november 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Chessheim-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1022

Ny klubb vil ha Rambekk

ÅRÅSEN:
    Strømsgodset har trukket sitt bud på Anders Rambekk. Men forsvarspilleren forsvinner trolig fra LSK uansett.

Av: Morten Svesengen

- Strømsgodset var et godt alternativ, men jeg ønsket lengre tid på å bestemme meg. Det kunne de ikke gi, sier Anders Rambekk.
    Det betyr ikke automnatisk at han fortsetter karrieren i LSK.
    - Det har også dukket opp en annen mulighet som jeg nå vurderer. Regner med å ta en avgjørelse før jeg reiser til Serbia på landskamp mandag, sier landslagsspilleren.
    Sjansen for at han blir i LSK vurderer han uansett ikke som stor.
    - Jeg har kontrakt ett år til, og jeg bestemmer derfor selv om jeg vil bli eller ikke. Men etter det som har skjedd nå, skal det mye til at jeg spiller i LSK i 2007, sier Rambekk.
    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft var fredag ettermiddag ikke kjent med at Strømsgodset hadde trukket sitt bud. Han har heller ikke mottatt noe bud fra andre klubber.
    - Forutsatt at det ikke har kommet noe på mailen min i løpet av dagen, så har jeg ikke hørt noe fra Strømsgodset. Vi har heller ingen konkrete bud fra andre klubber. Det er det eneste jeg kan forholde meg til, sier Fjørtoft.

mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 1470

Erland Johnsen til LSK?

Erland johnsen har sagt opp!
      Arild Berg - 10/11 19:48

Follos trener, Erland Johnsen takker for seg etter fire år som trener

Etter nedrykket fra Adeccoligaen, er det mye som tyder på at den tidligere Bayern München-, og Chelsea-spilleren vil gå inn i Lillestrøms trenerteam. Johnsen er selv på ferie i Thailand, men i en telefonsamtale med Follo-fotball.no bekrefter han at et tilbud fra Lillestrøm ligger klart. Tilbudet skal ha kommet etter han sa opp, og det vil bli vurdert.
      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• TorTor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 335

Odd vil ha Rambekk

ÅRÅSEN:

Strømsgodset trakk fredag budet sitt på Anders Rambekk. Men forsvarsspilleren forsvinner trolig fra LSK uansett - sannsynligvis til gamleklubben Odd.

- Strømsgodset var et godt alternativ. Men da Odd kom på banen, ville jeg bruke litt mer tid. Det kunne ikke Strømsgodset gi meg, sier Anders Rambekk.

Sjansen for at han blir i LSK er ikke så stor.

- Jeg har kontrakt ett år til, og jeg bestemmer derfor selv om jeg vil bli eller ikke. Men etter det som har skjedd nå, skal det mye til at jeg spiller i LSK i 2007, sier Rambekk.

I Skien er hans tidligere klubb Odd klar til å hente 30-åringen hjem. Det bekrefter styreleder i Odd, Tore Andersen til Telemarksavisa.

Rambekk vil bestemme seg i løpet av noen dager.

- Nå trenger jeg litt tid til å tenke over dette med familien. Jeg regner med å ta en avgjørelse før jeg reiser til Serbia på landskamp mandag, sier Rambekk.

På Åråsen har man foreløpig bare hatt muntlig kontakt med Odd, og da LSK-manager Jan Åge Fjørtoft tok helga i går hadde han verken hørt noe fra Strømsgodset eller Odd.

- Forutsatt at det ikke har kommet noe på mailen min i løpet av dagen, så har jeg ikke hørt noe fra Strømsgodset. Vi har heller ingen konkrete bud fra andre klubber. Det er det eneste jeg kan forholde meg til, sier Fjørtoft.

Noe bud fra Odd kommer det neppe før de definitivt har sikret plassen i Tippeligaen. Det skjer trolig mot Bryne allerede i dag.

For Rambekk er heller ikke Odd interessant dersom plassen skulle ryke på Jæren i dag.

- 1. divisjon er uaktuelt når jeg fortsatt vil være med på landslaget. Men Odd rykker ikke ned, mener Rambekk.

