Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6099

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
    Hva blir det av Knudson da?

Vet at han ikke innfrid forventninger i år men uansett.....
    Noen må ta høyrevingen også da.

Kommentar

• Ballen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 227

Opprinnelig skrevet av HSft
      Noen må ta høyrevingen også da.
      Hva med Gulbrandsen på høyre? Han har vel spilt høyre kant i Lyn. Synes det er litt mer tæl i han enn Knudtzon som blir litt veik til tider. Leser også at denne Seesay spiller høyrekant, venter i spenning på rapporter fra Hamar....

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Opprinnelig skrevet av Ballen
        Hva med Gulbrandsen på høyre? Han har vel spilt høyre kant i Lyn. Synes det er litt mer tæl i han enn Knudtzon som blir litt veik til tider. Leser også at denne Seesay spiller høyrekant, venter i spenning på rapporter fra Hamar....
        Som nevnt tidligere er det forskjell på Berg sine vinger i 4-4-2 og den rollen minibukken har hatt på Lyn i deres 4-3-3 formasjon, så han er vel neppe kjempe aktuell for den plassen i Berg sine øyne. Pluss på med at Erling ser ut til å ha en høy stjerne hos trenern sin!
        Sesay har ikke levd opp til forventingene frem til nå står det skrevet i andre tråder, men mulig han trenger tid til å bli kjent med nye lagkamerater. Men uansett tviler jeg at vi ser han på kanten for a-laget i år uansett.
        Det ender vel med at Nosa får venstrekanten eller Kiko får høyre og Erling blir flyttet over på venstre, hvertfall det som er mest naturlig å tro at Berg vil gjøre i forhold til hva han har gjort før i år.

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Opprinnelig skrevet av Folke
          Som nevnt tidligere er det forskjell på Berg sine vinger i 4-4-2 og den rollen minibukken har hatt på Lyn i deres 4-3-3 formasjon, så han er vel neppe kjempe aktuell for den plassen i Berg sine øyne.
          Dette er jeg enig i, noe jeg har påpekt i flere innlegg. Men Berg har jo eksperimentert med Edwin på kanten i enkelte kamper, og dersom Edwin kan spille kant, kan definitivt Fredrik også gjøre det. Alt handler om balanse. Jeg synes Erling har vært veldig bra defensivt, så en oppstilling med Erling og Fredrik på kantene, samt Nosa og Espen sentralt, synes jeg hadde vært spennende. Da har vi en midtbane der to spillere har voldsomme offensive kvaliteter og to spillere har store defensive kvaliteter. Hvem som bør spille på hvilken side av Erling og Fredrik tror jeg ikke har noe å si, ettersom ingen av dem uansett er innleggskanter.

Kommentar

• *46*

Hva blir det av Knudson da?

Vet at han ikke innfrid forventninger i år men uansett.....
            Spørsmålet er vel hva man forventet av han? Hvis man trodde at han var en klassespiller rett ut av forma, blir man nok skuffa ja. Har man litt "edrulige" forventninger som feks at han ikke er ferdig utviklet, bruker litt tid på å komme inn i laget osv, tror jeg man ikke er så skuffa.

Selv mener jeg han har prestert omtrent som forventet. Han har tatt store steg de to siste kampene etter min mening. Gi han litt tid, så tror jeg han blir kanten vi alle ønsker. Husk, han er bare 21 år enda....

Kommentar

• Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

Dere luller dere inn i falske forhåpninger ser jeg. Prøv å være realistiske mhp EK.

Det er reelt sett konkurranse om kun to plasser. Edwin, Bolly og Bukk jr. kjemper om venstrekanten. Tokstad, Knudtzon og Kiko om høyre. Spisser med rapp høyrefot søker såklart å trekke innover rundt 16,5 m og går på skudd. Spillere som ikke er - eller vil bli - målfarlige, trener på innlegg fra høyre.

Vanskeligere er det INTE.
              Last edited by Yellow-not-jella; 14.07.2010, 22:48.

Kommentar

• Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2602

Opprinnelig skrevet av Lars
                Da har vi en midtbane der to spillere har voldsomme offensive kvaliteter og to spillere har store defensive kvaliteter. Hvem som bør spille på hvilken side av Erling og Fredrik tror jeg ikke har noe å si, ettersom ingen av dem uansett er innleggskanter.
                Kanskje han kanten med store defensive kvaliteter bør spille ved siden av Nosa, mens han andre kan spille skulder mot skulder med Espen?
                Ferdigskåra

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Dere luller dere inn i falske forhåpninger ser jeg. Prøv å være realistiske mhp EK.
                  Det er akuratt det jeg forsøker å være - man for ikke gull for 1 mill (?) som EK kostet. Og han er ikke ferdig utviklet. Han har også kommet seg betraktelig de to siste kampene.

Kommentar

• antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

Opprinnelig skrevet av *46*
                    Det er akuratt det jeg forsøker å være - man for ikke gull for 1 mill (?) som EK kostet. Og han er ikke ferdig utviklet. Han har også kommet seg betraktelig de to siste kampene.
                    Når kan vi konkludere med at EK ikke er god nok? Nå?

Hadde håpet på E Hoff i løpet av dette overgansvinduet, men ser at Start har plukket han opp. Det var jo dette med penger da...

Kommentar

• El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

Opprinnelig skrevet av antikris
                      Hadde håpet på E Hoff i løpet av dette overgansvinduet, men ser at Start har plukket han opp. Det var jo dette med penger da...
                      Penger kanskje, men at kona ville hjem til sørlandet var nok også en viktig faktor.
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2602

Løsning funnet?

