november 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • semper fi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 823

    http://www.nesteklikk.no/20061120/117949.html

    - Nordlie sett på som en klovn

    Av Geir Råve, 20.11.2006 16:20
    Mye er blitt sagt om Tom Nordlie den siste tiden, at han skulle bli ansatt som LSK-trener var tidligere helt utenkelig.

    Etter det Neste Klikk har blitt fortalt, har LSK-ledelsen nå ansatt mannen de for få år siden karaktiserte som en klovn.
    Mange mener at det var investor Per Berg, mannen med pengene, som ene og alene bestemte at Tom Nordlie skulle til Romerike.

    Tom Nordlie (i midten) sammen med daglig leder Frank Grønlund og sportslig kontakt i LSK-styret, Per Mathisen, fotografert under pressekonferansen på Åråsen (Foto: Terje Bendiksby / SCANPIX).

    En tidligere Lillestrøm-spiller som Neste Klikk har vært i kontakt med, sier at Tom Nordlie ble sett på som en klovn av Lillestrøm for få år siden. Han er ikke overrasket over at Nordlie ble ansatt, men sier det aldri kunne skjedd under hans tid i klubben.
    - I min tid som spiller i klubben ble Tom Nordlie sett på som en veldig spesiell person. I perioden han trente Skjetten fulgte Tom Nordlie Lillestrøm-treningene på nært hold. Han noterte ned «alt» som skjedde på treningene. Før han ble kjent gjennom treneransettelsen i Odd Grenland i 1998 visste alle på Åråsen hvem Tom Nordlie var.

    Spilleren forteller at det ble snakket en del om Tom Nordlie i gangene på Åråsen. Omtalen var sjelden av positiv karakter.

    - Jeg kan ikke si at det var mye positivt som ble sagt om Tom Nordlie da jeg var der. Han ble sett som en slags klovn av flere i styret. Det at han nå er ansatt i klubben beviser vel at Per Berg har en enorm innflytelse og makt i klubben. Flere av de som sitter i dagens styre var styremedlemmer også da jeg spilte for LSK. Kanskje har de endret syn etter Nordlies suksess som trener de siste årene?
    Engasjerende og krevende
    En annen spiller som var under Nordlies ledelse i perioden i Odd Grenland forteller om en svært engasjerende, men krevende trener.
    - Tom ville alltid det beste for laget. Han viste stor fotballfaglig kompetanse og var veldig engasjerende. Av og til kunne han miste litt fokus og hisse seg voldsomt opp over bagateller som i utgangspunktet kunne vært løst på en rolig og enkel måte. Stakkars den i støtteapparatet som ikke hadde gjort jobben sin riktig.
    Spilleren forteller om en episode i pausen under en Odd-kamp i 1998.
    - Det var vanlig at vi i pausen under kamper spiste bananer for å restituere oss mellom omgangene. Personen som hadde ansvaret for bananene glemte helt å skaffe disse en gang. Da Nordlie oppdaget det ble han så rasende at søplebøtter fløy gjennom garderoben. Dagens Odd-trener Arne Sandstø, som da spilte, kom med følgende kommentar:
    - Tom, jeg har spilt proff i tolv år. Jeg har aldri spist en banan, jeg. Slapp av litt da.

    Tom Nordlie roet seg helt etter Sandstøs utspill.
    - Nordlie var veldig flink til å skape entusiasme i spillergruppa. Han ga mye av seg selv, men kunne være helt urimelig noen ganger. Han kunne bli «sutrete» om han ikke fikk viljen sin. Flere ganger ble Tom sur hvis han ikke fikk det som han ville. Han var på mange måter ganske barnslig i visse situasjoner.

    Blandet seg bort i alt
    En annen spiller fra tiden i Skien forteller om episoder som overrasket spillergruppa.

    - Nordlie skulle ta fri noen dager for å slappe av litt. Assistenttrener Geir Amundsen skule lede treningene mens Tom var borte. Etter en halvtime stod Nordlie på treningsfeltet igjen i sivilt tøy. Han kjeftet på for dårlig intensitet og var helt vill. Han hadde ikke mulighet ikke å holde seg unna.

    Spilleren mener at dersom Nordlie blir flinkere til å konsentrere seg om sine primæroppgaver, blir han en super-trener. Spilleren nevner i fleng ting som opptok Nordlie like mye som taktikk og trening.

    - Tom er fantastisk på feltet. Det store problemet hans er, eller i hvert fall var, at han måtte legge seg bort i absolutt alt som hadde med laget og klubben å gjøre. Han kunne hisse seg over om gresset var 3 millimeter for langt, om vi manglet en overtrekksvest, eller om en ball var litt hardere enn de andre. Han kunne til og med hisse seg opp om ikke all reklame rundt stadion var blitt solgt. Han brukte så utrolig mye energi på ting han strengt tatt ikke burde. Men sånn er Tom Nordlie. Han tenker fotball 24 timer i døgnet. Slitasjen mellom han og støtteapparatet ble veldig stor etter hvert. På mange måter kan man si at han brukte opp de rundt seg veldig fort.

    Spilleren mener Lillestrøm kan ha gjort et kupp, men at de må personlighetsforvandle Nordlie om de skal lykkes.

    - Tom er «verdens beste» på feltet, men Fjørtoft og Grønlund må forvandle Nordlie som person om de skal lykkes. Tom Nordlie er totalt avhengig av å ha full kontroll på alt. Om han klarer å kvitte seg med «jeg må alltid ha full kontroll på alt til enhver tid» kan det bli bra. Jeg vet ikke helt om de klarer det. Det er vel en grunn til at det stadig står i media at «slitasjen mellom spillergruppa, styret og treneren» har vært årsaken flere av hans treneravganger.

