Gi Mifsud og Koren en skikkelig pakke

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • P0P_Corn
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2004
    • 181

Koren = Ja takk, Mifsud = Nei takk.

Mifsud har laget noen fantastiske mål i år, men, skal lsk rykke noen hakk oppover tabellen er vi avhengig av spillere som har litt flere strenger å spille på. Når vi skal spille med en "liten" og en "stor" spiss, kommer rundt på kantene, er vi avhengig av en spiss med gode egenskaper i boksen, ikke bar ei bakrom. Der mener jeg mykle har større potensiale enn mifsud. Skal vi få til den type spill er vi også avhengig av å spille med kantspiller, backer som kommer på over-lap og, ikke minst, midtbane spillere som klarer å distrubuere ballen ut på sidene. Vi har ikke hatt gode nok ballspillere sentralt i år, det går for sakte når vi spiller mot etablert forsvar, slik som tromsø som lå med 10 mann på rett side i 85 min. Det er da man må komme rundt på kanten og fylle opp inne i boksen. Lsk har slitt mot antatt dårligere lag mange ganger når de er avhengige av å styrespillet. Da holder det ikke kun med innsats og dødballer. Vi har sett tendenser i enkelte kamper i år, spessielt i royal league. Satse på at trenden fortsetter og at vi blir de nye man utd, jeg hater laget, men fotballen de spilte på sitt beste, med konstante innlegg foran mål var dødlig mot alle typer lag. Mix inn hurtige kontringer og saftige dødballer og vi er seriemestere i 2008

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
      Koren = Ja takk, Mifsud = Nei takk.

Mifsud har laget noen fantastiske mål i år, men, skal lsk rykke noen hakk oppover tabellen er vi avhengig av spillere som har litt flere strenger å spille på. Når vi skal spille med en "liten" og en "stor" spiss, kommer rundt på kantene, er vi avhengig av en spiss med gode egenskaper i boksen, ikke bar ei bakrom. Der mener jeg mykle har større potensiale enn mifsud.
      1. Mifsud er blandt tippeligaens mest effektive spillere uansett lag. Selvsagt er det bedre å beholde han enn å gamble på en ny Occean.

2. Mykle har muligens potensiale, men i år har han ikke grepet de (få) mulighetene han har fått. Mot TIL var han ganske trist. Tenk å spille spiss hjemme mot tippeligaens dårligste lag, og ikke en gang komme til avslutning. Mattigoal heter det. Mykle blir for veik og ubesluttsom.

3. Hvis Mykle blir førstespiss, og Mifsud går, må en erstatter fortsatt på plass. Hvem skal det være?

Mifsud har de to siste sesongene (selv med alvorlig skade i fjor) vist seg som en av TLs beste spillere og attraksjoner. De som ønsker han bort gjør det mot bedre vitende. Sannsynligvis grunnet hans ambisjoner om en bedre liga.
      Jantelov i et nøtteskall.

Personlig sier jeg ja til Mifsud, og nei til Søgård og annen gråstein (men det er en egen tråd).
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

Opprinnelig skrevet av BennyLem
        12. Mykle har muligens potensiale, men i år har han ikke grepet de (få) mulighetene han har fått. Mot TIL var han ganske trist. Tenk å spille spiss hjemme mot tippeligaens dårligste lag, og ikke en gang komme til avslutning. Mattigoal heter det. Mykle blir for veik og ubesluttsom.
        Det skal legges til at Myklebust har fått svært få sjanser i år, og flesteparten av innhoppene har skjedd da vi har ledet i sluttminuttene og trenger en som er rask og flinkere til å holde på ball. Den oppgaven har Myklebust stort sett gjort ganske bra.

At han ikke var stor mot Tromsø er vanskelig å si seg uenig i. Men det er også vanskelig å si seg uenig i at Mifsud ikke har hatt dårlige matcher for fugla. At du skal dømme Myklebust etter den ene kampen mener jeg blir helt feil. Jeg synes Myklebust har fått alt for få sjanser til å vise seg fram i år, han har fått lite tillit og har kommet inn i dårlige LSK-perioder.

