november 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Telemarksavisen

Tar oppgjør med LSK

Av: Per Kristian Torvik / Martin K. Andersen

SKIEN: Arne Sandstø er sjokkert over at LSK prøver å hindre en overgang for Anders Rambekk til skiensklubben i en sak de har satt i gang selv.

- Dette rammer ingen andre enn Anders. Han har fortjent bedre, som den lojale spilleren han er, mener Odd-trener Sandstø.
    Odd har tilbudt 3,3 millioner kroner for midtstopperen og landslagsbacken - det samme som Strømsgodset fikk ja av LSK til å hente ham for. LSK svarte med et motkrav som innebar at Espen Ruud og Jacob Sørensen skulle reise til Lillestrøm.
    Odd takket sent tirsdag kveld nei til dette.
    - Det vi har budt, er det vi har å gi for Anders, sier styreleder Tore Andersen.
    Han hadde i går kveld ikke mottatt noe nytt svar fra LSK.
    - Men fortsatt føler jeg meg sikker på at vi får Anders, sier Andersen.
    Sandstø har lite forståelse for at LSK takker nei til Odds bud.
    - For noen uker siden solgte de i prinsippet Anders til Strømgodset. Det har vært vårt utgangspunkt for å ta kontakt. Vi fikk LSKs tillatelse til å snakke med Anders, og vi har tilbudt det samme beløpet som Godset. Da nytter det ikke å komme etterpå med andre krav, mener Arne Sandstø.
    - Vi har sagt oss villig til å betale det LSK forlangte. Nå anser jeg ikke lenger at det eksisterer en forhandlingssituasjon mellom klubbene. Dessverre er det Anders som blir skadelidende her. Det paradoksale er at han aldri har bedt om å bli solgt, men fikk beskjed om at LSK var enig med Strømsgodset i at de kunne kjøpe ham, sier Arne Sandstø.
    Latterlig

Den gamle LSK-spilleren Sandstø er ikke imponert over sin gamle klubb.
    - LSK gir noen dårlige signaler ut for tiden. Vi har jo for noen dager siden sett at klubbens sportslige ledelse er umyndiggjort og manager Jan Åge Fjørtoft vingeklippet. Det er ikke det LSK jeg kjenner. Når det gjelder unge spillere, bør de kanskje snart tenke på å utvikle spillere selv og ikke bare gå etter de andre klubber har formet, sier Sandstø.
    Anders Rambekk ønsker ikke å kommentere saken nå, men for noen uker siden sa han dette til Romerikes Blad før han sa endelig nei til drammenserne:
    - Jeg anser meg for å være solgt. Det tar jeg som et signal på at LSK ikke ønsker meg med videre.
    I dag sier han dette:
    - Jeg har ikke hørt at forhandlingene er brutt. Så lenge jeg ikke hører noe om det, vil jeg ikke si noe. Blir det ingen overgang, skal jeg svare på spørsmål da.
    LSK-leder Per Mathisen er også tausere enn vanlig.
    - Vi jobber med saken og skal finne en god løsning for alle.
    - Er det rettferdig overfor Anders Rambekk å nekte ham en overgang for samme pris dere ville selge ham til Strømsgodset for?
    - Vi tror vi skal finne en bra løsning også for ham, sier Per Mathisen.

Kommentar

• hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

Start fikk nei fra Mifsud

Erik Solér sier markedet i Norge er svært vanskelig. ( Foto: Digitalsport )

Michael Mifsud takket nei til Start. ( Foto: Kasper Wikestad, Digitalsport )

KRISTIANSAND: Patrice Bernier og Michael Mifsud var ønsket, men begge sa nei til Start. Nå jakter Erik Solér (46) og kompani utelukkende på spillere i utlandet.

Publisert: 23.11.2006 kl. 07:07

- Vi leter bare utenfor Norge nå. Spillere i Norge er for dyre, sier Solér til Fædrelandsvennen.
      Start har i høst vært i dialog med Tromsøs midtbanespiller Patrice Bernier og Lillestrøms spiss Michael Mifsud om overgang, men begge har avslått med beskjed om at de helst vil spille i en større liga.
      Skandinavia

Mifsud og Bernier er ifølge Starts styreformann de eneste spillerne i norsk fotball klubben har forsøkt seg på i høst, og han fastslår at ingen andre spillere i Norge er aktuelle nå. Jakten rettes i stedet mot resten av verden, hovedsaklig de andre skandinaviske landene.

