Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Kan trøste dere med at det er lys i tunnelen
    Din jævla luring! Kudos til deg, da vet vi at neste gang du erter oss er du muligens inne på noe. Knudtzson eller hvordan det nå enn er det skrives, er godkjent i min bok, og bør bety at Kiko får muligheten til å spille sentralt igjen. Om han ikke skal spille høyreving, da. Jepp. Vi trenger en ving til.
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• stian
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2004
      • 156

Da kan vi si problem solved!

og heller starte en egen tråd, trenger vi en høyre ving?
      stian;);)

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6101

Opprinnelig skrevet av stian
        Da kan vi si problem solved!

og heller starte en egen tråd, trenger vi en høyre ving?
        Ehm, vi kjøpte en høyreving i dag, så vi trenger nok ikek noen høyreving...

Lenge leve, denna tråden!

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

Opprinnelig skrevet av HSft
          Lenge leve, denna tråden!
          "Fantastisk" at tråden har levd så bra som den har gjort siden slutten av oktober 2006! Ingen utpreget venstre midtbanespiller vi signerte i dag, så jeg støtter opp om å holde tråden levende. Jeg vil ha en venstrefot!

Kommentar

• mats
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 621

logi
            esset-pedersen/psa-kippe-eriken-marius
            knutzon-nosa-kiko-????
            ---edwin-bergmann---

spørsmålet er bare hvem på kant???
            spissplassen er godt dekka med arild, olli, nye, bukken...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Opprinnelig skrevet av mats
              logi
              esset-pedersen/psa-kippe-eriken-marius
              knutzon-nosa-kiko-????
              ---edwin-bergmann---

spørsmålet er bare hvem på kant???
              spissplassen er godt dekka med arild, olli, nye, bukken...
              Virker som at Berg er med åpen forå bruke Rinstad på venstrekanten nå.

Logi

Esset-PSA/SP-Kippe-LKE

Knudtzon-Nosa-Kiko-Ringen

Arild-En av de andre spissene

Virker ikke så verst syns jeg. Mye fart på midtbanen. Vi burde bli mer giftige fremover nå en i fjor.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Superstefan
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 2180

Synes en venstreside med LKE og Ringstad høres veldig bra ut. Begge to har både offensive og defensive sider og kan overlappe fint ved kontringer.
                Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Andt
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Feb 2010
                  • 18

Svært glad for å endelig ha en kantspiller på venstre, ikke nødløsninger. Det har det vært mer eller mindre i fire [r, som åpningsinnlegget og tittelen viser. Denne er like aktuell i dag som den var i 2006, siden det er uvisst hvordan Knutzom presterer og han i utgangspunktet er høyrebeint. Det sier noe om hvor elendig LSK har vært drevet siden Nordlie var i klubben. Man har altså ikke har klart å få tak i en skikkelig kant som kunne ta over etter Påsan på fire år! En ting er at Påsan fikk for lite tillit og ble behandlet umenneskelig, men også potensielle gode kantspillere som Olsen og Husar har blitt kasta regelrett på dynga, og heller ingen nye har kommet inn på den tida! Derfor var det svært oppgitt jeg leste at berg på bloggsiden mente Kiko klart kunne spille kant, og enda verre, hovedpersonen selv mente at han fikk mest ut av teknikken sin av å spille på venstre. DA skjønte jeg lite.

De siste sesongene hr vært komplekse og vanskelige. Nordlie skal ha self. ha mye av skylden, men jeg er ferdig med den mannen.

Berg skal imidlertid ikke ha skylden for mye av starten i fjor, det greide i stor grad skader og rokkeringer og unggutter i den rekkefølgen å gjøre, med klubbens utleie av SP som en bakgrunnsårsak. Men taktiske bommerter som Søgård som stopper i 2. omg mot Lyn og flere spillere på feil plass skal ikke gå helt upåaktet hen i like stor grad - jeg synes avisa har vært snille i år. Derfor er det fint forumet er evaluerende. I 2010 finnes det ingen unnskyldinger for dårlige prestasjoner. LSK må bli attraktive og komme på øvre halvdel igjen.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Pål S passte ikke veldig godt i 4-3-3 systemet til TN. Var egentlig ferdig etter 2006, men ingen i klubben tok tak. Husar kom høsten -06, Olsen forsvant. Alt dette før TN kom inn i bildet. Uday måtte kjøre Ollie på venstre, og av og til Brenne i -07. Det hele topper seg med signeringa av Joon m.Lie i -08, som back-up vel og merke. Ståle Stil på 48 år kommer inn som nødløsning...