Kommentar

• Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

RB: Starten på slutten

ÅRÅSEN:

LSKs sportslige utvalg skal ha bestemt seg for å fortsette med Uwe Rösler som trener i 2007. Men Per Bergs intervju i RB torsdag etterlot seg flere spørsmål enn svar i trenerspørsmålet.

FÅR KRITIKK: LSK-trener Uwe Rösler får fortsette i 2007, men uten at tilliten til ham virker sterk.SCANPIX

BAKGRUNN
          Hvis det virkelig er slik at LSK – både klubben og AS'et – tror at Rösler er rett mann til å lede laget har Per Berg en merkelig måte å bekrefte det på.
          I torsdagens RB-intervju kommer han med kritikk. Ja, til dels flengende kritikk av jobben Rösler har gjort denne sesongen.
          Berg snakker om et angrepsspill som ikke har vært bra nok, en mangel på oppbygging av angrep bakfra og et lag som ikke er villig til å ta risiko framover for å få resultater. Alt dette er Röslers ansvar.
          Når han svarer "Uwe har kontrakt ett år til" på spørsmålet om tyskeren er rett mann, har han selvfølgelig helt rett. Men det er neppe med på å bygge opp tilliten til en trener som neste sesong skal bringe LSK inn i gullkampen – ifølge klubbens egen treårsplan.
          Flere spørsmål enn svar

Istedenfor å bidra til slutten på alle spekulasjoner rundt Uwe Röslers trenerframtid, åpner Per Bergs uttalelser for mange spørsmål og skaper stor tvil om hvem som kommer til å trene LSK i 2007.
          Hvorfor velger LSK-eieren å uttale seg slik hvis han virkelig ønsker at Rösler skal fortsette i minst ett år til?
          Har LSK råd til å la Rösler lede laget i ett år til hvis de ikke er helt sikker på at han er rett mann?
          Og kan Uwe Rösler selv gå løs på en sesong hvor det kreves gull med så lunken tillit fra dem som har ansatt ham?
          Kan sparke Rösler

Per Bergs meninger om sesongen 2006 er oppriktige og ærlige. Om alle i LSKs sportslige utvalg (Tom Lund, Per Mathisen og Frank Grønlund) er enig med ham, er det rart at Rösler får fortsette som trener i 2007.
          Det må være klubbens representanter som har presset det gjennom. Sannsynligvis uten å bruke den vetoretten de har i utvalget.
          Om alle var enig med Berg, ville det vært naturlig å benytte seg av muligheten til å kvitte seg med Rösler. Det kunne LSK ut fra det RB-sporten kjenner til gjøre ved å betale tyskeren under én million kroner.
          Hvis troen på treneren er så tynnslitt som Berg gir uttrykk for, er det en langt billigere løsning enn å gå inn i 2007 med en trener man er så uenig med.
          Et sterkt sportslig utvalg er viktig for en klubb, men de kan ikke detaljstyre en trener. Deres jobb er å ansette eller avsette dem. Etterpå får treneren få lov til å gjøre jobben sin.
          På "lærlingkontrakt"

Med sine uttalelser i RB torsdag bidro Per Berg åpenbart til å så tvil om Röslers kvaliteter som trener. Han hadde forventet mer i 2006. Og det er han i sin rett til å mene.
          Spørsmålet er om hans utspill gjør det mulig for Rösler å fortsette trener jobben. Han skal være sterk den treneren som frivillig går inn i en sesong hvor det kreves gullkamp – med en av sjefene som motstander.
          Når det heller ikke ser ut til at Rösler vil bli tilbudt en forlenget kontrakt, er det ikke unaturlig at LSK-treneren tenker seg ekstra godt om før han går løs på en ny sesong.
          Da Rösler signerte LSK-kontrakten for to år siden var han uten trenererfaring. Det ga ham naturlig nok en "lærlingkontrakt" når det gjelder lønn.
          Bonuser og sportslige resultater har gitt ham økt utbetaling siden den gang, men fortsatt er han langt unna topplønningene blant norske trenere. Sportslig kreves det derimot at han skal levere varer på linje med de best betalte.
          Enda en grunn til å vurdere framtida for Rösler.
          Er det også det lederne på Åråsen ønsker at han skal gjøre siden de ikke klarer å bestemme seg om de vil ha ham eller ikke?