Jeg mener det er vanskelig å argumentere mot at Mifsud er en veldig begrenset spiller som har et ekstremt rykk og det er det. Han har også scoret et par sjukt pene mål som kommer ut av ingenting. Men Mifsud brenner store sjanser, gjør mange dumme valg offensivt og er egoistisk med ball. Han slår den som regel for seint og som regel upresist og han er heller ikke noe teknisk vidunder. Det hender han kommer rundt, og da gjør han det bra (selv om 45 er sjelden vare å se), men jeg synes som regel Mifsud stopper i forsvarern da han utfordrer. Mifsud medfører også at forsvaret legger seg dypere, noe som gir Koren mer rom til å blomstre. Når Mifsud forsvinner vil vi antagelig møte forsvar som står høyere, noe jeg mener er utelukkende positivt da det vil bli lettere å kjøre kontringer med trioen Husar - Koren - Rise mot et høyt forsvar i stedet for mange folk bak ballen.
        Lauken er vår venn!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

3. Hvis Mykle blir førstespiss, og Mifsud går, må en erstatter fortsatt på plass. Hvem skal det være?
          Svar: Diomande

Ellers synes jeg Mykle blir undervurdert her. Vis Occean skal få nesten en hel dårlig sesong og folk er positivt innstilte på det må Mykle få mer en 2 kamper. Han har enormt potensiale.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

Svar: Diomande

Ellers synes jeg Mykle blir undervurdert her. Vis Occean skal få nesten en hel dårlig sesong og folk er positivt innstilte på det må Mykle få mer en 2 kamper. Han har enormt potensiale.
            Er ikke Diomande "ikke-EU/EØS"-spiller da? Vi veit jo åssen det vil gå....
            (med forbehold om at NøFF gjør som de pleier.....)

Satser vi på han, bør det i så fall være for å erstatte Occean, ellers må vel 2 av våre "utlendinger" sendes på dør.

KimFL

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Jeg tror en realistisk pakke å tilby Koren er fem millioner i sign-on-fee for en treårskontrakt samt en årslønn på to millioner, evt. 8-10 millioner for en femårskontrakt. Så spørs det bare om det er nok til å beholde ham. Han må jo skatte en god del av disse summene.

Kommentar

• Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

Danske klubber har definitivt et konkurransefortrinn med kunstnerskatt, dessverre...

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Det skal legges til at Myklebust har fått svært få sjanser i år, og flesteparten av innhoppene har skjedd da vi har ledet i sluttminuttene og trenger en som er rask og flinkere til å holde på ball.
                  ...
                  Jeg mener det er vanskelig å argumentere mot at Mifsud er en veldig begrenset spiller som har et ekstremt rykk og det er det. Han har også scoret et par sjukt pene mål som kommer ut av ingenting. Men Mifsud brenner store sjanser, gjør mange dumme valg offensivt og er egoistisk med ball.
                  Det viktisgte for en spiss er antall minutter mellom hver scoring. Her er Mifsud på topp i tippeligaen. Myklebust har ikke fått for mange sjanser, men sett under ett de to siste sesongene, så har han ikke overbevist. Virker mer som en typisk Adecco-spiller. Trond Olsen (Selv om han var en annen spillertype) ble solgt, selv om han var ca. like god som Myklebust.

Når Mifsud forsvinner vil vi antagelig møte forsvar som står høyere, noe jeg mener er utelukkende positivt da det vil bli lettere å kjøre kontringer med trioen Husar - Koren - Rise mot et høyt forsvar i stedet for mange folk bak ballen.

Her er jeg veldig uenig i at det er at problem, tvert i mot. Alle lag ønsker at motstanderen skal ha strekk i laget (hvor mange ganger har du ikke hørt trenere si de vil unngå strekk?). Strekk hos motstander medfører:

1. At de ikke kan trykke oss mye bakover

2. At Koren får stort rom å boltre seg i mellom forsvar og midtbane

Kommentar

• Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

Det viktisgte for en spiss er antall minutter mellom hver scoring. Her er Mifsud på topp i tippeligaen.
                    Selvfølgelig er det viktig for en spiss å score mye mål, men det er ikke det eneste som er viktig. Selv om Ruud van Nistelrooy scorer flere mål enn Wayne Rooney er det ikke sikkert han er en bedre spiller. Steffen Iversen var utrolig viktig for Vålerenga uten å score mye mål. Mifsud har scoret mye i år, men bare i år. Som nevnt i tidligere innlegg har han store begrensninger som spiller. Når han får ballen er det øynene fast ned i gresset og på ballen. Han har overhodet ikke noe blikk for spillet. En veldig viktig evne hos fotballspillere er å gjøre medspillerne gode, den egenskapen har ikke Mifsud i det hele tatt.