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                      Ståle Stil på 48 år kommer inn som nødløsning...
                      Jeg har i hvertfall ikke noe å utsette på innsatsen hans den 1/2 sesongen han var på Åråsen. Synes han gjorde det ganske godt.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

Ståles legg

Opprinnelig skrevet av *46*
                        Jeg har i hvertfall ikke noe å utsette på innsatsen hans den 1/2 sesongen han var på Åråsen. Synes han gjorde det ganske godt.
                        Savner Ståles innlegg from left. Kolossal slegge med skru, bedre kurve på ballen enn Riise/Bj.bye. Trolig tidenes venstrefot i Norge. Selv skulle jeg gjerne sett han hos oss på våren i fjor, siden ting var usikkert med MJ.

Kommentar

• Andt
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Feb 2010
                          • 18

Jeg velger å ta dette i denne tråden, fordi jeg er lettere begreistret over omtalen Gamboa får og hva han viste prov på i går. Han har tydelig spennende ferdigheter, skills som vil gjøre seg godt i de fleste offensive posisjoner. Teknikk og fart (i den rekkefølgen) er obviously det viktigste du kan ha som fotballspiller. Gjennombruddshissige kantspillere som Gamboa er den vanlige typen i sydelige land hvor individuelle ferdigheter settes høyt, som har ferdigheter til å true inn mot hjørnet av 16-meteren og sentralt i banen (som er farligst og mest effektivt). Kantspilleren mange etterstreber i Pål Strand er etter engelsk filosofi, som selvsagt har gjennomsyret norsk fotball helt siden tippekampen og som fortsatt henger igjen. Poenget er at der engelsk fotball har kommet videre står fortstatt nordmenn igjen med inntrykket av at man ikke er kantspiller med mindre man utelukkende går ned til dødlinja og skrur ballen inn. I dag tror jeg mange må revurdere hva en klassisk kantspiller er. Det er Lionel Messi.

Med vår nye profil, med større vekt på fart, spill langs bakken og uforutsigbarhet - med andre ord den moderne fotballen - i kontrast til Nordlie-ensidigheten/elendigheten/konservativismen, passer kantspillere som Gamboa rett inn. Uavhengig om han spiller på høyre eller venstre (selv om han nok vil klare variere bedre som høyre kantspiller i og med at den foten er bedre). Godt å se at det jaktes sånne spillere igjen, og ikke treige, gamle, dyre og avleggs fotballspillere. Bare man ser den deilige touchen og raidet (frekevensen) i Gamboas føtter, så tenker man at den ufattelige dyrkinga av forutsigbarhet som vi har lidd under Nordlie i to år har vært forjævelig.

For øvrig tror jeg ferdighetene til Gamboa også vil gjøre seg svært godt i en fri rolle på midtbanen. Litt Bastruk type som kan herje mellomrommet. Hvis Nosa også blir solgt i løpet av året eller neste år er de ferdighetene han har godt forenelig med å ligge i hullet.

Noen vil nok innvende Myklebust: Dette fungerte jo dårlig - en spiller som skulle være i kategorien gjennombruddshissig. For meg er det en vesensforskjell: Gamboa virker til å ha spisskompetanse. For det første var jo Mykle en spiss som i utgangspunktet ikke hadde noe på kanten å gjøre, men han har ikke noen våpen. Han var ikke annet enn middels hurtig, middels finter (om noen) og middels fot (som han ikke fikk brukt ofte). Dette holder ikke - spisskompetanse gjør det.

Digresjon: Av den grunn må også Ujah signeres umiddelbart. Jeg driter i hvor mange spisser vi har, dette talentet skal vi ha nå, før noen andre plukker han opp. Ujah har en uforutsigbarhet og råskap jeg sjelden har sett. Bukken jr kan lånes ut, Occean har på langt nær samme potensiale og bør dermed dankes ut, og intensjonen er vel også at Edwin skal selges etter hvert. Og i dag, hvor han er kneskada og neppe rekker/er i form til de første kampene, er det fint å ha en som kan overta rollen hans med en gang (og endog på en bedre måte, bank i bordet). Dette kan bli verdifullt på sikt, og i tillegg til sportslig suksess forsyne oss med store penger. Jeg er helt sikker på at en ekstrem atlet som Ujah etter hvert kan bli en het kandidat hos flere storklubber.

