Vi burde satsa på større seier på 3-0 (var: Hva faen er det her for en mentalitet?)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • larsbøffel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1028

    #21
    Opprinnelig skrevet av Harald_88
    3-0 borte mot Odd, etter 4 kamper uten seier. Det sier seg selv at da skal man være kjempe happy og glad for at ting løsner, at folk kommer med kritikk da fatter jeg ikke
    egentlig helt enig men uansett. Det var ikke vits å legge seg bakpå. De gav oss litt falske forhåpninger ved å kjøre på hele første omgang og så legge seg bak. Odd er jo et av laga i ligaen som har scort færest mål i tippeligaen. Hadde ikke klagd hvis det ble 3-0 og de hadde pressa hele veien, og klager egentlig ikke nå men så ikke noen grunn til å legge seg bak.

    Men vi får bare håpe og krysse fingrene for Tromsø. 3 plassen tror jeg vi må ha hjelp for å få. Kan ikke se for meg at lsk vinner 8-0 mot Lyn som stabæk gjorde mot Molde.

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #22
      Jeg ble også skuffa over at vi ikke scoret flere mål, hadde løpende dialog med en VIF kompis på sms, og når han sendte 2-0, så jeg bronsjemedaljen fløy avgåre, før det var det bare 3 mål opp, og vi var i støtet mot Odd.

      Men det betyr ikke at man ikke er happy med 3-0 på bortebane!
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Rubinho
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2005
        • 1501

        #23
        Vi knuser liiin 5-0 samtidig som viiiiif spiller uavgjort 2-2! Husk at Hom..ehh Tromsø, sjelden taper siste seriekamp når nedrykk står på spill! Heja Gutan
        For engangsskyld er jeg litt optimist

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #24
          Opprinnelig skrevet av Rubinho
          Vi knuser liiin 5-0 samtidig som viiiiif spiller uavgjort 2-2!
          Skulle vi knuse Lyn 5-0 kan forsåvidt Vålerengen godt slå Tromsø med ett mål.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            #25
            Ingen umulighet at Tromsø sniker et poeng mot VIF. De er helt rå på å ta ut alt når det gjelder som mest. Tromsø har imponert meg med innstillingen sin denne høsten.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Ingen umulighet at Tromsø sniker et poeng mot VIF. De er helt rå på å ta ut alt når det gjelder som mest. Tromsø har imponert meg med innstillingen sin denne høsten.
              Tror vi kommer til å vinne med et par mål over Lyn, ettersom de har null å spille for, og heller ikke er overbegeistret for VIF.

              Imidlertid er jeg meget skeptisk til at vi ikke satset på flere mål mot Odd (og ikke minst Molde hjemme). Da hadde vi sluppet å være så avhengige av Tromsø.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #27
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Imidlertid er jeg meget skeptisk til at vi ikke satset på flere mål mot Odd (og ikke minst Molde hjemme). Da hadde vi sluppet å være så avhengige av Tromsø.
                Vi hadde ikke vært avhengige av Tromsø om ikke Hauge hadde sett en imagnær arm som plutselig skjøt ut av kroppen til Kasey borte mot Sandefjord.

                Eventuelt scoret noen ekstra mål i de andre kampene. Det er ikke kampen mot Odd som avgjør store deler av målforskjellen vis a vis bydelsklubben.

                Under Uwe har LSK kun to ganger tidligere tre mål på bortebane. Lyn i år og Kamma borte i fjor. Før gårsdagen var LSKs største seier på bortebane 2-0 også det i mot Odd, fra fjorårets møte.

                På bortebane har ikke LSK holdt nullen siden 12. mai (7. serierunde), den gangen mot bydelsklubben.

                LSK har ikke holdt nullen uansett borte/hjemme siden 2-0 over Brann 2. august!

                OK, resultatene er kanskje ikke en forsvarstale for Uwe på generell basis, mye å ta tak i. Men sett ut fra det og det faktum at, enten vi liker det eller ikke, Uwe er treneren, er 3-0 borte mot Odd en milepæl i Röslersk tidsregning.

                Viktig at gutta spilte på seg en god porsjon selvtillit før kampen mot Lyn. Jeg er ikke sikker på hvordan nervene hadde sett ut dersom laget hadde satset mye fremover og kanskje ikke fått uttelling og Odd fått kontret inn en redusering.

                Nå kontrollerte LSK kampen. Lå bak og holdt nullen og kontret godt. Vi må ikke glemme at vi hadde tre (3) MEGET store sjanser til å score i andre omgang også.

