Jakten på den forsvunne venstreving

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

    Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
    Skal vi ha inn en venstreving nå(til sommeren) vil jeg ha en spiller som er i stand til å kunne gå rett inn på laget og styrke både laget, lagdelen og selve posisjonen. Nå har jeg ikke sett all verden av nevnte Rygg, men jeg innbiller meg at han ikke er i stand til å prege tippeligakamper uke etter uke. For fremtiden har vi uansett Bolly, han SKAL og VIL bli satset på!

    Hvordan skal en klubb uten penger skaffe seg en som går rett inn og forsterker laget? Ser ikke helt hvordan vi plutselig skal få en dritgod venstrekant gratis. Hvis ikke B&B har noen reserver på lur i et eller annet afrikansk land.

    Jeg mener bestemt at vi allerede har en kantspiller i Stian Ringstad, og hvis det alikevel er MJ som skal spille back, hvorfor ikke drille gutten litt i kantrollen også?

    Kommentar

    • general
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1150

      Opprinnelig skrevet av antikris
      Hvordan skal en klubb uten penger skaffe seg en som går rett inn og forsterker laget? Ser ikke helt hvordan vi plutselig skal få en dritgod venstrekant gratis. Hvis ikke B&B har noen reserver på lur i et eller annet afrikansk land.

      Jeg mener bestemt at vi allerede har en kantspiller i Stian Ringstad, og hvis det alikevel er MJ som skal spille back, hvorfor ikke drille gutten litt i kantrollen også?
      På møtet i går på martin`s fortalte Bjarmann at de i utgangspunktet ikke ønsket å hente utenlandske spillere i sommervinduet, da disse ankommer ute av form, samt at de bruker resten av høsten på å komme i form.

      Når det gjelder unggutta er ståen slik; de vi trodde ville glimte til i vinter som f.eks Bolly og Ringstad, har røket på en ørliten negativ formtrend. Deres inntreden i TL ble preget av at laget tapte mye.
      I tillegg har Ringstad fått merke treningsmengden og mye matching i vinter. Bolly på sin side jobbes det visst nok mye med det å gjøre ting smartere, lettere og mer rett på goal. Etter Bjarmanns utsagn så hadde Bolly alle egenskaper TB og HB så etter i en fotballspiller.

      Myklebust var den spilleren HB håpet skulle ta rollen som v.kant, og etter HBs utsagn var Mykle på god vei i starten av sesongen (treningskampen mot IFK ble nevnt), men også han har møtt på motgang. Videre ble Mykle situasjonen fremstilt noe mystisk. Klubben og trenerne tror mye på gutten, han selv følte han kunne mye mer. Usikkerheten lå rundt hvorfor han ikke "blomstret"? Og ikke hadde gjort dette i seriespill på svært lenge. ¨

      De andre unggutta ble også beskrevet, men da disse ikker relevante for denne tråden er de utelatt.
      Seriegull 2016!!!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av general
        På møtet i går på martin`s fortalte Bjarmann at de i utgangspunktet ikke ønsket å hente utenlandske spillere i sommervinduet, da disse ankommer ute av form, samt at de bruker resten av høsten på å komme i form.

        Når det gjelder unggutta er ståen slik; de vi trodde ville glimte til i vinter som f.eks Bolly og Ringstad, har røket på en ørliten negativ formtrend. Deres inntreden i TL ble preget av at laget tapte mye.
        I tillegg har Ringstad fått merke treningsmengden og mye matching i vinter. Bolly på sin side jobbes det visst nok mye med det å gjøre ting smartere, lettere og mer rett på goal. Etter Bjarmanns utsagn så hadde Bolly alle egenskaper TB og HB så etter i en fotballspiller.

        Myklebust var den spilleren HB håpet skulle ta rollen som v.kant, og etter HBs utsagn var Mykle på god vei i starten av sesongen (treningskampen mot IFK ble nevnt), men også han har møtt på motgang. Videre ble Mykle situasjonen fremstilt noe mystisk. Klubben og trenerne tror mye på gutten, han selv følte han kunne mye mer. Usikkerheten lå rundt hvorfor han ikke "blomstret"? Og ikke hadde gjort dette i seriespill på svært lenge. ¨

