Tid for utenlandske dommere og eventuell videodømming?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MagnetMagne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 446

    Tid for utenlandske dommere og eventuell videodømming?

    Nok en gang ser vi at dommern avgjør en kamp.. Og jeg er ikke bare forbanna på Lillestrøm sine vegne i dag.. Tenker på Fredrikstad og Viking også som får denna midt i trynet.. Vi blir snytt for 2 straffer, og får en straffe i mot som er av det billige slaget (om jeg er særdeles snill!!!)...

    På tide å hente "nøytrale" dommere fra utlandet? Eller skal vi innføre videodømming? Med videodømming og kommunikasjon mellom dommertrio og fjerdedommer, så kan kan frisparket vi får etter at Robbie blir felt, lett bli omgjort til straffe. Vi snakker jo pinadø en god meter innafor 16!

    Skandale Berntsen.. Måtte du få en kjip vinter med lite snø og masse slaps..
    40
    Snart neste hælj.....

    Always Hardcore
    TS05
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    #2
    Jepp, burde ha vunnet selv om dommern vær forferdelig, men hadde gjort det om han hadde dømt vanlig. Var vel noen skipsrederpenger inne i bilde tenker jeg..
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • Canaria
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2004
      • 73

      #3
      Tenkte faktisk på skipsrederpenger jeg også...


      Kommentar

      • Juven
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2006
        • 212

        #4
        Ja til videodømming, burde vært innført for lenge siden
        Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

          #5
          Jeg sier også ja nå.

          Man frykter at fotballen vil miste noe av spontaniteten og spenningen. Men det er bare rett og rimelig at regelene teller.

          Dette vil gå både for og mot LSK, men argumentet om at "rett skal være rett" må veie tyngst.

          Kommentar

          • A.Bilet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2005
            • 808

            #6
            Jeg er i utgangspunktet nei for videodømming. Det blir for teknisk. Jeg synes fotball skal handle om mennesklige egenskaper, selv når det hjelder dommeren. Men å få inn utenlandske dommere/ha norske profersjonelle heltidsdommere(?) er jeg klart for.
            A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

            Twitter-bruker

            Kommentar

            • emanem
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2006
              • 100

              #7
              hva koster en dommer?

              Trodde aldri det skulle bli aktuelt å stille dette spørsmålet, men etter hendelse på Åråsen i kveld må det bare komme:

              Hva kostet dommer Espen Berntsen for Tromsø?

              Dette er tydeligvis den beste overgangen til Tromsø i år, ingen på banen var mer matchvinner enn dagens dommer.

              La gjerne Tromsø får bli i tippeligaen, faen heller, la alle bli i tippeligaen, men send for guds skyld dommer Espen Berntsen ut av fotballen på livstid.

              Dette er skammelig og rett og slett flaut for fotballen. Rune Pedersen kan si hva han vil, men dette lukter korupsjon lang vei og IKKE en uheldig dag på jobben

              Kommentar

              • Juven
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2006
                • 212

                #8
                Så kjappe som Tv2 er på reprise så skulle 4.dommer ha rukket å se hendelsen og ha gjort seg opp en mening omtrent når hoveddommer blåser, hvis han sitter med en monitor
                Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                Kommentar

                • KanariEngel
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jun 2006
                  • 154

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
                  Nok en gang ser vi at dommern avgjør en kamp.. ..
                  Feil igjen, det var vi som nok en gang ikke klarte å putte ballen i mål! Dommerne gjør sitt beste. Slutt å syt på dommerne, det er det vi har klanen til.

                  Og hvis vi skal ha videodømming, hva skal vi gjøre med sanger som "kjøpt og betalt", "dommer jævel", "han er svart" ?? Vi spiller tross alt ikke hockey på Romerike, gjør vi vel?? Det får de holde på med i containern på Jordal.
                  Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                  Kommentar

                  • krisruds
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 839

                    #10
                    Jeg mener at vi burde gjør slik vi har det i Royal L. At vi bytter dommere med Sverige og Danmark. Stakkars Sverige og Danmark
                    krisruds medlem av KFL siden 1996


                    OI OI OI nå har vi det morro :)

                    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                    Kommentar

                    • KanariEngel
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jun 2006
                      • 154

                      #11
                      Tviler på at sverige og danmark hadde gått med på det! :P
                      Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                      Kommentar

                      • krisruds
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 839

                        #12
                        Forbunda der kommer til og skalke lukene av redsel. Tenk hvis vi hadde sendt Solheim never, AUU da.
                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                        Kommentar

                        • kjutta
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Oct 2006
                          • 80

                          #13
                          Hadde ikke blitt mye poeng på fugla i serie åpningen vis det hadde vært video dømming.Dommern var ræva enig det.Men det jevner seg ut i løpet av en sesong.Så si det sånn da, la hele pakke brenne i helvete.

