Sjansetelling og var vi gode nok mot Tromsø? (var: Trening lørdag 28/10)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

Sjansetelling og var vi gode nok mot Tromsø? (var: Trening lørdag 28/10)

Så vidt jeg fikk med meg var samtlige på plass og trente for fullt, bortsett fra Mifsud. Det er visstnok likevel håp om at han kan bli klar til i morgen, men her var opplysningen jeg fikk veldig sprikende.....:-)

Etter flere fellesøvelser, så ble de siste 30-40 minuttene brukt til å trene avslutninger.
    Blant annet kjørte Robbie, Kippe og Kasey en del frisparkvarianter. Med alle bommene mot Tromsø friskt i minne, så var dagens resultater langt bedre...

Kippe, Occean, Rambekk, Kasey, Søgård hadde også litt corner-trening med Robbie og Riise som servere.

Det var også generell avslutningstrening med innlegg fra kantene. Servere var Påsan/Husar + JP/Riise/Danton. Denne sekvensen ble avsluttet med at Søgård og Occean banket hvert sitt innlegg i krysset!

Til slutt hadde Uwe litt spesialtrening med Occean som gikk ut på ballmottak og vending/igangsetting.

Generelt synes jeg stemningen og innsatsen var bedre enn det jeg har sett på en god stund. Måtte det bety noe...

Laget ser ut til å bli det samme som sist, men usikkerhet rundt PSA/Danton og Mifsud eller Mykle på topp.

PS: Kompisen til Husar, Diamonde, har nå reist hjem igjen...Jeg vet ikke noe mer om hans framtid i LSK.

Mvh
    Gammer´n
    Last edited by gamle-perta; 28.10.2006, 13:45.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • TheFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 442

Nei faen steike! Diomande har reist hvor? nei nei nei nei , det var ike ne bra start på dagen akkuratt får bare håpe han kommer tilbake igjen:P

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Opprinnelig skrevet av TheFugl
      Nei faen steike! Diomande har reist hvor? nei nei nei nei , det var ike ne bra start på dagen akkuratt

Tror det har vært planen hele tiden. Han er jo her på turistvisum hver gang.

mvh
      Gammer´n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Emil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 306

Diomande er ikke gammel nok til å få visum etter hva jeg forsto.

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3240

Det er vel så enkelt som at Diomandes tremåneders turistvisum, det tredje (?) dette året, straks går ut.

Når det gjelder framtida, kan jeg vanskelig tenke meg annet at LSK satser mye på å få underskrifta hans om nøyaktig én måned, på 18-årsdagen. Rösler var blant annet meget positiv til media, men ville, med et lurt smil, likevel ikke si for mye om "diamanten" vår, av frykt for konkurrenter, etter treningskampen på Jessheim.

Det jeg ikke helt forstår, er hva klubben/ledelsen tenker på rundt EØS-kvoten. Jeg tror nesten de må regne (eller gamble) med at Likestillings- og diskrimineringsombudet går så mye i mot NFF at vi kan bruke "nordiske" regler (tre på banen, ubegrensa i troppen) neste år. Ellers forstår jeg ikke helt hvordan vi kan dra nytte av FIRE spillere utafor EØS (Kasey, Olivier, Kiko, Dio).

Ellers var alle på plass, bortsett fra Mifsud. Om "midjumann" Viktor er i Norge (på Åråsen) for medisinmann-sjekk og signering veit jeg ikke, men han blir vel nr 24 i stallen ganske snart, før Diomande.

gilbert
          Last edited by gilbert; 28.10.2006, 17:26.

Kommentar

• BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Laget ser ut til å bli det samme som sist, men usikkerhet rundt PSA/Danton og Mifsud eller Mykle på topp.
            Klart at prestasjonsgjengen fra Tromsø-matchen får fornyet tillitt.

LSK fremstår som en verna bedrift om dagen...
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Opprinnelig skrevet av BennyLem

LSK fremstår som en verna bedrift om dagen...
              Ja, man burde ha lært av RBK at veien til suksess er å rokere på laget hele tiden.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Du som er opptatt av å se prestasjonene bak resultatet, burde vel være den første til å applaudere at rundspilling av Tromsø ikke kvalifiserer til benkesliting. LSK kan ikke være så uheldig, som mot Tromsø, to ganger på rappen.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• sten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2005
                  • 873

hvor kommer han diamanten fra?blir det 4 i stallen som ikke kan brukes samtidig?kasey,olivier,khaled og diamanten?

Kommentar

• BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Du som er opptatt av å se prestasjonene bak resultatet, burde vel være den første til å applaudere at rundspilling av Tromsø ikke kvalifiserer til benkesliting. LSK kan ikke være så uheldig, som mot Tromsø, to ganger på rappen.
                    Det klarer jeg, og det var totalt sett en dårlig match hjemme mot det som var eliteseriens dårligste lag (før vi ga bort tre poeng). Det bør få konsekvenser for laguttaket. Som påpekt bl.a. av Trigz, så skaper vi også få store sjanser, selv om vi har et visst trykk.

