Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Larsk
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1053

Gir en 4+ for Pål i går.. var veldig aktiv ute på venstrevingen og hadde fint samspill med myklebust
    !!Gunners!!

Kommentar

• Rathsmeister
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 561

Opprinnelig skrevet av Larsk
      Gir en 4+ for Pål i går.. var veldig aktiv ute på venstrevingen og hadde fint samspill med myklebust
      Da regner jeg med at vi snakker om terningkast, og ikke en skala fra f.eks. 1-10....
      Mvh
      Martin Raths

Kommentar

• Larsk
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1053

ja terningkast:P
        !!Gunners!!

Kommentar

• BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

Påsan tilbake i slag?

Jeg gir meg ikke, og drar frem denne nok en gang.

Er Påsan tilbake i godt gammalt slag nå?

(Undertegnede er uansett 100% lykkelig for at vi endelig spiller med en skikkelig ving igjen. Stakkars Viking...)
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1509

Jaggu godt å se påsan i slag.
            Fader meg fint mål!!

Men skjønner meg ikke helt på Husar...ser litt hjelpesløs ut noen ganger... Og ikke så han noe glad ut heller etter at vi vant...

Tar vel litt tid, men vi får bare fortsette å støtte han.

Godt å vite at vi nå har to bra venstrekanter.
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Opprinnelig skrevet av fjacob82
              Men skjønner meg ikke helt på Husar...ser litt hjelpesløs ut noen ganger... Og ikke så han noe glad ut heller etter at vi vant...
              Husár var ofte feilplassert, og han startet ikke på løp når han skulle. Sundgot var bortom og kjeftet på eller veiledet ham.

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                Tar vel litt tid, men vi får bare fortsette å støtte han.

Utrolig viktig at vi støtter ham.
                Det er fortsatt kommunikasjon/språk som er den store utfordringene. Grunnen til at han ofte er litt feilplassert, etter vår mening, er nok at han er oppvokst i en spillestil hvor støttepasninger er nesten like viktig som pasninger i lengderetningen. Derfor ser du veldig ofte at han legger seg litt bak, som en slags sikring, hvis f eks Shane eller andre går på løp på "hans kant" - i stedet for å bli med på løpet selv.

Apropos at "han ikke virket glad"; På treningene i det siste har jeg sett det stikk motsatte, så her er det bare for oss å fortsett og hjelpe ham med sanger og heiarop!

Det skjønner han garantert!

Mvh
                Gammer´n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Nok en stor dag med Påsan på kant!

Deilig å se at Fjørtoft (og forhåpentligvis Nordlie) slipper til Påsan. Han er verdt sin vekt i gull med:

* Skudd

I tillegg til dette viser han også:

* God teknikk (spesielt mottak)
                  * Sikre pasninger (hvor ofte slår han bort ballen?)
                  * Grei defensiv jobbing

I dag synes jeg han får litt få baller å jobbe med utover i førsteomgang, men han er til gjengjeld flink til å true inne i boksen når ballen er på motsatt side. Lite minus for gult kort, samt noen lave cornere (de er imidlertid så harde at det blir farlig uansett).

Kort oppsummert: Vi Påsan-fans går en stor sesong i møte, sann mine ord!

PS. Til mods: Jeg gir meg i språkdebatten...
                  Last edited by BennyLem; 03.12.2006, 21:37. Begrunnelse: Feil

Kommentar

• holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Deilig å se at Fjørtoft (og forhåpentligvis Nordlie) slipper til Påsan. Han er verdt sin vekt i gull med:

* Skudd

I tillegg til dette viser han også:

* God teknikk (spesielt mottak)
                    * Sikre pasninger (hvor ofte slår han bort ballen?)
                    * Grei defensiv jobbing

I dag synes jeg han får litt få baller å jobbe med utover i førsteomgang, men han er til gjengjeld flink til å true inne i boksen når ballen er på motsatt side. Lite minus for gult kort, samt noen lave cornere (de er imidlertid så harde at det blir farlig uansett).

Kort oppsummert: Vi Påsan-fans går en stor sesong i møte, sann mine ord!

PS. Til mods: Hvem roter til tittelen på tråden? Noen har forandret den, slik at det står "forsunne" istedenfor "forsvunnede". Har tatt det opp med Roy, men han skylder på noen andre. Kan noen fikse det?
                    word to the bird! meget bra innlegg, kunne ikke sagt det bedre sjøl!
                    Angående trådtittel så har RoyVaadal en lengre tråd om hva som er korrekt norsk:"forsvunne eller forsvunnede" eller noe i den duren.

Uansett, faen det er digg å se Pål Strand i form! Som jeg og Fritte har prata om, endelig har LSK farlige cornere igjen!

Måtte Tom Nordlie gi denne mannen mange sjanser!
                    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Noen ville gi bort Påsan...

