Dommeren ikke mann nok til å stå for sine avgjørelser..

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Harix
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2006
    • 118

    Dommeren ikke mann nok til å stå for sine avgjørelser..

    Vi husker vel alle hvor mye pepper Uwe Rösler fikk da han ikke ville snakke med media.


    Vel da synes jeg det er håpløst dårlig av Espen Berntsen å gjøre det samme.


    Berntsen snek seg ut bakdøra
    En som derimot ikke var villig til å innrømme egne feil, eller i det minste forklare sine avgjørelser, var dommer Espen Berntsen.
    Som eneste avis lyktes det Nettavisen å få noen ord med Berntsen etter at han hadde sneket seg ut bakdøra. Vang-dommeren var imidlertid svært lite medgjørlig.
    - Jeg snakket ikke med TV etter kampen, og derfor har jeg ikke lov til å prate med den skrivende presse, hevdet Berntsen i det han smøg seg inn i den ventende bilen.
    - Er det heller ikke mulig å få en kommentar på de to straffesituasjonene?
    - Nei, sa Berntsen, før han kontant lukket døren.


    Om ikke annet kunne han ha sagt OK, jeg tok feil i den første situasjonen. Den er jo soleklar. Han bør også innrøme feil i den andre situasjone der Tromsø faktisk får straffe på noe som i bestefall er et super billig frispark. Da kunne han ha bevart noe av æren, men nå blir det bare dumt.

    Men når det er sagt så er det ikke der LSK taper kampen. Vi klarer ikke å score mot lag som leger seg lavt og vil forsvare seg.
  • Vicarious
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 391

    #2
    Denne tråden er om dommeren, så da får vi drite i at vi er vaksinerte mot å score mål og bare har oss sjøl å takke.

    Utrolig feigt av Berntsen.. Men klart, hva skal han si da? "OK, jeg ser hvor dårlig jeg var, så jeg legger herved opp som elitedommer".. Det er det eneste som kunne gitt meg et fnugg av trøst i dag. I tillegg til fellinga av Koren, som helt klart var innenfor, vil jeg påstå vi hadde to andre straffer som var klarere enn den Tromsø fikk.

    (Legger forøvrig merke til at Nettavisen i artikkelen ovenfor gir Occean en 5'er og Wehrmann en 4'er... Hva faen er det han journalisten har røyka a?)

    Kommentar

    • Brasse7
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Sep 2006
      • 10

      #3
      Skal sies her at dommeren i stor grad avgjør kampen. Lillestrøm har faktisk tre situasjoner som er veldig mye klarere straffer enn den Tromsø får. to av disse var før pause. Dette vil garantert få konsekvenser for Berntsen. Hadde jeg dømt en slik kamp ville jeg fått klar beskjed om at her avgjorde jeg kampen(dømmer selv)!

      Sitter samtidig og lurer på om det ikke hadde vært like greit med en straffe i situasjonen der Lillestrøm scorer. Keeper tar tak i låret til Søgård i det han løper forbi, soleklart rødt kort og straffe. Heldigvis for han kom Koren og satte ballen i mål... Kunne blitt avgjørende for Tromsø i de to siste kampene med andrekeeperen....
      Og må innrømme at jeg ønsker Tromsø alt hell og lykke i Adeccoligaen, men ikke i tippeligaen, der hører de ikke hjemme!
      brasseberget nedre felt c

      Kommentar

      • Erickano
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2005
        • 45

        #4
        RB gir E. Berntsen 1, og jeg er enig

        Makan til rævkjøring skal man lete lenge etter.

        Trodde at jeg hadde opplevd det meste når Roy Helge Olsen tok fra oss to poeng 6 minutter på overtid på Nadderud, men det var bare smuler i forhold til det jeg opplevde i går.

        Vi blir rimelig klart snytt for tre straffer, og Tromsø får en ganske så billig en. Det som overrasker meg mest, er at espen berntsen ikke prøver å "selge" avgjørelsene sine i det hele tatt. Hvis du tar en titt på klippene på fxt.no, så ser du at berntsen har en kjempegod vinkel når Koren blir tatt, men likevel drar han det utenfor, det er rett og slett feigt.

        Og hvis han virkelig mener at Rambekk feller samen, hvorfor gir han da ingen kort? Fratar ikke Rambekk da samen en klar scoringsmulighet? For i såfall er det rødt kort.

        Og når det gjelder målet, så skal det ikke være noen straffe og rødt kort. Det er ALLTID fordel å få mål. Et gult kort til keeper hadde derimot ikke vært så gærnt.

