Jakten på den forsvunne venstreving
Collapse
X
-
Årets overgangsvindu forlenget med 24 timer.
Overgangsvinduet stenger ikke før ved midnatt, natt til 2. september. Alle som trodde at dette sensommerens mest omtalte vindu ble stengt og forseglet i natten som ligger bak oss har forregnet seg.
Ettersom den 31. august i år er en søndag, ble åpningstiden på overgangsvinduet forlenget med 24 timer i de fleste europeiske land. Årsaken er rett og slett at det er lettere å gjøre forretninger på en vanlig arbeidsdag enn på en søndag.
Derfor forlengelsen.
Stengt i Norge
I Norge ble derimot skoddene satt for overgangsvinduet ved midnatt, natt til mandag.
- Det er nasjonale regler for dette og vinduet i Norge stenger alltid på 31. august. Dette betyr at ingen norske klubber kan hente nye spillere etter denne datoen, sier informasjonssjef i Norges Fotballforbund Roger Solheim.
Men det er samtidig ikke noe i veien for at norske spillere kan bli solgt til utenlandske klubber i dag. Regelen gjelder bare for når en klubb kan hente spiller, ikke selge spiller.
Dermed kan Torino være aktuell som ny klubb for RBKs Tettey ut dagen.Kommentar
-
Men klubben fant aldri den «mystiske regelen»
Stabæk gir opp å hente Espen Hoff til klubben før 1. januar, men fatter ikke hvor de finner regelen som stopper den ønskede overgangen fra Lyn.
[FONT=Arial,Helvetica]MÅ BLI: Regelverket sier at Espen Hoff spiller sesongen ut i Lyn. Foto: Scanpix
[/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:
Stabæk / RSS
Lyn / RSS
[/FONT]
--- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
-- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
[FONT=sans-serif]Mobilvarsling
Scoringsvarsel på din mobil!
Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
[/FONT]
Hoff er klar for spill for serielederen fra og med 1. januar, men Stabæk hadde håpet å hente Hoff før overgangsfristen gikk ut natt til i dag.
I kveld spiller Stabæk borte mot Lillestrøm.
Kampen følger du LIVE her fra 19.00
Men overgangen viste seg imidlertid å være umulig. En regel i boka til Norges Fotballforbund (NFF) sier enkelt forklart at dersom Hoff spilte kampen mot Tromsø i går, kunne han ikke skifte klubb før i neste overgangsvindu. Og Hoff spilte kampen i går.
Ber om presisering
Etter kampen på Ullevaal i går var det full forvirring om regelen, men det ble varslet at saken muligens ville forfølges mandag. Nå tviler imidlertid sportsdirektør i Stabæk, Lars Bohinen, sterkt på at det blir noen overgang.
- I utgangspunktet er dette avsluttet, men vi har bedt Norges Fotballforbund om en presisering av regelen. Vi finner ingenting om at det ikke kan skje en overgang den dagen en spiller er i aksjon, sier Bohinen til VG Nett mandag.
Han har aldri hørt om denne regelen. Heller ikke klubbens sportslig administrativ leder Tom Skjelvan, som har drevet med overganger i 12-13 år, hadde ifølge Bohinen hørt om dette.
- Slik siden 2002
- Det kan ikke være så underlig. Reglene sier at dersom man har skrevet under for en ny klubb, kan man ikke spille for sin opprinnelige klubb samme dag. Dette går på dato, og det kreves minst én dags behandlingstid i etterkant, sier sjef for lover og regler i NFF, Thor Grønnerud.
- Er dette er komplisert regelverk?
- Det har vært slik siden 2002 og burde ikke være vanskelig, sier Grønnerud til VG Nett.
På spørsmål om det kan være aktuelt å gjøre om regelen slik at den gjelder i forhold til tidspunkt og ikke dato, svarer Grønnerud at det kan være aktuelt å diskutere saken i kommende møter.Kommentar
-
Hmmm
OK hvis du er 100% sikker på dette skal jeg ikke være påståelig. Men har vært i kontakt med personer som kjenner litt til bevegelsene mht overganger salg osv. Det var snakk om et ørlite håp om at det skulle komme en venstre kantspiller før overgangsvinduet stenge. Da er tydeligvis feil og jeg beklager også hvis jeg har kommet med informasjon som ikke stemmer.Fugla ForeverKommentar
-
ok hvis du er 100% sikker på dette skal jeg ikke være påståelig. Men har vært i kontakt med personer som kjenner litt til bevegelsene mht overganger salg osv. Det var snakk om et ørlite håp om at det skulle komme en venstre kantspiller før overgangsvinduet stenge. Da er tydeligvis feil og jeg beklager også hvis jeg har kommet med informasjon som ikke stemmer.Kommentar
-
Denne tråden ble startet i 2006 (!) og jeg kan til min store frustrasjon ikke se at vi har noen løsning enda!!!
Noen som har hørt Berg uttale seg noe i denne saken?
Det derre 'vi har en god tropp vi skal jobbe med' svaret duger ikke i den saken her!"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."Kommentar
-
Mathis Bolly
Vanskelig å si om Henning har funnet svaret på dette, men vi har i hvert fall en ung spiller som forhåpentligvis slår til.
Mathis Bolly.
Kan ikke si jeg er særlig glad i VIF, men Moa fikk umiddelbart gjennombrudd fordi han fikk litt tillit.
Det samme har skjedd i andre norske klubber også.