I øyeblikket vil jeg allikevel være enig i at Mifsud er et hakk vassere enn Myklebust, men jeg tror Myklebust har et større potensial enn Mifsud. Om han vil få ut det potensialet er umulig å si, men en forutsetning vil alltid være at han får tillit. Dessuten vil LSK tjene på å ha et spisspar som samarbeider godt. Nannskog og Pall Gunnarson er trolig langt bedre som sammen enn det de to er individuelt. De gjør hverandre gode. Jeg tviler på at LSK vil få et slikt spisspar med Mifsud.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

Danske klubber har definitivt et konkurransefortrinn med kunstnerskatt, dessverre...
                      Eh...det er vel heller det motsatte? I Norge har man en slik "kunsterskatt", og ikke i Danmark.

Har fulgt litt med på SAS-ligaen på dansk TV3, og der har de en del debatter hver uke, med profilerte "fotball-folk"...spillere/trenere/journalister mm....
                      ...en av debattene jeg fulgt med på, var bl.a om denne danske "spillerflukten" til Norge (begynner jo å bli noen av dem nå ). En av grunnene de kom fram til var bl.a, denne "kunstnerskatten" vi har i Norge, noe som gjør at de danske spillerne sitter igjen med vesentlig mere penger, enn om de hadde spilt i Danmark. Der borte har de høy skatt, i tillegg til lavere lønninger...ihvertfall når man ser på gjennomsnittet.

KimFL

Kommentar

• Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

kan ikke vi spytte inn noen kroner a hvis alle i fansen gir 100 kr så blir d fort 500000, hjelper jo litt hehe

Kommentar

• Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

Opprinnelig skrevet av KimFL
                          Eh...det er vel heller det motsatte? I Norge har man en slik "kunsterskatt", og ikke i Danmark.

Har fulgt litt med på SAS-ligaen på dansk TV3, og der har de en del debatter hver uke, med profilerte "fotball-folk"...spillere/trenere/journalister mm....
                          ...en av debattene jeg fulgt med på, var bl.a om denne danske "spillerflukten" til Norge (begynner jo å bli noen av dem nå ). En av grunnene de kom fram til var bl.a, denne "kunstnerskatten" vi har i Norge, noe som gjør at de danske spillerne sitter igjen med vesentlig mere penger, enn om de hadde spilt i Danmark. Der borte har de høy skatt, i tillegg til lavere lønninger...ihvertfall når man ser på gjennomsnittet.

KimFL
                          Ganske sikker på at det ikke er slik. Søk på "kunstnerskatt" på google, så ser du hva jeg mener. Alle artikler som kommer opp handler om gunstig kunstnerskatt i Danmark.

Kommentar

• KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Ganske sikker på at det ikke er slik. Søk på "kunstnerskatt" på google, så ser du hva jeg mener. Alle artikler som kommer opp handler om gunstig kunstnerskatt i Danmark.

Det var nok artistskatt'en jeg tenkte på. Den er mer gunstig en 'kunstnerskatten' i Danmark. Men det er visst visse kriterier som må oppfylles for å kunne benytte seg av det; fotballspillere må signere kontrakt med evt. klubb etter 1. juli det aktuelle kalenderåret, for å kunne "slippe unna" med såkalt artistskatt (15% skatt). Til sammenligning, så er den danske på 25%.

Eirik Bakke har visst denne skatten etter at han signerte for Brann tidligere i høst.

KimFL

Kommentar

• Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

Det er riktig, men artistskatten gjelder bare ut det første kalenderåret. Så f.eks Eirik Bakke må betale full skatt fra og med 1. januar 2007, mens den danske kunstnerskatten gjelder for hele perioden.

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Det viktisgte for en spiss er antall minutter mellom hver scoring. Her er Mifsud på topp i tippeligaen. Myklebust har ikke fått for mange sjanser, men sett under ett de to siste sesongene, så har han ikke overbevist. Virker mer som en typisk Adecco-spiller. Trond Olsen (Selv om han var en annen spillertype) ble solgt, selv om han var ca. like god som Myklebust.
                                Du snakker alltid om "vi som kan se bak resultatet". Her mener jeg det er du som overhodet ikke klarer å se bak. Du må da skjønne at når Myklebust kommer inn 10-15 minutter i kamper hvor vi ligger bakpå og skal holde på ballen, at det er betydelig vanskeligere å score mål enn hvis han hadde startet hver kamp hvor LSK går aggressivt til verks og skaper sjanser. En sjansestatistikk i stedet for minuttstatistikk hadde vært spennende. Myklebust har hatt svært få sjanser i år, det kommer nesten utelukkende av at han kommer inn i dårlige LSK-perioder. Merkelig at du synes han ikke har overbevist, i Royal League mener jeg han var meget god og han hadde også fler bra innhopp ifjor. I år har han fått tilnærmet 0 tillit av trenerne, og at han da skal komme inn å prestere i en kamp hvor resten av laget kun har fokus på å drøye tiden mener jeg er urimelig å forvente.