                          Kommentar

                          • Woia
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Sep 2005
                            • 108

                            #14
                            hvis berntsen får mer en 2 på børsen i morra skal jeg faen meg ringe og ta en prat med de som vurderer han. berntsen selv hadde jeg tenkt å sende noen meldinger til men siden det var så mange med samme navn lot jeg være
                            slap that ho like a domino

                            Kommentar

                            • larsbøffel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1028

                              #15
                              utenlandske dommere ville vært veldig bra hvis man hadde fått til det! er så mange partiske dommere i Norge idag at det lett avgjører kamper og til og med sesonger!

                              Kommentar

                              • MedlemNR35
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 905

                                #16
                                Dommerstanden i Norsk fotball er en skandale så noe må gjøres.

                                90% av alle situasjoner er jo ren bingo.

                                Håper på videodømming i hovedsituasjoner.Altså ved røde kort,straffespark,offside ved klare scoringsmuligheter og om ball er inne eller ikke.

                                Vi kan iallefall ikke fortsette med at dommere avgjør Tippeligaen.

                                Kommentar

                                • MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

                                  #17
                                  skal absolutt ikke legge all skyld på dommeren, men nå har vi så til de grader utliknet for i år. Det eneste spillerne etter min mening manglet i dag, var avslutningsegenskaper. SPillet var bra det.

                                  Jeg skjønner ikke hvordan vi kunne tape dette. Jeg skjønner det ikke. Er ufattelig skuffa, og syns faktisk synd på gutta idag.

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Den norske dommerstanden er latterlig! Gang på gang beviser dem at dem ikke klarer å holde hodet kaldt når det er kamper så slutten av sesongen som har beydning. Berntsen sto maks 15 meter unna /og hadde fri sikt når LSK skulle hatt ett soleklart straffespark i 1. omgang.

                                    Når han i tillegg klarer å blåse straffe til Gutan i 2. omgang når Sigurd kaster seg ned som ett skutt reinsdyr så blir kvelden trist, skikkelig trist. Ingen tvil om at LSK er ett møkkalag i år, og at vi burde klart å avgjøre det på egenhånd, men når dommeren ødelegger så mye av kampen som han gjør så blir ikke situasjonen så mye lettere av det.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • MagnetMagne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 446

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KanariEngel
                                      Feil igjen, det var vi som nok en gang ikke klarte å putte ballen i mål! Dommerne gjør sitt beste. Slutt å syt på dommerne, det er det vi har klanen til.

                                      Og hvis vi skal ha videodømming, hva skal vi gjøre med sanger som "kjøpt og betalt", "dommer jævel", "han er svart" ?? Vi spiller tross alt ikke hockey på Romerike, gjør vi vel?? Det får de holde på med i containern på Jordal.

                                      Selvfølgelig skal vi avgøre det her selv! Vi har plenty med sjanser, og det er ren udyktighet foran begge mål som fører til at vi vi ikke vinner kampen...

                                      Men du kan da umulig mene at dommeren gjør sitt beste i dag, og at han ikke har innvirkning på resultatet? Vi blir snytt for 2 straffer, muligens 3, og straffa Tromsø får er vel den mest kontroversielle avgjørelsen siden George Bush ble gjenvalgt til president bortpå Amerika (Ser dog med med kanariguleøyne og glemmer i farten straffa vi fikk på Briskeby )

                                      Men oppi all skuffelsen, så syntes jeg gutta var gode i går.. Tromsø skaper muligens en eneste sjanse i løpet av kampen. Det vi trenger foran neste sesong er en matchvinner i begge ender av banen..

                                      Dagen derpå hilsen fra Magneten, som også syntes forferdelig synd på Fredrikstad og Viking oppi alt det her. Vil heller ha Tromsø nedover i divisjonene for å si det sånn..
                                      Snart neste hælj.....

                                      Always Hardcore
                                      TS05

                                      Kommentar

                                      • pal
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 422

                                        #20
                                        En liten kommentar til den straffa som Tromsø fikk: Ikke bare var det veldig tvilsomt om det ble begått en forseelse, men i tillegg så starter denne eventuelle forseelsen UTENFOR STRAFFEFELTET!!! Jeg så akkurat situasjonen i reprise på fxt.no, og rambekk legger en hånd på kroppen til Rushfeldt FØR sistnevnte er innenfor 16-meteren. Skandaledommer.
                                        hilsen pål

                                        Kommentar

                                        Working...