Evaluering av Uwe og Gunnar - ny trener på gang?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Sakser følgende fra RBs nettmøte med Uwe:

SPØRSMÅL:

"Hei Uwe!
    Jeg synes du har gjort mye bra med laget, men også en del feil.
    1. Hva vil du selv si at du har lært denne sesongen? Jeg tenker da på i måten å lede laget på og i behandlingen av enkeltspillere?
    2. Hvis du trener laget også i 2007, vil du vise litt mer åpenhet og imøtekommenhet i forhold til klubbens omgivelser (supportere, presse osv.)?

Skrevet av: Investor"

SVAR:

"Som trener må jeg hver dag ta mange avgjørelser, og selvfølgelig vil noen av dem være feil.En av mine styrker er at jeg lærer av mine feil, og forhåpentlig vil jeg ikke gjøre dem om igjen for ofte. I løpet av de to siste årene tror jeg likevel at jeg har tatt flere gode enn dårlige avgjørelser. Jeg mener jeg har et åpent forhold til supportene. Det var blant annet mitt ønske å ha åpen kafe med spillere, trenere og supportere dagen før hver kamp. Jeg har også tilbudt supporterne et månedlig møte med spillere og trenere, men Kanari-Fansen har ikke benyttet seg av den sjansen. Når det gjelder pressen, kan man ikke alltid være åpen. Særlig ikke når det gjelder nye spillere og strategi for framtida. Det må folk i Norge bli vant til fordi vi konkurrerer med mange andre klubber om å få spillere til LSK. - Uwe"

Liker svaret til Uwe her. Tyder på at han har et utviklingspotensiale.

Kommentar

• Errevs
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jun 2005
      • 200

"Jeg har også tilbudt supporterne et månedlig møte med spillere og trenere, men Kanari-Fansen har ikke benyttet seg av den sjansen."

hvis dette er fakta, så lurer jeg hvorfor ikke dette er arrangert?

Kommentar

• hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 440

Tror folk skal stikke fingeren litt i jorda å se at vi faktisk ikke er bedre enn det vi er. Laget har flere mangler, og sammenligner man litt stallen med andre så synes jeg Uwe har gjort en god jobb.

Uten Koren og Mifsud neste år så tviler jeg sterkt på om vi kan klare medalje, til det har disse to dominert på laget. Ser heller ingen andre som kan steppe inn å ta ansvar. Dersom Koren forsvinner i løpet av uka skal det bli spennende å se resulatene i RL - Tror ikke det går så bra som i fjor.

Vi ryker i gruppespillet i RL og tipper 6 plass neste sesong.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Vi har mange spillere med stort potensiale i motsetning til de fleste andre klubber. Vi er ikke nødt til å sette inn "gråstein" noe sted. Det er svært mye ungt talent i klubben vår som ikke har nådd toppen ennå. Håpet er at disse får tillit i vinter og kan markere seg i likhet med Shane i fjor.

Det er soleklart at vi ikke vil finne noen "Koren" erstatter, men jeg tror at flere spillere vil ta steget frem neste år og vise seg frem. Spillere som Pall-Gunnarsson og Pelle Nilsson var ikke hete navn før sesongen.

Får vi en fungerende venstrekant på nivå med Riise og en stabil midtbanespiller (mitt håp er at Kiko får tillit i vinter) kan fort Occean skåre 17 istedet for 7 mål neste sesong.

Greit at Koren er en meget god spiller, men vil han etterlate et gapende sort hull på midten? Får laget suksess vil vi glemme ham fort. Er det noen av dere som har savnet Gylfi i år? Han var jo uerstattelig og en av ligaens beste spillere det året han herjet. Håper alle kan se fremover - enkeltspilleres formsvikt og derav mange utskiftninger ødela for oss i år.
          Last edited by reka; 06.11.2006, 12:55.

Kommentar

• Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1634

Opprinnelig skrevet av reka
            Vi har mange spillere med stort potensiale i motsetning til de fleste andre klubber. .
            Mener du dette? Når både Vålerenga og Rosenborg spiller med flere tenåringer.

I går ble det nevnt på tv at VIF har 15 spillere på yngre landslag. Hvor mange har vi?

Kommentar

• Errevs
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2005
              • 200

At vi i det hele tatt var sett på som en forhåndsfavoritt var litt rart da spesielt rbk hadde en betydelig bedre stall enn oss. Men en topp 3 plassering burde ha vært innen rekkevidde, det viste seg at den også var, men marginene var desverre ikke på vår side.
              vif har hatt en meget god avslutning på sesongen i motsetning til vår vanlige høstformsvikt.