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

"Blades Mad" er ikke et offisielt organ for Sheffield United, men
            synes likevel artikkelen bør postes:

Malta Star To Make Lane Move

Story by Blades-mad
            10 November 2006

Sheffield United are to soon sign Maltese international striker Michael Mifsud from Norwegian outfit Lillestrom SK.

Michael Mifsud: Premiership Bound?

Mifsud, 25 previously with Malta side Sliema Wanderers and FC Kaiserslautern (Germany) the Malta International has 43 caps and 12 goals to his name.

He is considered to be one of the best players that his Country has produced and he was instrumental when Malta recorded a victory over Hungary in the Euro 2008 Qualifiers; there first win since 1982. In 2001 and 2003 he was voted Maltese personality of the year.

Currently playing in Norway with Lillestrom SK who have in the past had Jan Aage Fjortoft and Andres Jacobsen (ex-Blades) on their books have seen their 2006 season now over and Mifsud's agent Mark Taylor looking to find the Maltese star a new club after he rejected a new offer from the Scandinavian club.

Taylor said: "Now the season is over, we're hoping for something to happen within the next few weeks."

Sheffield United had reportedly sent over scouts to monitor his final few games of the season whilst Bolton Wanderers and Reading have also shown an interest.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Aftenposten

Rambekk på vei til Odd

Anders Rambekk og Jan Åge Fjørtoft skiller lag. ( Foto: Kasper Wikestad, Anders Rambekk forlater trolig Lillestrøm til fordel for Odd Grenland, melder Romerikes Blad.

Publisert: 11.11.2006 kl. 10:59

Fredag trakk Strømsgodset sitt bud på forsvarsspilleren. Gamlelaget Odd har nemlig kastet seg inn i kampen om spillerens tjenester.
              – Strømsgodset var et godt alternativ. Men da Odd kom på banen, ville jeg bruke litt mer tid. Det kunne ikke Strømsgodset gi meg, sier Anders Rambekk.
              (©NTB)

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Vil lære i LSK

Vil lære i LSK

ÅRÅSEN:
                Erland Johnsen forteller til RB-sporten på telefon fra Thailand at han først og fremst har lyst til å lære mye hvis han begynner i jobben som spillerutvikler i LSK.

Av: Espen Bolstad

– LSK er en toppklubb og jeg er sikker på at jeg vil komme til å ta til meg mye lærdom fra klubben og de som jobber der, med tanke på min egen trenerkarriere, sier han.

Erland Johnsen sa opp jobben som Follo-trener via telefon fra Thailand denne uken, der han koser seg med familien på stranda. Som spiller har Johnsen blant annet sju år i Chealsea-drakta og flere landslagskamper for Norge. De siste åtte årene har han jobbet som fotballtrener i klubbene Strømsgodset, Moss og nå til slutt Follo, der han rykket ned fra 1.- til 2. divisjon.

Ifølge styreleder i LSK, Per Mathisen, har Erland Johnsen vist sin interesse for sportsklubben og er meget aktuell til jobben.

– Han er absolutt en av de vi ser som aktuelle i jobben som spillerutvikler, uten at jeg kan kommentere noe mer rundt det, sier han.
                Johnsen vil jobbe med enkeltspillere og følge opp særlig de unge spillerne i LSK.

– Jeg tror jeg vil passe meget godt til den jobben. Jeg har jobbet med lag nå i hele min trenerperiode og nå trenger jeg litt forandring, forteller Johnsen.

Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Litt gammelt nytt fra papir-RB på onsdag, som jeg ikke har sett sitert på forumet ennå: Ull/Kisas Fredrik Nilsen trener med LSK for tiden. 18-åringen har tidligere trent med Sunderland.

Kommentar

• morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

Gir ikke opp Rambekk

Anders Rambekk velger Odd, Lillestrøm eller Strømsgodset. ( Foto: EIRIK FARDAL )
                    Relaterte klubber
                    Lillestrøm
                    Stiftet: 02.04.1917
                    Hjemmebane: Åråsen
                    Tilskuerrekord: 13595
                    Neste kamp: 18.11.2006 Hammarby-Lillestrøm
                    Mer om Lillestrøm
                    Odd Grenland
                    Stiftet: 31.03.1894
                    Hjemmebane: Odd stadion
                    Tilskuerrekord: 12000
                    Neste kamp: 11.11.2006 Bryne-Odd Grenland
                    Mer om Odd Grenland
                    Strømsgodset
                    Stiftet: 10.02.1907
                    Hjemmebane: Marienlyst
                    Tilskuerrekord: 16687
                    Mer om Strømsgodset

Strømsgodset har igjen meldt sin interesse for Anders Rambekk.

