Gi Mifsud og Koren en skikkelig pakke

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #41
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Det er problemet. En fyr som kan bli knallgod, men som også kan bli en Mattigoal/Tore Holm/Sveinung Fjelstad/Jørgen Wålemark. Mitt poeng er at man vet hva man har, men ikke hva man får. Se bare på kjøpet av Occean. Overganger er ekstrem risiko, nesten uansett. Mifsud vet vi hva står for, mål...
    Personlig mener jeg at et lag som LSK burde ha spisser som er fullgode med Stabæks duo som scorer 30 mål + i en sesong. Mifsud har enda ikke scoret 15 mål i Tippeligaen og jeg tror aldri han vil ha potensialet til å score fler mål heller. Med Mifsud vet vi hva vi får, 8-10 scoringer pr sesong. Det holder ikke i mine øyne. Dessuten vil ikke Mifsud være i Norge lenger, så jeg ser ikke helt problemstillingen heller. Personlig tror jeg Myklebust og Diomande er spillere som er kapable til å score 15 mål minst pr sesong. Så lenge vi kun har en Koren som scorer utenom spissene er vi avhengige av spisser som scorer mye. Rambekk og Kippe står bokført med beskjedent få scoringer i år, mens LSK tidligere har stanget inn langt fler mål fra midtstopperne. Backene våre scorer ikke, kantspillerne(foreløbig Riise) virker vaksinert mot scoringer og Kasey/Mouelhi/Søgård har heller ikke satt spesielt mange baller i nota.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #42
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Personlig mener jeg at et lag som LSK burde ha spisser som er fullgode med Stabæks duo som scorer 30 mål + i en sesong. Mifsud har enda ikke scoret 15 mål i Tippeligaen og jeg tror aldri han vil ha potensialet til å score fler mål heller. Med Mifsud vet vi hva vi får, 8-10 scoringer pr sesong.
      Ikke Mifsud sin feil at han blir pelt av banen i tide og utide, i tillegg har han vært litt skadet i år. Så en oversikt for litt siden hvor han var på topp når det gjaldt antall minutter mellom hvert mål. Det er det som teller.

      Mifsud hadde lett putta 15 mål i år hvis han hadde spilt like mye som Stabæk-duoen.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #43
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Så en oversikt for litt siden hvor han var på topp når det gjaldt antall minutter mellom hvert mål. Det er det som teller.
        Mifsud hadde lett putta 15 mål i år hvis han hadde spilt like mye som Stabæk-duoen.
        Nannskog, Gunnarsson og Iversen er alle mer effektive enn Mifsud hva gjelder antall minutter pr. mål. Selv om man strengt tatt ikke kan si at det er dramatiske forskjeller.

        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #44
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Nannskog, Gunnarsson og Iversen er alle mer effektive enn Mifsud hva gjelder antall minutter pr. mål. Selv om man strengt tatt ikke kan si at det er dramatiske forskjeller.

          http://fotball.vg.no/bors/spillereff...?sesong_id=103
          Takker for link. Iversen har gjort et hopp siden sist jeg så en slik oversikt.

          Det forandrer ikke det faktum at Mifsud er ekstremt effektiv, på linje med Stabæk-duoen. Han er en garantist for mål. Også viktig å påpeke at han ikke tar straffer som mange andre spisser (Iversen, Nannskog, Sundgot) eller frispark (Gunnarson) noe som gjør prestasjonen enda sterkere.

          Hovedutfordringen er sannsynligvis at han ønsker seg bort, men, money talks...
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #45
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Hvis scoringer teller null, så er Mifsud et null.
            Jeg vil heller snu litt på det og si at Mifsud er en av få spillere som er et null uten skåringer. Han er ekstrem på å avslutte selv når andre er i mye bedre posisjon, og han har ekstremt lav treffprosent når han innimellom prøver å sende pasninger. Det virker som han er lite konsentrert når han skal sende pasning, mens han kan være i stand til å skåre fra nærmest død vinkel.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1586

              #46
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Personlig mener jeg at et lag som LSK burde ha spisser som er fullgode med Stabæks duo som scorer 30 mål + i en sesong. Mifsud har enda ikke scoret 15 mål i Tippeligaen og jeg tror aldri han vil ha potensialet til å score fler mål heller. Med Mifsud vet vi hva vi får, 8-10 scoringer pr sesong. Det holder ikke i mine øyne.
              Med denne argumentasjonen er det vel ingen av våre spisser som holder mål? F.eks. er en spiller som Sundgot langt unna å score 15 mål hver sesong.