    Tiden vil vise om Lillestrøm Sportsklubb har gjort et lykkelig valg.
    -After Dark Ultras-

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      RB: Håper på endring allerede i 2007

      Fra dagens papir-RB:

      ÅRÅSEN: LSK har et godt håp om å få en endring av regelen som hindrer klubben i å bruke mer enn to spillere fra utenfor EU.
      Det var under et møte mellom Norges Fotballforbund og klubbene i Norsk Toppfotball at LSK og formann Per Mathisen fikk disse signalene.
      - På grunn av de signalene vi har fått fra Fotballforbundet har vi valgt å trekke klagen om diskriminering, sier Mathisen.
      Toppklubbene mener de ikke får konkurrere på lik linje med klubber i Sverige og Danmark, hvor det tillates bruk av tre spillere fra land utenfor EU.
      På forbundstinget tidligere i år ble det til tross for lang argumentasjon fra de norske toppklubbene vedtatt at det kun kan brukes to spillere utenfor EU i de to øverste seriene i Norge.
      Nå kan vedtaket ifølge Mathisen bli gjort om - uten at det kreves et nytt tingvedtak.
      - Forbundsstyret kan slik vi har forstått det vedta en midlertidig ordning fram til neste ting, som er i 2008, sier LSK-formannen.

      Kommentar

      • Smukken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 720

        Her er linken

        Rambekk takket ja til Odd

        Anders Rambekk har takket ja til tilbudet fra Odd. Nå forhandler de med Lillestrøm om overgangssummen.


        SKIEN
        Gladmelding til alle Odd-supportere. Gaute Larsen og Arne Sandstø har fått fisken på kroken. Anders Rambekk har bestemt seg for å vende hjem, selv om Tom Nordlie er ny trener på Åråsen.
        Spilleren og klubb er allerede enig om innholdet i kontrakten. Både landslagspilleren og styreleder Tore Andersen bekrefter dette til Varden.

        Beste løsningen

        - Vi har tenkt nøye gjennom saken og kommet til at den beste løsningen er å takke ja til Odd. Den konklusjonen er vi også fornøyde med, sier Rambekk, som med oss mener seg selv og sin kone.
        - For Odd betyr dette at dialogen med Lillestrøm får et helt annet preg. Vi har jo allerede snakket med dem, men nå som Anders har sagt at han vil hjem blir det selvfølgelig konkretisert, forklarer Andersen, som etter det Varden erfarer skal i møte med LSKs sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft i dag.
        Styrelederen vil ikke snakke om summer, men for kort tid siden ble det spekulert i at Strømsgodset fikk tilsagn på forsvarspilleren med et bud på tre millioner kroner. Da svarte Odd med at de kunne matche budet, fordi eksterne investorer ønsker den sympatiske spilleren tilbake.

        Rask avklaring

        Den tidligere Odd-spilleren vil fremdeles vente med jubelen, i alle fall fram til alt er nedfelt på de nødvendige papirer.
        - Det viktigste er selvfølgelig at klubbene blir enige. Aller helst skulle jeg ønske at jeg slapp å svare på noen spørsmål før den tid, men da ville vel alle spekulasjonene fortsatt.
        - Hvor raskt tror du at en overgang kan gå i orden?
        - Jeg håper det går i orden allerede tirsdag. Det er ikke gunstig for noen av partene om dette skal dra ut. Uansett vil LSK tjene greit på meg. Jeg kom tross alt gratis, samtidig som de har utviklet meg til en landslagsspiller.

        Hallvar Thoresen

        Hvorfor han ønsker å vende hjem et år før den nåværende kontrakten utløper, har landslagspilleren klare svar på.
        - For det første har jeg fått en god avtale. Det skal jeg ikke legge skjul på. For det andre er dette Odd-laget veldig spennende, med dyktige trenere og mange unge gutter med stort potensial. Og for det tredje er Hallvar Thoresens inntreden som sportsdirektør av stor betydning.
        - Virker klubben mer offensiv nå i forhold til da du spilte i Skien?
        - Ja, uten tvil. Ansettelsen av Thoresen, ny direktør og byggingen av en ny arena beviser typiske signaler på at man ønsker å satse ekstra.

        Trenger bolig

        I begynnelsen skal han pendle fra Oslo, men må allerede jakte bolig.
        - Det er en fordel med å uttale seg da. Nå kan jeg få inn boligannonse. Om noen har et landlig hus i porsgrunnsområdet må de gjerne ringe oss. Få med det, gliser han.
        - Lengter dere hjem?
        - Grenland er jo hjemstedet. Jeg har aldri lagt skjul på at vi skal vende tilbake, og både meg og kona er glade for beslutningen vi har tatt, avslutter det som kan bli den neste Odd-spilleren.

        Tid Publisert: 21.11.2006 04:30
        http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/a...11210159/1007/_
        Last edited by Rønnern; 21.11.2006, 09:04.
        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Nettavisen

          Rambekk vil til Odd
          [/B] 21.11.06 06:59, ny 21.11.06 07:08

          Odd Grenland og Lillestrøm forhandler om en overgang for landslagsspilleren Anders Rambekk.
          Ifølge Varden har forsvarskjempen takket ja til et tilbud fra Odd Grenland. Dermed gjenstår bare et klarsignal fra Lillestrøm, som tidligere har vist at de er villig til å la Rambekk gå ved å takke ja til et bud fra Strømsgodset.
          - Vi har tenkt nøye gjennom saken og kommet til at den beste løsningen er å takke ja til Odd. Den konklusjonen er vi også fornøyde med, sier Anders Rambekk til avisa.
          Slik forklarer han hvorfor:
          - For det første har jeg fått en god avtale. Det skal jeg ikke legge skjul på. For det andre er dette Odd-laget veldig spennende, med dyktige trenere og mange unge gutter med stort potensial. Og for det tredje er Hallvar Thoresens inntreden som sportsdirektør av stor betydning.
          - For Odd betyr dette at dialogen med Lillestrøm får et helt annet preg. Vi har jo allerede snakket med dem, men nå som Anders har sagt at han vil hjem blir det selvfølgelig konkretisert, sier styreleder Tore Andersen til Varden.
          Overgangen kan være klar i løpet av tirsdagen.