                Med denne seieren sikret LSK Royal League og slipper press med hensyn til akkurat det i den siste kampen mot Lyn. Nå kan vi slippe oss løs og spille ball slik det er kvaliteter til i laget. Vi slipper å tenke på at resultatet mellom Kamma og Stabæk betyr noe for vår plassering.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • jonrog
                  Medlem
                  Møteplager
                  • May 2006
                  • 95

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Jeg er førstemann til å innrømme at jeg har fryktelig lyst på 3.plass, og jeg vet inderlig godt at vi trenger mål mtp målforskjell i forhold til Vålerenga.

                  Men nå har vi endelig har vunnet en kamp, holdt nullen, og puttet tre riktig vei.

                  Jeg logger meg på forumet, og det første som smeller i trynet mitt er klaging og syting. Det er faen ikke ETT positivt ord i førsteinnlegget, og selv om kampen i dag ikke var noen höjdare så syns jeg jaggu meg sytingen tar overhånd snart..
                  Jeg er enig i at det er for mye syting, men i dette tilfellet er det ikke snakk om syting. Man syter hvis man ber om uwes avgang etter at gutta har spilt en bra kamp mot TIL, men TIL vant fordi de var heldige.

                  Å sette fingeren på feil mentalitet etter en kamp der resultatet var dårligere enn den kunne (og burde) vært, ene og alene fordi spillerene ikke gjorde det beste de kunne ut av situasjonen, det er konstruktiv kritikk, ikke syting. Hvis LSK skal komme seg videre frem, er konstruktiv kritikk og analysering av hva som kunne vært bedre, og burde vært bedre, høyst nødvendig.

                  Fakta er at nå er vi avhengiege av at VIF avgir poeng i siste serierunde dersom vi skal bli nummer 3. Hadde vi scoret et par mål til i andre omgang i går, hvilket forholdene lå til rette for, kunne vi kapret 3.plassen selv om VIF vinner sin siste.

                  Jeg syntes det er godt å se at så mange irriterer seg over det som skjedde i går. LSK er kjent som en klubb bygget på profesjonalitet og riktig fokus i me større grad enn de felste andre norske klubber. Det gjelder å bygge videre på disse prinsippene, og da kreves det at man stiller høye krav. Jeg for min del blir litt bekymret over at så mange tydeligvis er fornøyde med det vi viste i andre omgang i går.

                  Kommentar

                  • Harald_88
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 550

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av sverdfisk
                    egentlig helt enig men uansett. Det var ikke vits å legge seg bakpå. De gav oss litt falske forhåpninger ved å kjøre på hele første omgang og så legge seg bak. Odd er jo et av laga i ligaen som har scort færest mål i tippeligaen. Hadde ikke klagd hvis det ble 3-0 og de hadde pressa hele veien, og klager egentlig ikke nå men så ikke noen grunn til å legge seg bak.

                    .
                    Jeg telte 4 store sjanser i første omgang og 3 store i andre omgang.
                    Vi er dødelig effektive i første omgang, ballen ruller så definitivt vår vei, det gjør den ikke i andre omgang, Martin Husar er bl.a. ekstremt nær å sette sitt første, og Ollie er nære, men marginene er ikke der. Det kunne like gjerne vært i andre omgang vi scoret 3 mål som i første.

                    Ser ingen særlig forskjell på mentaliteten til gutta i de 2 omgangene, forskjellen ligger i at vi scorer i første og ikke i andre.
                    Gutta scorer 3 mål og vinner fullt fortjent, syns folk skal sette pris på det, istedenfor å drømme om eventyrsifre.
                    Alt For Fugla

                    Gå Av Grønlund

                    Kommentar

                    • Mr.Lee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 736

                      #30
                      Det å klage på at vi "bare" vant 3-0 er og vil alltid være latterlig.

                      Satser på at gutan kan ha like flaks til helga som dem hadde sist mandag, da kan dette bli meeeeeeeeeget spennende

                      Kommentar

                      • jonrog
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2006
                        • 95

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
                        Det å klage på at vi "bare" vant 3-0 er og vil alltid være latterlig.

