november 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    - Artig

    - Artig

    Man kan si mye om Magnus Waade Myklebust, men noe fyrverkeri utenfor banen er han ikke. På banen derimot…



    Skrevet av Ronnie Hallén



    Fettern til trenern (eller fetteren til treneren som vi i Oslo (med tynn s) sier), er en beskjeden kar utenfor banen. Det er ikke lett å se familielikheten for å si det sånn.

    - Han snakker utenfor banen, jeg lar beina prate på banen, sier Myklebust til kfl.no etter kampen.

    Magnus er åpenbart fornøyd med scoring og en praktkamp som gjorde at ”alle” ville prate med ham etterpå. Preget av lite tillit og svært få sjanser i årets Tippeliga, er Royal League den arenaen Magnus kan overbevise alle om sine kvaliteter.

    Og den sjansen benyttet han meget godt. Med afrikansk tyngdepunkt, et stort finteregister og en utpreget hurtighet, terroriserte han til tider Hammarbys forsvar. Og han var like frisk i det 90. minutt som ved kampstart. Fjøra mente Myklebusts løpskapasitet kom av at det var et familiemedlem som trente laget og at han ikke turte annet.

    - Blir du nok en gang en Royal League-hit som slukner når serien starter?

    - Håper nå ikke det. For meg er Royal League en bra sjanse til å få vist meg frem og få litt etterlengtet sjøltillit (eller selvtillit som vi i Oslo (fremdeles med tynn s) sier). Og når jeg klarer å krone en bra kamp med både scoring og en assist er jeg fornøyd. Assisten var jo nesten ferdigscoret for Arild, ler Myklebust.

    - Og straffe, som ble bortdømt!

    - Og straffe. Den var soleklar!

    - Velfortjent
    På pressekonferansen etter kampen var Hammarbys trener klar på at seieren var fortjent. LSK var bedre enn Hammarby i de fleste faser av spillet og det var ingenting å si på at hjemmelaget beholdt de tre poengene.

    Fjøra er fremdeles ubeseiret som trener for LSK og han la heller ikke skjul på at han syntes det er morsomt å se gutta på laget jobbe så mye for hverandre utpå gressmatta til Åråsen.

    - Magnus spilte en meget god kamp og det er veldig godt å se at Pål atter en gang ser ut som en god fotballspiller. Men i dag vil jeg trekke frem hele laget.

    Oppladningen til dagens kamp var litt annerledes enn normalt.

    - Vi fyrte opp med Moderen Talking på stereoen i garderoben og lukket opp døra da Hammarby-spillerne kom og prøvde å være litt gærne. Jeg tror ikke vi skremte dem, men vi fikk en litt annerledes innkjøring opp mot kampen.

    Fjøra ville ikke svare på om den selvutnevnte fan av Moderen Talking, Heinz, stod bak musikkvalget, men etter kampen tok den tyske keeperkjempen tok litt av ”æren” for at Diether Bohlen & Thomas Anders hitmusikk dundret i garderobeanlegget på Åråsen.

    Ribbeinsbrudd?
    Arild holdt seg i siden etter kampen og fryktet en brist i ribbeina. Det var så vidt kfl.no klarte å dra noen ord ut av mannen der han stod og hadde synlig vondt.

    - Jeg fikk en skikkelig albue et kvarters tid før slutt og det gjør jævlig vondt.

    - Et kvarter før slutt? Du kan jo knapt prate nå, hvordan orket du å avslutte kampen?

    - Jeg må ta de sjansene jeg får og da får jeg bare bite tenna (eller tennene som vi i Oslo (med tynn s) sier) sammen.

    - Fantastisk mål i dag. Du skrur inn en ball fra 20 meter nesten i krysset, men bommer på en avslutning fra 6-7. Hvordan er det mulig?

    - Sånn er det. Noen går inn, mens man ikke treffer like godt på andre sjanser.

    På en ganske bra gressmatte, dog litt humpete, på Åråsen, leverte LSK en god kamp i følge Arild.

    - Vi spiller bra fotball Vi slipper de ikke til veldig mye og beviste ganske klart at vi er det beste laget i dag. Klarer vi å holde dette nivået er det gode sjanser for å slå FCK til torsdag og da er vi i rute med hensyn til avansement.

    I form
    Frode er i form, Til vanlig en kjempe som ruver i terrenget, på banen en gigant som sammen med Steffi langt på vei har lukket forsvarsdøra og kastet nøkkelen.

    - Det går bra om dagen. Er i god form etter en litt rufsete sesong og for meg er det gull at Royal League kommer nå. Er selvfølgelig litt mentalt sliten etter en lang sesong, men så lenge kroppen er bra, banene er gode og motstanderne spennende, er det bare gøy å spille fotball.

    - Noen korte kapteinsvurderinger om dagens match?

