november 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Rambekk nyter førjulsroen

    Anders Rambekk biter tennene sammen, og kjemper videre for sin fremtid.
    Foto: Sara Johannessen, SCANPIX


    Anders Rambekk lar tiden lege en mindre skade, og synes det er helt greit at styret rundt «Odd-overgangen» er i ferd med å forsvinne.
    Forrige sesong slet Anders Rambekk lenge med et mage-/lyskeproblem. Opprinnelig skulle landslagsbacken opereres etter sesongslutt, men nå har LSK-spilleren bare fått beskjed om å ta det med ro og la tiden lege skaden.

    - Jeg har tatt det veldig med ro de siste to ukene, etter å ha fått beskjed om at det er den beste medisinen for å bli kvitt smertene.


    - Opprinnelig skulle jeg opereres, men heldigvis slipper jeg det. Nå blir jeg sannsyligvis helt klar for spill i januar, sier Rambekk, som medgir at han komme til å spille før den tid, skulle behovet være akkutt.


    Bare kamper på slutten

    Rambekk, som startet 24 av Lillestrøms 26 seriekamper i 2006, var merkbart hemmet av skaden på slutten av sesongen.

    - Jeg trente mindre i høst, og på slutten var det mest kamper, innrømmer midtstopperen.


    - Nå kan jeg endelig få hentet meg inn igjen.

    Hvem som henter ham inn som spiller i 2007, er fortsatt uvisst, men han medgir at han selvsagt håper det blir Odd.

    - Jeg får bare vente og se hva som blir utfallet, sier Rambekk.

    - Jeg er Lillestrøm-spiller akkurat nå, og forholder meg til at jeg har kontrakt ut neste år.


    Tiden leger alle sår

    Til tross for at mange hevet øyenbrynene da Lillestrøm ikke godtok budet fra Odd, som skal ha vært like stort som det budet LSK tidligere hadde akseptert fra Strømsgodset, er Rambekk ikke bitter på arbeidsgiveren.

    - Det er sånn det er. Vi fikk en ny trener mellom de to budene, og ting ble forandret. (Manager) Jan Åge Fjørtoft har opptrådt redelig overfor meg i denne prosessen, poengterer den tidligere Odd-spilleren.


    Nå nyter Rambekk det faktum at «overgangsmaset» har roet seg ned, og at det er litt roligere tider.

    - Det var vel hektisk en periode.

    - Nå slapper jeg av og forsøker å bli frisk, så satser jeg på å komme tilbake for fullt i januar.

    Uansett for hvilken klubb det måtte bli.

    29.11.06 13:04
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      Rennes kan bli neste stopp
      for Robert Koren


      ÅRÅSEN:
      Den franske 1. divisjonsklubben Rennes kan bli neste stopp for Robert Koren.
      ROBERT KOREN ER PÅ VEI TIL FRANKRIKE.



      Av: Per Kristian Torvik

      Franskmennene var til stede og så sloveneren i Royal League-oppgjøret mot Hammarby på Åråsen søndag.
      Pierick Haird skal ha vært meget begeistret over hva de fikk se, selv om Koren manglet noe på å være helt i den klassen LSK-supporterne har lært ham å kjenne. Fransk fotball er også noe som bør passe ham meget godt.
      Koren skal ha - eller ha hatt - en avtale med en agent i Spania. Da han ble satt i forbindelse med danske klubber, ble det på nettsteder i Danmark nevnt at Jens Steffensen var hans agent. Det avviste Koren overfor Romerikes Blad.
      De siste dagene er det blitt nevnt at proffagent Kjetil Osvold jobber for ham
      - Det medfører ikke riktighet. Jeg har aldri hatt noen kontakt med Robert Koren, sier Osvold.
      Etter det han kjenner til har LSKs midtbanestjerne spilt på flere strenger, slik at mange har jobbet for ham.
      - I enkelttilfeller kan jo det bli et blinkskudd. Men generelt vil jeg si at det er smart av spillere og knytte seg til en fast agent.
      - Hvorfor det?
      - Hvis en klubb er ute etter for eksempel en sentral midtbanespiller, og en agent har det i sin stall, er det sannsynligvis at han vil markedsføre ham først. Dermed kan en spiller uten fast agent komme i andre rekke, mener Kjetil Osvold.
      Det lyktes ikke Romerikes Blad å komme i kontakt med Robert Koren i går
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082