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            D-dag i desember Forbundsvedtak kan redde LSK-trio

            ÅRÅSEN:
            I desember avgjør styret i Norges Fotballforbund om LSK kan bruke Kasey Wehrman, Olivier Occean og Khaled Mouelhi samtidig i 2007.
            KAN SPILLE?: Khaled Mouelhi. FOTO: LISBETH ANDRESEN
            FÅR SPILLE?: Olivier Occean. FOTO: SCANPIX
            KAN BLI?: Kasey Wehrman. FOTO: SCANPIX
            BEHANDLER SAKEN: Fotballpresident Sondre Kåfjord bekrefter at forbundsstyret vil behandle saken om bruk av antall spillere fra land utenfor EU. FOTO: SCANPIX




            Av: Morten Svesengen

            Fotballpresident Sondre Kåfjord bekrefter at regelen om bruk av spillere fra land utenfor EU står på sakslista i forbundsstyrets desembermøte.
            Da vil LSK og de andre toppklubbene få vite om de kommende sesong kan benytte flere enn to spillerne fra land utenfor EU.
            – Toppfotballkomiteen har fått i oppdrag å se på to saker før desembermøtet. Den ene gjelder antallet spillere fra land utenfor EU. Den andre handler om innføring av krav til både egenproduserte og norske spillere i spillerstallen. De kommer med sin innstilling i desember, sier Sondre Kåfjord.
            Lover ingenting

            LSK klaget tidligere i høst fotballforbundet inn for Likestillings- og Diskrimineringsombudet fordi de mener at dagens regel er diskriminerende for spillere fra land utenfor EU-området.
            Åråsen-klubben har trukket tilbake klagen etter påtrykk fra Norsk Toppfotball og Norges Fotballforbund. Det har de gjort fordi saken nå utredes i fotballforbundets regi.
            – Vi har fått signaler om at regelen kan bli endret før 2007-sesongen. I påvente av behandlingen i forbundsstyret har vi trukket tilbake klagen, sier LSK-formann Per Mathisen.
            Fotballpresident Kåfjord vil ikke diskutere innholdet i saken, men han bekrefter at forbundsstyret har muligheten til å endre regelverket – selv om det ikke er fotballting før neste år.
            – Forbundsstyret har mulighet til å vedta midlertidige ordninger fram til neste ting som er i 2008. Dette vil vi vurdere i vårt møte i desember, men vi avventer innstillingen fra toppfotballkomiteen, sier Kåfjord.
            Må selge uten endring

            For LSK er et slikt vedtak helt avgjørende i planleggingen av neste sesong.
            LSK har i dag tre spillere som er fra land utenfor EU-området. I praksis betyr det at ikke Kasey Wehrman, Olivier Occean og Khaled Mouelhi kan spille samtidig. Klubben må før hver seriekamp fortelle én av dem at de ikke engang får være med i troppen til kampene.
            På Åråsen håper man at åpningen forbundsstyret har gitt for å se på saken, vil føre til en endring av regelen allerede før 2007-sesongen.
            Alternativet er å selge en av spillerne. LSK har gjort det klart at de ikke vil gå inn i 2007 med den samme situasjonen som de har hatt i 2006.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              2 saker om Citys interesse for Mifsud:

              Mifsud claims City and Blades interest


              Malta international striker Michael Mifsud claims that Manchester City and Sheffield United are both in the race for his signature. The Lillestrom player has scored 11 goals in 19 games this season and although has yet to receive an offer from a Premiership club.

              "For me it is not a matter of money but to get the most out of my career," Mifsud told Nettavisen. "Therefore I want to join a bigger club in a bigger league."

              "Both Manchester City and Sheffield United have been mentioned, but no offers have come in yet."
              "If nothing happens I might talk to Lillestrom again."
              The 25-year-old is available on a free transfer in January.


              --------------

              Man City target Mifsud ready to take England chance
              tribalfooball.com - November 20, 2006

              Malta international Michael Mifsud has outlined his desire to move to The Premiership, with Sheffield United and Manchester City both linked with the striker.


              A number of clubs from the top two divisions of English football are believed to be interested in the Maltese hit-man, and Mifsud has admitted he is keen to test himself at a higher level.

              However, the 25-year-old insists he has not received a concrete offer from either Stuart Pearce or Neil Warnock, and if none materialises he will consider signing a new deal with Lillestrom.
              "For me it is not a matter of money, but to get the most out of my career," Mifsud told Nettavisen. "Therefore I desire to join a bigger club in a bigger league.

              "Both Manchester City and Sheffield United have been mentioned, but no offers have come yet. "In case nothing happens, I might talk to LSK again."