Av: Eivind Aarre
                    Publisert: 11.11.2006 kl. 21:41
                    Endret: 11.11.2006 kl. 21:42
                    Dermed kan nå landslagsspilleren velge mellom Odd, Strømsgodset og Lilestrøm.
                    Godset trakk sitt bud på Rambekk på rundt tre millioner kroner fredag, men lørdag ettermiddag kom Drammen-klubben med igjen i kampen om Rambekk, skriver Vardens nettutgave.
                    Odd er også svært interessert i å få Rambekk inn som erstatter for Per Nilsson, som etter alt å dømme blir solgt i løpet av vinteren.
                    - Strømsgodset fortalte meg at om jeg har lyst til å komme til dem så står tilbudet ved lag, sier Rambekk til Vardens nettutgave.
                    - Når skal du bestemme deg?
                    - I løpet av denne helgen.
                    - Er det slik at du rangerer Odd eller Strømsgodset forskjellig på din egen ”dit vil jeg-liste”?
                    - Ja, jeg har et sterkere ønske om en av disse klubbene, sier Rambekk.
                    Han skal ifølge Varden vært mest lysten på Odd - hvis han foilater Lillestrøm.

Badekar
                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Rathsmeister
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 561

Odds på seriemester 2007....

Ni ganger penga på LSK

ÅRÅSEN:
                      Det tok ikke mer enn snaue to timer før årets tippeliga var ferdig før bettingselskapet Betsafe.com lanserte sin odds på neste års tippeligaresultater.

Av: Espen Bolstad

LSK har en vinnerodds på 9,00. Det vil si ni ganger pengene man eventuelt tipper.
                      Minst igjen for pengene får du hvis du satser på Rosenborg som står til 1,95 i odds. Mest penger får du derimot hvis du setter pengene på Sandefjord. Hele 200 ganger pengene er det verdt.
                      Her er den komplette lista:
                      Rosenborg 1,95
                      Vålerenga 4,25
                      Brann 6,75
                      Lillestrøm 9,00
                      Viking 15,00
                      Start 20,00
                      Lyn 30,00
                      Tromsø 50,00
                      Strømsgodset 50,00
                      Stabæk 60,00
                      Fredrikstad 80,00
                      Aalesund 100,00
                      Odd Grenland 150,00
                      Sandefjord 200,00

Mvh
                      Martin Raths

Kommentar

• sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

Daily Star:

"Sheffield United boss Neil Warnock has agreed to sign Maltese striker Michael Mifsud from Lillestrom for £700,000. (Daily Star)"

Har ikke funnet noen link. Utsagnet stammer fra forumet til United-supporterne.
                        Last edited by sparwasser; 12.11.2006, 03:05.

Kommentar

• TorTor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 335

Mer om Mifsud og Sheff Utd

Hvis han går til Sheff Utd kommer det sikkert mer her etterhvert!

Sheffield United news - updated 24/7/365. We link to the best sources from around the world. Covering the latest Sheff Utd transfer news, rumours, fixtures and more.

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

TeamTalk.com har en egen spalte "Paper Talk" hvor de legger ut avisnyheter - fant denne og fikk vondt i magan:

Sunday Mirror:

"Former Manchester City striker Uwe Rosler, now coach of Norwegian side Lillestrom, is set to hand his former club Slovenian playmaker Robert Koren on a plate."

Sunday Express:

"Former Manchester City striker Uwe Rosler would love Lillestrom playmaker Robert Koren to move to Eastlands".

Last edited by sparwasser; 12.11.2006, 11:26.

Kommentar

• A.Bilet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2005
                              • 808

Jakter rutine for Pelle-millioner

Anders Rambekk kan bli først ut

BRYNE (VG Nett) Det unge Odd-laget er altfor sårbart. Foran neste sesong skal laget styrkes med flere "gamlinger".

ENDELIG JUBEL: Odd Grenland kunne juble lørdag. Neste sesong vil de unngå kvalikdrama.