        Denne uken har Morgan Andersen hatt møte med Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft. Det spekuleres nå i om Lillestrøm har lagt inn bud på Simen Brenne, som har bare ett år igjen av kontrakten med FFK. Verken Andersen eller Fjørtoft ønsker å kommentere nettopp det. Men Andersen utelukker ikke salg av Brenne.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          Fra http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1082


          Ryktene har florert det siste døgnet etter at Morgan Andersen ble observert i et møte med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft på restaurant Katti. ”Hvem ønsker LSK å kjøpe nå?” var det mange som tenkte. ”Er det kapteinen fra Nittedal? Eller løpsmaskinen fra Sellebakk? Kanskje FFK ønsker Rambekk?” Vi har tatt en prat med Morgan Andersen for å komme til bunns i spekulasjonene.
          Tekst av Øystein Holt
          Lagt ut: 29. November 2006 - 16:49 / Lest: 424


          - Ja, hele Norge har fått med seg det møtet. Når vi møtes i all offentlighet på denne måten så skjønner vi at folk vil reagere, og det tilsier at vi ikke har noe å skjule. Vi er begge engasjerte i fotball og diskuterte aktuelle tema for fremtiden i norsk toppfotball, forteller Morgan Andersen til ffksupporter.net.

          - Utover det vil jeg ikke kommentere, bekrefte eller avkrefte om vi snakket om spilleroverganger, fortsetter han.

          Over alt i media har vi kunnet lese at John Anders Bjørkøy kun har kontrakt i ett år til. Det stemmer ikke:

          - Ja, jeg har lest at dette har stått i media flere ganger, men la meg korrigere det med en eneste gang: John Anders Bjørkøy har kontrakt i to år til, altså ut 2008. Vi selger ikke ham, forteller Morgan Andersen til ffksupporter.net.

          - Det er helt uaktuelt å selge Bjørkøy, understreker den administrerende direktøren nok engang på oppfordring fra ffksupporter.net.

          Et eventuelt salg av Simen Brenne stiller Morgan Andersen seg annerledes til. Fredrikstadgutten har nemlig bare ett år igjen av kontrakten og fremtidsplanene til Brenne tas med i evalueringen.

          - Trenerteamet ønsker å ha ham med videre. Vi ønsker å ha ham med videre, og det har vi fortalt ham, men Brenne har bare ett år igjen av kontrakten. Ønsker han ikke å bli værende i Fredrikstad, så er det veldig aktuelt å selge ham og vi vil forsøke å oppsøke klubber for et eventuelt salg, forteller Andersen til ffksupporter.net.

          Har dere fått noen signaler fra Simen Brenne om hva han ønsker?

          - Nei, vi har ikke fått noen signaler per i dag, men vi kommer til å fortsette forhandlingene når Brenne kommer tilbake fra ferie, sier Andersen.

          - Rambekk? Har ikke Rambekk gått til Odd? Jeg trodde han var bosmanspiller og da er ikke en byttehandel interessant. Vi ville uansett aldri ha byttet Brenne mot Rambekk, understreker Andersen til ffksupporter.net.

          Simen Brennes agent, Bjarne Sognnæs, kan ikke akkurat sies å være i det snakkesalige hjørnet. Spekulasjoner rundt Brennes fremtid bes tas direkte med spilleren selv, men agent understreker følgende:

          - Dette er en klubb som Simen er veldig glad i, og det er klart at det veier tungt, forteller Sognnæs til ffksupporter.net.

          Kan du fortelle om du bare jobber opp mot FFK eller om andre klubber er med i bildet?

          - Jeg jobber alltid opp mot alle ut ifra spillerens ønsker, og så blir det opp til spilleren å velge det han selv vil. Jeg jobber direkte inn mot de som er involverte, og bruker verken supportere eller media til å fremme noe som helst, fortsetter Sognnæs til ffksupporter.net.

          - Jeg vet at ”ingen kommentar” er kjedelig for dere å høre, men jeg ønsker ikke å bidra til å skape noen rykter, så det blir mitt endelig svar til denne saken, avslutter Sognnæs til ffksupporter.net.

