Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Jeg tror Uwe er på vei ut. Dessverre.
    Vi bør i hvertfall ha en klar før vi evt kvitter oss med Uwe. Og det er ikke mange kandidater som kan forsvare ett trenerskifte. Jeg ser ikke andre enn Nordlie som kan forsvare ett skifte. Som sagt så vil jeg ikke kvitte meg med Uwe fordi resultatene har vært dårlig Men det er måten han har håndtert visse situasjoner, både på banen og utenfor som gjør at jeg mener Nordlie er bedre. Men resultatene til Uwe er jo jevnt over bra og han har jo nesten fulgt treårsplanen til punkt og prikke.

Slik jeg ser det, så bør vi skifte dersom Nordlie sier ja, eller så bør Uwe få fullføre treårsplanen sin.

Kommentar

• SirBusby
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2006
      • 88

Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Jeg tror Uwe er på vei ut. Dessverre.
      Ligger det noe mer i det enn "tror"? Vet du noe som vi ikke vet?

Kommentar

• Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

Tviler på at Nordlie er aktuell etter at Viking reddet plassen men. Jeg syns uansett Uwe bør få fullføre sin 3års plan, så ser vi om han mer lykke med det 3.året.

Kommentar

• taraldsen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2006
          • 161

SKulle gjærene sett Tom Nordli trene LSK. Kanskje bjarmann som assistent. Men tror absolutt Tom kunne funka bra for Lillestrøm.

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1289

Opprinnelig skrevet av xeR
            Jeg tror Koren er tapt uansett. Tror han har større ambisjoner enn Royal League og Inter Toto cupen...
            ...men kanskje hadde han ikke sagt nei til utfordringen Tom Nordli.

Kommentar

• LasseN
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 1610

Jeg ser ikke poenget med å bytte ut Uwe nå.
              I de to årene han har styrt, kan vi se tilbake på 2 fjerdeplasser, en cupfinale og en Royal League finale (Og forhåpentligvis en god RL runde til)
              Hvis dette skal kvalifisere til tupp i ræva og hadebra, så lurer jeg på hvorfor Erlandsen fikk sitte så lenge som han gjorde.
              LasseN

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1289

Opprinnelig skrevet av LasseN
                Jeg ser ikke poenget med å bytte ut Uwe nå.
                I de to årene han har styrt, kan vi se tilbake på 2 fjerdeplasser, en cupfinale og en Royal League finale (Og forhåpentligvis en god RL runde til)
                Hvis dette skal kvalifisere til tupp i ræva og hadebra, så lurer jeg på hvorfor Erlandsen fikk sitte så lenge som han gjorde.
                Erlandsen gjorde iallefall maks ut av gråstein. Rösler har rådet over et helt annet spillermateriale enn det Erlandsen noensinne gjorde. Hva har vi igjen?
                INGENTING!!!

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  ...men kanskje hadde han ikke sagt nei til utfordringen Tom Nordli.

Les denne du
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• LSK N/B
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 830

Mulig jeg har skrevet det før, men synes også at Uwe burde få bli. Synes resultatene er tifredstillende. Om vi skal bytte trener har jeg stor tro på Skogheim. Han har fått til mye med KIL, uten å bruke noe særlig penger.
                    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Erlandsen gjorde iallefall maks ut av gråstein. Rösler har rådet over et helt annet spillermateriale enn det Erlandsen noensinne gjorde. Hva har vi igjen?
                      INGENTING!!!
                      2004:
                      Keepere
                      Per Magne Misund
                      Emille Baron
                      Eirik Jansen

Forsvar :
                      Frode Kippe
                      Peter Werni
                      Pål Steffen Andresen
                      Andreas Thorud
                      Shane Stefanutto
                      Christoffer Andersson
                      Romanus Orijenta

Midtbane :
                      Pål Strand
                      Espen Søgård
                      Johan Petter Winsnes
                      Stian Berget
                      Gylfi Einarsson
                      Tom Kristoffersen
                      Kasey Wehrman
                      David Vidarsson
                      Robert Koren
                      Thomas Bjerk

Angrep :
                      Arild Sundgot
                      Magnus Powell
                      Eirik Soltvedt
                      Mato Grubisic
                      Michael Mifsud

2005:
                      Keepere
                      Per Magne Misund
                      Eirik Jansen
                      Heinz Müller

Forsvar :
                      Frode Kippe
                      Anders Rambekk
                      Pål Steffen Andresen
                      Harald Hauge
                      Shane Stefanutto
                      Christoffer Andersson
                      Martin Rosenkilde

