Koren tilbudt ny kontrakt!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarizz2
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 355

Koren kommer til å signere en 3 års kontrakt, med en årslønn på 5 millioner.. Føler det på meg..
    ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
      Koren kommer til å signere en 3 års kontrakt, med en årslønn på 5 millioner.. Føler det på meg..
      5 mill i årslønn...

Har mine tvil på at vi har de pengene men...

Tenker det realistiske er 2 års kontrakt med 1,5-2 mill i året pluss bonuser.

Kommentar

• krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

5mill i årslønn er da ikke skandaløst mye. Hvis det f.eks er 15mill over 3år så tenker klubben langsiktig, noe som er veldig bra.

Hvis vi først skal selge han får vi garantert mer enn 15mill for han, derfor er lønna helt grei,.
        krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

Opprinnelig skrevet av krisruds
          5mill i årslønn er da ikke skandaløst mye. Hvis det f.eks er 15mill over 3år så tenker klubben langsiktig, noe som er veldig bra.

Hvis vi først skal selge han får vi garantert mer enn 15mill for han, derfor er lønna helt grei,.
          Håper virkelig du har rett i at vi har råd til å betale en spiller 15 mill over 3 år.Jeg tviler men så er jeg ikke veldig oppdatert på LSK`s lønnstruktur og økonomi heller.

Kommentar

• Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

Med tanke på at ingen "store" klubber vil ha han når han er gratis, tviler jeg på at vi garantert får mer enn 15 mill for han om han signerer ny kontrakt.

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av krisruds
              LSK har ikke mottatt noen bud på ham i tre årene han har vært her så langt, så den garantien din er ikke mye verdt.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• krisruds
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 839

Jeg veit hverken om vi har penger eller mulighet til og gi han 15mill over 3år, veit heller ikke om vi får solgt han i det hele tatt.
                Men med enn sånn spiller kan man ikke tenke defansivt?? Kan man vel?
                Han alene i de 3åra skal klare å gjøre at LSK tjener inn noen miillioner på spillet hans.

Hvis vi ikke kan beholde han for f.eks 15mill over 3år, så må vi jo sikkert ut med 5-10mill for en ny spiller. F.eks Simen Brenne. Han skal sikkert ha rundt 1mill iåret selv, da ligger vi på 8-13mill på¨de samme 3åra.
                krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

Opprinnelig skrevet av Hoho
                  Føler dere dere heelt sikre på at koren ikke går til VIF?
                  blablablablalblalblabla.
                  Ja!

Kommentar

• pal
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 422

Enten er gutten veldig kresen når det gjelder hvor han vil spille og/eller hvilken lønn han vil ha, eller så er det noen agenter og talentspeidere som ikke gjør jobben sin skikkelig. Koren er god nok til å spille for veldig mange toppklubber i Europa.
                    hilsen pål

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

Opprinnelig skrevet av pal
                      Enten er gutten veldig kresen når det gjelder hvor han vil spille og/eller hvilken lønn han vil ha, eller så er det noen agenter og talentspeidere som ikke gjør jobben sin skikkelig. Koren er god nok til å spille for veldig mange toppklubber i Europa.
                      Enig i det, men jeg tror ikke Tippeligaen er særlig attraktiv å hente spillere fra for tiden.

Kommentar

• veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                        Ja!

Jøss, Coca Jerry er tilbake!

Og til tema: Jeg er utrolig spent på hva som skjer i med Koren. Det er krise om han havner i f.eks. Søpla, så jeg klamrer meg til håpet om at han blir. Det var deilig å høre Petter fortelle at vi er nærmere en signering! Også enig i de som sier at han kan få en bra årslønn. Det vil koste MYE å hente en tilsvarende spiller. Ikke tror jeg vi finner en like god med det første heller.

Kommentar

• Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1634

Opprinnelig skrevet av pal
                          Tja, kommer vel litt an på hva men mener med en toppklubb. Tydelig at f.eks. Newcastle som fikk anledning til å se ham i to kamper, og som for øyeblikket ligger i bunnen av Premier League, ikke syntes han var en å satse på.

Tror vel egentlig toppklubbene i Europa har ganske god oversikt over hva som finnes av spillere. Og spesielt spillere som er representert på landslag, er neppe "uoppdaget".

Trolig er det vel heller slik at den norske serien er så svak, at det å skille seg ut her på berget ikke nødvendigvis medfører at man befinner seg på internasjonalt toppnivå. Se på spillere som Martin Andresen og Iversen som er blant de største profilene i norsk fotball, men som aldri har hatt noen stor internasjonal karriere.

Av nysgjerrighet; hvordan har det gått med Stoffe i Tyskland? Han var jo den klart beste høyrebacken i Norge.

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Opprinnelig skrevet av veiron
                            Det vil koste MYE å hente en tilsvarende spiller. Ikke tror jeg vi finner en like god med det første heller.

Det kostet ikke LSK 15 millioner da vi hentet Koren for tre år siden. Ei heller kostet det skjorta da vi hentet Michael.

Merkelig at det skal koste vanvittig mye penger å erstatte spillere vi har hentet forholdsvis "rimelig".
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Opprinnelig skrevet av Dole

Av nysgjerrighet; hvordan har det gått med Stoffe i Tyskland? Han var jo den klart beste høyrebacken i Norge.
                              Stoffe sliter med å spille seg til fast plass på laget. Da jeg var i München forleden leste jeg en notis i Kicker om at han konkurrerte med en unggutt om plassen.