- De som har kontrakt og er gode nok i Norge uten å være for dyre, er like vanskelige å finne som nåla i høystakken. Prisene er skrudd i taket og ingen vil selge til rivaler. For de kontraktsløse er det desidert spillernes marked. Alle som er på et høyt nivå kan nærmest velge og vrake, forteller den gamle agenten, som karakteriserer det norske markedet som rekordvanskelig.
      Tøffere marked

- Det er klart mye tøffere enn før, sier Solér, som likevel ikke sliter med nattesøvnen selv om Start, i likhet med fem andre eliteserielag, foreløpig står med null forsterkninger for neste sesong.
      - Vi har rett og slett ikke funnet den kvaliteten vi ønsker. Men vi gjør jobben som skal til, har mange i sving for å holde kvaliteten på arbeidet oppe og har et antall spillere som vi vurderer. Vi er ikke stresset, sier han.
      Solér bekrefter ellers at Start hovedsaklig leter etter én spiss og én midtbanespiller.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

Først og fremst
        en redningsmann

Pengetigging og kakelodd ville ikke holdt LSK i toppen av norsk fotball
        Sjelden har vi opplevd at debatten om norsk Tippeliga har gått så høyt – etter en sesongslutt. De hyppige trenerbyttene er svært omstridte. Landslagssjef Åge Hareide finner grunn til å minne om at det stort sett bare er to lag som rykker ned og uansett bare ett som får vunnet gull.
        I miljøet rundt Åråsen hilser de fleste Tom Nordlie velkommen hjem. Forventningene er store. Samtidig er det mange som mener Uwe Rösler fikk en for tøff behandling av klubben han har trent til to fjerdeplasser og to finaler på like mange år. Til sjuende og sist var det klubbens sterke mann, Per Berg, som skar igjennom. Klubbeieren trumfet gjennom at laget hans skal spille underholdende, publikumsvennlig fotball i tida framover.
        Alle har sin oppfatning av hva som er det beste for klubben i sitt hjerte. Det er derfor engasjementet er så stort. Men i den påfølgende debatten er Per Berg av enkelte nærmest framstilt som en "skurk" fordi han har foretatt disposisjoner mange er uenige i.
        Vi overlater det rent sportslige til ekspertene. Men vi føler behov for å minne om vår nære fortid og de faktiske forhold.
        I midten av september 2003 var LSK nær konkurs. Klubben hadde akkurat spilt målløst hjemme mot erkefienden Vålerenga. Kampen hadde markert startskuddet for innsamlingsaksjonen "LSK Dugnad 2003". I pausen hadde OKS-pastor Åge Åleskjær over høyttaleranlegget bedt folk om å åpne lommeboka og redde Sportsklubben.
        Tanken var god, men tigging og kakelodd ville ikke holdt LSK i toppen av norsk fotball. I denne situasjonen dukket redningsmannen opp. Det var ikke hvilken som helst mesen, men mannen med flest A-kamper for LSK gjennom tidene, den tidligere midtstopperkjempen, nå entreprenøren, Per Berg. "Jeg er ingen julenisse", uttalte han da han tok over. "Bærjern" investerte både med hode og hjerte. Kloke og langsiktige bedriftseiere har alltid forstått verdien av å vise samfunnsansvar. Det gir godt omdømme, og det lønner seg i et lengre perspektiv. Berg sier også at han vil trekke seg ut når klubben står på egne bein økonomisk.
        Som Kjell Inge Røkke i Molde, Atle Brynestad i Lyn og John Fredriksen i Vålerenga i sin tid, satte han sist uke foten ned og fikk det endelige ordet. Makta hans kom til uttrykk i trenerspørsmålet.
        Er det egentlig så ille? At Berg nå framstilles som den store, stygge ulven, blir nokså historieløst. For hva ville egentlig alternativet vært uten Per Berg i Lillestrøm Sportsklubb?
        Økonomisk ruin og i beste fall Adeccoligaen.

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Stream av Bajen - Brøndby:

Poster den her fordi kampen er av høy interesse for oss LSK-supportere.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Dagbladet

Koren tenker ikke på norske tilbud

BLIR SAVNET: LSK-fans og nøytrale fotballelskere i Norge kan trolig se langt etter perler fra Robert Koren. Nå vil sloveneren til en større liga.
            Foto: Scanpix

Vil ut av landet.

SIGBJØRN STRAND
            Fredag 24.11.2006, 09:15
            oppdatert 09:20

(Dagbladet.no):

Uwe Rösler varslet i går at han vil snakke med Robert Koren om mulighetene for å hente ham til Viking.
            Mye tyder på at Rösler kan dempe forventningene. LSK-eleganten vil ut av landet nå.