              News coverage of every football team, player and competition that you care about - the latest football news, transfer rumours, and more on TribalFootball.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Altaposten

                Altaposten[Publisert 21.11.2006 - 14:01] Ønsket i Lillestrøm

                Av: Arne Reginiussen

                Andreas Granerud skal i møte med LSK på onsdag.
                Tom Nordlies nye klubb tok i forrige uke kontakt med Alta-gutten.
                – Jeg skal i møte med Lillestrøm på onsdag. Foreløpig vet jeg ikke helt hva det innebærer, men det er selvfølgelig veldig smigrende og artig at man blir lagt merke til. Jeg vet ikke om noen har tipset dem om meg, eller om de har sett meg spille, forklarer Granerud.
                Interessant

                Han medgir at drømmen er spill i Tippeligaen.
                – Man vil jo spille på et høyest mulig nivå, og det er klart at det er interessant dersom de vil ha meg dit, men foreløpig er det langt frem. I første omgang antar jeg at de vil ha meg med å trene med dem, sier han.
                LSK-interessen kom overraskende på 22-åringen.
                – Jeg har jo trent med Skeid til nå, men har foreløpig ikke hørt noe konkret fra dem. Akkurat hva det betyr ønsker jeg ikke å spekulere i.
                Avskriver Alta

                Spill for Alta IF er ikke særlig aktuelt for Granerud.
                – Det medfører at jeg må flytte hjem, så det er vel tvilsomt om jeg spiller for dem neste sesong. At tilbudet jeg fikk ikke var særlig godt gjør det ikke akkurat noe mer interessant å flytte hjem, konstaterer han.
                Til helga blir det imidlertid trening med de blågule.
                – Jeg skal på samlingen til Alta IF i helga. Det passet bra i og med at jeg uansett er hjemme da. Jeg får prøve å vise meg litt frem, ler han.
                Ingen i Lillestrøm med kjennskap til saken var tilgjengelig for kommentar før Altaposten gikk i trykken.


                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Nettavisen

                  Rambekk: - Fortsatt langt frem

                  Av Marius Vik 21.11.06 14:58, ny 21.11.06 15:00

                  Anders Rambekk bekrefter han har sagt gitt Odd beskjed om at han ønsker å spille for Skiens-laget, men innrømmer det fortsatt er langt frem.

                  Lillestrøms nest ferskeste landslagsspiller, Anders Rambekk, bekrefter overfor Nettavisen at han har gitt Odd en muntlig beskjed om at han ønsker å spille for dem kommende sesong. Men fra det til at han faktisk blir Odd-spiller, er det fortsatt et stykke.

                  - Først må klubbene bli enige, deretter må jeg bli enig om de personlige betingelsen med Odd, sier Rambekk til Nettavisen.

                  - Mange vil mene det er overraskende at du ikke ønsker å fortsette i LSK etter din selverklærte mentor Tom Nordlie har sagt ja til klubben?

                  - Det er en totalvurdering som ligger til grunn, og handler om hva som passer best for meg og familien.

                  En ordknapp Anders Rambekk vil imidlertid ikke utdype hvilke vurderinger som ligger til grunn for at valget til slutt endte på Odd.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Klipt fra LSK-lista:

                    Rodevågs agent: Det är problem i Lilleström
                    SPORT/ÖREBRO Publicerad: 2006-11-12 23:36

                    Det ser ljust ut för Örebro SK i dragkampen om skyttekungen Stefan Rodevåg. Visserligen kvarstår Lilleströms intresse, men Rodevågs agent Innocent Okeke är tveksam till den norska klubben.

                    FLER ARTIKLAR
                    - Lilleström sparkar också tränaren

                    - Det är mycket problem i Lilleström, grejer som måste lösas. Framför allt finns det en osäkerhet kring truppen, säger Okeke till NA.
                    Stefan Rodevåg har fått ett kontraktsförslag av ÖSK. Det är just nu det enda konkreta som skyttekungen har att ta ställning till.
                    Förra veckoslutet hälsade Rodevåg på hos Royal League-klubben Lilleström. Han var där i fyra dagar, såg Lilleströms sista ligamatch mot Lyn (2-0) och fick även vara med på klubbens avslutningsfest. Även sportsligt gick det bra, enligt agenten som var med på resan.
                    - Lilleström är jättenöjda med Stefan, även om de redan hade bra koll på honom. De har sett Stefan spela två gånger i Sverige, säger Okeke.
                    Intresset kvarstår
                    Lilleström lät meddela att intresset för svensken kvarstår men så långt som till ett kontraktsförslag har förhandlingarna inte nått.
                    - Vi har inte kommit till den nivån ännu, säger Okeke.
                    Just nu surrar en rad transferrykten runt Lilleströms spelartrupp och de har tagit en sådan fart att klubbens manager Jan Åke Fjörtoft kände sig tvungen att kommentera situationen på klubbens hemsida.
                    - Lilleström har en del anfallare som inte levererat. Just nu är det mycket runt klubben. De håller på att göra om truppen och vi vet inte hur den kommer att se ut, konstaterar Okeke.
                    Spekulationerna kring Lilleström bör gynna ÖSK.
                    - Stefan kollar på helheten, var de bästa förutsättningarna för att få spela finns. Han kan ha tio år kvar på elitnivå och då kan han inte bara jaga pengar, säger Okeke.
                    I går spreds på nätet ett rykte om att ÖSK backat ur affären, att Rodevågs ekonomiska krav var för höga, men det avfärdar ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren.
                    - Det är helt fel, säger Sjögren.
                    Rodevåg själv är fåordig om sin framtid men låter hälsa att han tänker ta ett beslut före november månads utgång.
                    - I slutändan är det spelaren som bestämmer, betonar Innocent Okeke, nigerian till ursprunget och mannen som tog superlöftet Peter Ijeh till Malmö FF en gång i tiden.

                    HENRIK BRÄNDH

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      NFF kan gi Nordlie drømmestart


                      FIKK JOBBEN HAN ØNSKET: Tom Nordlie ble forrige uke klar for Lillestrøm. ( Foto: Olav Olsen )



                      Tom Nordlie (44) er en tilhenger av Kasey Wehrmann, Khaled Mouheli og Olivier Occean. Neste år kan han bruke alle samtidig.



                      Av: Øyvind Brenne

                      LSK klaget tidligere i høst fotballforbundet inn for Likestillings- og Diskrimineringsombudet fordi de mener at dagens regel er diskriminerende for spillere fra land utenfor EU-området. Bare to spillere fra land utenfor EU kan være i troppen til kampene samtidig.