LIVE I DAG 13.15
                              Cupfinalen
                              Premier League

- Vi må ha rutine inn i laget. Laget vårt er ungt og spennende, men de trenger eldre spillere å støtte seg på, sier Odd-trener Arne Sandstø til VG Nett etter 7-1-seier borte mot Bryne lørdag ettermiddag.

Les også:Bryne-treneren: - Årsbeste

- Har dere noen spesielle spillere på gang?

- Forhåpentligvis presenterer vi en "fet fisk" allerede i neste uke, sier Arne Sandstø, som verken vil bekrefte eller avkrefte om han snakker om Lillestrøms landslagsspiller Anders Rambekk. Men han innrømmer at han gjerne kan tenke seg den rutinerte forsvarsspilleren i stallen.

- Anders er en positiv gutt, som ville vært en forsterkning for oss. I tillegg er han lokal. Vi sier ikke nei til ham, forsikrer Sandstø.

- Sårbare

Odd kjempet lenge om Royal League-plass i årets sesong, men seks strake tap førte dem helt ned på kvalifiseringsplass. Der utklasset det særdeles unge Odd-laget til gjengjeld Bryne 10-1 over to kamper.

Men den lave gjennomsnittsalderen representerer på sett og vis et problem for laget. Da Odd nylig spilte kamp mot Brann var gjennomsnittsalderen 22,6 år.

Sandstøs trenerkollega Gaute Larsen gir følgende eksempel for å illustrere situasjonen i klubben - og hvorfor laget trenger flere rutinerte spillere:

- I år har rutinen bestått av Tommy Svindal Larsen, Torjus Hansén og Fernando de Ornelas. Da de var gode i vårsesongen, så var hele laget godt. Uten dem er vi sårbare, sier Gaute Larsen til VG Nett.

I vinter selges etter all sannsynlighet Odds beste spiller denne sesongen: Per "Pelle" Nilsson.

- Hvor mange nye spillere trenger dere, slik du ser det?

- Om en får inn tre spillere - og de er de rette - kan det bli spennende.

- Hvor mye penger har dere å handle for?

- Det kommer an på hvor mye vi får for Pelle (Nilsson), det.

- Hvor mye tror du dere kan få for ham?

- Vanskelig å si. Markedet bestemmer, men vi håper vel på å få 20 millioner eller mer for ham, sier Gaute Larsen, som mener det er veldig mye å bygge videre i det unge Odd-laget. Han lister opp følgende faktorer for Odd-suksess i årene som kommer:

** Ny stadion i Skien.
                              ** Hallvar Thoresen som ny sportsdirektør.
                              ** Begge trenerne fortsetter.
                              ** Alle spillerne har kontrakt videre.

Scoret fem mål

23 år gamle Tarjei Dale scoret tre mål i lørdagens bortekamp mot Bryne. I hjemmekampen scoret han to mål. Han mener skader på rutinerte spillere har betydd mye for laget i høst, og har ingenting imot noen eldre støttespillere.

- Vi er et ungt lag og det har gått opp og ned. Nå blir det veldig spennende å se i forhold til neste sesong, sier Dale til VG Nett.

Keeper Rune A. Jarstein er også sugen på få mer rutine inn i laget.

- Vi kan godt få noen forsterkninger, og det får vi sikkert også, sier Jarstein, som gjerne ser at klubben skaffer seg en eller flere spillere som er flinke til å score mål.

Mot Bryne var Odd-spillerne mer enn gode nok til akkurat det.

LIVE:Fyldig referat fra kampen her

(VG NETT 12.11.06 kl. 08:20)
                              A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Mulig uefa-cup-plass for LSK

Vi ligger først av de som allerede ikke er kvalifisert for e-cup

Vet ikke hvordan Norge ligger an, men erfaringsmessig ligger vi høyt. Både Viking og Brann har fått e-cup plass etter fair-play kvoten.

Såvidt meg bekjent inngår både landslag, e-cup og yngre landslag. Norske lag er jo allerede slått ut av e-cupene. Så hvordan landslagene oppfører seg vil nå ha betydning

Fredrikstad vant fair play-konkurransen i Tippeligaen
                                12.11.2006

Norgesmester Fredrikstad vant også NFFs og Aktiv kapitals fair play-konkurranse i Tippeligaen.