    - Åpen kamp fra starten av, men etter hvert kobler vi grepet, scorer det første målet og deretter har vi egentlig full kontroll. Nå har vi en trygghet i de bakre rekker som det er en stund siden vi har følt. Det er veldig godt å holde nullen og nå har vi bare sluppet inn ett mål på de fire siste kampene og det er bra, avslutter kapteinen.

    kfl.no kårer Waade til Dagens Bøffel og avslutter med: Hvem faen er Michael Mifsud, vi har Magnus Myklebust!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      Myklebust tilbake i fokus


      Magnus Myklebust i aksjon mot Hammarby. ( Foto: Eirik Førde )
      Myklebust tilbake i fokus







      LILLESTRØM: Michael Mifsud har bestemt seg for å forlate Lillestrøm, og da passet det bra at Magnus Myklebust viste at han kan fylle tomrommet etter toppscoreren.



      Av: André Almløv
      Publisert: 26.11.2006 kl. 18:10
      Magnus Myklebust har denne sesongen slitt i skyggen av Michael Mifsud, men i dag fikk han sjansen, og svarte med scoring og storspill.
      - Meget god

      - Farten til Magnus var en viktig del av spillet vårt i dag fordi vi måtte få strekk i laget deres. Han var meget god og det må jo være spennende for en ny trener å ha en slik spiller til disposisjon når han kommer, sier vikartrener Jan Åge Fjørtoft.

      Etter Myklebusts storspill, sang fansen at de ga f¿ i Michael Mifsud så lenge de hadde Magnus Myklebust. Selv har Myklebust et avslappet forhold til saken.
      - Michael var en viktig spiller for klubben og scoret mange mål. Nå har han valgt å finne seg en ny klubb og forhåpentligvis gjør det at jeg får spille mer. I dag var det i hvert fall viktig for meg å få tillit og det var veldig artig å spille.
      - Mister Mifsud og Koren

      Klubbens toppscorer Arild Sundgot tegnet seg også på scoringslista og tror Lillestrøm kommer til å klare seg bra uten Mifsuds tjenester neste sesong.
      - Vi mister nok han og Robert Koren, men vi skal likevel være en toppklubb. Det er veldig moro at Magnus endelig lykkes. Han har en stor fremtid foran seg, sier Sundgot.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2435017.ece

        Ingen kunne stoppe Magnus

        Av: Per Kristian Torvik
        ÅRÅSEN:
        (LSK – Hammarby 2-0). Jose Monteiro og medspillerne tok alle midler i bruk. Men i går var ikke Magnus Myklebust til å stoppe.


        – Det beste jeg har gjort som LSK-spiller, i alle fall over en hel kamp, sa en meget glad Magnus etterpå.
        Han scoret, ble snytt for straffe, la opp til Arild Sundgots scoring – og var en konstant trussel med sin løpsvilje i 90 minutter.

        Fortsetter han på denne måten i 2007, kommer ikke en eneste LSK-supporter til å savne Michael Mifsud.

        Det tror heller ikke spisskollega Arild Sundgot, som var meget imponert over unggutten.
        – Det blir sagt at de er like, men Magnus er egentlig den strake motsetning av Michael. Han har med seg hodet, er en lagspiller og ser etter bedre plasserte kamerater hele tida.

        Det nøt nettopp Sundgot godt av, da Magnus fikk ballen med sin oppasser i ryggen, fant godt plasserte Arild, som nærmest vrengte ballen inn i motsatt hjørne fra skrå vinkel.
        – Da er det bare å takke og bukke. Det er en fornøyelse å spille med Magnus, sa Arild.
        Søskenbarnet

        Fornøyd var også trener Jan Åge Fjørtoft med søskenbarnet sitt. De to har vel enda mindre til felles som spillere enn det Magnus har med Mifsud. Den ene tung og ikke lynrask, men god inne i boksen. Den andre liten og rask og alltid villig til å finne seg nye posisjoner.
        – Jeg tror ikke vi har noe felles på banen, jeg, sier Magnus.
        – Han er en beskjeden gutt, men en god avslutter. Blir han flinkere til å score, blir det i alle fall noe likt, sier Jan Åge.

        Han er glad at han sikret seg fetterens underskrift fram til høsten 2009 for en stund siden. For Magnus er 2006 ikke blitt som han håpet, selv om han har vært god de gangene han har fått sjansen.

        – Neste år er jeg nødt til å ha mer spilletid for ikke å stagnere. Derfor er Royal Leauge en turnering som betyr mye for meg. Å spille godt mot topp nordisk motstand gir meg selvtillit, og jeg er nødt til å bli bedre av det. I dag viste jeg også at jeg kan spille 90 minutter uten problemer.
        – Neste år blir det 4-3-3 med Tom Nordlie som sjef. Da blir det enda trangere i midten?
        – Det skal jeg ikke ofre en tanke før treningen begynner igjen i januar, sa dagens mann på Åråsen.
        Holder humøret oppe

        Mens Rosenborg er i det mest sutrete hjørnet over hele turneringen, satser LSK som i fjor for å få mest mulig utbytte av den – selv om det koster.
        – Det er klart det er tungt å sette i gang igjen etter at serien er slutt. Vi holder humøret oppe med musikk og godt humør i garderoben. Etter noen tøffe dager før Royal Leauge, har vi tynnet ut treningen og bare kost oss, sa Jan Åge.
        Kaptein Frode Kippe er ikke i tvil om at laget skal holde koken i to uker til.