- Jeg tenker ikke på interessen fra klubber i Norge. Jeg har vært i kontakt med klubber fra større ligaer, og det er det som er aktuelt for min del, sier Koren til Stavanger Aftenblad.
            Koren sier det er interesserte klubber i England, Frankrike og Tyskland.
            Men han utelukker likevel ikke helt å fortsette i Norge - om det ikke skulle gå i orden med en større klubb.
            - Dersom det ikke skulle bli noe av en overgang til en av de større ligaene i Europa, kan det bli aktuelt med en klubb i Norge. Jeg regner med å vite mer om to til tre uker, sier Koren.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Telemarksavisen

- Rambekk kommer

Av: KRISTIAN HOLTAN

SKIEN: Odd har ikke fått noen ny tilbakemelding fra Lillestrøm på Anders Rambekk. Likevel er Tore Andersen fortsatt ikke i tvil om at Rambekk er Odd-spiller i 2007.
              - Jeg har hele tiden trodd at Anders er Odd-spiller når 2007-sesongen sparkes i gang. Det er jeg fortsatt overbevist om, sier styreformann i Odd, Tore Andersen til TA.

STILLESTÅENDE
              Overgangssaken ligger fortsatt i Lillestrøms hender og Odd har ikke mottatt noen nye signaler fra de gule fra Romerike.
              - Da kan jo du ringe Jan Åge Fjørtoft, sier Andersen. Med andre ord har ikke Odd så mye de skulle ha sagt akkurat nå.
              - Situasjonen er slik at Rambekk har kontrakt med LSK ut 2007 sesongen. Vi kan ikke gjøre noe på dette tidspunktet. Først må Lillestrøm være villig til å selge. Derfor vil det ikke hjelpe om vi trygler og ber, forklarer Andersen før han vrir seg unna spørsmålet om Odd vil komme til å høyne budet på Rambekk.
              Han henviser videre til at Lillestrøms ståsted i saken kan minne om Odds rundt en spiller som Espen Ruud.

KONTROLL PÅ RUUD
              - Vi er nødt til å forholde oss til beskjeden Lillestrøm har gitt oss. Det blir på samme måte som at vi ikke er villig til å selge Espen Ruud.
              Ruud følges nå for alvor av Viking, som har henvendt seg til Odd angående kantspilleren. Espen Ruud har ikke skrevet under på noen ny kontrakt, men Odd har saken under kontroll, i følge Tore Andersen.
              - Vi har ikke noen å selge og ønsker i hvert fall å beholde stammen i laget. Vi er i en prosess om å forlenge kontraktene til både Ruud og Tarjei Dale, men en slik prosess tar tid. Vi har ikke noen bråhast. Vi drøfter og snakker med spillerne hele tiden for å finne en løsning begge parter er fornøyde med, forklarer Tore Andersen.

Kommentar

• holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

Rambekk ferdig for i år

ÅRÅSEN:
                Anders Rambekk har ikke hørt noe nytt om en eventuell overgang til Odd fra LSK. Men landslagsbacken regner uansett med at sesongen er slutt for hans del – og at han ikke spiller Royal League før jul.

– Jeg var til undersøkelse med en skade jeg har i lysken i går. Legene tror ikke jeg trenger å operere, men jeg må ta det med ro, trene alternativt og ikke spille fotball, sier Anders Rambekk.

Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

- Ikke tid til å vente på Rambekk

Hva skjer med landslagets Anders Rambekk? Akkurat nå er det hele uklart.
                  (Foto: Scanpix)

Odd Grenland leter nå etter andre spillere som kan fylle den rollen de egentlig ønsker Anders Rambekk i.

Anders Rambekk vil hjem til Grenland og Odd, men Lillestrøm vil kun la ham gå dit hvis de får spillere i bytte. Skiens-klubben har imidlertid kun penger å tilby. De skal ha tilbudt like mye penger som Godset bød - og fikk akseptert - i sitt forsøk på å hente Rambekk. Men Lillestrøm krever spillere i bytte. Dermed er overgangen fortsatt fastlåst.

Det siste døgnet har det ikke vært kontakt mellom partene.
                  - Når Lillestrøm er så ubestemte så må vi lete andre steder. Vi har ikke tid til å vente, og ser nå på andre alternativer både i Norge og utlandet, sier Odd-trener Arne Sandstø til Nettavisen.

- Det er ikke så mye vi kan gjøre hvis Lillestrøm ikke vil slippe Anders, sier Odd-leder Tore Andersen.

- Hva synes du om situasjonen?
                  - Dette er ikke noen hyggelig situasjon for noen, men jeg tror fortsatt Anders spiller for Odd i 2007. Lillestrøm må bare rydde opp internt først, fortsetter han.