                        Satser på at gutan kan ha like flaks til helga som dem hadde sist mandag, da kan dette bli meeeeeeeeeget spennende
                        Det handler ikke om å klage over at vi "bare vant 3-0, som du sier. Det handler om å klage på feil mentalitet.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av jonrog
                          Å sette fingeren på feil mentalitet etter en kamp der resultatet var dårligere enn den kunne (og burde) vært, ene og alene fordi spillerene ikke gjorde det beste de kunne ut av situasjonen, det er konstruktiv kritikk, ikke syting.
                          Det er intet som er hverken gjennomtenkt eller konstruktivt med det du har presterte å lire av deg det siste døgnet.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Matti
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 895

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Det er intet som er hverken gjennomtenkt eller konstruktivt med det du har presterte å lire av deg det siste døgnet.
                            Selvinnsikten er det ikke mye i veien med argumentenes far?

                            Og som mange prøver å påpeke, selvfølgelig storfornøyd med seier, men svært missfornøyd med mentaliteten. Er en grunn til at Rosenborg vant serien 14 år på rad og senere røk på en smell. Eggen så bak resultatene og var ikke fornøyd med 1-0 over Milan om ikke gutta på banen presterte deretter. Å slå seg til ro med 3-0 blir å hvile på laubærene. Rosenborg gikk i alle år for flere mål under Eggen, det året man feilet var også mentaliteten helt feil. Man lå med 11 mann i forsvar mot Ålesund og var etterpå fornøyd med 1-0. Senere så man jo altså hvor det gikk.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Matti
                              Rosenborg gikk i alle år for flere mål under Eggen, det året man feilet var også mentaliteten helt feil. Man lå med 11 mann i forsvar mot Ålesund og var etterpå fornøyd med 1-0. Senere så man jo altså hvor det gikk.

                              Det er en sterk forenkling av sannheten. Spesielt dersom sammenligningen gjaldt LSK mot Odd. Odd startet best og kom til et par, tre gode sjanser. LSK hadde litt tur som holdt nullen etter 15 spilte minutter. Så kommer det en god LSK-periode som kuliminerte med "de magiske åtte". Det kommer ikke som et resultat av at Fugla valser over Odd, men det faktum at LSK var effektive. Det var en jevnspilt første omgang sett ut fra sjanser, LSK var nok hakket bedre i banespillet. Men LSK hadde for en gang sin skyld marginene på sin side.

                              3-0 borte over Odd er som sagt Fuglas største borteseier under Rösler. Det er også Odd sitt 3. største tap på hjemmebane de siste fem årene.

                              Mentaliteten var det ikke noe galt med. LSK "killed the match" og skapte like mange store sjanser i andre omgang som i første, men fikk ikke uttelling. Kontringsspillet var meget bra og det ble aldri farlig foran Müller i andre omgang, slik vi så at det til tider ble i første.

                              Bra mentalitet av Uwe og spillerne der altså.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2936

                                #35
                                stussa litt når jeg leste rb, hvor uwe spør om journalisten er gal fordi han spør om de ikke skulle pressa på for å få flere mål. når du først leder 3-0 og ligger i den posisjonen vi ligger i nå må man da satse på flere mål. det har vært vår bane i år, at vi driter i å lage mål, legger oss bakpå og får et mål i rævva. så vidt jeg husker har vi ikke vinni med mer enn 3-0 under uwe, mens de to siste åra med erlandsen hadde vi flere storseiere med 4 og 5 mål... hvorfor satser ikke uwe mer fremover?
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                  stussa litt når jeg leste rb, hvor uwe spør om journalisten er gal fordi han spør om de ikke skulle pressa på for å få flere mål. når du først leder 3-0 og ligger i den posisjonen vi ligger i nå må man da satse på flere mål. det har vært vår bane i år, at vi driter i å lage mål, legger oss bakpå og får et mål i rævva. så vidt jeg husker har vi ikke vinni med mer enn 3-0 under uwe, mens de to siste åra med erlandsen hadde vi flere storseiere med 4 og 5 mål... hvorfor satser ikke uwe mer fremover?
                                  Dersom vi kunne ha vunnet med mer enn 3-0, ja så er det vel like sannsynlig at vi hadde sluppet inn et par mål (slik vi har for vane på slutten av kamper). Jeg velger å se på det som et sunnhetstegn at man ikke bare hauser framover for å få flest mulig mål. 3-0 borte mot Odd er og blir et sterkt resulat (som mange har nevnt før meg).

                                  Spekulasjoner om at vi kunne scora flere mål bla bla er like mye verdt som spekulasjoner om hvor mange mål vi lett kunne fått i ræ*a.

                                  Uansett, antar hylekorene her inne hadde skreket seg hese dersom vi gikk fra 0-3 til 4-3.... Men det blir bare spekulasjoner det også.
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  Working...