Edwin spilte en god kamp mot Aalesund og jo mer jeg tenker over det, jo mer overbevist blir jeg om at Edwin bør spille (venstre)kant. Dersom han fortsetter å jobbe mer hjemover (som mot AaFK), kan vi fort ha en dyktig kantspiller som er god for opp mot ti mål i sesongen på sikt. Jeg liker sånne kantspillere.

Han blir nok aldri noen spesielt driftig innleggsving, men med hurtighet, dribleferdigheter, uforutsigbarhet og målteft kan han bli en ordentlig god ving. Siden vår sentrale midtbane er omtrent like målfarlig som din gjennomsnittlige marihøne, er det viktig at vi har (minst) én kant som kan score mål.

Jeg gir et foreløpig ja til høyrebeinte Edwin på venstre ving og finner det særdeles frydefullt å mene det i denne tråden.
                        Ferdigskåra

Kommentar

• OptimistFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 462

Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Jeg gir et foreløpig ja til høyrebeinte Edwin på venstre ving og finner det særdeles frydefullt å mene det i denne tråden.
                          Når Benny gir tommelen ned er det et godt forslag! Thumbs up!

Kommentar

• mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

Jeg er forsåvidt enig, Edwin i form er et uromoment selv om han til tider bortimot er blind for medspillere.
                            Dette betyr imidlertid ikke at klubben skal avblåse leitinga etter noen som passer bedre.
                            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

Enig med Kimito. Edwin har mange av ferdigheter som passer til å spille ving. Han blir bedre taktisk for hver kamp han spiller. Men han må fortsatt få være Edwin både med de styrker og svakheter han har. Selv om han ikke alltid gjør "lærebokavgjørelser" behøver det ikke å bety så mye. Jeg ser andre ting i laget som er en langt større utfordring enn å spille med andre typer på venstrekanten enn dem som konstant går ned mot dødlinja og slår inn i boksen. Blant annet bedre evne til å spille seg ut av forsvar.

Ikke glem at Edwin-kanten er langt mer vanlig nedover i Europa og verden enn en innleggskant. Kanter som truer sentralt er det vanlige, og ikke minst det mest effektive i mange tilfeller - det er der målet står. Om det noe som er negativt med det overdrevne fokuset på engelsk fotball i Norge, er det referansene det skaper til hva som er god og dårlig fotball. Det er siste riktignok subjektivt, men trendene som preger verdenstoppen kommer fra helt andre steder enn den engelske, og det er verken tilfeldig at Spania er verdens beste fotballnasjon for øyeblikket, at andre nasjoner enn England produserer de beste fotballspillerne og at andre kulturer, i motsetning til den engelske, klarer seg ekstremt godt på egen hånd.

Kommentar

• OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

Lille Bukken er svaret.
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

Lille Bukken er svaret.
                                  På venstreving?

Ganske obvious etter igår at Edwin gjør jobben sin og vel så det på venstrevingen!

FG på høyre.

Kommentar

• Mynten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 484

Edwin gjør mye bra som venstrekant, og bli bedre og bedre. De to siste kampene viser at han skadefri og med tillt er et godt alternativ. Han har utviklet seg svært positivt som kantspiller og lærer for hver gang. Har trua på Edwin!

Kommentar

• OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      På venstreving?

Ganske obvious etter igår at Edwin gjør jobben sin og vel så det på venstrevingen!

FG på høyre.
                                      Ville gjerne se det omvendt.

EE (som er veldig ustabilt for tida) eller Tokstad på høyre og lille Bukken på venstre.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Edwin viste i går at han har et greit venstrebein også, og ingenting er mer gledelig en det. Uten mulighet til å slå inn med venstre blir det dødfødt.

Han er definitivt også det beste alternativet på kort sikt, ettersom Ringen er ute. Bolly og EK holder rett og slett ikke nivået (håper det kommer), og Kiko eller Søgård på kant er en lidelse. Lidelse.

Edwin har imidlertid to svakheter som gjør at jeg ikke tror han er en løsning på lang sikt:

1. Han er for uryddig i spillet fremover. Det er vanskelig å få en god rytme, ettersom Edwin er uberegnelig på godt og på vondt. Velger ofte feil løsninger, noe vi så i første i går. Det er vanskelig å finne noe mønster, men slik er uansett LSK ala 2010. Det er ingen spillestil.

2. Dårlig jobbing hjemover. SP var veldig alene i går, og det er bare tur (offside, stolper etc.) som gjør at vi ikke får flere mot oss. Edwin blir ofte stående, og spesielt sammen med Nosa sin slappe holdning strekker det laget voldsomt. Sorry. Kantjobben i norsk fotball er mye løping, og det krever holdninger og kondis. Spesielt mot sterke lag ala bartene, som bruker backene mye.

Som tidligere nevnt tror jeg vi per dags dato har en stall som tilsier 4-3-3. Edwin hadde vært mer naturlig her, ettersom det legger mindre defensive byrder til rollen.

Skal vi forsette i 4-4-2 trenger vi nok to klare alternativer på venstrekant neste år. Jeg tror Stian Ringstad og en ny spiller er det mest fornuftige. Om Ringen kommer tilbake og om vi får tak i en ny mann er derimot et stort spørsmålstegn.

Jeg er uansett rimelig sikker på at denne tråden lever neste år også.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• El Caco
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2009
                                          • 2286

"Med Lars Kristian Eriksen tilbake i form kan det være duket for å forsøke ytterligere forandringer. En mulighet er at Eriksen selv går inn på venstre back, Steinar Pedersen flyttes over på høyresiden og at Karim Essediri inntar kantrollen."

Ja, takk! (hvis det er uaktuelt at Fredrik starter)

Kommentar

Working...