          Simen Brenne ferierer for tiden i Thailand og var utilgjengelig for kommentar.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

            Sakset fra LSK.no




            Revansje mot FCK

            Torsdag tar LSK i mot de regjerende mesterne i Royal League, FC København, hjemme på Åråsen. Kampstart er 19:30, og LSK-spillerne med Magnus Myklebust i spissen lover revansje etter tapet i finalen tidligere i år.

            - Ja, det er på tide å ta de nå. Vi har spilt tre kamper mot de i løpet av kort tid, men har ennå ikke fått den seieren som vi har ønsket oss. Nå skal vi revansjere tapet fra finalen, sier Magnus Myklebust i forkant av oppgjøret på Åråsen på torsdag.
            - Det er også naturlig at vi går for seier i og med at vi spiller her hjemme på Åråsen. Her skal vi alltid vinne, fortsetter han med et smil.

            To uavgjort og et tap

            De tidligere kampene i Royal League har ikke gitt LSK-seier mot det danske mesterligalaget. Første kamp i Royal League mot Ståle Solbakkens menn endte 0-0 hjemme på Åråsen for et år siden. Deretter i februar ble det 1-1 i Parken etter at Olivier Occean scoret på frispark. Måneden seinere ble LSK klar for Royal League-finale mot FCK etter å ha slått ut Djurgården i semifinalen sammenlagt 4-1. Finalen i Parken endte dessverre med 1-0-tap, og derfor ønsker alle LSK-supportere seg en seier mot FCK på torsdag.

            Siden sist har FCK vunnet den danske eliteserien, Sas Ligaen. De kvalifiserte seg i tillegg for spill i Champions League, og ingen glemmer vel at de slo Manchester United hjemme i Parken etter scoring av Marcus Allbäck i begynnelsen av november. Garantert en av de største bragdene FCK-trener Ståle Solbakken setter høyest etter han kom til København-klubben for noen år siden.

            FCK spiller sin første kamp i Royal League torsdag, mens LSK har spilt to kamper allerede. På Söderstadion i Stockholm for kort tid siden endte det 1-1, mens hjemme på Åråsen på søndag ble bronselaget fra Stockholm slått med 2-0 etter scoringer av Magnus Myklebust og Arild Sundgot.

            Grunnleggende for FCKs suksess

            Det er ikke ventet at FCKs stjernespiller Jesper Grønkjær kommer til Åråsen på torsdag. Grønkjør sliter med en skade, og ble byttet ut i forrige seriekamp. I følge Royalleague.com har Ståle Solbakken varslet flere endringer på laget på grunn av et omfattende kampprogram den siste tiden med serie-, Champions League- og landslagsspill. Han mener likevel at Royal League er en svært viktig turnering for FCK, og at den tøffe matchingen i det skandinaviske mesterskapet har vært grunnleggende for lagets suksess i Europa i år.
            Kampstart på Åråsen er 19:30.

            Kjøp billetter på forhånd hos LSK-Shopen, alle Narvesen butikker og På Sparket på Åråsen.

            Billettpriser:

            Kr. 100 kr for de over 16 år
            Kr. 30 kr for de mellom 8 og 16 år
            GRATIS for alle barn under 8 år.
            Kun NOTAR-Tribunen vil bli brukt for LSK.
            Diadora-tribunen vil bli Københavns tilholdssted.
            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              FotballMagasinet

              Revansjeoppgjør på Åråsen



              Royal Leagues finalister fra i vår møtes til toppkamp på Åråsen torsdag, når formsterke Lillestrøm tar i mot nordens beste lag, FC København til revansjeoppgjør. Det betyr også trenerduell mellom kameratene Fjørtoft og Solbakken på sidelinjen.

              Kampen torsdag blir det fjerde oppgjøret mellom de to lagene i Royal League, for også i fjor havnet lagene i samme gruppe i tillegg til finalekampen. Oppgjøret på Åråsen i november i fjor ble målløst, mens returoppgjøret i Parken endte 1-1, scoringer av Tobias Linderoth og Oliver Ocean. Selve finalen vant som kjent FCK 1-0, Pimpong avgjorde ett minutt før full tid hjemme i Parken. Dette var klubbens andre strake finaleseier i Royal League.

              Tidenes beste sesong ?
              Lillestrøm imponerte alle med sin 2-0-seier over Hammarby sist søndag. Laget spilte godt fotball med voldsom innsats og scoret to flotte mål. Særlig unge Magnus Myklebust imponerte og spilte trolig sin beste kamp i LSK-trøya. Det ser ikke ut til at spillerne er særlig påvirket av alt oppstyr rundt trenerskiftet i klubben.