Jeg skal ikke angripe enkeltpersoner her (foreløpig), men det er verdt å minne om at det ikke er mange uker siden opptil flere argumenterte for å kvitte seg med Påsan. Ikke bare ville folk ha han vekk fra LSK, han skulle til og med gis bort gratis.

Det må være det mest latterlige som er foreslått i fotballsammenheng siden Tom "Akkar" Schanke tro til med straffespark-konkurranse i kamper som endte uavgjort.

Påsan har gitt svar på tiltale, la oss be til fotballgudene om at han holder seg skadefri. Da er han landets desidert beste venstrekant/ving.

Kommentar

• LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

Jeg skal ikke angripe enkeltpersoner her (foreløpig), men det er verdt å minne om at det ikke er mange uker siden opptil flere argumenterte for å kvitte seg med Påsan. Ikke bare ville folk ha han vekk fra LSK, han skulle til og med gis bort gratis.

Det må være det mest latterlige som er foreslått i fotballsammenheng siden Tom "Akkar" Schanke tro til med straffespark-konkurranse i kamper som endte uavgjort.

Påsan har gitt svar på tiltale, la oss be til fotballgudene om at han holder seg skadefri. Da er han landets desidert beste venstrekant/ving.
                        Jeg er en av de som har antydet at Pål Strand bør gå.

Ingenting vil glede meg mer enn om det viser seg at jeg har tatt feil, men nå har han spilt bra i et par kamper mot ikke fullt motiverte lag, så vi skal ikke ta helt av.

Alle snakker om når Påsan er i slag, det var han sist i 2001, vi går nå inn i 2007!

En så skadeutsatt, høytlønnet og formavhengig spiller som begynner å dra på åra er jeg ikke sikker på er den rette for LSK, men klart, skulle han klare å finne 2001 formen og i tillegg holde seg skadefri er han klart Norges beste venstreving.
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Gennaro
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Oct 2006
                          • 6

Hent inn Mattias Andersson fra Godset.

Kommentar

• Rolergra
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2004
                            • 80

Opprinnelig skrevet av Gennaro
                            Han er visstnok ikke til salgs.

Kommentar

• BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

Opprinnelig skrevet av Gennaro
                              Nå er vel Husar tiltenkt rollen som venstreback/kant. Imidlertid er det to vesentlige momenter:

1. Vi trenger dobbeltdekning på alle plasser, dvs. minst en venstrebent spiller til som kan bekle venstreback og/eller kant
                              2. Husar må snart vise at han er et fullgodt alernativ

Kommentar

• BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

Takk Påsan!

Du leverte som forventet. Helt glimrende med to målgivende!

Suverent å endelig se en skikkelig kantspiller igjen.

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Vi venter fortsatt

På tide å dra frem denne igjen. Behovet for en skikkelig venstreving er fortsatt krystallklart. Er det kun Nordlie og kompani som ikke ser dette?

Jeg mener ikke å hogge hodet av Gundersen, men han er så langt unna venstreving som man kan få blitt. Mangler fart, fintereportoar, besluttsomhet og innleggsfot. For hans personlige, og LSKs utvikling, så håper jeg han utelukkende blir vurdert som spissalternativ.

Uten venstreving er den siden komplett død. Vi mangler bredde og blir veldig forutsigbare.

Kommentar

• mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

På tide å dra frem denne igjen. Behovet for en skikkelig venstreving er fortsatt krystallklart. Er det kun Nordlie og kompani som ikke ser dette?
                                    De ser det nok. Det er desverre vanskelig å hente spillere når klubbene de spiller i ikke vil la dem gå. Et eller annet utenladsk panikkkjøp er heller ikke tingen. Tålmodighet er en dyd.
                                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

Grenser for hvor tålmodig man skal være. Dette problemet burde LSK ha vært oppmerksomme på i halvannet år, og det skal ikke ta halvannet år for en norsk klubb med bra økonomi å finne en kantspiller som er god nok for dette nivået. Det er tross alt bare Tippeligaen.
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2131

Jeg konstaterer at Joakim Austnes satt på benken for Viking idag... Merkelig at vi (ifølge det som er kommet fram) ikke var med i kampen om han, og hvis vi var det, er det merkelig at han ikke valgte oss, siden han da hadde vært komplett uten konkurranse.
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1634

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Grenser for hvor tålmodig man skal være. Dette problemet burde LSK ha vært oppmerksomme på i halvannet år, og det skal ikke ta halvannet år for en norsk klubb med bra økonomi å finne en kantspiller som er god nok for dette nivået. Det er tross alt bare Tippeligaen.
                                          Skal vi tro at det på verdensbasis finnes et sted mellom 1000-2000 kantspillere som ville forsterket Lillestrøm? Selvsagt er mange av dem på et såpass høyt nivå at de aldri ville være aktuelle for spill i Norge. Jeg håper i alle fall vi har rettet kikkerten inn mot langt flere kandidater enn Hoff og Alanzinho. I motsatt fall kan vi ha vært inne i en blindvei i lang tid.

Kommentar

Working...