Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av Henrik
    MJ på kant? Mannen er jo av de desidert tregeste jeg har sett på fotballbane, uten spesielt god teknikk eller en evne til å forsere (og det var før han ble skadet). Nei han er en rest fra Uday, og det sier sitt om nivået hans hans.
    Enig at MJ ikke er noe Påsan, men i form kan han bidra både fremover, bakover og på dødballer. I treningstråden spekuleres det i Søgård på venstrekant. Gud forby. Da kan vi diskutere mangel på teknikk og evne til å forsere. Han har atpåtil ikke venstreben.

    He-he. Uday-argumentet er selvsagt under beltestedet, men jeg må le ettersom jeg har tenkt tanken. Er ikke mange av innkjøpene hans som har fått tid på banen i år.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099

      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Gi meg heller Bolly på kanten.
      Dette er ikke kampen for å gi Bolly muligheten fra start. Gutten er utvilsomt et talent, men eier ikke defensive fibre foreløpig. Mot Bolaños på høyre kant er det ikke akkurat å foretrekke. Da vil jeg heller ha Mykle eller Ringstad/Johnsen.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Enig at MJ ikke er noe Påsan, men i form kan han bidra både fremover, bakover og på dødballer. I treningstråden spekuleres det i Søgård på venstrekant. Gud forby. Da kan vi diskutere mangel på teknikk og evne til å forsere. Han har atpåtil ikke venstreben.

        He-he. Uday-argumentet er selvsagt under beltestedet, men jeg må le ettersom jeg har tenkt tanken. Er ikke mange av innkjøpene hans som har fått tid på banen i år.
        Ser jeg Søgård på back eller ving så veit jeg rett og slett ikke om jeg orker å se på.... Han har INGEN ting på de plassene å gjøre, det burde vel være det klareste og letteste for enhver trener å se. Å bruke Bolly på vingen fra start i denne kampen er jeg enig i at blir for "tynt".. så forslaget om Ringstad og MJ høres topp ut, men Ringstad må spille back pga farten.

        Kommentar

        • Hel1017
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2008
          • 196

          "Lillestrøms Magnus Myklebust er heller ikke særlig effektiv. På de to siste sesongene har han bare scoret én gang. Det blir ett mål på 1583 minutter med eliteseriespill, men i likhet med Ludvigsen spiller ikke Myklebust midtspiss."

          Dette er sakset fra denne linken.


          Med unntak av en kjempe flott og viktig scoring mot RævBK i fjor, så har ikke MM vist noen ting offensivt som tilsier at han skal få fornyet kontrakten sin.
          Han gjør en grei jobb defensivt. Men det er alt.

          Skulle likt å se hvor han hadde vært i norsk fotball i dag hvis det ikke hadde vært for en viss fetter....:???:

          Alt taler for at vi trenger et bytte på venstre siden.
          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Nå har vi Stian Ringstad med en god venstrefot, slipp ham løs på venstre kant hvis Eriksen blir klar på backen! Vi har Bolly på gang. Johnsen er mest aktuell som v-back mot en ikke altfor rask høyreving (på GRESS må vite, slår opp skaden på plast..). I tillegg kan Riise gjøre en kjempejobb, men da må vi ha en bra erstatter på høyre kant (f.eks Nosa).

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Nå har vi Stian Ringstad med en god venstrefot, slipp ham løs på venstre kant hvis Eriksen blir klar på backen! Vi har Bolly på gang. Johnsen er mest aktuell som v-back mot en ikke altfor rask høyreving (på GRESS må vite, slår opp skaden på plast..). I tillegg kan Riise gjøre en kjempejobb, men da må vi ha en bra erstatter på høyre kant (f.eks Nosa).
              Et vettug forslag dette med Ringstad/LKE som jeg dessverre tror er uaktuelt. Nå har man liksom omskolert Ringstad og vil ikke gå tilbake på det. Jeg håper jeg tar feil, men tror det ikke.

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                Ift. MJ forslaget: Dvs. brukes som "venstreving" eller venstre siden av midtbanen.

                I Start så var han brukt nesten en tredje del av alle kampene har spilte i Kaptein Sabeltånnland som venstre midtbanespiller.

                I Cologne (Koln) så var han stort sett en vingback (i de få kampene han spilte).

                Han har også spilt venstre midtbane på landslaget et par ganger (men mest som venstre back).

                Han eier fart og har en god innleggsfot.


                Hvorfor ikke?
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari

                  Han eier fart og har en god innleggsfot.


                  Hvorfor ikke?
                  Joda, han eier fart. Hvorvidt denne er stor eller liten skal jeg ikke bruke tid på å diskutere. Dog ønsker jeg å se ham på banen, men da som back. Han har solid fysikk og kan utgjøre en formidabel trussel på dødball. Slik jeg ser det er Ringstad vårt beste alternativ på v. kant, forutsatt at mj kan spille back. Man kan si mye om å stille Johnsen på ving og Stian på back, men go'fot-teoretisk er det rimelig merkelig.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

                    Enig med andersmm. Syns helt klart at MJ burde spille venstre back, og Ringstad burde spille v.kant og v.back som backup. I mine øyne er gutten både frekk og respektløs nok til en kantrolle. Det skader heller ikke å ha en back bak han som både har erfaring, men som også er offensivt god.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av antikris
                      Syns helt klart at MJ burde spille venstre back, og Ringstad burde spille v.kant og v.back som backup. I mine øyne er gutten både frekk og respektløs nok til en kantrolle.
                      Disse bør drilles i rollene evt. med Bolly som backup. Her er det viktig at ving og back forstår hverandre slik at overlapper fungerer samtidig som de veksler på det defensive ansvaret. Riise, Eriksen og Essediri får ta seg av høyre kant.