        – Vi holdt nullen. Det gir oss trygghet. Det er godt å se at vi matcher topplagene i Sverige og Danmark i år igjen. Når vi ser hva Magnus Myklebust presterer, er det klart at dette er nyttig for LSK. Vi skal gjøre alt for å gå ubeseiret gjennom grunnspillet med fire gode kamper mot FC København og Brøndby, sa Frode.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850



          Børsen: LSK-Hammarby


          LSK - Hammarby 2-0 (1-0)

          Åråsen.
          Mål: 1-0 Magnus Myklebust (25), 2-0 Arild Sundgot (62).
          Gult kort: Espen Søgård, LSK, Ante Covic, Haris Laitinen, Hammarby.
          Dommer: Henrik Nystrup Rasmussen, Danmark.
          Målsjanser: LSK 7, Hammarby 2.
          Cornere: LSK 10, Hammarby 4.
          Tilskuere: 1.981.
          LSK(4-4-2):

          Otto Fredrikson 5
          Dan Anton Johansen 4
          Pål Steffen Andresen 6
          Frode Kippe 5
          Shane Stefanutto 4
          Espen Søgård 5
          Khaled Mouelhi 5
          Robert Koren 6
          (Johan Petter Winsnes i 13 min.)
          Pål Strand 6
          (Lasse Bergan-Foss i 2 min.)
          Olivier Occean 4
          (Arild Sundgot i 45 min.) 5
          Magnus Myklebust 7 BB

          SUM 11 SPILLERE: 57
          SUM 12 SPILLERE: 62
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            «Hvem faen er Michael Mifsud?»

            Samme uke som Michael Mifsud reiste hjem til Malta, fikk Lillestrøm-fansen en ny spissyndling.

            ÅRÅSEN (Nettavisen): «Hvem faen er Michael Mifsud? Vi har Myklebust!» sang kanarifansen mot slutten av søndagens overbevisende Royal League-seier over stockholmslaget Hammarby.
            Og de sang ikke uten grunn.
            Ros fra Fjørtoft
            21 år gamle Magnus Myklebust gjorde livet surt for Hammarby-forsvaret med sine kloke løp og sin imponerende fart.
            - Magnus var meget bra i dag. Det må være spennende for en ny trener å se at vi har slike typer her, sa Jan Åge Fjørtoft til Nettavisen etter kampen.
            Lillestrøms vikarierende trener fikk fra sin plass på benken se Myklebust beine inn 1-0 midtveis i første omgang. Den kortvokste og hurtige spissen ble muligens snytt for straffe også, da han tilsynelatende ble felt like innenfor venstresiden av sekstenmeteren.
            - Jeg synes det var klar straffe, mente Myklebust.

            Lite spilletid
            Arild Sundgot fastsatte sluttresultatet til 2-0 med et delikat skudd i krysset i andre omgang. Og Michael Mifsud? Han var det ingen som savnet. Det sørget Fjørtofts 21 år gamle søskenbarn - Myklebust - for. - Når søskenbarnet er trener, må du løpe litt mer, gliste Fjørtoft.
            Ettersom Michael Mifsuds dager i Lillestrøm er over, håper Myklebust å få mer spilletid framover. Den tidligere Hødd- og Gursken-spilleren har nemlig fått frustrerende få sjanser på Åråsen denne sesongen.
            Myklebust fikk bare starte fire seriekamper i årets Tippeliga.

            - Har vært tungt
            - Det har vært tungt til tider, å være på benken. Det er aldri bra for en ung spiller å ikke få spille, erkjente Myklebust overfor Nettavisen.
            - Jeg håper jeg får spille mer framover, la han til.
            Det er nesten umulig å unngå. Han spilte bare 397 minutter med seriefotball i 2006. Hvis han fortsetter å spille som mot Hammarby, blir det svært vanskelig for påtroppende trener Tom Nordlie å sette ham på benken.

            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              Tørum taus om Koren


              Robert Koren vil helst til utlandet, men utelukker ikke en norsk klubb. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )
              Relaterte klubber
              Lillestrøm
              Stiftet: 02.04.1917
              Hjemmebane: Åråsen
              Tilskuerrekord: 13595
              Neste kamp: 30.11.2006 Lillestrøm-København
              Mer om Lillestrøm
              Rosenborg
              Stiftet: 19.05.1917
              Hjemmebane: Lerkendal
              Tilskuerrekord: 28619
              Neste kamp: 30.11.2006 Rosenborg-Tufte IL
              Mer om Rosenborg



              ODENSE: Robert Koren vil til Rosenborg. Det vil ikke Knut Tørum si noe om.


