Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

For en gangs skyld er jeg enig med Benny. Mykle er nok ikke løsningen. I bestefall en squadplayer. Kanskje ikke det heller. Er for lett og lese og for lite trøkk i det han foretar seg. Jeg sliter med å finne noen i Norge så jeg håper på en billig og ung Afrikaimport. Keita kunne selvsagt vært noe, men selvom godset rykker ned, blir han nok for dyr.

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Opprinnelig skrevet av KFL41
      For en gangs skyld er jeg enig med Benny. Mykle er nok ikke løsningen. I bestefall en squadplayer. Kanskje ikke det heller. Er for lett og lese og for lite trøkk i det han foretar seg. Jeg sliter med å finne noen i Norge så jeg håper på en billig og ung Afrikaimport. Keita kunne selvsagt vært noe, men selvom godset rykker ned, blir han nok for dyr.
      Selv i egen stall har de flere som fungerer bedre...

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Opprinnelig skrevet av Folke
        Selv i egen stall har de flere som fungerer bedre...
        Bolly har overhode ikke overbevist med unntak av enga hjemme. De sjansene han har fått har han vært jevngod med det Tokstad viste igår.

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Opprinnelig skrevet av KFL41
          Bolly har overhode ikke overbevist med unntak av enga hjemme. De sjansene han har fått har han vært jevngod med det Tokstad viste igår.
          Aldri i verden om Bolly hadde spilt så dårlig om han hadde fått sjansen hver uke... Men ikke Bolly det i første omgang er snakk om, hvorfor får Myklebust sjansen når han ikke er god nok?

Kommentar

• antikris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 520

Enig. Mystisk at Magnus får fortsette når han spiller som mot FFK. Burde fått stolpe på RB børsen.

Er jo bare å innse at vi ikke har en eneste spiller som pr dags dato er kantspilleren vi trenger.

Kommentar

• antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

Avblås jakten! Kiko passer jo perfekt på venstrekanten!

Lurer på om HB tenker sånn?

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av antikris
                Avblås jakten! Kiko passer jo perfekt på venstrekanten!

Lurer på om HB tenker sånn?
                En ting jeg lurer på også er hvordan folk som slakter Bolly tenker, når vi ser hvordan erfarne mannfolk med hår fra brøstet og helt rundt bak ikke takler den oppgaven... hvordan i huleste skal man forvente og hvordan kan man da slakte Bolly sin innsats? Bolly er i mine øyne nærmest for maradonna å regne i forhold til Kiko/Mykle sitt bidrag på kanten.. Og Bolly har ikke akkurat imponert han heller!!!

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

Når det meldes at LSK er på utkikk etter en ung midtstopper og en kantspiller (se blant annet i nyhetstråden om 17-åringen fra Stålkameratene), går jeg ut fra som en selvfølge at det dreier som en venstrekant (med venstrefot). På høyre har vi tross alt både Karim (hvis forlengelse går i orden) og Lasse som riktige typer - utfordringa her er å finne ut hvem av de to som er best som back eller kant.

Mathis Bolly (eller muligens Martin Husar) er mer alternativer som kanskje kan slå til - noe som ikke er helt umulig; hvem hadde trodd at Karim, uten duellstyrke, plasseringsevne eller en defensiv fiber i kroppen, som mange av oss mente, skulle beherske backrollen bedre enn kantrollen, og tilogmed bli en bedre kant av erfaringa? Men vi trenger en venstrekant som går rett inn og tar plassen.

gilbert

Kommentar

• OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

Litt skuffa at verken Ringstad eller MJ har fått sjansen til å boltre seg på venstrekanten.

Hvorfor vi satset på MM (når HB visste at han ikke ville fornye kontrakt med ham) er helt ut av kjør spør dere meg.
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• tonkro
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 354

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Litt skuffa at verken Ringstad eller MJ har fått sjansen til å boltre seg på venstrekanten.

Hvorfor vi satset på MM (når HB visste at han ikke ville fornye kontrakt med ham) er helt ut av kjør spør dere meg.
                      Etter hva jeg har hørt,er det fordi de ville at Magnus skulle få vist seg frem for andre klubber...

Kommentar

• dennis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 872

Opprinnelig skrevet av tonkro
                        Etter hva jeg har hørt,er det fordi de ville at Magnus skulle få vist seg frem for andre klubber...
                        hvorfor det? når de nå etter desember ikke har noe utlegg i form av lønn
                        kun for å være behjelpeligg med at Magnus kunne spille seg inn i "HJERTE" til andre klubber??