                      Mykle bør flyttes inn i midten og snarest starte trening på avsluttninginger, mannen egner seg ikke spesielt godt som ving.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Stabellmaster
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • May 2008
                        • 112

                        Jeg mener alle lag bør ha en ving på en av sidene som trekker innover å skyter. to høyrebente vinger er gull for da kan dem bytte side, da vil som regel forsvaret ikke vite helt hva man skal forholde seg til.

                        Slik spiller jo så å si alle lag i toppen av europa. og det er der vi har vinger med feil bein vi trenger backer som kommer oppover.

                        så jeg spørr hvorfor må vi på død og liv ha en venstrebeint venstreving? jeg bruker høyre og er best på venstre. men det er mest for å få brukt skuddet mitt

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
                          Jeg mener alle lag bør ha en ving på en av sidene som trekker innover å skyter. to høyrebente vinger er gull for da kan dem bytte side, da vil som regel forsvaret ikke vite helt hva man skal forholde seg til.
                          En mye brukt argumentasjon for de som har forsøkt å unnskylde Uwe, Uday, E. Johnsen og Berg. Fint i teorien, elendig i praksis.

                          Hvor mange ganger har vi sett Kiko, Søgård, Myklebust, Brenne eller andre mistilpassede venstrekanter med høyrebein dra seg inn for å score på langskudd de siste fire-fem årene? Null?

                          Myklebust sin elendige avslutning i går står som et symbol på den mislykkede politikken. Lompe fem-seks meter utenfor. Bjørkøy sitt famøse tilbakespill mot Start var mer hardt og velplassert.

                          Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
                          Slik spiller jo så å si alle lag i toppen av europa. og det er der vi har vinger med feil bein vi trenger backer som kommer oppover.
                          Denne var ny for meg. Hvis dette stemmer må det finnes en rekke venstrebente spillere som går arbeidsledige. Bare å hente som Bosmen.

                          Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
                          så jeg spørr hvorfor må vi på død og liv ha en venstrebeint venstreving? jeg bruker høyre og er best på venstre. men det er mest for å få brukt skuddet mitt
                          Da håper jeg du skyter hardere enn Myklebust, for jeg har sett folk fise hardere enn det han skøyt i går.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Jeg har inntrykk av at myklebust skyter best når han ligger vannrett i lufta ca halvannen meter over bakken.Må ha vært en av Tippeligaens aller beste avslutninger uansett lag i 2008. Nåsamannens skudd på mål i første omgang traff forøvrig hjørneflagget i går. Dette til orientering eller lignende

                            Kommentar

                            • Kaizer
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2006
                              • 139

                              Vi burde se om vi kunne hente J.Austnes når sommeren kommer, tror både han og Viking vil være åpne for et klubbskifte, han er for tiden i retitutasjon etter skade, en skade han slet med hele fjorårssesongen, men bør være klar om ikke så alt for lenge.

                              Om ikke annet så på lån for å tilby spilletid noe han av en eller annen merkelig grunn ikke får i Viking.
                              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                Vi burde se om vi kunne hente J.Austnes når sommeren kommer, tror både han og Viking vil være åpne for et klubbskifte, han er for tiden i retitutasjon etter skade, en skade han slet med hele fjorårssesongen, men bør være klar om ikke så alt for lenge.

                                Om ikke annet så på lån for å tilby spilletid noe han av en eller annen merkelig grunn ikke får i Viking.
                                Jaja, alltid lurt og hente spillere som har vært skadet i halvannet år. Har jo hatt stor suksess med det tidligere.

                                Kommentar

                                • Stan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1081

                                  Pr. dags dato må vel jakten falle på Erik Mjelde? Putta på oss i dag og har putta tot.5 denne sesongen.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Mjelde kan vi bare glemme, penger og atter penger er noe vi ikke har.

                                    Tipper et lån ville vært mer aktuelt.

                                    Kommentar

                                    • Klovn
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Sep 2004
                                      • 17

                                      Hva med Jonas Rygg i Strømmen? Avgjorde nesten kampen på egenhånd på overtid. Veit at han speller sentralt hos svina, men han kan også spelle ving. Gjorde det i sin tid hos Stabææk. Ikke er han gammal heller. Født i 1987. Løp og Kjøp, Bjarmann!

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        Opprinnelig skrevet av Klovn
                                        Hva med Jonas Rygg i Strømmen? Avgjorde nesten kampen på egenhånd på overtid. Veit at han speller sentralt hos svina, men han kan også spelle ving. Gjorde det i sin tid hos Stabææk. Ikke er han gammal heller. Født i 1987. Løp og Kjøp, Bjarmann!
                                        Skal vi ha inn en venstreving nå(til sommeren) vil jeg ha en spiller som er i stand til å kunne gå rett inn på laget og styrke både laget, lagdelen og selve posisjonen. Nå har jeg ikke sett all verden av nevnte Rygg, men jeg innbiller meg at han ikke er i stand til å prege tippeligakamper uke etter uke. For fremtiden har vi uansett Bolly, han SKAL og VIL bli satset på!

                                        Kommentar

                                        • Klovn
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Sep 2004
                                          • 17

                                          Jonas Rygg med et nytt praktmål for svina igår. Løp og kjøp før noen andre bønner gjør det.

                                          Kommentar

                                          Working...