Tid for utenlandske dommere og eventuell videodømming?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #21
    Jeg så kampen på tven i går og kan bekrefte at straffen til Tromsø skjer utenfor. Bengt Eriksen sa etter kampen: Fotball er kontaktsport og litt dulting er lov, de på tv2 lo regelrett av dommeren. LSK snytt for kanskje helt opp i 3 straffer hvis man ser kampen med litt små gule øyne....

    Kommentar

    • pal
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 422

      #22
      Mer generelt om norske dommere: Etter mitt syn så er det største problemet linjedommerne. Gang på gang så ser vi halvfeite og treige linjemenn som konsekvens ligger 5-10 meter bak den linja de skal holde et øye med. Resultatet blir at offsideavgjørelser går i hytt og gevær. I forrige hjemmekamp mot Stabæk ble det stort sett blåst offside når det IKKE var det og ikke blåst når det faktisk VAR offside. Og da snakker jeg om begge veier, ikke bare i LSKs disfavør. Jeg lurer litt på hvilke krav som gjelder til hurtighet og utholdenhet for linjemenn. 10 sekunder på 60 meter og 15 minutter (NATO-kravet) på 3000 meter. Jeg tipper at det er noe sånt...
      hilsen pål

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        #23
        Som om jeg ikke hadde det vondt nok fra før i går tikker det inn følgende SMS fra faren min:

        "He, he. Espen Berntsen kjente jeg faktisk en gang. Han kommer fra Fart Vang på Hedmark og ble kjørt fram som en ung lovende dommer da jeg satt i kretsstyret".

        Ung og lovende meg langt oppi rævva. Det må vel være 1000 limtuber siden Berntsen var noe i nærheten av tilregnelig.

        Ja til proffesjonelle dommere, om de kommer fra utlandet eller indre østlandet eller whatever!

        Selv om vi selvsagt er så rævva at vi fortjener å tape. Jeg sier bare Occean. 90 kg daukjøtt til 8 mill.

        Kommentar

        • Brasse7
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Sep 2006
          • 10

          #24
          Opprinnelig skrevet av KanariEngel
          Feil igjen, det var vi som nok en gang ikke klarte å putte ballen i mål! Dommerne gjør sitt beste. Slutt å syt på dommerne, det er det vi har klanen til.

          Og hvis vi skal ha videodømming, hva skal vi gjøre med sanger som "kjøpt og betalt", "dommer jævel", "han er svart" ?? Vi spiller tross alt ikke hockey på Romerike, gjør vi vel?? Det får de holde på med i containern på Jordal.


          Blir helt feil å ikke trekke frem dommeren, rett og slett fordi han preger kampen. det er to helt klare straffesituasjoner i første omgang! en eller to straffer her hadde gjort denne kampen til en helt annen. selv om ja, spillerne burde satt ballen i mål uten dette. ingen tvil om at Berntsen i stor grad avgjør denne kampen. skulle sett at det ikke avr slik, men er faktisk ganske tydelig etter å ha sett hele kampen på tv...
          brasseberget nedre felt c

          Kommentar

          Working...