                      LSK har tre. Sjekk statistikken deres her!
                      Mouheli (Tunisia) , Wehrmann (Australia) og Occean (Canada).
                      Klubbens klage er blitt trukket i påvente av at Norges Fotballforbund nå vurderer saken, ifølge Romerikes Blad.

                      – Toppfotballkomiteen har fått i oppdrag å se på to saker før desembermøtet. Den ene gjelder antallet spillere fra land utenfor EU. Den andre handler om innføring av krav til både egenproduserte og norske spillere i spillerstallen. De kommer med sin innstilling i desember, sier fotballpresident Sondre Kåfjord til RB.

                      Fvn.no kjenner til at LSKs påtroppende trener Tom Nordlie er en tilhenger av alle klubbens spillere fra land utenfor EU. Han var nær ved å hente Mouheli til Start før 2005-sesongen, Occean har han i intervjuer som Start-trener nevnt som en spiller han kunne ønske seg og Wehrmann ble tidligere linket til Start som en mulig hardhaus på midtbanen.

                      Får Nordlie og LSK - samt alle andre klubber - grønt lys for å bruke flere spillere samtidig, innebærer det på mange måter at LSK styrker laget med et pennestrøk. I fjor måtte trener Uwe Rösler stadig vrake en av de tre fra troppen til tross for at de var sportslig kvalifisert for å være med.

                      – Vi har fått signaler om at regelen kan bli endret før 2007-sesongen. I påvente av behandlingen i forbundsstyret har vi trukket tilbake klagen, sier LSK-formann Per Mathisen.
                      Hvis regelen ikke endres vil LSK selge en av spillerne før neste år. Klubben har gjort det klart at de ikke vil gå inn i 2007 med den samme situasjonen som de har hatt i 2006.

                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        Lillestrøm vil ha erstatter fra Odd


                        Manager Jan Åge Fjørtoft i Lillestrøm besvarte Odds bud på Anders Rambekk med å «kreve» erstatter i retur.

                        (SKIEN) Styreleder i Odd, Tore Andersen, fikk et annet svar enn det han forestilte seg fra Lillestrøm. Ryktene sier at klubben på Åråsen vil ha enten Espen Ruud eller Jacob Sørensen i mellomlegg mot å slippe Anders Rambekk. Dessuten skal Fjørtoft ha vært irritert fordi skiensklubben ble enig med forsvarspilleren før de var enig med LSK om en eventuell overgang.

                        Satt på spissen

                        Jan Åge Fjørtoft er ikke å få tak i fordi han er opptatt med Champions League-sendinger med TV3 i kveld, men daglig leder Frank Grønlund forklarer situasjonen slik:
                        - Det gikk nok litt varmt for Jan Åge. Derfor er nok det utspillet satt litt på spissen. Men vi mener at rekkefølgen er helt feil. Det er korrekt at Odd fikk tillatelse til å snakke med Anders. Likevel burde de blitt enig med oss før Anders, sier den daglige lederen.
                        - Vi fikk lov til å snakke med Anders og har gjort nettopp det. Naturlig nok ville vi finne ut av rammene til en avtale før vi gikk videre, svarer Tore Andersen.

                        Mangler erstatter

                        Grønlund vil ikke bekrefte at de setter et motkrav hvor Espen Ruud eller Jacob Sørensen skal være en del av overgangen. Likevel innrømmer han at en erstatter må på plass.

                        - Vi har behov for en ny spiller før vi kan slippe Anders.
                        - Men dere godtok budet som Strømsgodset kom med for kort tid siden. Hva har endret seg?
                        - Da var det en annen trener i klubben.
                        - Er dette en takk for sist fordi noen mener at overgangen til Olivier Occean ikke var helt som den skulle være?
                        - Det kan hende at vi gjorde noen feil den gangen. Det husker jeg ikke. Men dette handler utelukkende om at vi trenger en spiller inn før vi kan slippe noen, fortsetter Grønlund, som tror det ordner seg likevel.
                        - Nå er vi satt i et hjørne. Vi ønsker ikke en situasjon hvor Anders skal være utilfreds, slik Per Nilsson var når han måtte bli i Odd. Men jeg tror nok at vi skal klare å skaffe en erstatter.

                        Publisert: 21.11.2006 18:17, Sist endret: 21.11 18:28
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Neste klikk

                          Tom Nordlie: - Kjenner meg overhodet ikke igjen

                          Av Geir Råve, 21.11.2006 16:48

                          Neste Klikk skrev mandag om Tom Nordlies ansettelse i Lillestrøm Sportsklubb hvor han tidligere skal ha blitt omtalt som en klovn. - Det virker som at dagens journalister er mer opptatt av å være først ute med en sak enn å fortelle sannheter, sier den nye treneren.



                          Da Neste Klikk tok kontakt med Tom Nordlie for en kommentar til mandagens artikkel var det en opprørt og forbannet LSK-trener som tok telefonen.

                          - Det virker som at dagens journalister er mer opptatt av å være først ute med en sak enn å fortelle sannheter og det som er viktig. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det som står i artikkelen, sier han.
                          En tidligere Lillestrøm-spiller har uttalt til Neste Klikk at LSK-ledelsen har ansatt en person som de for få år siden så på som en klovn.
                          - Det at man ikke får muligheten til å kommentere ting som skrives om en person gjør at man blir oppfattet som en useriøs avis, sier Nordlie videre.

                          - Hvem er det som er klovn nå?, spør han retorisk.

                          Daglig leder Frank Grønlund i LSK mener tidligere LSK-spillere må få si og mene det de vil.

                          - Tom Nordlie starter med blanke ark, og vi forventer at han i fremtiden bringer oss nærmere Rosenborg, sier Grønlund til Neste Klikk.

