hva koster en dommer?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • emanem
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2006
    • 100

    hva koster en dommer?

    Trodde aldri det skulle bli aktuelt å stille dette spørsmålet, men etter hendelse på Åråsen i kveld må det bare komme:

    Hva kostet dommer Espen Berntsen for Tromsø?

    Dette er tydeligvis den beste overgangen til Tromsø i år, ingen på banen var mer matchvinner enn dagens dommer.

    La gjerne Tromsø får bli i tippeligaen, faen heller, la alle bli i tippeligaen, men send for guds skyld dommer Espen Berntsen ut av fotballen på livstid.

    Dette er skammelig og rett og slett flaut for fotballen. Rune Pedersen kan si hva han vil, men dette lukter korupsjon lang vei og IKKE en uheldig dag på jobben.

    Starter en innsammling til bestikkelser av dommere.
    110
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 488

    #2
    Opprinnelig skrevet av emanem
    Trodde aldri det skulle bli aktuelt å stille dette spørsmålet, men etter hendelse på Åråsen i kveld må det bare komme:

    Hva kostet dommer Espen Berntsen for Tromsø?

    Dette er tydeligvis den beste overgangen til Tromsø i år, ingen på banen var mer matchvinner enn dagens dommer.

    La gjerne Tromsø får bli i tippeligaen, faen heller, la alle bli i tippeligaen, men send for guds skyld dommer Espen Berntsen ut av fotballen på livstid.

    Dette er skammelig og rett og slett flaut for fotballen. Rune Pedersen kan si hva han vil, men dette lukter korupsjon lang vei og IKKE en uheldig dag på jobben.

    Starter en innsammling til bestikkelser av dommere.
    Utrolig att enkelte kan se att det var dommeren som gjorde att vi tapte. I mine øyne så var det LSK-spillerne som sørget for att vi tapte kampen. Var det dommeren som gjorde att ballen gikk ut på alle de skuddforsøkene vi hadde mot tromsø-målet?? Var det dommeren sin feil att LSK-spillerne var ræva i dag?? Si ifra hvis det var det, for da må jeg fikse meg briller.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1262

      #3
      Koster vel omtrent det samme som å gi Rölser en skikkelig sluttpakke etter sesongen.

      Kommentar

      • AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

        #4
        Nå har heller ikke jeg briller men TV-bildene viste da sannelig 3 klokkeklare straffespark; fellinga av Koren, handsen på skudd fra Kasey og nedrivinga av Sundgot. Det skal også legges til at mannen i svart sto svært bra plassert på 2 av disse....Kankje det ikke er noen av oss to som treger de brillene med gjøken i svart?
        Episoden med Koren er en av de sykeste feildømminger jeg har sett!

        Kommentar

        • KanariEngel
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2006
          • 154

          #5
          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
          Utrolig att enkelte kan se att det var dommeren som gjorde att vi tapte. I mine øyne så var det LSK-spillerne som sørget for att vi tapte kampen. Var det dommeren som gjorde att ballen gikk ut på alle de skuddforsøkene vi hadde mot tromsø-målet?? Var det dommeren sin feil att LSK-spillerne var ræva i dag?? Si ifra hvis det var det, for da må jeg fikse meg briller.
          Enig, er ikke dommerns feil at vi taper kamper. Vi burde ha scort på alle de sjangsene vi hadde.

          Men han var utrolig dårlig, men det er jo terje hauge, øvrebø osv også når dem dømmer lsk. Samme hvem dommer vi får så er dem blinde. F.eks da ballen gikk ut til corner men både linjedommer og hoveddommer blåste 5-meter. Linjedommerne er også blinde faktisk.

          Og hvorfor i alle dager, da Koren ble felt rett utenfor 16 meter, så LØPER han mot straffemerket, og da TIL fikk straffe løp han mot der rushfelt falt. Det skal være motsatt. Når det er straffe skal man løpe og peke mot straffemerket, mens når det er frispark skal man holde seg roligere og gå/jogge mot der spilleren ble felt.

          Samme vil jeg si om når dommern BLÅSER i fløyta når det er 5-meter, da skal man kun peke med hånden bøyd ned. Man skal kun blåse om det er corner, eller ved 5-meter når ballen så vidt er ute og lignende..

          Dette er små bagateller, men sier litt om nivået på dommerne.
          Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

          Kommentar

          • krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

            #6
            Så klart man må lure hvor mye en dommer koster, eller hva NFF har sagt at dommeren skal dømme. NFF vil vel ha et lag fra sameland i Tippeligaen, mye tyder på det.

            For guds skyld ikke skyld på Røsler at vi tapte idag, det blir faktisk for dumt. Han kan da ikke noe for at vi brenner de sjansene vi har. Han kan HVERTFALL ikke noe for at dommeren ikke gir oss en straffe i starten som sikkert hadde gitt et helt annet bilde av kampen. Han kan heller ikke noe for at vi ikke får den til Sundgot, den som er heands er ikke lett, den kan jeg forsvare. Men er UMULIG og forsvare at han trekker det som faktisk ikke er en felling av tromsø spiller 2meter inn og gir straffe.