              Av: Roy Tommy Bråten
              Publisert: 27.11.2006 kl. 07:21
              - Aller helst vil jeg spille i et annet land. Hvis det ikke går og jeg får det beste økonomiske tilbudet i LSK, fortsetter jeg på Åråsen. Er Rosenborg interessert, foretrekker jeg dem om tilbudene er de samme, sa Robert Koren til Romerikes Blad lørdag.
              Men RBK-trener Knut Tørum nekter å si noe om frieriet, og svarer konsekvent ingen kommentar på spørsmål om han vil ha Koren på sitt lag.
              - Men det er artig at folk vil til Rosenborg. Det viser at vi har gjort noe rett da, sier han.
              Heller ikke sportsdirektør Rune Bratseth vil si noe konkret.
              - Vi forholder oss til realiteter, svarer han.
              Rosenborg viste etter det Adresseavisen kjenner til interesse for Koren allerede i vår. Men om interessen er like stor etter at de kjøpte slovaken Marek Sapara for ti millioner kroner er dog mer usikkert. Det som taler for at Koren blir RBK-spiller er at han er Bosman-spiller. Dermed "slipper" RBK unna med sign-on fee og lønn.
              Daglig leder Nils Skutle har tidligere sagt at RBK gjerne kan kjøpe en spiller til over ti millioner, hvis de nærmest på forhånd vet at han blir solgt til det flerdobbelte etter to-tre år i Rosenborg. Og fortsettere Koren samme utvikling han har hatt i Lillestrøm vil han bli ettertraktet for pengesterke klubber utenlands.
              På den andre siden har Rosenborg nettopp forsterket sin midtbane med kjøpet av Marek Sapara. Og med de to lokale ungheltene Alexander Tettey og Per Ciljan Skjelbred, samt Vidar Riseth, Jan Gunnar Solli og Roar Strand disponible på midten er det ikke et prekært midtbaneproblem i RBK.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Lillestrøm Kirke
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 1470

                Farvel til Koren

                Fra dagens papir-rb:
                Robert Koren spilte sin siste kamp for LSK i går. 13 minutter før slutt forlot han banen. Han ble ikke møtt med pipekonsert av kanarifansen, men med sangen om at de hater Rosenborg, fordi han i et RB-intervju sa at han ønsket å spille for trønderne. Onsdag reiser han hjem til Slovenia.
                - Jeg sa bare det jeg føler. At de synger sånn er greit nok for meg. Men det hadde vært hyggeligere for dem og meg om de heller hadde husket hva jeg har gjort for LSK og også for dem, sa Robert.
                - Jeg er ikke skadet, men jeg føler meg helt tom og har ikke mer å gi.
                Koren har snakket med Uwe Rösler etter at han sa han ikke ville spille for Viking.
                - Han likte det naturligvis ikke. Jeg står fast med min kritikk mot ham. At han har vært med på å gjøre meg og andre spillere i LSK bedre er riktig. Men jeg var god før jeg kom. Vi har som lag og individuelle spillere også gjort ham god. Derfor er det vår fortjeneste at han fikk en meget god trenerjobb i Viking.
                Robert har heller ikke lukket døra for LSK helt, selv om han helst vil til Rosenborg i Norge.
                - Vi får se. Jeg har to-tre tilbud som jeg tenker på, sier han.
                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  Millionkamp om Koren

                  Halve Tippeligaen slåss om underskriften til Robert Koren. Sloveneren blir Norges best betalte spiller hvis han fortsetter i Norge.
                  Uwe Rösler ønsker å ta med seg Robert Koren til Viking, men får kamp om slovenerens signatur.

                  Bosman-spilleren hevder selv at han for tiden ringes ned av Tippeliga-klubbene.


                  - Halvparten av klubbene i Tippeligaen har ringt meg. De er interesserte i å hente meg, sier sloveneren til TV 2 Sporten.
                  Brann, Aalesund, Viking og Start skal være blant klubbene som er villige til å sprenge norske lønningsgrenser. Også Lillestrøm er selvsagt med i jakten på midtbaneelegantens signatur. Uansett blir Koren trolig Tippeligaens best betalte spiller, med en årslønn opp mot fire millioner kroner.
                  - Det er selvsagt bra for meg. Hvis Lillestrøm tilbyr noe i nærheten av de andre, så blir jeg på Åråsen hvis jeg skal fortsette karrieren i Norge, sier Koren.
                  Tirsdag drar den nybakte pappaen hjem til Slovenia for å diskutere fremtiden.
                  - Jeg har familie nå, og jeg må tenke på dem også. Vi skal sammen komme frem til den beste løsningen.
                  kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle816523.ece
                  Last edited by holmiz; 27.11.2006, 20:04. Begrunnelse: kilde igjen..!
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    Treningskamper vinteren 2007:

                    Fotballmagasinet har laget en oversikt over klubbenes treningskamper.
                    Aktuelle LSK-kamper:

                    20. Januar: LSK- Skeid (Lillestrøm Stadion, KGB)
                    2. Februar: LSK - Hønefoss (kampsted foreløpig ukjent)
                    9. Februar: LSK - Moss (KGB)
                    10. Mars: Start - LSK (kampsted foreløpig ukjent)
                    17. Mars: LSK - Sandefjord (kampsted foreløpig ukjent)

                    I tillegg kommer turneringen på La Manga.