LSK-manager Jan Åge Fjørtoft svarer kort på Nettavisens spørsmål om hva som nå skjer i saken.
                  - Alt som er sagt i denne saken, har stått skrevet de siste dagene. Det er intet nytt å melde.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

Kommentar

• RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

Fra egen treningstråd:

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Tre keepere og 14 utespillere trente, inkl vår nye mann fra Island.
                    Følgende er skadet: Kasey, Anders, Kali, Koren, Bjørn Helge.
                    De to førstnevnte er ikke aktuelle til Bajen-kampen.

* Kasey ble tråkket på (!) under landskampen i London 13/11, måtte sy flere sting i foten og sliter fortsatt med det. Ble visstnok slurvet litt da den første behandlingen fant sted. Men nå har han begynt å løpe, og håper på RL-kampene i starten av desember.
                    * Anders har slitt med lysken i hele høst, og er nå blitt verre. Kanskje blir det operasjon?
                    * Koren og Bjørn Helge sliter med det som Jan Åge kaller "smårusk". De skal prøve seg på treningen igjen i morgen. Hva som feiler Kali vet jeg ikke.
                    PS! Det sies at det er så lett å gå glipp av noe fordi det står ting så mange steder på Forumet. Følger du nyhetstråden går du ikke glipp av noe!
                    RoyVaadal.

Kommentar

• chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

Koren vil til Rosenborg

Robert Koren velger Rosenborg hvis han blir i Norge. ( Foto: Stian Lysberg Solum )
                      Relaterte klubber
                      Lillestrøm
                      Stiftet: 02.04.1917
                      Hjemmebane: Åråsen
                      Tilskuerrekord: 13595
                      Neste kamp: 26.11.2006 Lillestrøm-Hammarby
                      Mer om Lillestrøm
                      Rosenborg
                      Stiftet: 19.05.1917
                      Hjemmebane: Lerkendal
                      Tilskuerrekord: 28619
                      Neste kamp: 26.11.2006 Odense-Rosenborg
                      Mer om Rosenborg
                      Viking
                      Stiftet: 10.08.1899
                      Hjemmebane: Viking Stadion
                      Tilskuerrekord: 19800
                      Mer om Viking

Robert Koren ønsker seg helst ut av Norge. Men hvis han blir i landet, vil han spille for Rosenborg. Viking er ikke aktuelt.

Publisert: 25.11.2006 kl. 10:42
                      – Rosenborg er det beste laget i Norge. De er i mesterligaen, sier Robert Koren til Romerikes Blad.
                      Men han avviser ikke helt å fortsette i Lillestrøm.
                      Foretrekker RBK

– Aller helst vil jeg spille i et annet land. Hvis det ikke går og jeg får det beste økonomiske tilbudet i LSK, fortsetter jeg på Åråsen. Er Rosenborg interessert, foretrekker jeg dem om tilbudene er de samme, sier midtbanespilleren.
                      Uwe Rösler kan vente å få en kald skulder, hvis han kontakter ham om overgang til Viking.
                      - Viking ikke i e-cup

– Vi hadde en grei dialog. Men Uwe gjorde et par store feil overfor meg. Han ga meg ufortjent og uriktig skylda for at vi tapte 0-1 for Lyn i fjor, og han satte meg ut av laget til kvartfinalen mot Start i år.
                      – Viking er jo heller ikke med internasjonalt. Jeg vil aller helst spille i mesterliga, sier Koren.
                      LSK-leder Per Mathisen sier sportslig utvalg følger opp Robert Koren.
                      – Han har fått et tilbud om å fortsette hos oss, og vi har en god dialog.
                      – Er dere innstilt på å øke de økonomiske rammene hvis Rosenborg skulle komme på banen?
                      – Det kan jeg ikke kommentere.
                      – Har Koren noen frist på å svare endelig ja eller nei?
                      – I utgangspunktet ingen spesiell frist.
                      – Er dere innstilt på å matche ethvert tilbud som måtte komme fra Rosenborg?
                      – Vi skal gjøre det vi kan, så langt vi kan. Men hvis Rosenborg bestemmer seg for å bruke musklene sine, har vi ingen mulighet til å følge. Det er noe alle vet, sier Mathisen.
                      Bølerkanaris

Kommentar

• Hexaphim
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 2819

Mifsud ferdig i LSK

Michael Mifsud har spilt sin siste kamp i Lillestrøm.
                        Malteseren bekrefter overfor TV 2 lørdag at han ikke fortsetter i LSK-drakta.
                        Mifsud kommer til å reise hjem til Malta allerede på mandag.
                        Midtbanespilleren sier videre at han nå er på utkikk etter en ny klubb i utlandet.