Selv om jeg er en notosrisk Søgård-kritiker, så har du også sagt at han er ubrukelig på kant. Det er her jeg ønsker forandring. Inn med Husar eller Påsan, eller til nød Koren på kant, og Arild på offensiv midtbane.

Uansett bør det av prinsipp gjøres forandring etter en slik fadese. Det signaliserer noe ovenfor spillergruppen, og gir ikke minst de på benken signaler om at det er muligheter til å spille seg inn.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Som påpekt bl.a. av Trigz, så skaper vi også få store sjanser, selv om vi har et visst trykk.
                      Nå er det vel kun RævBK og Stabæk som har scoret minimalt flere mål enn oss denne sesongen, så SÅ dårlige offensivt kan vi vel ikke være?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Nå er det vel kun RævBK og Stabæk som har scoret minimalt flere mål enn oss denne sesongen, så SÅ dårlige offensivt kan vi vel ikke være?
                        Mye takket være enkeltprestasjoner av Mifsud og/eller Koren. Vi har helt klart forbedringspotensiale med å kunne score mer på dødballer og innlegg fra kant. Det er derfor jeg helst ønsker en venstrebent spiller som kan slå innlegg, cornere og frispark.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

Mye takket være enkeltprestasjoner av Mifsud og/eller Koren.
                          Det samme kan vel sies om Stabæks angripere.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                          Mr.Jordbakke

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Selv om jeg er en notosrisk Søgård-kritiker, så har du også sagt at han er ubrukelig på kant.
                            He, he, visstnok har jeg prøvd å fremføre et balansert syn, ta hensyn til argumenter, men den slags har jeg nok aldri sagt. Hverken Søgård eller Kiko er ubrukelig på kant, selv om de strengt tatt ikke noen optimal løsning. Du får ikke meg med på at kampen blir avgjort på hvorvidt Søgård eller Husar spiller på kanten.

Uansett bør det av prinsipp gjøres forandring etter en slik fadese. Det signaliserer noe ovenfor spillergruppen, og gir ikke minst de på benken signaler om at det er muligheter til å spille seg inn.
                            Uenig. Hadde gutta levert en dårlig prestasjon skulle jeg vært med på det, men det synes jeg ikke gutta gjorde, gutta selv og sjefen kunne heller ikke si seg misfornlyd med prestasjonen bak resultatet.

Skal det komme noen endringer, er vel Rambekk den som ligger tynt ann med sine to meget avgjørende tabber (vi kan jo ikke frikjenne noen, selv om dommeren åpenbart dømte feil?).
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Uansett bør det av prinsipp gjøres forandring etter en slik fadese.
                              Dommeren er ny. Det bør holde.

Kommentar

• RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

Jeg er ikke enig med BennyLem i at kampen mot Tromsø var svak. Jeg synes det var en av Fuglas sterkeste kamper i år, bortsett fra å omsette sjansene. Nå er det også en del av gamet. Men vi har vel ikke blitt så mye dårligere på dette i forhold til andre kamper. Så da velger jeg å tro at det var litt utur i denne kampen.
                                Og dommeren hadde jo også mye å si da.

Så her er jeg enig med Rønnern. Kjør på. Lag lignende kamper og vi vinner 9 av 10. Men det er også et paradoks at sjanseonanist Rønnern ikke får støtte for sitt syn ut fra de offisielle sjansetallene. Fugla skapte hele 5 sjanser mot Tromsø. Det holder vel normalt til ett eller to mål. Og det er for dårlig mot det som var bånnlaget.
                                Hvis Rønnern hadde latt meg telle sjanser derimot så kunne han fått helt andre argumenter som han kunne brukt mot BennyLem.
                                RoyVaadal.

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Du får ikke meg med på at kampen blir avgjort på hvorvidt Søgård eller Husar spiller på kanten.
                                  Det er umulig å vite. Uansett er det en treners plikt å forbedre alle ledd. Sesongen sett under ett, så har venstrekanten vært vårt svakeste punkt, uansett om Kiko eller Søgård har spilt der. Det var også et gedigent problem i fjor, da klassikeren Sasa fikk boltre seg (etter min mening har aldri en så ubrukelig spiller fått så mange kamper fra start på rad for LSK).

Jeg antar Husar ble hentet for å rette på dette. Enten gjør Uwe feil ved å ikke benytte Husar, eller så er Husar et bomkjøp. Uansett er dette et ledelsesproblem.

Min påstand, som selvsagt er umulig å verifisere, er at vi kunne tatt gull i fjor, og vært med i kampen i år med en skikkelig venstrekant.

Uenig. Hadde gutta levert en dårlig prestasjon skulle jeg vært med på det, men det synes jeg ikke gutta gjorde, gutta selv og sjefen kunne heller ikke si seg misfornlyd med prestasjonen bak resultatet.
                                  Kampen sett under ett er prestasjonen dårlig. Vi spiller hjemme mot bunnlaget. Slike kamper skal vinnes med flere mål. Desverre skylder Uwe nok en gang på "personlige feil" og dommere. Han tar aldri selvkritikk. Personlige feil forekommer i alle kamper, vi må bare sørge for å ha spillere på banen som gjør færre av de enn motstanderne. Dommere gjør også alltid feil. I vårsesongen dømte de for oss (hørte vi Uwe da si at seier skyldtes dommerhjelp?), nå begynner det å jevne seg ut.