        De andre unggutta ble også beskrevet, men da disse ikker relevante for denne tråden er de utelatt.
        Mulig det hadde hvert litt mindre mystikk rundt Mykle om han fikk spille på "rett" side...
        Men helt enig i at Bolly innehar alle egenskapene til å kunne blie en meget god fotballspiller, men helt riktig så trenger han å lære seg litt om hvordan han gjør ting enklere for seg selv og ikke minst kanskje hjelpe han til å bli kvitt litt av den frykten det ser ut som han har når han spiller...
        Ringstad på venstrekant og Bolly på høyre er i mine øyne den perfekte kombinasjonen i årene som kommer, spesielt med tanke på at BHR før eller siden forsvinner og at MJ ser ut til å ha "kapret" venstrebacken..
        Mykle ikke er i nærheten av de andre på enkelte områder og dersom han ikke tar vare på de sjansene han får i år kan nok han se langt etter en plass på vingen, så sant ikke Ringstad blir flyttet tilbake til back når MJ evt blir "invalid" igjen....

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Spiller ingen rolle om folk er venstrebeinte, høyrebeinte, kalvbeinte etc. Når laget møter motgang og man går ut på Åråsen foran 8000 folk som mener at man ikke har innfridd er det ingen spillere som sprudler. Med selvtillit og ro kommer prestasjonene. Det som er viktig i mine øyne er å sette et lag og spille det inn. Ringstad SKAL spille back, det er alle inneforstått med. Å "prøve" ham som venstreving nå er bare å rive ned det som er bygd opp. For Bolly er det tydelig at han trenger litt mer rutine før han kan starte, noen fler innhopp på komfortabel ledelse er riktig medisin. Myklebust har fart, teknikk og målteft. Har hatt mange avslutninger i det siste som har blitt stang ut eller feberreddet - er bare et tidsspørsmål før disse går inn. Laget har mye uforløst over seg. Dette sitter litt i toppen og litt i kroppen: Paniske rokkeringer er garantert ikke det som får ut potensialet. Jeg mener at FM og lignende spill har drept all realitetstenkning her på forumet. Ta en pause fra FM og se litt annen prestasjonsidrett i sommer - terping, rutine og forutsigbarhet går igjen overalt.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Det kommer noen prøve spillere framover og da spesielt fra utlandet...Blant annet flere v kant spillere så vi går en spennende sommer i møte. Så får vi bare håpe at vi får på plass en v kant og en teknisk midtbanespiller.

            Kommentar

            • antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

              Opprinnelig skrevet av reka
              Spiller ingen rolle om folk er venstrebeinte, høyrebeinte, kalvbeinte etc. Når laget møter motgang og man går ut på Åråsen foran 8000 folk som mener at man ikke har innfridd er det ingen spillere som sprudler. Med selvtillit og ro kommer prestasjonene. Det som er viktig i mine øyne er å sette et lag og spille det inn. Ringstad SKAL spille back, det er alle inneforstått med. Å "prøve" ham som venstreving nå er bare å rive ned det som er bygd opp. For Bolly er det tydelig at han trenger litt mer rutine før han kan starte, noen fler innhopp på komfortabel ledelse er riktig medisin. Myklebust har fart, teknikk og målteft. Har hatt mange avslutninger i det siste som har blitt stang ut eller feberreddet - er bare et tidsspørsmål før disse går inn. Laget har mye uforløst over seg. Dette sitter litt i toppen og litt i kroppen: Paniske rokkeringer er garantert ikke det som får ut potensialet. Jeg mener at FM og lignende spill har drept all realitetstenkning her på forumet. Ta en pause fra FM og se litt annen prestasjonsidrett i sommer - terping, rutine og forutsigbarhet går igjen overalt.
              Men jeg snakker ikke om paniske rokkeringer. Jeg er fundamentalt uenig i at Ringstad KUN skal brukes som back. Hvis valget står mellom benken eller vingen, må vel sistnevnte være bedre? Alt dette med forbehold om formen til spilleren, noe selvfølgelig HB vet mer om enn meg.

              "Laget har mye uforløst over seg." Famous last words........

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Det er en dårlig idé å flytte unge spillere rundt på banen. Disse er de som i størst grad trenger å opparbeide seg rutine og trygghet i en bestemt rolle. Sjansene for at de umiddelbart skal lykkes i nye roller er små, og det vil sannsynlig berøve dem for selvtillit (og troen på trenerens tillit).