Kommentar

• OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

Opprinnelig skrevet av Andt
                            Jeg velger å ta dette i denne tråden, fordi jeg er lettere begreistret over omtalen Gamboa får og hva han viste prov på i går. Han har tydelig spennende ferdigheter, skills som vil gjøre seg godt i de fleste offensive posisjoner. Teknikk og fart (i den rekkefølgen) er obviously det viktigste du kan ha som fotballspiller. Gjennombruddshissige kantspillere som Gamboa er den vanlige typen i sydelige land hvor individuelle ferdigheter settes høyt, som har ferdigheter til å true inn mot hjørnet av 16-meteren og sentralt i banen (som er farligst og mest effektivt). Kantspilleren mange etterstreber i Pål Strand er etter engelsk filosofi, som selvsagt har gjennomsyret norsk fotball helt siden tippekampen og som fortsatt henger igjen. Poenget er at der engelsk fotball har kommet videre står fortstatt nordmenn igjen med inntrykket av at man ikke er kantspiller med mindre man utelukkende går ned til dødlinja og skrur ballen inn. I dag tror jeg mange må revurdere hva en klassisk kantspiller er. Det er Lionel Messi.

Med vår nye profil, med større vekt på fart, spill langs bakken og uforutsigbarhet - med andre ord den moderne fotballen - i kontrast til Nordlie-ensidigheten/elendigheten/konservativismen, passer kantspillere som Gamboa rett inn. Uavhengig om han spiller på høyre eller venstre (selv om han nok vil klare variere bedre som høyre kantspiller i og med at den foten er bedre). Godt å se at det jaktes sånne spillere igjen, og ikke treige, gamle, dyre og avleggs fotballspillere. Bare man ser den deilige touchen og raidet (frekevensen) i Gamboas føtter, så tenker man at den ufattelige dyrkinga av forutsigbarhet som vi har lidd under Nordlie i to år har vært forjævelig.

For øvrig tror jeg ferdighetene til Gamboa også vil gjøre seg svært godt i en fri rolle på midtbanen. Litt Bastruk type som kan herje mellomrommet. Hvis Nosa også blir solgt i løpet av året eller neste år er de ferdighetene han har godt forenelig med å ligge i hullet.

Noen vil nok innvende Myklebust: Dette fungerte jo dårlig - en spiller som skulle være i kategorien gjennombruddshissig. For meg er det en vesensforskjell: Gamboa virker til å ha spisskompetanse. For det første var jo Mykle en spiss som i utgangspunktet ikke hadde noe på kanten å gjøre, men han har ikke noen våpen. Han var ikke annet enn middels hurtig, middels finter (om noen) og middels fot (som han ikke fikk brukt ofte). Dette holder ikke - spisskompetanse gjør det.

Digresjon: Av den grunn må også Ujah signeres umiddelbart. Jeg driter i hvor mange spisser vi har, dette talentet skal vi ha nå, før noen andre plukker han opp. Ujah har en uforutsigbarhet og råskap jeg sjelden har sett. Bukken jr kan lånes ut, Occean har på langt nær samme potensiale og bør dermed dankes ut, og intensjonen er vel også at Edwin skal selges etter hvert. Og i dag, hvor han er kneskada og neppe rekker/er i form til de første kampene, er det fint å ha en som kan overta rollen hans med en gang (og endog på en bedre måte, bank i bordet). Dette kan bli verdifullt på sikt, og i tillegg til sportslig suksess forsyne oss med store penger. Jeg er helt sikker på at en ekstrem atlet som Ujah etter hvert kan bli en het kandidat hos flere storklubber.
                            Men kan han spille venstrekant

Det som bekymrer meg en stor del her i LSK er at en del "rå" talenter har ikke utviklet seg i det hele tatt. Se på Edwin. Han har fart, teknikk. Kan drible og er helt ålreit i å avslutte. Men... det verste her gjør.... er å drible med hodet mot bakken og ser aldri opp. Og dette har skjedd i et år. Og ingen har tatt ham på det. Og hva gjorde han sist jeg så ham? akkurat det samme.