                          Nordlie har møtt Grønlund like før Neste Klikk intervjuer ham:
                          - Jeg gleder meg veldig til å begynne i Lillestrøm, slår Tom Nordlie fast.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            LSK vil ha Odd-spillere

                            ÅRÅSEN:
                            LSK godtar ikke uten videre Odds bud på over tre millioner kroner for Anders Rambekk.
                            Les også:

                            Odd vil ha Rambekk

                            Rambekk på vei
                            til Strømsgodset


                            Rambekk-ja til Odd






                            Av: Morten Svesengen

                            LSK har svart Odd at er interessert i kantspillerne Espen Ruud og Jacob Sørensen i bytte for Rambekk.
                            Meldingene på tirsdag morgen ga inntrykk av at Rambekk hadde takket ja til et tilbud fra Skiens-klubben og at han ville bli Odd-spiller.
                            Det reagerte man sterkt på i klubblokalene på Åråsen.
                            - Det er viktig å ta dette i riktig rekkefølge. Odd må bli enig med oss før de kan signere med Anders. For oss er det viktig å få på plass en erstatter før vi kan selge Anders. Regner med at Odd har forståelse for det. Hvis ikke jeg husker feil sa de det samme da klubber ville ha Per Nilsson, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
                            LSK godtok et tilsvarende bud på Rambekk fra Strømsgodset for et par uker siden. Det er langt fra sikkert at svaret blir det samme til Odd.
                            - For det første har vi fått ny trener. Dernest har Odd spillere vi er interessert i. Det hadde ikke Straømsgodset, sier Fjørtoft.
                            LSKs holdning overrasker Anders Rambekk, men han forstår at det ikke er sikkert at han blir Odd-spiller.
                            - Jeg er LSK-spiller inntil noe blir endelig. Det er fortsatt langt fram. Odd har fått beskjed om at vi ønsker å flytte hjem, så gjenstår det å se om klubbene blir enige først. Og deretter om Odd og jeg blir enig, sier Rambekk.
                            Forsvarsspilleren som Odd nå er villig til å betale over tre millioner kroner for, gikk gratis fra Odd til Lillestrøm for to år siden.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              RB: Tom taus om spillere

                              Tom taus om spillere: LSK-treneren lar Fjørtoft snakke om nye spillere

                              http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2426328.ece

                              ÅRÅSEN:
                              Tilbake på Åråsen startet Tom Nordlie LSK-jobben i går. Men han er taus om nye spillere. Den snakkingen skal manager Jan Åge Fjørtoft ta seg av.
                              I GANG: Tom Nordlie hadde i går sitt første møte med sportslig utvalg om veien videre for LSK.FOTO: SCANPIX
                              Av: Morten Svesengen



                              – Vi snakket om alt fra nye spillere til planlegging av treningsleirer og treningskamper. Det var godt å komme i gang. Mye ser bra ut her, sier Tom Nordlie.
                              Sammen med Frank Grønlund, Tom Lund og Jan Åge Fjørtoft satt han i hele går og diskuterte LSK-framtida.
                              Særlig snakkesalig var ikke den vanligvis pratsomme treneren når mulige spillerkjøp ble tema.
                              – Vi er enig om at Jan Åge skal ta seg av alt som har med nye spillere å gjøre. Klubben vil ha det slik, og det synes jeg er greit, sier Nordlie.
                              Noen nye navn

                              LSK-manager Fjørtoft vil heller ikke røpe hvilke spillere som står på blokka etter gårsdagens møte.
                              – I løpet av møtet ble noen navn strøket, mens nye navn kom til. Det er helt naturlig at vi ser etter litt andre typer nå som vi har ny trener. Men jobben vi har gjort tidligere er ikke bortkastet, sier Fjørtoft.
                              At klubben har fått inn ny trener med litt andre tanker enn forgjengeren kan også bety at det stilles noen flere økonomiske midler til disposisjon.
                              – Trenerbyttet legger naturligvis noen føringer også i form av midler, men vi må fortsatt være nøye og gjøre en god jobb på overgangsmarkedet, sier Fjørtoft.
                              Nordlies tanker

                              Siden Nordlie selv ikke vil eller kan si noe om hva han tenker, kan RB-sporten forsøke å lese tankene hans.
                              Med Nordlie som trener går LSK ut i spillerjakten med to usikkerhetsmomenter.
                              Blir Anders Rambekk eller går han til Odd?
                              Er det mulig at Robert Koren kan signere ny kontrakt?
                              Svaret på det første spørsmålet kan LSK bestemme selv. Men vil Rambekk til Skien er det vanskelig å holde ham igjen. Så fort LSK finner en erstatter, flytter trolig landslagsspilleren hjem.
                              Korens framtid er også usikker. Sannsynligvis må LSK vente til januar før de får vite hva sloveneren gjør. Spørsmålet er om LSK har tid til å vente.
                              Begge disse spillerne må uansett erstattes om de forsvinner. Rambekk kan spille i alle posisjonene i forsvaret i tillegg til at han har en fortid som indreløper i Nordlies 4-3-3-system.
                              En ving og en back

                              Hvis vi går gjennom resten av LSK-stallen slik den ser ut nå, er det også åpenbart at Åråsen-klubben i tillegg trenger minst to nye spillere.
                              Nordlie er neppe komfortabel hvis han går inn i sesongen med kun Dan Anton Johansen og Shane Stefanutto som rene backer. Beskjeden om at LSK kan tenke seg å bytte Rambekk med Odds Espen Ruud er et signal om at klubben ønsker en ny back.
                              Michael Mifsud forsvinner fra Åråsen, men det er lite sannsynlig at han skal erstattes med en lik type. Med 4-3-3 istedenfor 4-4-2, har LSK mer behov for vinger enn midtspisser. Der disponerer Nordlie allerede Olivier Occean, Arild Sundgot og eventuelt Magnus Myklebust. Gårsdagens interesse for Odd-vingen Jakob Sørensen signaliserer at en kantspiller står på ønskelista.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                Telemarksavisen

                                - HELT UAKTUELT

                                Av: martin k. andersen

                                SKIEN: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft vil ha Espen Ruud og Jacob Sørensen i bytte for Anders Rambekk, men får blankt nei av Odd-trenerne.