                Ringstad er den av ungdommene som har kommet lengst i prosessen, og som ser stødigst ut i sin posisjon. Det er mye bedre for ham å konkurrere med johnsen om en backplass enn å bli skyflet fremover der det er ledig (i noens øyne). Konkurransen mot Johnsen vil vise Ringstad hva som må til, han vil også ha en meget erfaren back å lære av. Alle forhold ligger dermed til rette for at han skal kunne utvikle seg raskt.

                Som også Bjarmann har uttalt har Ringstad spilt uforholdsmessig mange kamper utover våren, jeg mener både dette og hans unge alder tilsier at han får flere benkeopphold ut over sommeren enn de eldre gutta.

                Når det gjelder Bolly ser veien frem lengre ut - dette skyldes nok ikke alene at han spilte spiss i perioder under oppkjøringa, men det kan jo være en medvirkende faktor. Usikkerheten er iallefall nokså åpenbar. Mitt håp er at han rendyrkes i en venstre kantrolle, og får mange innhopp utover sommeren/høsten. Også Bolly trenger å lære av/konkurrere mot en mer erfaren spiller, men forløpig er det for langt opp til at han kan true Myklebust. Om Riise reiser tror jeg mykle vil bli skjøvet over på høyresiden. DA kan det være greit å få inn en konkurrent for Bolly.


                Opprinnelig skrevet av antikris
                "Laget har mye uforløst over seg." Famous last words........
                Jeg skal da ikke dø? I allefall ikke før jeg har ytret noen flere ord? Har du trykket på forumets "drapstrussel"-knapp?

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  Opprinnelig skrevet av reka

                  Jeg skal da ikke dø? I allefall ikke før jeg har ytret noen flere ord? Har du trykket på forumets "drapstrussel"-knapp?

                  nei, ikke med tanke på døden, men med tanke på adecco... Eller vent, i vårt tilfelle er vel det kanskje samme sak? :twisted:

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Sjølsagt bør Ringstad få prøvd - og utviklet - seg i en venstrekantrolle. Han er jo ung og fremadstormende! Nå "står" han jo back. Han tar backrollen etter Johns på strak arm ved skade e.l.

                    Ellers så har vi jo løsningen i troppen allerede. Han spilte venstreving for Drillos i VM-98, hehehe...

                    Edit: Gir snart f.. i den øk. situasjonen. KLASSE PÅ VENSTREKANT NÅ!!!
                    Last edited by Yellow-not-jella; 19.06.2009, 04:37.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Blir spennende å se om Berg kan få noe ut av Husar når han kommer tilbake. Kan dette være et alternativ på venstrekanten?

                      Noen som vet hvordan han har gjort det i utlånsperioden?
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Martin Husar

                        Martin ser ikke akkurat ut til å ha overbevist i sin hjemmeklubb i utlånsperioden (og det er vel også grunnen til at han ser ut til å returnere til Åråsen):



                        Likevel kan det jo være at Henning Berg og vårt trenerteam kan få noe ut av de udiskutabelt sterke individuelle egenskapene (fart, duellstyrke, skudd og pasningsstyrke, hodestyrke) Martin hele tida viste også da han var her sist. Problemet var vel spilleforståelsen, plasseringsevnen, og valgene, særlig med ball. Dette er ting som dels kan læres, selv om jeg innrømmer at jeg er litt skeptisk (til at han ikke har lært det hittil i karrieren). Men det er mulig at norsk fotball passer Martin bedre enn slovakisk (som jeg veit lite om), og at det å betrakte Martin som en "ny spiller", og for Martin å få en ny trener, vil virke positivt. Gudene skal vite at vi kan ha bruk for en rask, sterk, og venstrebeint spiller.

                        gilbert

                        PS: Jeg er i stuss om når han returnerer; ulike kilder gir 1. juli og 1. august, men vi får gå ut fra at Henning veit hva han snakker om når han skal ha nevnt 1. august. DS

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Han må da i det minste få sjansen. Blir jævla skuffa om han bare blir kastet rett ut igjen på et nytt meningsløst utlån.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av Grusom B
                            Han må da i det minste få sjansen. Blir jævla skuffa om han bare blir kastet rett ut igjen på et nytt meningsløst utlån.
                            enig. Gutten har så mange gode egenskaper i seg. Jeg klarer ikke tanken på å sleppe ham uten å gi ham et reelt forsøk. Tviler litt på hvor gode vilkår han fikk under Uday. Jeg mener, siste året fikk han jo konkurrere med Joon. For meg så det ut som om han slet mye med selvtilliten, noe som bør være et overkommelig hinder for Berg.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Fuglegutt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2008
                              • 863

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Han må da i det minste få sjansen. Blir jævla skuffa om han bare blir kastet rett ut igjen på et nytt meningsløst utlån.

