (I og med at de vant sin avdeling med 111-10 i målforskjell). Fotballakademiet trekker endel folk, og får vel nesten bare håpe at LSK kan få opp noen unggutter derfra

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Hva med Castilla? Er hypen fra et par år tilbake ubegrunnet?
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              Working...