Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

Johnsen er mer en back som passer å duellere i feltet på innleggene som kommer fra motsatt kant enn å slå inn selv. Men han har et godt venstrebein som er farlig hvis han får tid til å bruke det, problemet er vel nettopp å få tid. Likevel synes jeg han har slitt mindre og mindre med hurtigheten utover sesongen, sikkert på grunn av både bedre kampform og bedre fordeling mellom de fire i forsvaret.

Husar har blitt løst fra kontrakten - den eneste spilleren som kunne spille på venstrekanten uten å være en nødløsning. Om han hadde blitt en god spiller dersom han hadde fått muligheten skal jeg ikke mene for mye om, men jeg synes han fikk skuffende liten tillit. Riktignok gikk han rett fra utleie og inn i elleveren på Ullevaal, åpenbart på grunn av de gode ferdighetene han viste på trening. Det sier noe om at burde gå an å utnytte en spiller som Husar på en bedre måte.

Hadde han fått spille back over flere kamper hadde han garantert gjort det godt der også, men det er forståelig å vrake han når vi lå utsatt til og hvor uheldig han var i 1. omgang. Det som ikke er forståelig eller heldig er at han ikke fikk spille mer på kanten og heller ikke fikk starte noen kamper for andrelaget før han startet for a-laget. Det er neppe lett å komme rett fra hjemlandet og passe inn pronte.

Jeg er ikke helt sikkert på hva lønna lå på (selv om neppe var høy), eller hva Husar selv ønsket, men uavhengig av det mener jeg det er dumt å gi han så lite tillit som han fikk på kanten, spesielt når vi har vært manko der lenge og defintivt foran neste sesong. Det må da være tydelig at han hadde blitt bedre der enn å tilpasse seg det taktiske i lengre tid for å blitt en god back.

Han har jevnt over gode ferdigheter, men alle spillere trenger litt stabilitet for å få ut sitt beste. I høstsesongen synes jeg han var den klart beste i 2. divisjon, men ble verdsatt lite. Det er synd hvis han ble en spiller som ikke fikk ut potensialet sitt på grunn av i overkant forsiktighet og skuffende liten tillit fra trenerne. Ferdighetene har han. Defensivt hadde han neppe stått tilbake for Bolly eller Nosa, som kan være det vi ender opp med neste år. Snarere tvert imot. En "perfekt" fotballkropp i en duellsport som fotball, og oppofrende i stilen. Dessverre er veien mye kortere for spillere med litt bedre defensive ferdigheter der og da, ellere rettere sagt frykt for å bruke andre enn "sikre" spillere som Myklebust, Brenne og JML, selv om de ikke presterer noe bedre.

Jeg regner uansett med at siden både Myklebust og Husar slippes forsterkes jakten etter en venstrekant.

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Opprinnelig skrevet av Canário
      Jeg er ikke helt sikkert på hva lønna lå på (selv om neppe var høy), eller hva Husar selv ønsket, men uavhengig av det mener jeg det er dumt å gi han så lite tillit som han fikk på kanten, spesielt når vi har vært manko der lenge og defintivt foran neste sesong.
      Jeg tror nok lønna hans stod i stil med overgangssummen. Vi ga en del penger for Husar for han var jo et av Slovakias største talenter!!!

Ellers enig i at det er særs merkelig at han ikke fikk mer tillit. Vi som så ham på 2. laget registrerte at han utmerket seg ofte positivt. Hvorfor han ikke fikk sjansen på kanten som innbytter kan jeg ikke fatte.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Ellers enig i at det er særs merkelig at han ikke fikk mer tillit. Vi som så ham på 2. laget registrerte at han utmerket seg ofte positivt. Hvorfor han ikke fikk sjansen på kanten som innbytter kan jeg ikke fatte.
        Det kan jeg fatte..
        Han var kanskje om mulig enda dårligere enn Orjiienta! Det var nok grunnen.
        (med forbehold om at jeg har skrevet navnet til sistnevnte riktig..)

Håper det nå er slutt på at LSK henter utlendinger som ikke er bedre enn en middels norsk 2. divisjobnsspiller.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

Knudtzon på vei til Enga...
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Jeg tror nok lønna hans stod i stil med overgangssummen. Vi ga en del penger for Husar for han var jo et av Slovakias største talenter!!!

Husar er verken den dyreste eller dårligste spilleren som er blitt hentet til Åråsen. Jeg synes likevel at han er klubbens mest hodeløse kjøp noensinne.

Kommentar

• erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

Opprinnelig skrevet av vollafugl
              Husar er verken den dyreste eller dårligste spilleren som er blitt hentet til Åråsen. Jeg synes likevel at han er klubbens mest hodeløse kjøp noensinne.
              Fordi?
              Ja til pause i pausen!

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                Orintja? Markus Kiesnebner? Marius Johnsen kan vel også sies å väre en ganske skummel signering. Generelt sett synes jeg det er mer hodelöst å kjöpe kneskada spillere som man ikke veit om man får på beina igjen...
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Knudtzon på vei til Enga...
                  Hvor har du det i fra?

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Hvor har du det i fra?
                    Er vel mer som et rykte å regne, men her er en link:
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6101

Husar måtte vel gå pga utlendingskvota. Ni frie spillere: Occean, Bergmann, Essediri, Edwin, Nosa, Dosso, Logi, kiko og Fredrikson. Det betyr at flere utledinger må ut om vi vil ha frie spillere inn.