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      sakset fra http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/a...11230161/1046/_

                      (Om denne skal i nyhetstråden får gudene - også kjent som moderatorene - avgjøre).

                      Sandstø: - Ingen leker noe i Odd


                      - I Odd har vi flere roller, men jeg kan forsikre at det ikke er noen som leker noe som helst, svarer Odd-trener Arne Sandstø på LSK-manager Jan Åge Fjørtofts ordbruk onsdag.

                      Etter at Sandstø, i Romerikes Blad, var kritisk til Lillestrøms håndtering av den pågående overgangssaken vedrørende Anders Rambekk, svarte Fjørtoft via VG-nett:
                      - For det første forholder jeg meg ikke til trenere som leker managere. Vi forholder oss kun til Tore Andersen, og hva vi gjør med Strømsgodset eller andre klubber, har Arne Sandstø ingenting med.
                      Fjørtoft lanserte også teorien om at Sandstø "synes det er morsomt å leke manager" siden han selv leker trener for tiden.

                      Kokker og søl

                      Sandstø er ikke imponert.
                      - Forskjellen på en liten og en såkalt storklubb, som Lillestrøm ønsker å være, er at vi har flere roller. Vi er ikke bare løpegutter - vi jobber helhjertet for klubbens beste, og klarer den delen bra.
                      Odd har dessuten ikke en rolle i den pågående Rambekk-saken, mener Odd-treneren.

                      - Dette er noe vi står fullstendig på utsiden av, og noe LSK må ordne på egen hånd. Det ser imidlertid ut til å være ganske mange kokker i aksjon der, og slikt blir det som kjent mye søl av.
                      Irrelevant

                      Sandstø kaller det helt irrelevant å sammenlikne med situasjonen da Odd takket nei til Sunderlands bud på Per Nilsson, og henviste til eksisterende kontrakt.

                      - Vi var aldri ute etter å selge Nilsson. I dette tilfellet har imidlertid Anders Rambekk fått beskjed om at han kan reise og forhandle med Strømsgodset, og at han ikke er et satsingsprosjekt. Alt vi har gjort, er å forhøre oss med Frank Grønlund om spillerens tilgjengelighet, og fått beskjed om at vi får tilslaget på det samme Strømsgodset hadde tilbudt. At LSK nå går tilbake på det ordet klubben ga Tore Andersen, og ønsker en ny budrunde, er merkelig håndtering av denne saken, sier Sandstø og gjentar at hensynet til spilleren blir helt glemt.
                      - Anders har aldri bedt om å bli solgt. Dette var Lillestrøms eget initiativ.

                      100 prosent riktig

                      - Hva tror du blir utfallet?
                      - Denne såpeoperaen får Lillestrøm ordne opp i selv. Vi har strukket oss så langt vi kan og gjort alt 100 prosent riktig i denne saken.
                      - Kan det strande på at klubbene ikke stortrives med hverandre?
                      - Lillestrøm har ingen grunn til å være sure på oss, fordi vi har gjort alt etter boka. Spørsmålet er om hensynet til spilleren spiller inn eller ei. Dette er som da LSK solgte Sundgot til Stabæk, uten at han selv var informert. Når slike ting gjentar seg, kan det ikke være bra for klubbens rykte i spillermarkedet, mener Sandstø.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        Påsan-rykte + JP

                        To små notiser i papirutgaven av RB i dag:

                        * Påsan linkes til Ham-Kam av avisene på Hamar, men sier selv følgende: - Det har jeg ikke hørt noe om, og jeg forholder meg til at jeg har to år igjen av kontrakten med LSK. Jeg har ingen andre planer enn å fullføre den.

                        *JP er misfornøyd med at han har fått spille så lite denne sesongen, men han gleder seg til Nordli og 4-3-3. - Det systemet kjenner jeg godt fra før. Jeg skal komme sterkt tilbake, sier han.


                        Mvh
                        Gammer´n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5099

                          Pål Strand erstatter Corrales?

                          Lokale nyheter, sport, kultur, næringsliv, hilsener, dødsannonser og mye mer


                          Hete tips går ut på at Lillestrøms Pål Strand (30) kan være på veg til HamKam. - Jeg har ikke hørt noe fra HamKam, sier Strand til HA-sporten.



                          Roger Synstad


                          NEPPE HAMKAM: Pål Strand har ikke vært i kontakt med HamKam.