Om rösler bør ta på seg skylden for "svikten" her er ikke jeg i stand til å svare på, men han har etter min mening hatt noen meget dårlige taktiske vurderinger i løpet av sesongen som har kostet oss mange poeng, men det lett å være etterpåklok.

Kommentar

• Speeder
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 951

Opprinnelig skrevet av Errevs
                At vi i det hele tatt var sett på som en forhåndsfavoritt var litt rart da spesielt rbk hadde en betydelig bedre stall enn oss. Men en topp 3 plassering burde ha vært innen rekkevidde, det viste seg at den også var, men marginene var desverre ikke på vår side.
                Hvis du skal begynne å se på marginer, hadde også gullet vært innen rekkeviddde, hvis marginene hadde vært på vår side hele tiden.
                Tore Galgerud

Kommentar

• veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

Jeg postet i kamptråden mot Lyn at jeg skulle ønske Tom Nordlie tok over for Uwe i LSK. Jeg liker Uwe, men tror Nordlie kunne tilført LSK mer!

Kom hjem!

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Dole

I går ble det nevnt på tv at VIF har 15 spillere på yngre landslag. Hvor mange har vi?
                    Jeg snakker ikke om juniorspillere. Disse er oftest alt for ustabile til å bety noe over en hel sesong. Synes også det er feil å satse såpass mye på dem som VIF og tildels Lyn gjør - risken er at de ikke takler en nedtur og 2. lag etter perioder med gode resultater. Spillere bør bygges opp gradvis.

Jeg tenker på spillere i begynnelsen av tyveårene og opp til 25-28 år- Etablerte spillere med nok rutine som fremdeles "lærer". Spillere med nok rutine som Riise, Bertheussen, Mouelhi, Kali, PSA, Myklebust.

Både RBK og Søpla har mange eldre spillere i troppen som neppe vil bli bedre - Johnsen, Basma, Iversen, Kvarme etc. vil neppe ta noen syvmilssteg som spillere eller tilføre laget noe nytt. LSK har et yngre lag med et større potensiale....

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Opprinnelig skrevet av Dole

Det er riktig at Vålerenga har mange spillere på yngre landslag, men husk på at det er et hav av spillere som har et stort talent i ung alder, men som aldri utvikler seg til å bli en toppspiller. Det er i tillegg lettere for VIF å få opp yngre spillere, da stort sett alle de beste spillerne i ungdomsaldern i Oslo velger å gå til VIF eller Lyn. Når det gjelder Rosenborg er det ingen som kan konkurere med prislappen de setter på yngre spillere, og da Tettey og Skjelbred ble hentet fra et eller annet Tv3-program hvor unge spillere skulle vise seg fram, var det ingen som kunne måle seg med pengesekken til trønderne. Nettopp derfor må LSK være smartere på markedet enn disse klubbene.

Spillere på U-15/U-16 landslag er dessuten såpass uferdige at de trenger minst 2-3 år som regel før de får sine innhopp i Tippeligaen. LSK har nå en del yngre spillere som har vært i klubben i 1-2 år, i tillegg til Husar og Arnarsson som vi får håpe klarer å kjøre seg inn til vintern. Jeg er spent på disse to.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

Har hørt rykter om at det sannsynligvis blir trenerbytte til neste sesong, men hva vet vel jeg...

Kommentar

• knekken
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Nov 2006
                          • 2

har mye å takke tyskern for.... men tror ikke han er rette mannen til å få fugla enda høyere på tabellen....

få tom nordlie hjem

Kommentar

• Øyvind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2006
                            • 292

Opprinnelig skrevet av knekken
                            har mye å takke tyskern for.... men tror ikke han er rette mannen til å få fugla enda høyere på tabellen....

få tom nordlie hjem

To forhold ved eventuelt trenerbytte er i mine øyne viktig. For det første mener jeg det er viktig med kontinuitet. Det er vitkig at trenere får tid til å utvikle et vinnerlag, og da er tre år ikke for mye forlangt. Dette taler for et nytt år med Rösler. I tillegg blir det fort kortsiktig og lite hensiktsmessig å bytte trener for ofte. Se bare på den treneruroen Rosenborg har lidd under de siste årene, fem trenere på fem år.

Samtidig er det viktig at det stilles høye krav til trenere og deres ansvar for at laget presterer. Jeg mener at fjerdeplassen er en stor skuffelse sett sesongen under ett, og at Uwe har sin del av ansvaret for at høsten ble som den ble. Taktiske disposisjoner og manglende even til å stå kampen ut taler mot Rösler.