            Dette er faktisk den største komikvelden jeg har sett av en dommer siden jeg så dette på nette http://www.youtube.com/watch?v=I85x0m-X9bw

            Så at Mr NFF Solheim var der, han kom SAMMEN med Henning Berg?!?!
            Men alikvell kommer han til å stå og forsvare Dommeren i morgen. De tar faenmeg ikke selvkritikk, tror neppe dommeren får karantene for denne kampen heller, pga han hadde sikkert noen paragraffer på sin side.
            krisruds medlem av KFL siden 1996


            OI OI OI nå har vi det morro :)

            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

            Kommentar

            • Woia
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Sep 2005
              • 108

              #7
              helt helt helt helt forjææææævlig dommer, tenkte akkurat på det samme. kunne likesågodt hende seg at han var kjøpt
              slap that ho like a domino

              Kommentar

              • kjutta
                Medlem
                Møteplager
                • Oct 2006
                • 80

                #8
                Det koster en tørrfisk oppi ræva,så ut som han likte det ihvertfall.Sånn som han gliste.Jævla møkka dommer.Løp rart gjorden å..

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  #9
                  Takke tråd for Espen Berntsen: http://vg.transact.no/Item.asp?Group...%20Takketr%E5d

                  Kommentar

                  • jonrog
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2006
                    • 95

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Koster vel omtrent det samme som å gi Rölser en skikkelig sluttpakke etter sesongen.
                    Forbanna tullete utspill! Rösler kunne ikke gjort stort med dagens tap. Vi spilte en ganske god kamp i dag syntes jeg, bedre enn på lang tid. Grunnene til at vi tapte i dag:

                    1)Søgård bommer på to 100% sjangser i starten av kampem
                    2)Occean er (i alle fall for tiden) en elendig spiss som ikke utretter noe som helst
                    3)Dommeren snyter oss for ett soleklart straffespark
                    4)Rambekk tabber seg ut bigtime på første baklengsmål
                    5)TIL har muligens tippeligaens beste spisspar etter sommeren
                    6)Dommeren gir TIL en veldig billig straffe

                    Uansett om dommeren var bedriten eller ikke i dag, så burde gutta avgjort lenge før pause, men det ser ikke ut til at vi klarer å score mål lengre.

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Dommeren var dårlig, helt enig. Over en sesong pleier det å jevne seg ut. Det er mulig vi fortsatt har en del dømming mot oss til gode.

                      Den klareste feilen i dag er situasjonen med Koren. Men: legg merke til de manglende reaksjonene fra LSK-spillerne i situasjonen. Jeg tror de fleste av de også var i tvil...

                      Dommere vil alltid gjøre feil. Det vi bør prøve er å spille god fotball. Det har ikke skjedd i en eneste seriekamp i år.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • MedlemNR35
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2004
                        • 905

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                        Utrolig att enkelte kan se att det var dommeren som gjorde att vi tapte. I mine øyne så var det LSK-spillerne som sørget for att vi tapte kampen. Var det dommeren som gjorde att ballen gikk ut på alle de skuddforsøkene vi hadde mot tromsø-målet?? Var det dommeren sin feil att LSK-spillerne var ræva i dag?? Si ifra hvis det var det, for da må jeg fikse meg briller.
                        Jeg synes det er utrolig at enkelte kan se at dommeren IKKE gjorde at vi tapte i dag.

                        Enten er du pappaen eller broren til Espen Bertsen eller så er du ikke på riktig planet hvis du mener at Espen Bertsen ikke gjorde alt han kunne for å nekte oss 3 poeng.

                        Så klart burde vi ha scoret noen selv.Vi hadde nok av sjanser og rundspilte Tromsø til tider men når kula rett og slett ikke vil inn og Tromsø har en 12.mann i sort blir det ikke lett heller.

                        Espen Bertsen var møkk i dag.Han hadde ingen kontroll og dømte i hytt og gevær.Virket som det var 100% tilfeldig åssen vei han dømte hele kampen.Desverre for LSK ble hovedsituasjonene dømt til Tromsø`s fordel.

                        Jeg synes synd på LSK i dag.Jeg synes synd på Uwe Røsler og ikke minst spillerene som egentlig spilte en god kamp utenom dette med å få kula i mål.Jeg synes også veldig synd på Viking,Sandefjord,Molde og de andre lagene som også måtte svi for Berntsens uduglighet i dag.

                        En fotballkamp skal ikke avgjøres av dommeren.Medaljer og nedrykk skal enda mindre avgjøres av dommeren.Espen Bertsen kan ha klart dette i dag.

                        Berntsen var avgjørende i dag.Det er det ingen som helst tvil om.