                                Porsgrunnsgutten har selv uttrykt et ønske om å komme tilbake til Grenland, og har på den måten gitt Odd gode kort på hånden i forhandlingene med Lillestrøm.
                                Men TV3s fotballanker og LSKs manager Jan Åge Fjørtoft kontrer likevel med et forslag om en pakkeløsning der klubben fra Romerike får en eller to spillere tilbake som en del av en overgangspakke.
                                - Odd har blant annet et par spillere vi gjerne ser her. Det er Espen Ruud og Jacob Sørensen, forteller Fjørtoft til TA.
                                Han sier videre at Lillestrøm skal ha inn en erstatter før de selger Rambekk.
                                - Og det regner jeg med at Odd har forståelse for. De sa jo det samme om Per Nilsson, sier Fjørtoft.
                                Odd har lagt inn et bud på Rambekk som Fjørtoft karakteriserer som påfallende likt det Strømsgodset fikk godkjent for et par uker siden.
                                - Ting har endret seg, og det er ingen automatikk i at prisen er den samme nå, sier Fjørtoft, og viser til at Lillestrøm har fått inn en ny trener.
                                Etter det TA erfarer var prisen som Strømsgodset fikk godkjent et sted mellom tre og fire millioner kroner.
                                AVVISENDE

                                Odd-trener Gaute Larsen har lite forståelse for at prisen på Rambekk skrus opp.
                                - At de snur opp-ned på dette synes jeg er rart, uten at jeg kjenner saken veldig godt, sier Larsen.
                                Han fastslår imidlertid i klare ordelag at Lillestrøm må finne seg i å ikke få to av Odds mest lovende unggutter.
                                - Ikke aktuelt. De siste to årene har vi hatt et generasjonsskifte, der vi har satset på yngre gutter. Vi akter å bygge framtiden for Odd Grenland, og skal ikke selge oss ut, sier Gaute Larsen.
                                - Det kan vi ikke gjøre. Vi skal beholde det vi har, bortsett fra at Per Nilsson ligger i løypa til å forsvinne. Men at vi slipper spillere som en pakke for å få Rambekk er uaktuelt. Det er i hvert fall innstillingen fra oss trenere, legger han til.
                                VIL BEHOLDE

                                Da TA i går kveld snakket med Odds styreleder Tore Andersen ønsket han ikke å snakke med Lillestrøm via avisene. Likevel antyder han at romerikingene neppe får Odds duo.
                                - Intensjonen har ikke vært å kvitte oss med spillere. Vi har sagt vi skal styrke stallen, og har gitt et bud på Rambekk som vi synes er bra, sier han.
                                Espen Ruud uttrykker at han synes LSKs interesse er gledelig.
                                - At folk er interessert, ser jeg på som positivt. Noe mer enn det har jeg ikke rukket å tenke. Jeg får ta ting som de kommer, og nå forhandler jeg med Odd om en forlengelse av kontrakten, sier Ruud.
                                Hans avtale med Odd løper ut 2007, mens Jacob Sørensen har tre sesonger igjen av sin kontrakt med Odd.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  RB: LSK dropper Rodevåg

                                  ÅRÅSEN: Den svenske spissen Stefan Rodevåg er ikke lenger aktuell for LSK. Trenerbyttet er den direkte årsaken til at Falkenberg-spilleren som ble toppscorer i Superettan, ikke lenger står på lista over aktuelle spillere. - Stefan Rodevåg er en spiller som vi ikke mener passer like godt i 4-3-3 som i 4-4-2. Derfor har han fått beskjed om at det ikke lenger er aktuelt å skrive kontrakt med ham, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Adresseavisen

                                    Rösler taus om LSK-sparkingen


                                    Uwe Rösler vil fortsatt ikke si noe om det som skjedde i Lillestrøm, og som gjorde at han og Tom Nordl8ie byttet jobb. ( Foto: Digitalsport )




                                    STAVANGER: Uwe Rösler vil fortsatt ikke si noe sparkingen i Lillestrøm.


                                    Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                                    Av: Eivind Aarre
                                    Publisert: 22.11.2006 kl. 11:47
                                    Endret: 22.11.2006 kl. 11:58

                                    Han sa tirsdag at han ville si noe mer om exiten i Lillestrøm etter at han hadde fått en ny jobb.
                                    Men pressekonferansen i Viking var ikke stedet for det.
                                    - Dette er en dag for Viking, og jeg fokuserer på dem. Men en dag - når jeg føler for det - vil jeg gi min versjon av det som skjedde da jeg måtte slutte i Lillestrøm, sier Rösler.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      RB

                                      Provosert av LSK

                                      Av: Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01

                                      SKIEN::

                                      Odd-trener Arne Sandstø er voldsomt provosert over at LSK har satt foten ned for overgangen til Anders Rambekk til skiensklubben.

                                      – Vi fikk LSKs tillatelse til å snakke med Anders, og vi har tilbudt det samme beløpet LSK i prinsippet solgte ham for til Strømsgodset. Da nytter det ikke å komme etterpå med andre krav, mener Arne Sandstø.
                                      Han svarer kontant nei til å la Espen Ruud eller Jacob Sørensen inngå i en byttehandel med Rambekk.
                                      - Vi har sagt oss villig til å betale det LSK sa seg villig til å selge ham for. Nå anser jeg ikke lenger at det eksisterer en forhandlingssituasjon mellom klubbene. Dessverre er det Anders som blir skadelidende her. Det paradoksale er at han aldri har bedt om å bli solgt, men fikk beskjed om at LSK var enig med Strømsgodset, sier Arne Sandstø.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        VG

                                        Mener Sandstø leker manager



                                        Arne Sandstø mener LSK ødelagt for overgangen til Anders Rambekk. Jan Åge Fjørtoft er ikke akkurat veldig enig.

