Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
Koren: - Endrer seg ikke med Nordlie
Av Bengt Magnus Dyrkorn
16.11.06 11:17 Robert Koren sier at ansettelsen av Tom Nordlie ikke påvirker avgjørelsen om hvor han spiller neste sesong.
- Jeg ønsker meg helst til en klubb i en bra utenlandsk liga. Etter tre sesonger her i Norge er det selvsagt naturlig å ønske å ta et steg videre i karrieren, sier Robert Koren til Nettavisen.
Åpen for Norge
Men Lillestrøms midtbaneelegant innrømmer at han holder døren på gløtt for å bli i Norge et par år til. Han vurderer fortsatt et tilbud om ny kontrakt fra Åråsen-klubben, men er også åpen for andre lag i Norge.
- Utlandet er førstevalget. Men hvis det til slutt ikke blir en slik løsning er jeg fortsatt åpen for spill i Skandinavia, enten det blir Norge, Danmark eller Sverige, sier sloveneren.
Avskjedigelsen av Uwe Rösler og den forestående ansettelsen av Tom Nordlie påvirker imidlertid ikke Korens fremtidsplaner. Han vurderer tilbudene han har uavhengig av hvem som trener Romerike-klubben.
- Det endrer seg ikke med Tom Nordlie som Lillestrøm-trener. Om jeg blir i Norge avhenger av tilbudet jeg får, og av klubbens ambisjonsnivå, understreker han.
Ber om forståelse
- Men vil det ikke være vanskelig å spille mot Lillestrøm etter årene dine i klubben og forholdet til fansen?
- Jeg liker Lillestrøm godt og fansen her har vært fantastisk mot meg, og det vil selvsagt være et tøft valg å gå til en annen Tippeliga-klubb. Men jeg må også tenke på meg selv og min egen karriere. Hvis jeg mener jeg får et bedre tilbud fra en annen klubb, må jeg selvsagt flytte på meg. Det håper jeg Lillestrøm-fansen forstår.
- Jeg vurderer tilbudet jeg har fra Lillestrøm opp mot tilbud fra andre klubber. Jeg bestemmer meg neppe før neste måned. Overgangsvinduet åpner ikke før 1. januar, så jeg er rolig og avslappet i forhold til dette. Og jeg spiller uansett for Lillestrøm ut november, sier han.
VIF avviser kontakt
Årets store profil på Åråsen bekrefter at han er kontaktet av en rekke klubber det siste halvåret, blant dem flere store utenlandske klubber. Et engelsk nettsted skrev onsdag at også Liverpool har fulgt sloveneren tett. Selv vil han ikke kommentere konkrete klubber.
- Jeg har lovet klubbene jeg har snakket med at jeg ikke vil navngi noen av dem, forklarer han.
PS! Det har den siste tiden gått rykter om at Vålerenga er i dialog med Koren om en mulig overgang til Oslo-klubben. Det avviser sportslig leder Lars Bohinen på det mest bestemte.
- Vi har ikke hatt kontakt med Koren i det hele tatt. Han ville dessuten blitt alt for dyr for oss, sier Bohinen til Nettavisen.
Kommentar