                          Foto: SCANPIX Lise Åserud, Scanpix



                          HAMAR: - Så HamKam er ikke noe alternativ for deg kommende sesong?
                          - Nei, jeg har kontrakt med Lillestrøm ut 2008-sesongen og har ellers ingen kommentarer. Ikke har jeg tenkt på HamKam heller, sier mannen med den gode venstrefoten. Han er opprinnelig totning. Spilte i sine yngre år både for Gjøvik/Lyn og Raufoss, men er blant veteranene i dagens Lillestrøm-stall. Han har spilt to landskamper for Norge.
                          Den nye HamKam-treneren Arne Erlandsen trente Pål Strand i flere sesonger, men viser ingen interesse for 30-åringen:
                          - Han er en god spiller, men jeg har ikke tenkt noe særlig på ham. Vi får se om han blir frisk og i orden, sier Erlandsen til Romerikes Blad.
                          Hvis det går slik HamKam-ledelsen antyder, at Ramiro Corrales forsvinner, trenger HamKam en ny venstrebeint forsvarsspiller. Erlandsen ønsker dobbelt dekning på alle plasser og vet hva Pål Strand er i stand til når han er i form.
                          I år har lysluggen vært mye skadd og ute av laget.
                          - Men jeg har spilt de to siste Royal League-kampene. Det har gått bra. Jeg satser videre, sier Strand, som antakelig også er med mot Ståle Solbakkens FC København på Åråsen torsdag kveld.
                          Strand spilte godt mot Hammarby i helgen og er innstilt på en skikkelig revansje i Lillestrøm-trøya.
                          Men han vet ennå ikke om Tom Nordlie vil satse på ham:
                          - Nei, jeg har ikke pratet med den nye treneren ennå, innrømmer Tom Strand, som har en meget god innleggsfot. Dødballene er også av god kvalitet.

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403



                            La Manga Cup 2007
                            Gruppeinndeling og kampprogram

                            28.11.2006
                            Rosenborg, Brann, Vålerenga og Lillestrøm får internasjonal motstand i La manga Cup i februar.
                            Gruppeinndelingen er som følger:
                            Gruppe 1 Rosenborg, Lillestrøm, Krylov Sovetov, Russia, KR Iceland
                            Gruppe 2 Brann, Vålerenga, Rubin Kazan, Russia, Metalist, Ukraina

                            Kampprogram:
                            Mandag 12.02.:
                            Rosenborg-KR
                            Krylov-Lillestrøm

                            Tirsdag 13.02.:
                            Brann-Rubin
                            Metalist-Vålerenga

                            Torsdag 15.02.:
                            Lillestrøm-Rosenborg
                            KR-Krylov

                            Fredag 16.02.:
                            Vålerenga-Brann
                            Rubin-Metalist

                            Mandag 19.02.:
                            Krylov-Rosenborg
                            Brann-Metalist
                            Lillestrøm-KR
                            Rubin-Vålerenga

                            Torsdag 22.02.:
                            Nr 4 G1-Nr 4 G2
                            No 3 G1-No 3 G2

                            Fredag 23 feb
                            Nr 2 G1-Nr 2 G2
                            Finale

                            Kampene 22-23 februar:
                            Laget med a) flest poeng, b) best målforskjell, c) flesr scorede mål I gruppespillet vil bli benevnt hjemmelag
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              - Mifsud krevde seks mill. i årslønn


                              TAKKET NEI: Michael Mifsud scoret 11 mål for Lillestrøm denne sesongen, og var en mann klubben ønsket å ha med seg videre. Men lønnskravet til malteseren ble det umulig å innfri, ifølge NRK.
                              Foto: SCANPIX

                              Vanvittig lønnskrav til LSK.
                              LES OGSÅ:
                              writemail('skv', 'dagbladet.no')SIGVE KVAMME
                              Tirsdag 28.11.2006, 19:37
                              oppdatert 19:53

                              (Dagbladet.no): Michael Mifsud var ikke fornøyd med Lillestrøms siste kontraktsforslag, og takket nei etter en 10 dagers tenkepause.
                              Det skal Lillestrøm kanskje være like glade for - kravet fra den raske maltereseren var nemlig ellevilt. Partene var kommet langt i forhandlingene da Mifsud ifølge NRK lanserte et lønnskrav på seks millioner kroner i året. Det var selvsagt uakseptabelt for Lillestrøm.
                              - Vi forsto det vel som at Michael forventa mer enn han fikk tilbud om fra oss, sier styreleder Per Mathisen til NRK.
                              Han er ikke den første som slår alarm om lønnsgaloppen i norsk fotball - men etter å ha mottatt Mifsuds lønnskrav har han definitivt grunn til det.
                              - Jeg synes jo det begynner å ta litt av. Det er litt farlig, at det bare går i været, sier han.
                              Også fotballagent Lars Petter Fosdahl mener norsk fotball har passert ligaer vi vanligvis solgte spillere til i lønnsnivå.
                              - Lønnsnivået i Norge er like høyt og noen ganger høyere enn i Sveits, Belgia, Østerrike og en del klubber i Nederland. Til en viss grad er det nok faktisk slik at norske klubber betaler mer enn bunnklubber i Tyskland, sier Fosdahl til NRK.

                              Dagbladet.no har ikke oppnådd kontakt med Michael Mifsud i kveld.