                              helt meningsløst har det vel ikke vært , vi har vel sluppet endel av lønnen hans?..

                              Så har han kanskje fått litt kamptrening, noe han ikke ville fått hos oss..
                              På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                Like greit uten kanter i det hele tatt?

                                Det er tydelig at eksperimentet med å spille uten venstrekant har gitt mersmak hos våre Mensa-representanter på benken. I to kamper på rad har man nå valgt den sentrale spilleren Dosso på høyrekant. Klasse.

                                Like greit uten kantspillere. Og folk lurer på hvorfor vi ligger to poeng over direkte nedrykk?

                                Stikkordet er B. B som i B-varer.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Bolly kan sikkert være en god venstreving han, hvis han bare begynner å legge inn ballen mot en medspiller og ikke stopper opp løpene når han nærmer seg 25-30 meter fra mål. Kommer du deg nærmere mål med enten kroppen eller kula, så er kanskje sjansen for å goale litt større for laget. Vanskeligere er det ikke.

                                  Bolly er like rask med ballen i beina, som de fleste motstandere uten ball. Så hvorfor stoppe opp løpene ??? Og hvorfor ikke legge inn når du nærmer deg dørlinja?
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    Bolly kan sikkert være en god venstreving han, hvis han bare begynner å legge inn ballen mot en medspiller og ikke stopper opp løpene når han nærmer seg 25-30 meter fra mål. Kommer du deg nærmere mål med enten kroppen eller kula, så er kanskje sjansen for å goale litt større for laget. Vanskeligere er det ikke.

                                    Bolly er like rask med ballen i beina, som de fleste motstandere uten ball. Så hvorfor stoppe opp løpene ??? Og hvorfor ikke legge inn når du nærmer deg dørlinja?
                                    Høres ut som en billig unnskyldning, men ofte med unggutter som har potensiale til å bli meget gode; handler det om ta nivået. På et eller annet tidspunkt er spilleren nødt til å bli familier med en hverdag som toppspiller og alt det innebærer som. Kvalitetene er der, men valgene han foretar seg er på et juniornivå. Må opp på et høyerer nivå over tid, for kvaliteter gjør bare så mye.

                                    La merke til en hodeduell der Bolly gikk opp og vant ganske klart, men kolliderte med motspiller og ble liggende, kikka litt rundt seg (åpenbart frispark på juniornivå), men han skjønte fort at det bare var reise seg. Bolly slår meg som type som vi må tøffe litt opp, i motsetning til Tanken Tokstad.
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • Robiwan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 603

                                      Opprinnelig skrevet av general
                                      Høres ut som en billig unnskyldning, men ofte med unggutter som har potensiale til å bli meget gode; handler det om ta nivået. På et eller annet tidspunkt er spilleren nødt til å bli familier med en hverdag som toppspiller og alt det innebærer som. Kvalitetene er der, men valgene han foretar seg er på et juniornivå. Må opp på et høyerer nivå over tid, for kvaliteter gjør bare så mye.

                                      La merke til en hodeduell der Bolly gikk opp og vant ganske klart, men kolliderte med motspiller og ble liggende, kikka litt rundt seg (åpenbart frispark på juniornivå), men han skjønte fort at det bare var reise seg. Bolly slår meg som type som vi må tøffe litt opp, i motsetning til Tanken Tokstad.
                                      Hadde vel ikke gjort noe å fått litt muskler på den kroppen heller. Hjelper ikke så mye å være rask når du ikke har sjans skulder mot skulder.
                                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                      Kommentar

                                      • sbraathen
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Apr 2004
                                        • 88

                                        hva med stian ringstad....spilte stort sett alle treningskamper i vinter og en del i sesongstarten som back.....kan da ikke være dårligere enn mykle....er så dritt lei den mannen der....og så få bhr tilbake på høyreflanke....ikke fordi han har gjort seg bort som spiss, men fordi vi sårt trenger det....vil ha to reine kantspillere
                                        Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                                        - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          Den forsvunne venstrevingen....

                                          Han heter ikke Myklebust i hvert fall.
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...