              Vi kan jo drømme, men jeg ser ikke for meg at samtlige spisser blir byttet ut til neste sesong.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #47
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Jeg vil heller snu litt på det og si at Mifsud er en av få spillere som er et null uten skåringer. Han er ekstrem på å avslutte selv når andre er i mye bedre posisjon, og han har ekstremt lav treffprosent når han innimellom prøver å sende pasninger. Det virker som han er lite konsentrert når han skal sende pasning, mens han kan være i stand til å skåre fra nærmest død vinkel.
                Helt enig. Men Mifsud blir ekstremt viktig når man mangler gode innlegg fra kant. Sundgot/Occean/Powell/Zane er spillere som er gode på å stange inn innlegg fra ving.

                Uwe synes å innbille seg at innlegg fra kant er mindre viktig, og kjører med Kiko/Søgård. Dermed blir spillere med Mifsudes ferdigheter (scorer på det som ikke er sjanser) enda viktigere.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • KimFL
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1410

                  #48
                  Vel, nå har jo Jan Åge åpna døra for Mifsud igjen, så får vi se om det fører til kontraktstilbud. De neste par ukene kommer til å bli spennende....


                  KimFL

                  Kommentar

                  • FrkFugl
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • May 2006
                    • 26

                    #49
                    Bli du.....

                    Dagbladet 29.10.06

                    Lillestrøms toppscorer Michael Mifsud signalisert tidlig i sesongen at han ønsket seg vekk fra Romeriks-klubben. Mifsud mente selv klubbene sto i kø for i sikre seg hans underskrift, og sa klart fra at han ikke ønsket ny kontrakt.

                    Han ville heller til en større klubb i en større liga, og dermed erklærte Jan Åge Fjørtoft Mifsud persona non grata i LSK.
                    Nå er partene tilbake ved forhandlingsbordet, melder Romerikes Blad.
                    Ifølge avisa skal spissen i møte med ledelsen til uka. Grunnen er at Mifsud nå har signalisert at han holder alle muligheter åpne for mer spilletid i Eliteserien.
                    - Det var interne ting i LSK som gjorde at jeg ville vekk. Dette er nå ute av verden, og derfor vil jeg ikke utelukke at jeg fortsetter her, sier Mifsud.
                    Også Start og Brann meldt seg på i kampen om den lille kraftspissen, ifølge RB.



                    Jeg synes han tilfører mer enn har tar, så hen er veldig velkommen fra min kant!!!!

                    Kommentar

                    • LSK-supp.
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 1023

                      #50
                      Mifsud er vår beste spiss og selvfølgelig skal han være velkommen til nye år på Åråsen.
                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                      Kommentar

                      • Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                        Ingen tvil om at Mifsud og Koren må erstattes, det dummeste jeg hører er de her på forumet som mener vi blir like gode uten.

                        Er nok på tide å bytte ut en del spillere i troppen, mange som ikke holder gull-nivå, men heller et jevnt bra nivå for 7-4 plass.

                        jeg nevner navn som Søgård, Myklebust, Wherman og Shane.

                        Venter mye pepper, men hadde noen av de nevnte fått plass på rbk eller brann?

                        Hva snakker du om vi har en av seriens beste venstre becker?
                        !!Gunners!!

                        Kommentar

                        • Larsk
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 1053

                          #52
                          noen som så han der Helle i kampen mellom moss - bryne. syns han var god jeg.:P
                          !!Gunners!!

                          Kommentar

                          • MedlemNR35
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 905

                            #53
                            Nå som begge har åpnet døren synes jeg vil virkelig skal vise muskler.Hvis noen av disse går til andre norske klubber er det på ingen måte et styrketegn for klubben.(om klubben vil ha dem da,men jeg regner vel egentlig med det)

                            Kommentar

                            Working...