Får håpe Henning tør der ingen LSK-trener har turt på mange år, og gi noen unge spillere sjansen.Kommentar
-
Kommentar
-
Dette er også to spillere jeg gleder meg til å se, Bolly har vi kun sett i 1 innhopp og dette er syltynt grunnlag.
Men jeg håper og tror en av disse kan ta steget fult ut. Jeg snakket forøvrig med Tommy Berntsen(lyn) forrige helg og han sa at Stian kan faktisk gå inn å forsterke LSK om dagen.
Hva hadde vel ikke vært bedre enn en rask, uredd og teknisk kantspiller...Kommentar
-
Kommentar
-
Marius Johnsen må spille fra start mot Start
Venstrekanten er fortsatt en pinlig skamplett for LSK. Greit, mange har vært dårlige i år, både som individer og lagdeler, men venstrekanten leverer elendig. Jeg noterer meg at Myklebust slipper relativt lett fra elendig spill, både her inne og i media, mens spillere som Otto, Meter'n og Lunan får gjennomgå.
Undertegnede har alltid ment at Myklebust ikke har noe på venstrekant å gjøre, og det viser han til gangs kamp etter kamp. Kommer aldri til innlegg og aldri til sjanser. Scoringer? Glem det. Stygt å si det, men det han har levert er Sasa-nivå.
Bolly har vist tendenser, spesielt mot VIF, men er variabel. Han har i det minste venstreben, noe alt for mange trenere og supportere ikke forstår seg på viktigheten av. Det norske landslaget og LSK etter Påsan er de grelleste eksemplene her. Resultatet er antifotball! Jeg har mistet mange år av livet mitt i frustrasjon over å se Søgård, Kiko, Brenne, Myklebust og andre høyrebente spillere skjemme seg ut på venstrekant og bidra til elendig fotball.
Et annet alternativ, som har vært nevnt før (og prøvd med suksess mot søpla borte!), er Marius Johnsen. I følge den utmerkede treningstråden er han frisk. Her er det ingen tvil. Marius Johnsen må spille fra start mot Start. En venstreside med han og ringstad vil gi oss noe vi har sanvet i åresvis: en venstreside med venstreben!Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Det store problemet med Myklebust er hans ekstreme mangel på killerinstinkt. Jeg har sluttet å irritere meg over at han ikke rekker baller som går over sidelinja til innkast f.eks (kan sikkert telles på én hånd i løpet av en kamp), eller forseringene hans som egentlig er 90% gjennomført før han mister ballen pga en lang tå fra motstanderen. Hvis den mannen ser en hindring virker det som om han magnetisk tiltrekkes mot den. Magneten er i grunnen et passende kallenavn.Kommentar
-
MJ har styrke og spenst, men mangler fart. Ringstad har fart og pasningsfot, men mangler duellstyrken.
Hadde vi hatt en god innleggsfot på høyresiden (som vi heller ikke har), så kunne det være effektivt med MJ på venstrekant for å stange scrossere i kassa.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Det blir jo en vurderingssak, men tror rutine, styrke og spenst er viktigere på backplassen enn duellstyrke er på kanten. Det kan jo hende vi får se litt mer av Bolly her også. Syns ikke han gjorde seg bort mot enga hjemme, og det varmet et fotballhjerte å se hans løp og innlegg på den ene kontringen.Kommentar
-
Helt 100% enig Benny. Ringstad og Johnsen på venstrekanten tror jeg gjør seg bedre både offensivt og defensivt(ikke dumt siden de møter Bolaños på høyre kant for Start). Om Johnsen er litt rusten etter lang tid ute så pleier han hvertfall å ha vinnerinstinktet i ordenPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Intet ville vært mer gledelig enn å se MJ i toppform på banen. Dessverre synes jeg aldri han var spesielt god hverken i Start eller hos oss. Selv om han ved et mirakel skulle hente frem sitt aller beste i sin første kamp fra start etter to år på trimsykkel vil han fremdeles være best på hodet i boksen og ikke som servitør på kanten. (Er det noen som kan huske ham slå et eneste innlegg?) Dette fordrer at han har en makker som kan komme til disse innleggene, eventuelt at de kommer fra motsatt side. Tviler imidlertid sterkt på at Dosso rett fra Afrika eller en annen kriseløsning på høyrekant lukter Johnsens løp inn i boksen. Det er ikke Schiller-Pedersen takter over samspillet i klubben om dagen for å si det slik. Offensivt har også våre backer virket svært reserverte mot å komme frem og i innleggsposisjon, så jeg vil ikke akkurat sette penger på MJ som målskårer i denne kampen.Kommentar
-
Intet ville vært mer gledelig enn å se MJ i toppform på banen. Dessverre synes jeg aldri han var spesielt god hverken i Start eller hos oss. Selv om han ved et mirakel skulle hente frem sitt aller beste i sin første kamp fra start etter to år på trimsykkel vil han fremdeles være best på hodet i boksen og ikke som servitør på kanten.
Da husker jeg MJ var stor både som back og kant. Husker jeg ikke feil bidrar han bra på den siste gollen. Digresjon: Det var forøvrig en kamp vi fikk se hva Simen Brenne kan utrette som indreløper.
Uansett vil jeg håpe og tro at MJ i halvform er bedre enn det Myklebust har levert fra kant.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
MJ på kant? Mannen er jo av de desidert tregeste jeg har sett på fotballbane, uten spesielt god teknikk eller en evne til å forsere (og det var før han ble skadet). Nei han er en rest fra Uday, og det sier sitt om nivået hans hans.
Gi meg heller Bolly på kanten.Kommentar
Kommentar