        Alt i alt, elendig dømming... Faen
        Erickano
        \"I år fårru faen meg tru oss\"

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #5
          Jeg så situasjonen på fxt etterpå og dommeren har jo full oversikt, ingen spillere foran, han nistirrer på koren hele tiden og at han ikke ser at han er innenfor sekstenmeteren... det er utrolig... Dommeren var helt oppe i situasjonen, men han er rett og slett feig!!! eller TIL fan!! Møkkadommer!!

          Kommentar

          • krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

            #6
            Ikke bare at Tromsø får en billig straffe. Kan kanskje si at han skulle hatt frispark, men han kan jo ikke trekke frisparket 2meter inn slik at det blir straffe?? Duellen starter 2-3meter utenfor 16metere.
            Men siden han trekker Korens straffesituasjon 2metet ut så er det ikke rart at han trekker Rush sin 2meter inn.

            Helt uforstårlig, skjønner ikke at han faktisk fikk betalt i denne kampen av forbundet eller lillestrøm.. men han fikk vel nok av Tromsø??
            Begynner faktisk å lure på om han hadde fått beskjed av NFF at han skunne gjøre det han kunne for at Tromsø skal holde seg i TL slik at vi har et lag fra sameland der.
            krisruds medlem av KFL siden 1996


            OI OI OI nå har vi det morro :)

            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Jeg så situasjonen på fxt etterpå og dommeren har jo full oversikt, ingen spillere foran, han nistirrer på koren hele tiden og at han ikke ser at han er innenfor sekstenmeteren... det er utrolig... Dommeren var helt oppe i situasjonen, men han er rett og slett feig!!! eller TIL fan!! Møkkadommer!!
              Så kampen på FXTV, og den fellinga er faen meg noe av det klareste straffesparket jeg noen gang har sett i tippeligaen. Ser også tydelig at Berntsen står maks 3 meter unna, på linje med situasjonen, og han MÅ ha sett det. Det virker som om han på forhånd, har bestemt seg for at LSK ikke skulle få noen straffer i denne kampen.

              De 2 andre situasjonene var det vanskelig å se på tv, men jeg går ut ifra at det var nedrivinga av Sundgot, og en "hands-situasjon" etter et skudd/innlegg av Kasey. Situasjonen med Sundgot fikk vi aldri noen god reprise på, så det er vanskelig å si. Hands'en burde vel ihvertfall linjedommern sett.

              ...men uansett, den første, med Koren, burde helt klart vært straffe. Og ved scoring der, ville vi garantert sett en helt annen kamp, der Tromsø hadde vært nødt til å satse offensivt. Slik som det ble i går, så lå jo Tromsø med 11 mann innafor 16-meter'n i 70 min, og det sier seg selv, at det er vanskelig å spille mot noe sånt....."rævva-fotball", som Nils Arne Eggen ville ha kalt det.

              Straffa til Tromsø er ikke et frispark engang. Er kamp om ballen, Rambekk kommer foran, og Rush stuper framover. Ikke noe mer straffe enn den med Occean etter 1 1/2 min.

              Skandale hvis dommer Berntsen får dømme mer i TL i år. Dommerkomiteen må jo rett og slett sanksjonere mot slik elendig dømming. Hadde tilsvarende skjedd, i f.eks Premier League, så hadde vel dommer'n blitt degradert til en lavere divisjon, ihvertfall i en periode....men det skjer vel aldri i Norge, for her er dommerne like hellige som kuene i India.


              KimFL

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #8
                Opprinnelig skrevet av KimFL
                Skandale hvis dommer Berntsen får dømme mer i TL i år. Dommerkomiteen må jo rett og slett sanksjonere mot slik elendig dømming. Hadde tilsvarende skjedd, i f.eks Premier League, så hadde vel dommer'n blitt degradert til en lavere divisjon, ihvertfall i en periode....men det skjer vel aldri i Norge, for her er dommerne like hellige som kuene i India.

                KimFL
                Var det ikke en dommer som plutselig begynte å dømme i 2div for en stund tilbake?
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • brisbane-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 595

                  #9
                  bortevekk
                  Last edited by brisbane-kanaris; 24.10.2006, 15:40.

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #10
                    Var det ikke en dommer som plutselig begynte å dømme i 2div for en stund tilbake?
                    Aner ikke.....i så fall var det vel en fersking, som ikke var "klar" for tippeligaen enda....