Michael Mifsud reiser hjem til Malta.
                        Foto: Erlend Aas (Scanpix)

Last edited by Hexaphim; 25.11.2006, 19:01. Begrunnelse: Formatering

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Etter å ha sett en del treninger denne uken tipper jeg dette laget:

Heinz - Steffi, Biffen, Kippe, Shane - Påsan/Espen, Kiko, Koren, Husar - Ollie, Mykle.

Mvh
                          Gammer´n

Jeg bommet nok en del... , men traff i alle fall med formasjonen
                          RB har laget: Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Robert Koren, Khaled Mouelhi, Pål Strand – Olivier Occean, Magnus Myklebust.

RB har også en liten artikkel før kampen.

Mvh
                          Gammer´n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• KanariEngel
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jun 2006
                            • 154

Vil til ny Royal League-finale

ÅRÅSEN:
                            Mens mange klubber sutrer over å måte spille Royal Leauge-kamper før jul, er innstillingen i LSK klar.

SISTE GANG? Kanskje spiller Robert Koren (t.v.) og Espen Søgård sammen for siste gang i dag, mens Bjørn Helge Riise (t.h.) er skadet og står over. FOTO: LISBETH ANDRESEN
                            Av: Per Kristian Torvik

– Vi har som målsetting å komme til finalen igjen, og denne gangen vinne. Da må slå Hammarby i dag, sier Espen Søgård.
                            I fjor tapte LSK 0-1 for FC København i finalekampen i Parken, der Pim Pong scoret seiersmålet i siste minutt.
                            – Vi er i ganske god form og skal holde ut til 10. desember. For oss er dette blodig alvor, sier Søgård.
                            Robert Koren, som i gårsdagens RB sa at han ønsket å spille for Rosenborg hvis han blir i Norge neste sesong, er klar til kamp. Det kan bli hans siste for klubben.
                            Kasey Wehrman har fått en sår på vristet og spiller ikke. Han er redd for at det kan sette seg infeksjon i såret. Heller ikke Bjørn Helge Riise og Anders Rambekk er klare til kamp, mens Otto Fredrikson får en sjelden sjanse som keeper.
                            Manager Jan Åge Fjørtoft har tatt ut dette laget (4-4-2): Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Robert Koren, Khaled Mouelhi, Pål Strand – Olivier Occean, Magnus Myklebust.
                            LSK – Hammarby spilles på Åråsen kl. 15.00 i dag.
                            Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

Kommentar

• Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

Sundgot tenker bare LSK

ÅRÅSEN:
                              Arild Sundgot var solgt fra LSK til Stabæk for litt under ett år siden. Da sa han nei. Mest av alt vil han forlenge kontrakten og ikke gå som Bosman neste høst.

Av: Per Kristian Torvik

– Jeg har ikke tenkt meg noen steder jeg, så lenge LSK vil ha meg, sier Arild.
                              Mens Robert Koren vil dra til Rosenborg, Anders Rambekk til Odd og Michael Mifsud hvor som helst, er Arilds ønske å være i Lillestrøm. Etter ti år i byen er han nærmest å regne som innfødt. Heller ikke da han bare trengte å sette navnet sitt på en kontrakt med Stabæk, som var villig til å betale over fire millioner kroner for ham, sa han ja.
                              Turbulensen som fulgte kunne han vært foruten, men sunnmøringen var aldri bitter for det som skjedde.
                              – Du kan jo si takk for sist og gå gratis etter neste sesong?
                              – Tror ikke det blir aktuelt. Jeg trives så godt i LSK og har lyst til å fortsette i klubben. Husk at vi kommer til å være en gullkandidat neste år.
                              Reserve i dag

Arild er sugen på å spille kamper. Men heller ikke i dag får han sjansen mot Hammarby. Olivier Occean og Magnus Myklebust er foretrukket som spisser. Han legger ikke skjul på at han er skuffet.
                              – Jeg hadde regnet med å spille denne gangen, siden jeg satt på benken sist. Dette var et nytt slag for meg.
                              – Sa du fra?
                              – Nei da, jeg sier ingenting. Det er trenerens valg, som jeg ikke får gjort noe med.
                              Årets sesong har vært en av de svakere for Arild siden han kom til LSK. Han har måttet sitte på reservebenken mye mer enn han har likt.
                              – Jeg blir forbannet av å sitte der. Men jeg skal vise at jeg blir førstevalg som spiss igjen. Det er der jeg er best, og det er det jeg vil spille.
                              – Hvorfor har det ikke gått så bra for deg i år?
                              – Hovedårsaken er at jeg fikk en skade rett før seriestart og mistet blant annet finalen i Royal League. Jeg mistet tre uker med trening i en viktig periode av sesongen og fant vel aldri toppformen helt igjen.
                              – Hvordan skal du bli førstevalg igjen?
                              – Trene hardt, vise at jeg er en målscorer og være nøye så jeg unngår skader.
                              Gleder seg til Tom