Rosenborg, Vålerenga og Lillestrøm kom på de tre neste plassene. Det betyr at Lillestrøm er med i kampen om en plass i UEFA-cupen neste høst.

Norges Fotballforbund samarbeider med Aktiv Kapital om holdningsskapende arbeid i norsk fotball, med hovedfokus på fair play. NFFs fair play-konkurranse i Tippeligaen tilfredsstiller UEFAs fair play-konsept, hvor vinneren av fair play-konkurransen kan få en plass i neste års UEFA-cup. Forutsetningen er at norske landslag, og klubblag som har spilt og spiller europacupkamper, i perioden 1. juni 2006 til 31. mai 2007, samlet oppnår et gjennomsnitt på minimum 8 poeng på UEFAs fair play-rangering.

Dersom vinneren, som Fredrikstad, allerede er kvalifisert til UEFA-cupen blir det mest fairspillende laget som ikke er kvalifisert til noen av europacupene, som med i trekningen.

I år fikk Brann muligheten i UEFA-cupen på fair play-kvoten, som det mest fairspillende norske laget som ikke var kvalifisert til europacupspill fra før. Neste år kan det bli Lillestrøms tur.

Sluttstillingen i Fair play-konkurransen ble som følger:

Fredrikstad 8,02

Rosenborg 7,97

Vålerenga, 7,88

Lillestrøm 7,83

Start 7,82

Viking 7,81

Sandefjord 7,77

Stabæk 7,76

Brann 7,72

Molde 7,59

Odd Grenland 7,57

Tromsø 7,53

Lyn Oslo 7,43

Ham-Kam 7,23

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Fra Aftenposten

Lillestrøm får fair play-sjanse

Uwe Rösler kan lede laget sitt i Uefa-cupen neste sesong. ( Foto: KURT PEDERSEN / http://fotball.aftenposten.no/uefa/article69128.ece

Publisert: 12.11.2006 kl. 16:21

Lillestrøm er nemlig laget som er mest fairspillende, og som ikke er kvalifisert for e-cup allerede.
                                  Lillestrøm ville blitt tilbudt en plass i Intertoto-cupen neste år, men nå går dette tilbudet til Stabæk, som kom på 5. plass i eliteserien.

Dermed blir de norske lagene i e-cup 2007/2008 slik:
                                  Kvalifisering mesterligaen: Rosenborg
                                  Uefa-cupens 1. runde: Fredrikstad
                                  Uefa-cupens kvalifiseringsrunde: Brann og Vålerenga
                                  Fair play-mulighet til Uefa-cupens kvalifiseringsrunde: Lillestrøm
                                  Tilbud om Intertoto-cup: Stabæk

Forutsetningen for at Lillestrøm kommer med i Uefa-cupen er at norske landslag, og klubblag som har spilt og spiller europacupkamper, i perioden 1. juni 2006 til 31. mai 2007, samlet oppnår et gjennomsnitt på minimum 8 poeng på UEFAs fair play-rangering.
                                  Nasjonen som er best på fair play, får laget sitt rett inn i Uefa-cupen, mens de to andre plassene avgjøres på trekning blant nasjonene som har mer enn 8 fair play-poeng.

Sluttstillingen i Fair play-konkurransen i eliteserien ble slik:

Fredrikstad 8,02
                                  Rosenborg 7,97
                                  Vålerenga, 7,88
                                  Lillestrøm 7,83
                                  Start 7,82
                                  Viking 7,81
                                  Sandefjord 7,77
                                  Stabæk 7,76
                                  Brann 7,72
                                  Molde 7,59
                                  Odd Grenland 7,57
                                  Tromsø 7,53
                                  Lyn Oslo 7,43
                                  Ham-Kam 7,23

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Fra Telemarksavisa

Publisert 13.11.06

Kontakter LSK i dag

Av: Hans Eivind Øygarden

SKIEN: Odd-leder Tore Andersen sier klubben ikke må selge Per Nilsson for å hente Anders Rambekk. I dag tar Andersen kontakt med Lillestrøm for å kjøpe landslagsstopperen. Odd skal også ha inn en ny spiss.