Kommentar

• Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3501

Jeg spurte Tor Kristian Karlsen (merritert speider i Hannover som blant annet står bak Lucio overgangen til Leverkusen) tidligere i år etter det latterlige budet fra Almeria hvorfor ikke bedre klubber ville ha Robert Koren. Dette var svaret jeg fikk den gangen.

"Hei Kenneth

Takk for en hyggelig email.

Jeg er enig med deg at det omtalte budet for Koren var latterlig, om ikke patetisk. Det er jo overhodet ingen grunn til at LSK skulle selge han for en slik pris, og spilleren selv må jo også kunne sikte høyere enn Almeria. Hvorfor Koren ikke forsvinner i august tror jeg henger sammen med at LSK priser han ut av markedet (noe som for så vidt er greit nok. Hvorfor selge om denne spilleren kan være forskjellen mellom et seriemesterskap og en fjerdeplass?) og at han har en dårlig agent. Ettersom Koren har et stort ønske om å havne i spania har han hyret en spansk agent. En agent med et større nettverk tror jeg han kunne tiltrukket flere interessenter. Uansett, blir han garantert plukket opp av okay klubb etter sesongslutt i Tippeligaen.

En god fransk, belgisk eller tysk klubb burde jo være innen rekkevidde for Koren."

Mvh,
                                tkk

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Merkelig at det skal koste vanvittig mye penger å erstatte spillere vi har hentet forholdsvis "rimelig".
                                  "Kostnaden" er vel stort sett knyttet til å hente en rekke spillere, og av disse slår kanskje 10-20% skikkelig an, halvparten er greie, mens resten er bomkjøp.

Det er trggere å satse på noen man vet funker enn å gamble på overganger. Nevner Husar, Olsen, Orijenta, Occean, Danton, Biffen, Myklebust, Kiko, Kali av spillere de senere årene som ikke har blitt direkte stjerner.

At vi skal klare å få på plass en ny Koren og en ny Mifsud, samtidig(!), uten bomkjøp, og atpåtil billig/gratis. Den sjansen er lik 0. Mye tryggere å strekke oss for å beholde de vi har, men jeg er enig i at vi ikke bør legge fantasisummer på bordet.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Det kostet ikke LSK 15 millioner da vi hentet Koren for tre år siden. Ei heller kostet det skjorta da vi hentet Michael.

Tror du vi har like flaks en gang til?? Jeg tviler sterkt på at vi ser en spiller av Koren sitt kaliber igjen med det aller første. Med mindre Kiko kan bekle rollen hans.

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      At vi skal klare å få på plass en ny Koren og en ny Mifsud, samtidig(!), uten bomkjøp, og atpåtil billig/gratis. Den sjansen er lik 0. Mye tryggere å strekke oss for å beholde de vi har, men jeg er enig i at vi ikke bør legge fantasisummer på bordet.
                                      Selvfølgelig er det mye tryggere å beholde Koren. Vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. Det gjelder forøvrig også en del "sikre" kjøp som med jevne mellomrom flopper.

Men, som Fjøra sa til LSKs kampprogram før Tromsø-kampen:
                                      "LSK må være smartere på overgangsmarkedet enn de fire store, RBK, vif, Viking og Brann. LSK kan ikke konkurrere om ferdig utviklede spillere".

Nå er det en sannhet med modifikasjoner, for noen kroner er tilgjengelig. De viste man ved kjøpet av Occean.

Poenget er dog at for en klubb som LSK ligger det også en risiko i å lønne enkelte spillere meget godt. Det fører til press på lønningene som andre spillere, som selv mener at de også er verdifulle, vil kreve en økt lønn for å bli.

Jeg kan godt være med på en god pakke og det tror jeg også LSK har tilbudt. Det som vi må være forsiktig med er å komme tilbake til f.eks. 2004 hvor LSK brukte 17,5 millioner kroner mer enn de tjente. Og det på tross av at man hentet spillere som Andersson og Koren før sesongen og senere Mifsud.

Alle matchvinnere som "enkelt tjener inn de kronene igjen".

Det er åpenbart at 10 millioner i lønn til Koren er billigere enn å kjøpe og lønne en like god erstatter. Men dersom LSK ikke har de millionene tilgjengelig, spiller det ikke noen rolle hvor mye billigere det er. Da har vi ikke råd.

Og ikke kom til meg og snakk om manglende satsing. Når LSK i alle år har brukt veldig mye mer penger enn de har kunnet estimere med i sikre inntekter, så er det å satse. Når man legger opp til et budsjett som går 10 millioner i minus, så er det beinhard satsing. Foreløpig har vi ikke lykkes med å vinne noe de foregående 9 årene vi har holdt på slik, men det gjør vi sikkert neste år.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kommentar

• maurakanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 641

Trur vi må synge denne sangen i de to siste kampene, med samme melodi som vanlig. Ostani pri nas, Robert Koren. Ostani pri nas. Robert Koren. Ostani pri nas, ostani pri nas, ostani pri nas, Robert Koren.....
                                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

Opprinnelig skrevet av Dole

Tror vel egentlig toppklubbene i Europa har ganske god oversikt over hva som finnes av spillere. Og spesielt spillere som er representert på landslag, er neppe "uoppdaget".
                                          Problemet med Robbie og landslaget er at de kampene jeg har sett med det Slovenske landslaget så har ikke Koren spilt i nærheten så bra som han gjør for fugla. Her er han en stor stjerne, men på landslaget spiller han med mange andre stjerner,og defror skiller han seg ikke ut. Han blir ikke brukt i nærheten like mye der, og han har ikke ballen like mye. Så hvis han skal bli "oppdaget" så må det bli i seriekamper i Norge, eventuelt europacup.

Kommentar

Working...