                    KimFL

                    Kommentar

                    • Eriksve
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 885

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Var det ikke en dommer som plutselig begynte å dømme i 2div for en stund tilbake?
                      Roy Helge Olsen dømte noen runder i 1. divisjon etter at han ikke viste ut Joakim Persson etter den voldsomme taklinga på Eirik Bakke.
                      Men han er tilbake og dømmer tippeligaen nå.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                        oppforderer alle til å skrive en saklig email/melding til espen berntsen og spørre hva han dreiv på med igår.
                        Hva i alle dager skal det være godt for? Vil det hjelpe noe som helst på resultatet fra gårsdagen?

                        Selv gikk jeg ut av Åråsen samtidig med dommerne i går, men det kunne ikke falle meg inn å gidde å snakke med ham/skjelle ham ut. Bare egnet til å forverre smerten.

                        Forøvrig ingen god idé å legge ut kontaktinformasjon, da de som er mest tilregnelige til å sende ikke så saklige mails/meldinger, er de samme personene som hadde hatt vanskeligheter med å finne denne informasjonen selv.

                        Unnskyld uttrykket, men dette var en dustete post.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                          oppforderer alle til å skrive en saklig email/melding til espen berntsen og spørre hva han dreiv på med igår. har funnet kontaktdetaljer på nettet:

                          Espen Berntsen
                          Herregud mann, slett nå dette innlegget med engang.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7104

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                            oppforderer alle til å skrive en saklig email/melding til espen berntsen og spørre hva han dreiv på med igår. har funnet kontaktdetaljer på nettet:

                            Espen Berntsen er en ***k, men å legge ut hans privatadresse og -telefonnummer er lavmål. La ***ken brenne i helvete uten at vi skal skape tabloidoverskrifter med å sjikanere ham. Dette var et dumt tiltak.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Hva i alle dager skal det være godt for? Vil det hjelpe noe som helst på resultatet fra gårsdagen?

                              Selv gikk jeg ut av Åråsen samtidig med dommerne i går, men det kunne ikke falle meg inn å gidde å snakke med ham/skjelle ham ut. Bare egnet til å forverre smerten.

                              Forøvrig ingen god idé å legge ut kontaktinformasjon, da de som er mest tilregnelige til å sende ikke så saklige mails/meldinger, er de samme personene som hadde hatt vanskeligheter med å finne denne informasjonen selv.

                              Unnskyld uttrykket, men dette var en dustete post.
                              Du står fritt til å mene hva du vil om posten, men nå har det seg sånn at det er ganske normalt for mennesker og komme med reaksjoner etter en så tydelig urettferdig behandling. Selvfølgelig, man kan ta rådet ditt og holde kjeft, sitte på ræva og håpe på at en forandring vil skje, men jeg har en ufattelig trang til å ytre mine meninger når noe så urettferdig skjer.
                              Hva det skal være godt for? nei, det vil ikke hjelpe på resultatet, men nå har jeg hvertfall fått sagt det jeg mener - rett til personen det gjelder på en saklig måte. Hva andre måtte mene av usakeligheter (inkudert deg Trigz) kan ikke jeg stå for, men nå har jeg hvertfall slettet posten på oppfordring fra dere. skjønner at det er mange på dette forumet som sliter med å holde seg saklig (igjen refererer jeg til Trigz' beskrivelse av Berntsen)

                              I et sivilisert samfunn er det vel bare normalt å gi tilbakemeldinger på ting som åpenbart ikke er rettferdig selv om det neppe vil gjøre en forskjell. lidenskap kalles det. i et saklig format

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                #16
                                Ansvarlig her er vel egentlig dommersjefen i NFF Rune Pedersen som er ansvarlig for dommerne. Han burde trekke seg for så mye skandaløs dømming som det har vært iår har jeg aldri sett før. Hvorfor Pedersen ikke vil ha helprofesjonelle dommere er for meg en gåte. Han hevder at dommerne presterer bedre ved å ha en normal jobb ved siden av dømmingen. - må i tilfelle være den eneste yrkesgruppa i verden som blir dårligere av å bli profesjonelle.

                                dagen for dommer 1:
                                0800-1600:
                                På jobb som lærer, murer, ingeniør elller hva de nå holder på med.

                                Hva dagen burde vært:
                                dagen for dommer2:
                                0800-1100:
                                lære om fotballregler. lære om pedagogisk teori. lære hvordan håndheve reglene.. Lære hvordan få spillerne til å håndtere reglene. Lære hvordan stå imot forventningspress. Lære hvordan utøve dommerrollen, Lære forbindelsen mellom reglene og det å praktisere reglene, reflektere rundt praktiske situasjoner, siste kamp osv.