Anders Rambekk har ett år igjen av kontrakten på Åråsen, men er villig til å forlate klubben etter at LSK sa jeg til et bud fra Strømsgodset. Da Odd kom på banen ønsket Rambekk lengre tid til å tenke. Da trakk Strømsgodset sitt bud. Nå skal det stå mellom videre spill i Lillestrøm eller retur til Odd Grenland. Anders Rambekk sa til TA lørdag at det var 50/50.
                                    I dag er Anders Rambekk på vei til Serbia sammen med det norske landslaget.

TRE MILLIONER
                                    - Jeg tar nok kontakt med Lillestrøm mandag. Så får vi se om det er mulig å få til et kjøp, sier styreleder i Odd, Tore Andersen.
                                    Strømsgodsets bud, som ble godtatt av Lillestrøm, skal ha vært på i overkant av tre millioner kroner. Tore Andersen blir ikke skremt av en slik sum.
                                    - Hvis det er prisen Strømsgodset måtte betale, må vel vi sannsynligvis betale det samme, sier Tore Andersen.
                                    De fleste tror Per Nilsson forsvinner fra Odd i løpet av vinteren. Men det er ikke noe «must» for at Rambekk kan hentes.
                                    - Vi skal nok ha råd til å ha både Nilsson og Rambekk i stallen, fastslår Andersen, som også er klinkende klar på at en ny spiss på hentes inn.
                                    - Dale må få seg en makker, sier Tore Andersen.
                                    At det kan ble enda flere nye ansikter er også tenkelig. Trenerne Arne Sandstø og Gaute Larsen ønsker seg spesielt flere rutinerte «ringrever».

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Romerikes Blad

Uwe fikk sparken

ÅRÅSEN:
                                      Uwe Rösler har fått sparken som trener i LSK.

LSK har innkalt til pressekonferanse om sportslige valg for framtiden klokka 13.00. RB-sporten kan avsløre hva som er tema: Uwe Rösler har fått sparken som LSK-trener.
                                      - Jeg fikk beskjed klokka 08.30 mandag, sier Uwe Rösler.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Nettavisen

[FONT=verdana,geneva,arial]Rösler sparket i Lillestrøm [/FONT]
                                        Av Thomas Gulbrandsen
                                        13.11.06 10:39, ny 13.11.06 10:46

Lillestrøm har innkalt til pressekonferanse.
                                        Ifølge invitasjonen handler pressekonferansen klokken 13 om sportslige valg i forbindelse med Lillestrøms fremtid.
                                        Romerikes Blad skriver i formiddag at trener Uwe Rösler har fått sparken i klubben.

- Jeg fikk beskjed klokken 08.30 i dag, bekrefter Rösler overfor avisen.
                                        Lillestrøm ble nummer fire i årets Tippeliga etter en meget skuffende høstsesong.
                                        LSKs markedssjef Robert Lauritsen opplyser til Nettavisen at det vil komme frem viktig informasjon på pressekonferansen og at det ikke dreier seg om sponsoravtaler.

- Manager Jan Åge Fjørtoft, daglige leder Frank Grønlund og noen flere kommer til å delta på pressekonferansen, sier Lauritzen.

Etter det Nettavisen erfarer, står Tom Nordlie øverst på LSKs ønskeliste over trenerkandidater.

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1022

Uwe fikk sparken

ÅRÅSEN:
                                          Uwe Rösler har fått sparken som trener i LSK.
                                          LSK har innkalt til pressekonferanse om sportslige valg for framtiden klokka 13.00.
                                          RB-sporten kan avsløre hva som er tema: Uwe Rösler har fått sparken som LSK-trener.
                                          - Jeg fikk beskjed klokka 08.30 mandag, sier Uwe Rösler.
                                          Daglig leder Frank Grønlund sa dette til Nettavisen i forrige uke:
                                          – Både Uwe Rösler og Gunnar Halle blir værende her neste sesong.
                                          Nå har altså begge fått sparken.
                                          Rösler ble ansatt som LSK-trener før 2005-sesongen, og i hans periode har LSK blitt nummer fire i serien både i 2005 og 2006.
                                          I tillegg har LSK spilt seg fram til en cupfinale og en finale i Royal League. LSK har tapt begge.
                                          Gunnar Halle mister også jobben som assistent-trener.
                                          Hvem som skal lede LSK i sesongåpningen i Royal League lørdag, er usikkert.

mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

Working...