Faen.::....
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              Men kan han spille venstrekant

Det som bekymrer meg en stor del her i LSK er at en del "rå" talenter har ikke utviklet seg i det hele tatt. Se på Edwin. Han har fart, teknikk. Kan drible og er helt ålreit i å avslutte. Men... det verste her gjør.... er å drible med hodet mot bakken og ser aldri opp. Og dette har skjedd i et år. Og ingen har tatt ham på det. Og hva gjorde han sist jeg så ham? akkurat det samme.

Faen.::....
                              Edwin har vært en faktor i klubben fra første året han kom. Han har sine begrensninger, men det han allerede har gjort i ung alder taler for seg selv. Da er jeg heller langt mer bekymra for om noen av våre norske talenter i det hele tatt vil evne å spille seg inn i førsteelleveren vår.

Kommentar

• okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Da er jeg heller langt mer bekymra for om noen av våre norske talenter i det hele tatt vil evne å spille seg inn i førsteelleveren vår.
                                Jeg håper du ikke mister nattesøvnen av det.

Det er uansett flere av oss som synes de har prestert godt så langt. Få er også klare over statistikken deres. Det er vel også ting som kan tyde på at de ikke har blitt noe dårligere til 2010.

Her er statistikken fra 2009:
                                Fredrik Gulbrandsen, 17 år - 6 seriekamper, 1 nm-kamp
                                Ruben Gabrielsen, 17 år - 6 seriekamper
                                Kristoffer Tokstad, 18 år - 10 seriekamper, 1 nm-kamp
                                Stian Ringstad, 18 år - 7 seriekamper, 1 nm-kamp
                                Mathis Bolly, 19 år - 12 seriekamper, 1 nm-kamp
                                André Hansen, 20 år - 2 seriekamper, 1 nm-kamp (utlånt andre halvdel av sesongen)
                                Last edited by okb; 10.02.2010, 00:43.
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Edwin har vært en faktor i klubben fra første året han kom. Han har sine begrensninger, men det han allerede har gjort i ung alder taler for seg selv. Da er jeg heller langt mer bekymra for om noen av våre norske talenter i det hele tatt vil evne å spille seg inn i førsteelleveren vår.
                                  Edwin sine begrensninger bry jeg så lite om. At han har et meget, meget synlig problem og ingenting (slik som jeg tolker det) er gjort for å fikse det er mer bekyrmingsfullt syns jeg.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Rune
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 1229

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                    Edwin sine begrensninger bry jeg så lite om. At han har et meget, meget synlig problem og ingenting (slik som jeg tolker det) er gjort for å fikse det er mer bekyrmingsfullt syns jeg.
                                    Uten sammenligning forøvrig tok det et par år før Ronaldo lærte seg å løfte blikket også. Han drev jo lagkameratene til vanvidd en periode. I dag diskuteres det om han er verdens beste fotballspiller (det er han ikke, for det er Iniesta).

Jeg tipper at det jobbes med Edwin sin begrensninger hver dag. Tror vi skal gi han noe mer tid før vi blir bekymret.

Rune
                                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

Helt klart. Det han mangler kan læres på kort tid. Så lenge råmateriale er der kan han formes til noe meget bra - noe Edwin allerede er. Det samme gjelder Gamboa, der vi potensielt har mye mer på å tjene på at han skoleres i spillestilen enn at for eksempel Kiko skal fortsette å spille venstrekant på grunn av dårlige alternativer. Selvsagt må vi forvente fremgang på det taktiske og defensive spillet, men det er litt enklere å lære enn å få Kiko eller Søgård til å passere spillere og forsvarsledd ved hjelp av fart, teknikk og offensive ferdigheter en mot en...

Jeg har ikke grunnlag for å si om Gamboa er god nok eller ikke - eller om vi har bedre alternativer i sikte. Jeg bare konstaterer at han har et godt fundament av ferdigheter å bygge på, og dermed sannsynligvis har bedre forutsetninger for å forsvare en plass på kanten enn de fleste av konkurrentene (både på høyre og venstre).

Kommentar

• okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

.. og ingen har oppdatert denne tråden ennå.

SINKER! ;-)
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

Opprinnelig skrevet av okb
                                          .. og ingen har oppdatert denne tråden ennå.

SINKER! ;-)
                                          Mulig folket er usikker på hvor Tarik skal spille....

Kommentar

Working...