                                1100-1200 lunsj

                                1200-1600.
                                praktisk trening. Både trene på å praktisere som dommer. Og fysisk trening, og fotballtrenning for å forbedre fotballforståelsen.

                                Tipper de fleste vil mene at dommer 2 har størst mulighet for å forbedre sine dommerprestasjoner. Dommersjef Rune Pedersen i NFF mener at dommer 1 blir den beste dommeren. Forstå det den som kan.

                                konkl: Få helproffesjonelle toppdommere i elitserien og 1. divisjon. Lag 2 års kontrakter slik at de som viser seg uduglige blir erstattet.
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7104

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                  Hva andre måtte mene av usakeligheter (inkudert deg Trigz) kan ikke jeg stå for, men nå har jeg hvertfall slettet posten på oppfordring fra dere. skjønner at det er mange på dette forumet som sliter med å holde seg saklig (igjen refererer jeg til Trigz' beskrivelse av Berntsen)

                                  I et sivilisert samfunn er det vel bare normalt å gi tilbakemeldinger på ting som åpenbart ikke er rettferdig selv om det neppe vil gjøre en forskjell. lidenskap kalles det. i et saklig format
                                  Vel, du ville kanskje sendt ham en e-post der du hadde kritisert ham metodisk og gått de forskjellige episodene etter i sømmene, men andre ville henfalt til det akk, så enkle virkemiddelet drapstrusler. Dermed ville han kunne fremstå som offer, og KFL ville ironisk nok ha måttet ta masse dritt for bøllete oppførsel. Dette skjønner du veldig godt selv, med mindre jeg har overvurdert deg kraftig. Overskriftene dersom det hadde kommet frem at adresse og privatnummeret hans har blitt outa på forumet tør jeg knapt tenke på.

                                  Angående mine egne usakligheter står jeg knallhardt på min rett til å kalle Espen Berntsen en p.ikk. Ingen tar skade av det, og dessuten er det sant.

                                  La ham leve med vanæren etter kampen i går, og ikke minst mistankene om at han er korrupt, for ærlig talt, etter det jeg så i går må man få lov til å stille spørsmålet. Verre dømming har jeg aldri sett i Tippeligaen på de tjue sesongene jeg har kognitivt minne om. Da blir vi kanskje kvitt ham fra Tippeligaen, og det ville vært best for alle.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #18
                                    Sverige har nå begynt med profesjonnelle ishockey dommere.
                                    Vet ikke om de har tatt steget til fotball dommere enda.

                                    Ingen tvil om dette er veien å gå.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • MedlemNR35
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 905

                                      #19
                                      Dommeren avgjør kampen og likevel er det folk her inne som maser på at vi ikke skal skylde på dommeren.

                                      Hvis vi ikke kan skylde på dommeren etter denne kampen,når kan vi egentlig skylde på dommeren da?Når han står i Tromsø-drakt og avgjør ved å putte ballen i mål 2 minutter før slutt eller?

                                      Espen Berntsen var dritræva i går.Han var så dårlig at det nesten ikke er til å tro.Altså,hvis jeg hadde gjort en så ræva jobb på min arbeidsplass hadde jeg fått sparken på dagen.

                                      Kommentar

                                      • brisbane-kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2006
                                        • 595

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Vel, du ville kanskje sendt ham en e-post der du hadde kritisert ham metodisk og gått de forskjellige episodene etter i sømmene, men andre ville henfalt til det akk, så enkle virkemiddelet drapstrusler. Dermed ville han kunne fremstå som offer, og KFL ville ironisk nok ha måttet ta masse dritt for bøllete oppførsel. Dette skjønner du veldig godt selv, med mindre jeg har overvurdert deg kraftig. Overskriftene dersom det hadde kommet frem at adresse og privatnummeret hans har blitt outa på forumet tør jeg knapt tenke på.
                                        Skjønner hva du mener, og innser at det ikke var smart og legge ut det greiene med tanke på diverse usakelige sjeler på forumet, men på en annen side er det jo paradoksalt at infoen ble hentet fra klubben han dømmer for. uten at jeg skal sette noen ideer i hodet til folk som ikke eier bedømming, det tar to tastetrykk for å få tilgang til så å si all informasjon der ute. adresse/tlf nr er så vidt jeg skjønner offentlig informasjon.

                                        Og en ting til, angående signaturen din: anbefaler deg å ta en titt på denne tråden http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=5414 (ingenting som stopper Sigve Kvamme fra å sitere deg i dagbladet.no da KFL forumet er å anse som et offentlig medie)

                                        Kommentar

                                        Working...