                                        Av Jamel Rake


                                        SLÅR TILBAKE: Jan Åge Fjørtoft mener Odd-trener Arne Sandstø leker manager. Foto: Terje Bringedal

                                        Odd-treneren gikk i dag ut i lokalavisen Romerikes Blad og sa han var provosert over Lillestrøm, som han mener har satt foten ned for en Rambekk-overgang til skiensklubben.

                                        - Vi fikk LSKs tillatelse til å snakke med Anders, og vi har tilbudt det samme beløpet LSK i prinsippet solgte ham for til Strømsgodset. Da nytter det ikke å komme etterpå med andre krav, sier Sandstø til avisen.

                                        - Vi har sagt oss villig til å betale det LSK sa seg villig til å selge ham for. Nå anser jeg ikke lenger at det eksisterer en forhandlingssituasjon mellom klubbene. Dessverre er det Anders som blir skadelidende her. Det paradoksale er at han aldri har bedt om å bli solgt, men fikk beskjed om at LSK var enig med Strømsgodset, sier Arne Sandstø.

                                        Nå slår imidlertid fungerende LSK-trener Jan Åge fjørtoft tilbake, og mener at Sandstø ikke har noe å gjøre med «Lillestrøms strategiske valg.»

                                        - Leker manager

                                        - For det første forholder jeg meg ikke til trenere som leker managere. Vi forholder oss kun til Tore Andersen (styreleder i Odd, journ.anm.) Og hva vi gjør med Strømsgodset eller andre klubber, har Arne Sandstø ingenting med, sier Fjørtoft til VG Nett.

                                        Lillestrøm har sagt at de må ha erstattere på plass i ulike roller før Rambekk får gå. Blant annet har de nevnt Odds Espen Ruud og Jacob Sørensen i en eventuell byttehandel.

                                        Det har Odd sagt kontant nei til.

                                        - Prosessen står nå der at Odd har sagt at de ikke har noen spillere å avse. Vi har ikke kommet nærmere noen erstattere, og Rambekk har 13 måneder igjen av kontrakten. Det er det jeg forholder meg til. Men vi har en god dialog med Tore Andersen, sier Fjørtoft.

                                        Og sender følgende stikk til Odd-treneren:

                                        - Det kan godt hende han synes det er morsomt å leke manager, fordi jeg leker trener...

                                        - Håper det løser seg

                                        Selv ønsker ikke Anders Rambekk å si særlig mye om overgangskrangelen.

                                        - Jeg har ikke fått beskjed om at det ikke er forhandlinger lenger, og så lenge det er forhandlinger har jeg ikke lyst å kommentere noe. Jeg håper bare de finner en løsning slik at det ordner seg for oss, sier Rambekk til VG Nett.

                                        Det har ikke lyktes VG Nett å komme i kontakt med Odd-trener Arne Sandstø eller styreformann i skiensklubben, Tore Andersen.

                                        Kommentar

                                        • Hexaphim
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 2782

                                          Skal snakke med Koren


                                          Uwe Rösler skal snakke med Robert Koren om spill for Viking. ( Foto: Marcus Ericsson / Digitaslport )



                                          STAVANGER: Uwe Rösler kommer i løpet av kort tid til å snakke med Robert Koren om en overgang til Viking.


                                          Av: Kjell-Ivar Grøndal
                                          Publisert: 23.11.2006 kl. 06:59


                                          - Koren er en meget god spiller som jeg har stor sans for. Det er derfor naturlig at jeg tar en prat med ham om framtiden, bekrefter Viking-trener Uwe Rösler.
                                          Snakket om tre-fire

                                          - Har du også diskutert Koren med Viking-ledelsen?
                                          - Vi har snakket om tre-fire spillere. Koren er én av disse, svarer Rösler.
                                          26-åringen har vært en stor suksess i eliteserien denne sesongen, og det har ført til en rekke spekulasjoner. Midtbanespilleren signaliserte først at han ønsket å fortsette karrieren i utlandet, men nå har han åpnet for å bli i Norge.
                                          - Jeg er veldig fornøyd med at Gunnar Halle og jeg har klart å utvikle Koren til en toppspiller, sier Rösler til Aftenbladet.
                                          Fint forhold

                                          - Hvordan er forholdet mellom deg og Koren?
                                          - Det er fint og profesjonelt. Vi har en gjensidig respekt overfor hverandre, svarer Rösler, som midtveis i sesongen klart sa at det var uaktuelt å selge Koren og Michael Mifsud.
                                          Rösler vil ikke si hvor mye penger han har fått til spillerkjøp, men det vil bli hentet to-tre forsterkninger.
                                          - Vi trenger en bredere tropp, og det skal vi selvfølgelig gjøre noe med. Jeg er likevel ingen stor fan av å fylle opp troppen bare for å fylle den opp. Det er viktig å huske at det allerede finnes mange dyktige spillere i Viking. Disse skal få sjansen til å vise hva de kan. Alle starter med blanke ark, sier Rösler.
                                          ROBERT KOREN
                                          FØDT: 20. september 1980.
                                          FRA: Slovenia.
                                          KLUBBER: CM Celje Publikum, NK Dravograd, NK Radlje og Lillestrøm.
                                          POSISJON: Midtbane.
                                          A-LANDSKAMPER: 4.

                                          Kommentar

                                          Working...