              Det er et lag mettet av suksess som besøker Åråsen tordag, for årets sesong har vært den mest suksessrike noen gang. Det startet med finaleseieren over Lillestrøm i Royal League, fortsatte med gull i SAS-ligaen noen uker senere. Så kvalifiserte laget seg for Champions League etter å ha banket Ajax på bortebane og det kuliminerte foreløpig med seieren over Manchester United hjemme i Parken. I tillegg leder laget den danske serien med seks poeng foran vinterpausen.

              Forfall fra Grønkjær
              Fredrik Berglund scoret sitt 50.mål i SAS-ligaen sist helg med sin scoring til 2-0 over Randers, og det etter bare 93 kamper i den danske toppserien. 43 av målene gjorde han på sine 75 kamper for Esbjerg, før overgangen til FCK i sommer. Københavnlaget vant for øvrig 2-1 over Randers, en annen storscorer Marcus Allbäck scoret lagets første mål.

              FCKs stjernespiller Jesper Grønkjær kommer ikke til Åråsen. Den hjemvendte proffspilleren har slitt med skader og ble byttet ut i siste seriekamp. Ståle Solbakken varsler flere endringer på laget på grunn av voldsomt kampprogram de siste månedene med serie, Champions League og landslag for de beste spillerne, men slår fast at Royal League er en svært viktig turnering for hans lag. Solbakken mener FCKs tøffe matching i det skandinaviske klubbmesterskapet har vært grunnleggende for lagets suksess i Europa i år.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                Fra rb:


                Forstår ikke kritikken

                Lillestrøm (ANB):
                I Lillestrøm Sportsklubb rister man på hodet over kritikken mot Royal League. Spillerne kan ikke få fullrost den skandinaviske turneringen.



                Arild Sundgot

                Av: PER KRISTIAN TORVIK

                – Hva synes kritikerne vi burde gjøre da? Ligge på sofaen til ut i januar, spille et par treningskamper mot Lyn og Vålerenga på kunstgress før vi drar til La Manga og komme hjem rett før seriestart, undrer Arild Sundgot.
                – Nå får vi kamptrening mot gode motstandere. Jeg ser virkelig fram til fire kamper mot FC København og Brøndby, sier LSK-spissen til Romerikes Blad.

                Forundret

                Han lurer på hvilken spiller i LSK som er kritisk til Royal League.
                – Du finner ingen hos oss. Det skal jeg garantere, sier Arild Sundgot, som er forundret over holdningen til deler av spillergruppa i Rosenborg. Det er også lagkamerat Espen Søgård.
                – Rosenborg burde heller brukt Royal League til å forberede seg internasjonalt til kampene de skal ha i kvalifiseringen til mesterligaen neste år. Jeg skjønner ikke at enkelte spillere fnyser av turneringen, sier Espen Søgård, som ikke er sliten etter sesongen, selv om LSK har 52 obligatoriske kamper bak seg på ett år.

                Forferdelig

                LSK-leder Per Mathisen synes det er forferdelig at enkelte i toppklubbene har uttalt seg på en måte som gir Royal League et negativt stempel.
                – Jeg må si jeg er blitt forundret over uttalelser som er kommet fra Rosenborg-leiren. Jeg er glad for at Rune Bratseth og Nils Skutle har gått ut og gitt et annet inntrykk av klubbens holdning. De har jo ikke hatt mye å være stolte av så langt, sier han.
                – Spillerne i LSK sier at ingen av dem er negative til skandinavisk vinterfotball?
                – Hadde en av dem gjort det, ville jeg nok tatt ham for meg og lurt på hvorfor. Her får vi utvidet sesongen med en måned i hver ende, vi får spille mot de beste lagene i Skandinavia og får til og med betalt for det. Jeg skal love at så lenge vi er kvalifisert for dette, skal vi gjøre alt for å legge til rette for at vi skal få utbytte av det, og at turneringen skal bli en suksess, sier Per Mathisen.
                Første sjanse til å vise det, er å slå FC København på Åråsen torsdag kveld. Hjemmelaget vil gjerne ha revansj for finaletapet i forrige vinters turnering. (ANB)

                Kommentar

                Working...