Kommentar

• gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3218

Opprinnelig skrevet av Canário
                        Husar har blitt løst fra kontrakten - den eneste spilleren som kunne spille på venstrekanten uten å være en nødløsning.
                        .....
                        Han har jevnt over gode ferdigheter, men alle spillere trenger litt stabilitet for å få ut sitt beste.
                        .....
                        Jeg regner uansett med at siden både Myklebust og Husar slippes forsterkes jakten etter en venstrekant.
                        Strengt tatt er ikke Husar løst fra kontrakten (ennå), men er, som de tre utleide, oppfordra til selv å finne andre klubber.

Martin har langt over gjennomsnittlige individuelle ferdigheter på mange områder (fart, dribleferdigheter, ballbehandling, duellstyrke, innleggsfot), men har såvidt jeg kan bedømme ikke gjort særlige framskritt de siste tre åra når det gjelder spilleforståelse, plasseringsevne og taktiske valg. Her faller han nesten helt gjennom; fotball er ikke en individuell idrett.

Økonomisk sett var Husar såvidt jeg kan huske vårt tredje dyreste innkjøp noen gang da han ble anskaffa fra sin slovakiske klubb (rundt tre mill var det vel). Siden er det jo gjort flere andre, større og lite vellykkede investeringer.

Jeg antar også at en venstrekant står aller høyest på ønske- og innkjøpslista.

gilbert

Kommentar

• OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Strengt tatt er ikke Husar løst fra kontrakten (ennå)gilbert
                          Jepp. Det stemmer. Men han har pakket kofferten sin og selger huset sitt.

Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Jeg antar også at en venstrekant står aller høyest på ønske- og innkjøpslista. gilbert
                          Ingen står på innkjøpslista. Innkjøpstopp i klubben. Noen andre enn de 3 utleide må ut før en kommer inn.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Stan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 1094

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                            Jepp. Det stemmer. Men han har pakket kofferten sin og selger huset sitt.

Ingen står på innkjøpslista. Innkjøpstopp i klubben. Noen andre enn de 3 utleide må ut før en kommer inn.
                            Mao. Kiko blir å finne på venstrekant neste år

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Henning Berg sier jo i bloggen at vi spiller med offensive backer, og da gjør det ikke noe at vi har en sentralt innstilt spiller på kant i midtbaneleddet som kan trekke inn i banen. Han referer til Tokstad på høyrekanten, men jeg regner med at dette også gjelder venstrekanten.

Så pga dette så leiter vi kanskje ikke etter en venstrekant i det hele tatt..

For å være helt ærlig så synes jeg ikke backene våre rocker så mye offensivt...

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Opprinnelig skrevet av sniper
                                Henning Berg sier jo i bloggen at vi spiller med offensive backer, og da gjør det ikke noe at vi har en sentralt innstilt spiller på kant i midtbaneleddet som kan trekke inn i banen. Han referer til Tokstad på høyrekanten, men jeg regner med at dette også gjelder venstrekanten.

Vet ikke om jeg er helt enig med deg her; Essediri viste virkelig gode evner som back etter sommerpausen, og var utrolig dyktig til å legge inn mot hodet til Arild. Det er åpenbart at det er backene som får jobben som "vingspillere" under Henning.

Lykkes Henning med dette får vi det beste av 2 verdener: Offensive backer som kommer til mange innlegg og overtall på midtbanen.
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Eriksen og spesielt Karim bidrar bra fremover. Venstrebackene våre har derimot vært litt tilbakeholdne. Ringstad har jo utvilsomt ferdighetene, og kan forhåpentligvis blomstre offensivt neste sesong. MJ kommer aldr til å bli et fullgodt alternativ i en slik rolle. Jeg for en, ville vært storfornøyd om vi kunne hente inn Miiko Albornoz fra BP. Solide venstrebent 18åring som er god på både back og kant. Usikker på hvor realistisk dette er dog. Et annet alternativ er Emil Johansson i Hammarby. I såfall kunne man brukt MJ som stopper. Det ville kledd ham bedre.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• erlando
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 858

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Vet ikke om jeg er helt enig med deg her; Essediri viste virkelig gode evner som back etter sommerpausen, og var utrolig dyktig til å legge inn mot hodet til Arild. Det er åpenbart at det er backene som får jobben som "vingspillere" under Henning.

Lykkes Henning med dette får vi det beste av 2 verdener: Offensive backer som kommer til mange innlegg og overtall på midtbanen.
                                    Jeg håper virkelig dette innebærer en permanent omskolering av MJ til midtstopper og at det i dagens stall er LKE og Ringstad som betraktes som venstrebacker. MJ er ikke akkurat Roberto Carlos-klasse når det gjelder aksjonsradius og mobilitet.
                                    Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

Litt interessant trekk av HB. Tar to spillere som i utgangspunktet er vinger, og søker å omskolere de til backer (Essediri og Ringstad). For min egen del så må jeg si at jeg liker det.
                                      Men så hadde jeg jo gleden av å oppleve Viv Anderson som venstre back også. Ved siden av Dennis Schiller antagelig den minst defensive back i verdenshistorien.....
                                      Knurr...

Kommentar

• sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

Henning Berg sier i sin blogg at LSK kan fortsette med Bolly eller Kiko på venstrekant.
                                        Kiko på venstrekant er jo en suksessfaktor ut av en annen verden. URK!

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

Henning Berg sier i sin blogg at LSK kan fortsette med Bolly eller Kiko på venstrekant.
                                          Kiko på venstrekant er jo en suksessfaktor ut av en annen verden. URK!
                                          Har stor tro på Bolly i år. Gutten har ekstrem fart, og når selvtilliten kommer, vil han bli stor.

Kommentar

Working...