– Med Tom Nordlie som trener blir det enda trangere for en som vil være ren spiss, i og med at det bare er plass til en i 4-3-3?
                              – Konkurransen blir beinhard. Tom vil helst sikkert være fair i uttaket og gi oss sjansen til å vise at vi er gode nok.
                              – Men det blir annerledes?
                              – Å spille 4-3-3 i LSK blir helt klart en utfordring. Tom har vist at han kan få det til andre steder, så hvorfor ikke hos oss. Jeg gleder meg allerede jeg, sier Arild Sundgot.
                              LSK-laget i dag ser slik ut: Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Robert Koren, Khaled Mouelhi, Pål Strand – Olivier Occean, Magnus Myklebust.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

Har gjort ekstrem god jobb med Koren

Rösler: - Har gjort en ekstremt god jobb med Koren

STOLER PÅ KOREN: Uwe Rösler lover ikke at han vil be Robert Koren komme til Viking, men avviser at det eksisterer noen problemer de to imellom, slik det framsto i dagens Romerikes Blad. - Vi har fått det beste ut av ham, og det er jeg sikker på at Robert er takknemlig for, sier Rösler til Dagbladet.no.
                                Foto: SCANPIX

annonse

Sikker på at sloveneren er takknemlig.
                                LES OGSÅ:
                                writemail('skv', 'dagbladet.no')SIGVE KVAMME
                                Lørdag 25.11.2006, 14:55
                                oppdatert 15:16

(Dagbladet.no): I dagens Romerikes Blad avfeide Robert Koren alle muligheter for at han gjenforenes med nyansatt Viking-trener Uwe Rösler.
                                - Vi har en grei dialog. Men Uwe gjorde et par store feil overfor meg. Han ga meg ufortjent og uriktig skylda for at vi tapte 0-1 for Lyn i fjor, og han satte meg ut av laget til kvartfinalen mot Start i år, sa Koren til avisa.
                                I samme intervju røpet han at han ønsket seg til Rosenborg dersom han ikke finner seg en ny klubb i en bedre liga enn det norske.
                                Uwe Rösler tar imidlertid uttalelsene til Koren med et skuldertrekk.
                                - For det første har ikke Robert sagt dette til meg, men til en journalist. Jeg vet at Robert er interessert i å snakke med meg om Viking, det er alt jeg kan si om den saken, sier Rösler til Dagbladet.no.
                                - Jeg og Gunnar (Halle) har gjort en ekstremt god jobb med Koren. For to år siden var Robert en relativt ukjent spiller, og var ikke på landslaget. Vi har fått det beste ut av ham, og Robert har kvittert med å være en meget viktig spiller for Lillestrøm. Det er derfor klubber er interesserte i ham, sier Rösler.

- Ikke noe problem

Han har følgende å si om de to episodene Koren trekker fram som «store feil»:
                                - Jeg angrer på at jeg kritiserte Robert offentlig etter 0-1-tapet mot Lyn i fjor. Det har jeg fortalt ham. Da jeg benket ham mot Start i kvartfinalen i år, var det fordi han nylig hadde spilt for landslaget, og ikke hadde vært i flytsonen på en stund. Vi ble enige om å hvile ham til vår neste hjemmekamp. De episodene er ikke noe problem, insisterer Rösler.
                                - Hvordan vil du beskrive ditt forhold til Koren?
                                - Det er veldig bra. Vi har fått det beste ut av ham, og det er jeg sikker på at Robert er takknemlig for, sier han.
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

Lillestrøm banket Hammarby

STERK SEIER: LSK og Magnus Myklebust vant enkelt mot Jose Monteiro og Hammarby.
                                  Foto: SCANPIX

annonse

Søndag 26.11.2006, 17:29
                                  oppdatert 17:39

Lillestrøm klatret til topps i gruppe 2 i Royal League med 2-0-seier over Hammarby søndag.
                                  På Åråsen vant Lillestrøm fullt fortjent mot Petter Furuseth Olsens lag.
                                  Magnus Myklebust ga vertene ledelsen i det 25. minutt etter rot i feltet.
                                  17 minutter ut i 2. omgang la innbytter Arild Sundgot på til 2-0, da han skjøt sikkert forbi Ante Covic.
                                  Furuseth Olsen spilte 68 minutter for Hammarby.
                                  Lillestrøms tabelledelse kan imidlertid bli kun på lån. Brøndby ligger ett poeng bak, men har spilt en kamp mindre.
                                  Til neste uke blir det betydelig vanskeligere for LSK. Da vender Ståle Solbakken tilbake til gamle trakter med FC København.