                              Kommentar

                              • gj
                                Seniormedlem
                                • Nov 2003
                                • 3360

                                http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2439638.ece:

                                Ønsket i utlandet


                                Men Jan Åge Fjørtoft setter LSK foran alt.

                                Ifølge VG er LSK-manageren ønsket som manager i østerrikske Rapid Wien.

                                Det er klubbpresident Rudolf Edlinger som skal ha gått inn for nordmannen, som var storscorer i den østerrikske klubben i perioden 1989-1993.

                                – Det jeg har å si, er at jeg har mye å gjøre i LSK. Jobben krever meg med hud og hår. Jeg har ikke hatt tid til å tenke på det, sier Fjørtoft til VG.

                                Avisa skriver imidlertid at Fjørtoft er svært smigret over interessen fra utlandet.

                                – Har du bestemt deg for å bli i LSK?

                                – Jeg tar ikke stilling til noe som helst. Men jeg synes jeg har bevist gjennom de siste 14 dagene at jeg setter LSK foran alt, også meg selv, svarer 39-åringen.

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Fjørtoft ønsket som Rapid-manager

                                  Jan Åge Fjørtoft er for tiden både trener og manager i LSK.
                                  (FOTO: ERLEND AAS/SCANPIX)


                                  Rapid Wien håper at Jan Åge Fjørtoft skal redde klubben fra nedrykk.







                                  Den tradisjonsrike østerrikske klubben står i fare for å rykke ned fra landets øverste divisjon for første gang i klubbens 108 år lange historie.
                                  Ifølge VG, som siterer avisen Kurier, ønsker klubbpresident Rudolf Edlinger den tidligere Rapid-angriperen Jan Åge Fjørtoft som ny manager.
                                  Fjørtoft skal være kjent med interessen fra Rapid, men sier til VG at han ikke har tatt stilling til om han ønsker å forlate manager-jobben i Lillestrøm.
                                  - Det jeg kan si, er at jeg har mye å gjøre i LSK. Jobben krever meg med hud og hår. Jeg har ikke hatt tid til å tenke på det, sier Fjørtoft til VG.
                                  29.11.06 07:16, ny 29.11.06 07:27

                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    Fra Royalleague.com


                                    Lillestrøm tar i mot FC København torsdag 30.november
                                    Torsdag 30.november kl 19.30 tar LSK i mot FC København på Åråsen. Med seier vil LSK ta et langt skritt mot avansement i turneringen.


                                    LSK har fått en meget god start på årets Royal League, med en seier og en uavgjort på de to første kampene. Med seier mot de danske mestrene på torsdag vil laget ha minst et ben i kvartfinalen. De vil derimot ikke bli noen lett kamp for Lillestrøm. Det er kun et par uker siden FC København beseiret selveste Manchester United og det er ingen tvil om at det borger for kvalitet. I tillegg var FC Købehavns trener, Ståle Stolbakken, en årreke midtbanegeneral på Lillestrøm. Han vil derfor garantert gjøre alt for å stikke kjepper i hjulene for gamle lagkamerater.

                                    LSK's manager og vikarierende trener Jan Åge Fjørtoft er foreløpig ubeseiret som trener i de tre kampene han har hatt ansvaret for laget. Han vil nødig bryte den statistikken og satser derfor fortsatt på å være ubeseiret etter torsdagens kamp.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Moss avis

                                      På plass i LSK


                                      Fredag forrige uke begynte mossingen Erland Johnsen i ny jobb på Åråsen. Uten kontrakt, men med en gentleman`s agreement inngått med Jan-Åge Fjørtoft.

                                      Tekst: Eli Halvorsen
                                      eli.halvorsen@moss-avis.no

                                      Torsdag kom mossingen fra ferie, og dagen etter var han på plass i ny jobb på Åråsen. Der skal han jobbe som spillerutvikler, og ha hovedansvaret for de unge spillerne på a-laget, samt de beste juniorene i Lillestrøm. Han ser frem til å jobbe i en toppklubb, selv om det ikke er som hovedtrener.
                                      – Det blir godt med noen forandringer. Jeg har vært i Follo i fire år, og er veldig godt fornøyd med det vi fikk utrettet der, selv om vi rykket ned. Har fått mye på plass, både sportslig og organisatorisk. Nå er jeg glad for å være på plass i en av norges virkelige toppklubber, det var det som var et av de viktigste argumentene for å ta jobben som spillerutvikler, at det måtte bli i en toppklubb. Det er veldig viktig for meg der jeg er nå, å jobbe på et høyt nivå, viktig både for meg personlig og for cv`en min. Det er et steg til siden og opp for meg, sier Johnsen.

                                      Kjenner ikke
                                      Fra 1. januar skal mossingen jobbe tett sammen med nyansatt LSK-trener, Tom Nordlie. Johnsen kjenner ikke Nordlie fra før, men gleder seg til å jobbe sammen med den engasjerte fotballtreneren.
                                      – Det blir veldig spennende å følge Tom. Jeg vet jo at han er faglig dyktig, og jeg har kanskje mer å lære av ham, enn jeg ville hatt å lære av Uwe Rösler, som har ganske lik trener-bakgrunn som meg. Men jeg har hørt bare godt om ham, og skal jo ha daglig kontakt med ham, så jeg håper jo at han kan bruke en del av min kompetanse til å utvikle laget sitt og stallen sin, sier Johnsen.