                        Kommentar

                        • AG-3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 1081

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av jonrog
                          Forbanna tullete utspill! Rösler kunne ikke gjort stort med dagens tap. Vi spilte en ganske god kamp i dag syntes jeg, bedre enn på lang tid. Grunnene til at vi tapte i dag:

                          1)Søgård bommer på to 100% sjangser i starten av kampem
                          2)Occean er (i alle fall for tiden) en elendig spiss som ikke utretter noe som helst
                          3)Dommeren snyter oss for ett soleklart straffespark
                          4)Rambekk tabber seg ut bigtime på første baklengsmål
                          5)TIL har muligens tippeligaens beste spisspar etter sommeren
                          6)Dommeren gir TIL en veldig billig straffe

                          Uansett om dommeren var bedriten eller ikke i dag, så burde gutta avgjort lenge før pause, men det ser ikke ut til at vi klarer å score mål lengre.

                          Er SÅ enig med deg! Er også drittlei alle usaklig beskydninger mot Uwe når vi taper. Og vi ble snytt for 3 straffer - ikke en. Men den ene var glassklar! Begynner å bli litt letta over at det RBk som skal møte Tufte og ikke vi....

                          Kommentar

                          • Ranakanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 488

                            #14
                            Det var LSK-spillerne selv som sørget for tapet. Når ikke spillerne klarer å gjøre jobben sin der ute, så kan vi ikke forvente att dommeren sparker ballen mål for oss, eller kan vi det?

                            Kommentar

                            • MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                              Det var LSK-spillerne selv som sørget for tapet. Når ikke spillerne klarer å gjøre jobben sin der ute, så kan vi ikke forvente att dommeren sparker ballen mål for oss, eller kan vi det?
                              Nei men vi kan forvente at vi får straffespark når vi skal ha det og at vi ikke skal få straffespark i mot oss på litt kroppskontakt som startet på 20 meter.

                              Ingen tvil.LSK kunne så klart ha vunnet uten dette men dommeren gjør det så jævla vanskelig for oss at han er hovedgrunnen.

                              Punktum.Skjønner ikke at det er noe vits å diskutere engang jeg.håpløst!!!

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av jonrog
                                Forbanna tullete utspill! Rösler kunne ikke gjort stort med dagens tap. Vi spilte en ganske god kamp i dag syntes jeg, bedre enn på lang tid. Grunnene til at vi tapte i dag:

                                1)Søgård bommer på to 100% sjangser i starten av kampem
                                Det er Uwe sin feil at Søgård spiller. Søgård treffer ikke mål selv innenfor 5-meteren, noe vi ser i situasjonen der Koren scorer mens Søgård sklir rundt som Bambi på glattisen uten å treffe kula.

                                Det er Uwe sin feil at Trond Olsen aldri fikk muligheten (han har forøvrig scoret 7 mål på 16 matcher for B/G. Meget bra for en midtbane, selv i Adecco).

                                Det er Uwe sin feil at ikke en skikkelig venstrekant ble hentet inn i sommer (noe han tydeligvis ikke mener Husar er).
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #17
                                  Snakker om gullfiskhukommelse! Trenger vel bare nevne kampene mot Brann og HamKam...?

                                  Greit at dommern var ræva i dag, og hadde en skikkelig kjip dag på jobb (ihvertfall med tanke på straffa Koren skulle hatt), men derifra og fram til å påstå at han har latt seg kjøpe opp..?

                                  Hadde virkelig håpet jeg skulle slippe å se en sånn tråd på dette forumet. Det overlater jeg til paranoide bergensere.

                                  Mvh Holmiz som innførte 12t forumkarantene på seg selv etter matchen i går...
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #18
                                    i tillegg kan det nevnes at Berntsen overså iallefall 4 klare hands utenofor 16, 3 av TIL og en av oss (Sundgodt)
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • junior
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 492

                                      #19
                                      [quote=emanem;127302]Trodde aldri det skulle bli aktuelt å stille dette spørsmålet, men etter hendelse på Åråsen i kveld må det bare komme:

                                      Hva kostet dommer Espen Berntsen for Tromsø?

                                      [quote]

                                      To stilongs og en boks joikaboller...

                                      Dårlig dommer eller ei, vi burde vunnet.
                                      ------- Forza Fugla! -------

                                      Kommentar

                                      • MedlemNR35
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 905

                                        #20
                                        [quote=junior;127510][quote=emanem;127302]Trodde aldri det skulle bli aktuelt å stille dette spørsmålet, men etter hendelse på Åråsen i kveld må det bare komme:

                                        Hva kostet dommer Espen Berntsen for Tromsø?


                                        To stilongs og en boks joikaboller...

                                        Dårlig dommer eller ei, vi burde vunnet.
                                        Fikk faktisk spurt Steinar Nilsen om dette før han gikk til intervjuet med TV2 hvor han svarte : Du vet vel at Tromsø ikke har penger!

                                        Kommentar

                                        Working...