Her er jeg veldig uenig i at det er at problem, tvert i mot. Alle lag ønsker at motstanderen skal ha strekk i laget (hvor mange ganger har du ikke hørt trenere si de vil unngå strekk?). Strekk hos motstander medfører:

1. At de ikke kan trykke oss mye bakover

2. At Koren får stort rom å boltre seg i mellom forsvar og midtbane
                                Strekk i laget er utvilsomt en fordel, men det har vi vært dårlige til å utnytte i år. Det er kun Koren som har klart å bruke rommet i mellom, og det er derfor jeg mener at vi har en gal spillestil da alt baseres på at Koren har dagen. At motstanderen ikke kan trykke oss bakover er vel hjemmekampen mot RBK et godt eksempel på. Da startet faktisk Myklebust, vi ledet 3-1 og hadde seiern i vår hule hånd. Mifsud kommer innpå da det var 30 minutter igjen, og vi gikk på en smell. Du kan ikke gi Mifsud skylden, men du kan heller ikke gi Myklebust skylden for de gangene han har kommet inn på uheldige tidspunkter.

Jeg mener at det er viktig neste år å få utnyttet Husar, Riise og Myklebusts styrker, forhåpentligvis også Koren's. Det mener jeg vi kan gjøre bedre i overganger med større bakrom, da alle nevnte har bra fart og mye målbevissthet. Å få utnyttet hurtigheten til kantene tror jeg vil være vesentlig, med færre ballberøringer på Koren, men at han ruller ballen på sidene og setter fart inn i boksen. Det avhenger også at kantene i Riise og Husar er villige til å gå på løp, i år har jeg savnet litt evnen til at spesielt Riise skal stikke. Synes han ofte er litt stasjonær før han mottar ballen, og at han stadig foretrekker og skulle ta 2-3 finter før han slår inn. Det er lekkert å se på, men av og til er det langt mer effektivt å få en enkel gjennombruddspasning og et tidlig innlegg.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Du snakker alltid om "vi som kan se bak resultatet". Her mener jeg det er du som overhodet ikke klarer å se bak. Du må da skjønne at når Myklebust kommer inn 10-15 minutter i kamper hvor vi ligger bakpå og skal holde på ballen, at det er betydelig vanskeligere å score mål enn hvis han hadde startet hver kamp hvor LSK går aggressivt til verks og skaper sjanser.
                                  Jeg ser bak resultatene. Jeg er enig i at Mykle har fått få sjanser i år, men totalt sett på to sesonger, med alle kamper, RL, 2.lagskamper osv. så har han ikke overbevist. Han har heller ikke vært noen katastrofe, men grei nok.

Jeg vil absolutt la Mykle utvikle seg, men vi trenger to "små" spisser. Det beste er om han og Mifsud kan duellere om plassen neste sesong. Lar vi Mifsud gå, så aner vi ikke hva vi får som erstatter, det er mitt poeng.

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Jeg ser bak resultatene. Jeg er enig i at Mykle har fått få sjanser i år, men totalt sett på to sesonger, med alle kamper, RL, 2.lagskamper osv. så har han ikke overbevist. Han har heller ikke vært noen katastrofe, men grei nok.

Jeg vil absolutt la Mykle utvikle seg, men vi trenger to "små" spisser. Det beste er om han og Mifsud kan duellere om plassen neste sesong. Lar vi Mifsud gå, så aner vi ikke hva vi får som erstatter, det er mitt poeng.
                                    Erstatteren er nok Diomande.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

Erstatteren er nok Diomande.
                                      Det er problemet. En fyr som kan bli knallgod, men som også kan bli en Mattigoal/Tore Holm/Sveinung Fjelstad/Jørgen Wålemark. Mitt poeng er at man vet hva man har, men ikke hva man får. Se bare på kjøpet av Occean. Overganger er ekstrem risiko, nesten uansett. Mifsud vet vi hva står for, mål...

Kommentar

• Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

Og ekstrem egoisme, noe som ikke er til hjelp for resten av laget i det hele tatt.

Kommentar

• BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Og ekstrem egoisme, noe som ikke er til hjelp for resten av laget i det hele tatt.
                                          Hvis scoringer teller null, så er Mifsud et null.

Dette minner meg litt om en del av hetsen mot Diallo. Han var også en uortodoks individualist. Mange som var glade da han dro. Det var ikke jeg.

"Play ball to me, I take ball, I score goal!" - klassiker...

Kommentar

Working...