                                      Landslagssjefen slakter
                                      Nå skal han jobbe med unge talenter i LSK i tre år fremover, og sier det er mange utfordringer i forhold til å få frem lokale, gode spillere i klubben, men er enig med landslagssjef Åge Hareides slakt av norske toppklubbers talentsatsing.
                                      – Jeg er enig i at norske klubber tar opp for få unge spillere. Og når kun elleve juniorspillere tas opp i eliteseriestallene foran 2007-sesongen, så er jeg enig i at det er for lite. Men det er en kompleks problemstilling. De skal jo være gode nok også, og de får ikke spille kamper nok til å vise seg frem på, mener jeg. Det spilles for få kamper i norsk serie, og klubbene har ikke annet valg enn å toppe lagene sine, for å henge med. Det burde være 30 kamper i sesongen, og 16 lag. Da hadde kanskje flere av lagene turt å bruke de unge spillerne sine, avslutter Erland Johnsen.

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        Mulig lag

                                        Var på trening i dag, 29/11. og tipper dette laget:

                                        Otto - DanTon, Steffi, Kippe, Shane - Riise, Espen, Kiko, Påsan - Ollie,Magnus.

                                        Espen var syk i dag, men forhåpentligvis klar til kamp.
                                        Kasey trener også med laget nå, men klarer fortsatt ikke slå ballen med rista på høyrebeinet og er derfor uaktuell. Tidligst klar neste torsdag mot Brøndby.

                                        Mvh
                                        Gammer´n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Tar Royal League på alvor

                                          Av: PER KRISTIAN TORVIK
                                          Lillestrøm (ANB):

                                          Ståle Solbakken tar med seg FC København fra et fullsatt Parken med 40.000 tilskuere i mesterligaen til Åråsen med 2.000 i Royal League torsdag. Det synes han er helt greit.

                                          – Ingen skal kunne kritisere oss for ikke å ta Royal League alvorlig. Vi har vunnet turneringen to ganger og vil gjerne gjøre det igjen. For FC København har kamper mot gode nordiske motstandere vært viktig de årene vi har vært med, sier Solbakken til Romerikes Blad.

                                          Tett program
                                          Han lar Rosenborg og VG stå for sutringen over et skandinavisk mesterskap som har trukket 45.000 tilskuere til arenaene så langt, mens tv-selskapene kan rapportere om bedre seertall enn i fjor.
                                          – Turneringen har vært medvirkende til vår suksess i år. Naturligvis kan jeg i år si at det ikke er optimalt for oss å spille mange innledende kamper før jul, i og med at vi både har seriespill og mesterligaen. Men alle kan ikke få alt. Vi må bare akseptere at forholdene er forskjellige i de tre landene.

                                          Redusert
                                          Det harde kampprogrammet gjør at Ståle ikke kommer til å stille sitt beste mannskap i den TV-sendte kampen mot LSK torsdag og i Parken søndag.
                                          – Vi spiller med dem som er best for dagen. Våre landslagsspillere har vært gjennom et program med kamp hver tredje dag i tre måneder. Noen av dem må hvile. Men det gir meg sjansen til å se de som ikke har spilt så mye - og unggutter som er mer enn villig til å vise seg fram.
                                          En som ikke kommer til Åråsen er Jesper Grønkjær. Den tidligere Chelsea-stjernen har slitt med skader lenge og måtte gå ut igjen i siste seriekamp.
                                          – Vi håper det vi kommer med er godt nok til å ta poeng, for vi vil være med i sluttspillet i mars.
                                          Det tror FCK-trener Solbakken laget kan greie ved å snike seg inn bakveien - når ikke alt går på skinner. Som kjent går to av de tre tredjelagene videre til kvartfinalen. Da kan laget slå til igjen i mars, som de har gjort de to siste årene.

                                          Skal slå Celtic
                                          I den danske serien i høst håpet Ståle å henge med blant de beste fram til jul, på grunn av hardt kampprogram og med en spiss i manko i forhold til det han ønsket. Nå leder FCK med seks poeng.
                                          – Det har gått over all forventning. Jeg hadde håpet vi skulle være nær de aller beste. Når vi leder, er det klart vi er fornøyd.
                                          I mesterligaen var seieren mot Manchester United en fjær i hatten. Men København er slått ut og får heller ikke spille UEFA-cup etter jul.
                                          – Kampen er likevel meget viktig for oss. Vinner vi mot Celtic, får vi sju poeng, og sju lag har gjort det dårligere enn oss i årets turnering. Uansett er dette et løft for dansk klubbfotball, sier Ståle Solbakken. (ANB)

                                          Kommentar

                                          Working...