(NTB)

Kommentar

• Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

LSK slo Hammarby

Magnus Myklebust scoret ett av målene mot Hammarby.
                                    Foto: SARA JOHANNESSEN (SCANPIX)

Lillestrøm tok sin første Royal League-seier, mens Brann delte poengene på Stadion.

TOPPSAKER NETTAVISEN

Se hele tabellen

LILLESTRØM - HAMMARBY 2-0: Svenske Hammarby gjestet Åråsen i den andre Royal League-runde søndag.
                                    - Myklebust var viktig
                                    Kanarifuglene trakk til slutt det lengste strået og vant 2-0.
                                    Magnus Myklebust sende LSK i føringen etter 25 minutter, før Arild Sundgot sikret seieren i det 62. minutt.
                                    Lillestrøm har dermed en uavgjort og en seier sålangt i Royal League, og topper tabellen i gruppe 2 - ett poeng foran Brøndby.
                                    - Magnus var veldig viktig i dag. Han var meget bra, sier Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft til Nettavisen.
                                    Brann delte poengene
                                    I Bergen var det Migen Memelli som reddet poenget for Brann.
                                    Helsingborgs Luton Shelton sendte de svenske gjestene opp i ledelse etter bare elleve minutter, før han doblet i det 58.minutt.
                                    Ardian Gashi reduserte et kvarter senere, før Memelli utlignet fire minutter før full tid.
                                    Brann står dermed - som LSK - med en seier og en uavgjort i sin gruppe.
                                    Se oppdaterte Royal League-tabeller her.
                                    Nettavisen var på plass både på Åråsen og Brann Stadion og kommer tilbake med saker utover kvelden.
                                    26.11.06 17:21

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

Fra adressa.no

Ordknapp Koren

Robert Koren velger Rosenborg hvis han blir i Norge. ( Foto: Stian Lysberg Solum )
                                      Relaterte klubber
                                      Lillestrøm
                                      Stiftet: 02.04.1917
                                      Hjemmebane: Åråsen
                                      Tilskuerrekord: 13595
                                      Neste kamp: 26.11.2006 Lillestrøm-Hammarby
                                      Mer om Lillestrøm

Relaterte artikler

LILLESTRØM: Robert Koren kan ha spilt sin siste Lillestrøm-kamp, og er fortsatt lite villig til å snakke om sin fotballfremtid.

Av: André Almløv
                                      Publisert: 26.11.2006 kl. 18:18
                                      - Jeg er veldig spent og tror mye vil skje innen to-tre uker. Jeg har kontakt med noen klubber, men ønsker ikke å nevne noen konkrete. Vi får se hva som skjer, sier den slovenske midtbaneeleganten.
                                      Kan spille mot FCK

Korens kontrakt med Lillestrøm går ut førstkommende torsdag, 30. november. Han kan praktisk talt spille hjemmekampen mot FC København, men sliter med en liten skade.
                                      - Koren har slitt litt før denne kampen og dette kan ha vært hans siste kamp for Lillestrøm. Men vi får se hvordan kroppen hans holder frem til torsdag, sier vikartrener Jan Åge Fjørtoft.
                                      - Vi skal forsterke

Fjørtoft innser at det kan bli vanskelig å beholde Koren i klubben.
                                      - De som ikke vil spille her får gå til andre klubber. Vi skal forsterke laget. Så enkelt er det, sier han.
                                      Koren selv var ordknapp om fremtiden, men mente det snart kom til å bli en løsning.

Kommentar

• pippip
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Mar 2006
                                        • 61

aftenposten.no : Rösler: - Ble veldig skuffet

Rösler: - Ble veldig skuffet

Uwe Rösler innrømmer stor skuffelse over sparkingen i Lillestrøm, som la veien åpen for Tom Nordlie. ( Foto: Digitalsport )

Uwe Rösler har lettet litt på sløret om sparkingen i Lillestrøm.