Midtbane :
                      Pål Strand
                      Espen Søgård
                      Johan Petter Winsnes
                      Kasey Wehrman
                      David Vidarsson
                      Robert Koren
                      Thomas Bjerk
                      Sasa Radulovic

Angrep :
                      Arild Sundgot
                      Magnus Powell
                      Magnus Myklebust
                      Eirik Soltvedt
                      Mato Grubisic
                      Michael Mifsud
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• LasseN
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 1610

Erlandsen gjorde iallefall maks ut av gråstein.
                        Så en 2. plass, ellers stort sett midt-på-tabellen plasser er å gjøre maks ut av ting?
                        LasseN

Kommentar

• Fjeller'n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 905

Opprinnelig skrevet av xeR

Litt off-topic, men som det står i denne artikkelen:

- Jeg har fått flere tilbud, og er svært nære med å skrive under, innrømmer sloveneren og fortsetter med en sjokkmelding til Kanarifansen.
                          - Jeg kan komme til å skrive under allerede om et par dager.

Ja jøss. Jeg er virkelig sjokkert. Dette kom som en skikkelig bombe. Not.

Stian
                          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

Det blei en flott avslutning på sesongen reint spillemessig med to solide flermålsseiere hvor laget i tillegg holdt nullen.

Folk kan skrike seg hese over Uwes feighet og manglende taktiske ferdigheter under dagens kamp uten at det imponerer meg i det hele tatt. Det var ikke i dag vi tapte medaljene.

Sesongevalueringen må selvfølgelig ta for seg grunnene til at vi har punktert på slutten av så mange matcher, og med det utgangspunktet vi har hatt gjennom hele sesongen er det uten tvil svært bittert at det bare blir potetgull igjen.

Uwe og trenerteamet må ta sin del av ansvaret for resultatene, men jeg forventer at en evaluering tar for seg både positive og negative ting.

Ingen av oss debattanter har noe som helst holdepunkt for å si at en annen trener ville sikra gull og glitter med årets mannskap og ressurser for øvrig - det blir bare rein gjetting.

For min egen del synes jeg det virker klokt om klubben holder seg til Uwes kontrakt. Det betyr at han skal gå på en sesong til. Viser Fugla gode takter under årets Royal League og er i toppen av tabellen ved halvspilt 2007 er det bare å forlenge kontrakten - til jubel fra alle dagens kritikere. Subler vi derimot rundt i Kongeligaen og mislykkes i starten av neste sesong er det to muligheter. Fade ut kontrakten og jobbe langsiktig mot en annen trener, eller avskjed på grått papir - og ny trener inn.
                            Vidar Evje

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Opprinnelig skrevet av KFL109

For min egen del synes jeg det virker klokt om klubben holder seg til Uwes kontrakt. Det betyr at han skal gå på en sesong til. Viser Fugla gode takter under årets Royal League og er i toppen av tabellen ved halvspilt 2007 er det bare å forlenge kontrakten - til jubel fra alle dagens kritikere. Subler vi derimot rundt i Kongeligaen og mislykkes i starten av neste sesong er det to muligheter. Fade ut kontrakten og jobbe langsiktig mot en annen trener, eller avskjed på grått papir - og ny trener inn.
                              Greit nok, men dilemmaet er at det er nå Nordlie er ledig. Hvem som er ledig om åtte måneder vet vi ikke.

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Greit nok, men dilemmaet er at det er nå Nordlie er ledig. Hvem som er ledig om åtte måneder vet vi ikke.
                                Er han ledig da? han har jo ikke sagt at han ikke vil fortsette med Viking..

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Kontrakten hans er gått ut. Og familien hans er vel ikke så veldig ivrig til å flytte på til Stavanger. Men jeg er usikker på om han bor i Skien eller om han bor i Kristiansand. Når han trente Start bodde han i Skien en god stund men jeg vet ikke om de flyttet til Kr.sand. Hvis han fortsatt bor i Skien, hvor dama hans kommer fra, er sjansen større for at han kan trene LSK. I tillegg er han jo fra Lillestrøm.

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Satt og slettet noen dokumnter fra mappa mi på pcen, og fant et word-dokument jeg lagde etter seieren mot enga på ullevål for å henge opp på jobben...

Etter 7 serierunder hadde vi 17 poeng på 1.plass, og enga hadde 5 poeng og lå på siste... vi hadde +6 og de hadde -4 i målforskjell.. Fy jeg var høyt oppe da, og imorgen blir det ikke moro på jobb..