Kommentar

• norskpoker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 399

Opprinnelig skrevet av tonkro
                          Du er ikke seriøs nå håper jeg??

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Mykle spillte garantert fordi Berg vurderte han som det beste alternativet på venstre kant. At Mykle spillte for å vise seg frem for andre klubber når han likevel var bosman er så søkt at jeg nekter å tro på det.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

Opprinnelig skrevet av xeR
                              Mykle spillte garantert fordi Berg vurderte han som det beste alternativet på venstre kant. At Mykle spillte for å vise seg frem for andre klubber når han likevel var bosman er så søkt at jeg nekter å tro på det.
                              Det forstår og kjøper jeg ikke.

2009 var et oppbyggningsår. Berg skulle skape et nytt lag. Hva faen er vitsen med det om vi må "bed in" enda en ny spiller?

Kunne vel har brukt enten Ringstad eller MJ for at de skulle føle seg betrygget som en del av laget og vant til rollen.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Lars2
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jul 2009
                                • 89

Det forstår og kjøper jeg ikke.

2009 var et oppbyggningsår. Berg skulle skape et nytt lag. Hva faen er vitsen med det om vi må "bed in" enda en ny spiller?

Kunne vel har brukt enten Ringstad eller MJ for at de skulle føle seg betrygget som en del av laget og vant til rollen.
                                Å sette MJ på kanten er som å sette Bolly som stopper. Eneste venstrekant-kvaliteten han faktisk innehar er jo venstrebein. Ikke fart, sannsynligvis ikke bra en mot en og antakeligvis ikke spesielt bra innleggsfot heller.

Men Ringstad har vel litt erfaring fra kanten, så det kunne jo kanskje funka. Men ser heller at vi kjører han på backen når han først er blitt omskolert.
                                "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

Kommentar

• OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

Opprinnelig skrevet av Lars2
                                  Å sette MJ på kanten er som å sette Bolly som stopper. Eneste venstrekant-kvaliteten han faktisk innehar er jo venstrebein. Ikke fart, sannsynligvis ikke bra en mot en og antakeligvis ikke spesielt bra innleggsfot heller.

Men Ringstad har vel litt erfaring fra kanten, så det kunne jo kanskje funka. Men ser heller at vi kjører han på backen når han først er blitt omskolert.
                                  MJ spite en del kamper der i Start.

Og "overlapping" full backs er det samme som kantspiller når de går fremover på banen.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Lars2
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jul 2009
                                    • 89

MJ spite en del kamper der i Start.

Og "overlapping" full backs er det samme som kantspiller når de går fremover på banen.
                                    Når kom MJ sist på en overlapp, med mindre spillet stod FULLSTENDIG stille?
                                    "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Johnsen er ingen kant/ving i klassisk forstand. Han skårer mye på hodet, og i sin beste sesong i Start Seddelpressa satte han vel inn 8 mål. Hurtigheten er fraværende, kan heller aldri huske å ha sett et eneste innlegg fra ham, og langt mindre et godt et. Om man kan ta en 30 sekunders timeout rekker han trolig opp fra backplass for å møte et innlegg på hodet. Vi kan ikke bygge noe angrepsspill rundt en fyr som er så treg og befinner seg i andre enden av banen. Om han kan komme opp på dødballer, samt ta seg en snartur opp om vi presser på er det imidlertid flott. Både på dødball og i returrom har han vist at han har "der bomber" kvaliteter, men som sagt: Ikke noe å ta med i beregninga når man legger angrepsstrategien for 2000ogti. Han kan dog bli en meget god stopper, overbeviste stort sist han spilte der. Hodespillet hans er jo fenomenalt.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Han kan dog bli en meget god stopper, overbeviste stort sist han spilte der. Hodespillet hans er jo fenomenalt.
                                        Stemmer i den - synes han overrakset meget positivt som stopper.

Kommentar

• vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Stemmer i den - synes han overrakset meget positivt som stopper.
                                          Jeg er overbevist om at Marius Johnsen er bedre som stopper enn back. Hans spisskompetanse er duellspillet i lufta og langs bakken. Dette er egenskaper som kommer best fram fra midtstopperplass. Med et godt fotballhode klarer han også lettere og skjule mangelen på hurtighet i midten av forsvaret.

Dog har han Frode Kippe foran seg i køen på venstre stopperplass.

Kommentar

Working...