Publisert: 26.11.2006 kl. 20:18
                                        Endret: 26.11.2006 kl. 20:25
                                        - Jeg ble veldig skuffet da jeg fikk beskjeden om at jeg var sparket. Jeg hadde ikke ventet det fra de folkene jeg jobbet sammen med, sier Rösler i et intervju med NRK.
                                        - Ikke gi intervjuer

- Jeg fikk et godt råd fra manager Jan Åge Fjørtoft like etter at jeg hadde fått vite at jeg var ferdig i Lillestrøm: - Sett deg ned, tenk deg om, og ikke gi noen intervjuer om dette. I ettertid har det vist seg å væe et godt råd, sier Rösler.
                                        Han har ikke noe behov for å ta et oppgjør med investor Per Berg, som det har vist seg var mannen som ville ha bort Rösler, for å få inn Tom Nordlie.
                                        - Media har gjort en meget bra jobb med å plassere ansvaret der det ligger, sier Rösler.
                                        Ville spilt uten kreften

- Jeg mener at jeg og Gunnar Halle kunne forlate Åråsen med hodet høyt hevet. LSK er etablert som en toppklubb, og laget vil sikkert kjempe om gull neste år. Troppen er full av kvalitet, og spillerne er sultne, sier Rösler.
                                        Han fikk en kreftdiagnose for tre og et halvt år siden, og uten sykdommen tror 38-åringen at han fortsatt hadde spilt på toppnivå.
                                        - Jeg var i senhøsten av min karriere da jeg kom til Lillestrøm, men Arne Erlandsen fikk meg i toppform. Jeg følte jeg i kjempeform våren 2003, og hadde nok klart å fortsette noen år til, sier Rösler.
                                        Vil trene Manchester City

Etter sine år som spiller i Manchester City, har han et helt spesiuelt forhold til klubben. Han drømmer om en trenerjobb i klubben en eller annen gang.
                                        - Det er ikke sannsynlig på noen år ennå, men en gangkan jeg tenke meg det, ja, sier Rösler.

Kommentar

• Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

Fjørtofts hemmelige våpen

Modern Talking er en av Tysklands mest suksessfulle musikkeksporter noensinne. Gruppen bestod av Thomas Anders og Dieter Bohlen, og hadde hitlåter som "You're My Heart, You're My Soul", "You Can Win If You Want" og "Cheri, Cheri, Lady". Gruppen ble oppløst i 1987, etter bare tre år sammen, og gjorde et comeback i 1998 før den igjen ble oppløst i 2003.

Lillestrøms vikartrener Jan Åge Fjørtoft har et hemmelig våpen - og han brukte det med hell mot Hammarby søndag kveld.

ÅRÅSEN (Nettavisen): Lillestrøm var det klart beste laget i søndagens Royal League-kamp mot Hammarby, og vant fortjent 2-0 etter mål av Magnus Myklebust og Arild Sundgot.
                                          Fortjent
                                          - Det var en velfortjent seier til Lillestrøm. Det var tydelig at de hadde mer sprut i beina, erkjente stockholmlagets trener Tony Gustavsson etter kampen.
                                          Myklebust var et konstant uromoment, og burde sannsynligvis fått straffespark et kvarter inn i kampen. Hammarby hang brukbart med i første omgang, men etter pausen hadde romerikslaget full kontroll på kampen.
                                          Vikartrener Jan Åge Fjørtoft, som nå er ubeseiret på tre kamper, var stolt av Lillestrøm etter 2-0-seieren. Hjemmelaget vant sjansestatistikken 6-2.
                                          - Det var utrolig morsomt å se laget i dag. Vi hadde en fantastisk spilleglede, smilte Fjørtoft.
                                          Musikkmagi
                                          Så avslørte han det hemmelige våpenet: Modern Talking.
                                          - Det var høy musikk i garderoben før kampen. Vi åpnet døra da Hammarby kom, så de skulle få Modern Talking rett i trynet. Det lyktes vi godt med, ler Fjørtoft.
                                          For de uinnvidde: Modern Talking var et synthbaserte klissepopband med flere store hitsingler på 80-tallet.
                                          - Det virket ikke som om svenskene likte Modern Talking, sier han med et glimt i øyet.
                                          Tett program
                                          Lillestrøm skal i aksjon igjen allerede torsdag. Da kommer FC København til Åråsen. Den kampen står muligens Robert Koren over. I så fall var søndagens kamp mot Hammarby trolig den siste sloveneren spilte i Lillestrøm-drakten.
                                          - Det kan ha vært den siste kampen til Robert. Han har vært småskadet denne uka, så vi må ta det litt forsiktig. Det er ikke sikkert at han spiller mot FCK, sa Fjørtoft.
                                          Det skal spilles ytterligere fire runder i Royal League de neste to ukene. Gruppespillet avsluttes for Lillestrøms del med to kamper mot Brøndby 7. og 10. desember.
                                          Lillestrøm har fire poeng på to kamper, mens Hammarby står med ett etter tre kamper.
                                          Klikk her for kampfakta fra søndagens Royal League.

http://www.fxt.no/royalleague/article815377.ece

Kommentar

Working...