Jeg savner faktisk "gamle dager", da LSK til og med kunne bli pepet av banen hvis de "bare" vant 3-0 hjemme (mot Strindheim tror jeg). Når man er fornøyd med å tape 2-1 hjemme mot Tromsø, da lurer jeg på når man ikke er fornøyd.

Skal det komme noen endringer, er vel Rambekk den som ligger tynt ann med sine to meget avgjørende tabber (vi kan jo ikke frikjenne noen, selv om dommeren åpenbart dømte feil?).
                                  Helt klart. Alle spillere bør evalueres kritisk.

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Så her er jeg enig med Rønnern. Kjør på. Lag lignende kamper og vi vinner 9 av 10. Men det er også et paradoks at sjanseonanist Rønnern ikke får støtte for sitt syn ut fra de offisielle sjansetallene. Fugla skapte hele 5 sjanser mot Tromsø. Det holder vel normalt til ett eller to mål. Og det er for dårlig mot det som var bånnlaget.
                                    Hvis Rønnern hadde latt meg telle sjanser derimot så kunne han fått helt andre argumenter som han kunne brukt mot BennyLem.
                                    Jeg tror tallet med en lignende kamp vil ligge på nærmere 19 av 20. Sjelden å se sånn dominans og at motstanderen skaper sin første sjanse (nesten uansett hvordan man teller) etter nær 70 minutters spill.

Dog er jeg på linje med BennyLem når det gjelder antall store sjanser. LSK skapte ikke veldig mange store sjanser, sånn har det vært de to siste åra etter at Uwe tok over. Jevnt over bedre enn motstanderen, men ingen orgie når det gjelder sjanser og det tror jeg skyldes mangel på folk i motstanderens 16-meter.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Jeg antar Husar ble hentet for å rette på dette. Enten gjør Uwe feil ved å ikke benytte Husar, eller så er Husar et bomkjøp. Uansett er dette et ledelsesproblem.
                                      Husar var vel ikke ment å være en solid bidragsyter denne sesongen. Han er et talent for fremtiden, en fremtid som antageligvis kunne vært nåtid dersom det ikke var for store språkvansker.

Jeg savner faktisk "gamle dager", da LSK til og med kunne bli pepet av banen hvis de "bare" vant 3-0 hjemme (mot Strindheim tror jeg). Når man er fornøyd med å tape 2-1 hjemme mot Tromsø, da lurer jeg på når man ikke er fornøyd.
                                      Så blaserte tror jeg aldri publikummet på Åråsen blir noen gang igjen. Den slags argumentasjon har jeg veldig lite til overs for og det er ingen tvil om at det forskjell på førsterangs og annenrangs supportere. Du er liksom ikke mannen jeg har lyst til å ha med meg i krigen...

Ingen er fornøyd med å tape hjemme for Tromsø. Men som trener med ansvar for resultatene må man se prestasjonene for å se hva som må rettes på til neste kamp.

I likhet med Bjørnebye etter Starts kamp mot Sandefjord, hvor Start rundspilte Sandefjord, men tapte 2-0. Alikevel var Bjørnebye fornøyd med prestasjonene på banen, selv om resultatet var ræva. Og Start kunne ikke skylde på en svak dommer en gang.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Husar var vel ikke ment å være en solid bidragsyter denne sesongen. Han er et talent for fremtiden, en fremtid som antageligvis kunne vært nåtid dersom det ikke var for store språkvansker.
                                        Denne argumentasjonen har jeg hørt før, og liker den ikke. Vi trenger desperat en skikkelig venstrekant. Aller helst i fjor. Å hente inn et talent som kan/ikke kan slå til hjelper oss ikke nå. Når man først benytter tid og penger på å hente inn en spiller midt i sesongen, så forventer jeg at han skal bidra.

Så blaserte tror jeg aldri publikummet på Åråsen blir noen gang igjen. Den slags argumentasjon har jeg veldig lite til overs for og det er ingen tvil om at det forskjell på førsterangs og annenrangs supportere. Du er liksom ikke mannen jeg har lyst til å ha med meg i krigen...
                                        Noen krig skal vi forhåpentligvis ikke i. Blasert eller ikke, så husker jeg faktisk sist LSK vant noe. Det må være lov å komme med kritikk etter nok en miserabel sesong. Jeg piper ikke på egne spillere under match, men ønsker å kunne benytte min ytringsfrihet her til konstruktive forbedringstiltak. I mine øyne er dårlige supportere de som ukritisk jatter med til Uwe, selv når alt rakner (jeg setter ikke nødvendigvis deg i denne kategorien, selv om jeg ofte føler at du ikke har den nødvendige kritsikse avstanden til Uwe).

Jeg synes ikke det er stas på match lengre, og i de siste kampene har jeg gruet meg til match, mye takket være dårlig spill. Jeg synes LSK spiller feig fotball under Uwe, og den er heller ikke særlig effektiv.

Kommentar

Working...