Kommentar

• Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1634

Det virker som Tom Nordlie er i ferd med å få sin egen fanklubb her inne. Jeg må si jeg er langt i fra overbevist om at han er den rette til å overta Lillestrøm. Resultatene han har oppnådd som trener i andre klubber er varierende. Alt fra nedrykk med Vålerenga til en sterk 2. plass med Start i fjor. Men det største tankekorset er at han har blitt sparket fra omtrent samtlige klubber han har trent. Viktigheten av kontinuitet nevnes stadig. Jeg har en følelse av at det eventuelt kommer til å bli utfordrende for Lillestrøm å leve med Nordlie i mange år. Ved ansettelse av en trener må det legges vekt på både fotballfaglige og mennesklige egenskaper. Jeg stiller spørsmålstegn ved om Nordlie har tilstrekkelig av de sistnevnte egenskapene.

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        Kontrakten hans er gått ut. Og familien hans er vel ikke så veldig ivrig til å flytte på til Stavanger. Men jeg er usikker på om han bor i Skien eller om han bor i Kristiansand. Når han trente Start bodde han i Skien en god stund men jeg vet ikke om de flyttet til Kr.sand. Hvis han fortsatt bor i Skien, hvor dama hans kommer fra, er sjansen større for at han kan trene LSK. I tillegg er han jo fra Lillestrøm.
                                        Utifra hva jeg har lest bor Nordlie fortsatt i Skien, og at han derfor stiller seg tvilende til å flytte til Kristiansand. Det er forøvrig antagelig litt for langt å pendle mellom Skien og Lillestrøm også, men det er vel mer tenkelig at han kommer tilbake til sin hjemplass enn at han drar til Stavanger om begge tilbud dukker opp.

Jeg frykter at Uwe kan være på vei ut allerede, jeg har fått inntrykk av at det er en del spillere som ikke er fornøyd med Uwe gjennom lobbyvirksomhet og kilder som har hatt kontakt med spillere. I tillegg har vi ikke levert når det gjelder, og det er dermed forståelig at en mann som Per Berg krever en grundig research for å se etter bedre kvalifiserte trenere da han har investert mye penger i dette prosjektet.

Så gjelder det å finne treneralternativer, Tom Nordlie er nevnt. Jeg er usikker, jeg vet ikke hvor langsiktig han er, men jeg har troa på at han kan gjøre det bra som LSK-trener med utpregete kantspillere i Riise og Husar. I tillegg har jeg troen på at Arnarsson skal fylle rommet etter Koren som nå åpenbart forsvinner ut portene sammen med Mifsud. Synes likevel det er tidlig å spekulere i trenerspørsmålet, aller helst ønsker jeg at Uwe fortsetter og tar oss til seriegull og cupfinale neste år!
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

Og fortsetter:
                                          - Akkurat nå er hensynet til familien viktigst. Det å være fotballtrener på toppnivå innebærer mye flytting, som kan være en belastning for familien. Derfor blir det avgjørende om familien ønsker å flytte til Stavanger. Vi har tross alt et hus i Skien, sier treneren som tjente 700.000 kroner inkludert bonusen for å ha reddet plassen for Viking.
                                          - Står ikke på pengene\
                                          Ole Rugland er klokkeklar:
                                          - Det skal ikke stå på penger. Vi ønsker Tom Nordlie med videre, slår Rugland fast.
                                          - Hvor lang kontrakt er Dere villig til å tilby Nordlie?
                                          - Det har jeg ingen kommentar til foreløpig, svarer Rugland, og vil heller ikke kommentere om Viking har andre trenerkandidater på blokken dersom Nordlie takker nei.
                                          - Fokuset vårt nå er først og fremst å forlenge med Nordlie, sier Rugland.
                                          - Hvor viktig er det for Viking er det å ha kontinuitet på trenersiden?
                                          - Nå er det helt klart veldig viktig for oss å ha kontinuitet på det sportslige. Det gjelder både på trenersiden, det sportslige apparatet og spillermatriellet, sier Rugland.
                                          Får midler til spillerkjøp
                                          Og kommer med følgende lovnad til Nordlie:
                                          - Jeg kan love Nordlie at han skal få de midlene han vil til spillerkjøp om han fortsetter. Vi har brukt masse penger på spillerkjøp tidligere, og har økonomien til å hente nye spillere til Viking, fastslår Rugland.
                                          - Men nå må Dere unnskylde meg, nå skal jeg opp på festen og feire at plassen er sikret!
                                          Bor i Skien ja. Virker som om Viking er villig til å bla opp.

Kommentar

Working...