Nå har det seg sånn at Tom Nordlie er ledig på markedet, tror han har store motforestillinger mot å ta over Viking permanent. Jeg tror det er Nordlies største ønske om å trene Lillestrøm og at han ville sagt ja til et evt tilbud. I tillegg tror jeg han har vinnerviljen og evnen til å motivere og å få gutta til å tro på at gull er mulig. Dette er noe Rösler kanskje mangler.

Jeg er derfor for at Nordlie blir Lillestrøm trener, men mener samtidig det er gode grunner til at Rösler bør sitte ut kontraktstiden. Uansett er dette et vanskelig valg klubbledelsen står ovenfor. Men, jeg har tillit til at den beslutningen de kommer til er det beste for klubben.

Kommentar

• Eiriqen
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Aug 2006
                              • 105

Få Keiko til Sportsklubben!
                              Team Wenche Myhre
                              Skjettengutta
                              "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

Kommentar

• KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

Nå har det seg sånn at Tom Nordlie er ledig på markedet, tror han har store motforestillinger mot å ta over Viking permanent. Jeg tror det er Nordlies største ønske om å trene Lillestrøm og at han ville sagt ja til et evt tilbud. I tillegg tror jeg han har vinnerviljen og evnen til å motivere og å få gutta til å tro på at gull er mulig. Dette er noe Rösler kanskje mangler.
                                Trur ikke Nordlie akkurat har store motforestillinger mot å bli Viking-trener på permanent basis. Det som var avgjørende, var jo hva familien hans ønsket. Og Viking var visst villige til å legge ganske mye penger på bordet, for å sikre seg Nordlie.....

Det kan godt hende at du har rett i det du sier....at han har vinnerviljen, og evnen til å motivere. Men av det vi har sett så langt, så gjelder vel dette i relativt korte perioder. Vi så jo hvordan Start gjorde det i første halvdel av sesongen. Var ikke mye vinnervilje og motivasjon i det laget da. Virker som om han "funker bra" i perioder på 2-3 år, men så er det et eller annet som skjærer seg.

Men uansett, så er det styret i klubben som avgjør, og jeg har tro på at de tar den riktige avgjørelsen.

KimFL

Kommentar

• Øyvind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 292

Opprinnelig skrevet av KimFL

Det kan godt hende at du har rett i det du sier....at han har vinnerviljen, og evnen til å motivere. Men av det vi har sett så langt, så gjelder vel dette i relativt korte perioder. Vi så jo hvordan Start gjorde det i første halvdel av sesongen. Var ikke mye vinnervilje og motivasjon i det laget da. Virker som om han "funker bra" i perioder på 2-3 år, men så er det et eller annet som skjærer seg.

KimFL
                                  Helt enig. Det er jo dette som er det store "aberet" med Nordlie. Slik det har vært tidligere sliter jo han nærmest ut spillere og støtteapparat, men sine høye krav og sitt enorme ønske om å være best.

Spørsmålet er derfor om det er noen forskjell på de klubbene det har gått galt i og Lillestrøm. Det tror jeg det er. Jeg mener Lillestrøm har spillertypene som vil kunne tåle en slik trener. Eksempler er Kippe, Riise, Sundgot m.fl.
                                  I tillegg mener jeg Lillestrøm har en administrasjon som er mer profesjonell, og med sterke ledertyper som kan "takle" en trener som Nordlie.

Det er altså mer samsvar mellom de evner som ligger i klubben og de ambisjoner Nordlie har, derfor mener jeg han kunne overlevd lenger en to år i Lillestrøm.

Må også understreke at jeg ikke er absolutt for at Rösler sparkes, men vil bare trekke opp Nordlie som en evt. kandidat.

Kommentar

• chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

Hva er i såfall forskjellen mellom Nordlie og Røsler? Begge er, slik jeg ser det, sterke vinnertyper som krever mye fra omgivelsene. Men whats new? Det samme er Eggen, Rekdal og flere andre topptrenere - uten å dermed si at det er det som må til for å vinne....

Det har jo versert rykter på forumet om at enkelte spillere har problemer med Røsler. Hvem tror at så ikke vil skje med Nordlie. Det skjedde i hvert fall i Start....
                                    Bølerkanaris

Kommentar

• Øyvind
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 292

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                      Hva er i såfall forskjellen mellom Nordlie og Røsler?

Det har jo versert rykter på forumet om at enkelte spillere har problemer med Røsler. Hvem tror at så ikke vil skje med Nordlie. Det skjedde i hvert fall i Start....
                                      Tror Rösler lider litt av manglende erfaring. Dette er en av grunnene til at han kan, og bør heve seg neste år.

Når det gjelder misnøye blant spillere tror jeg man er en dårlig trener hvis ikke enkelte spillere tidvis er misfornøyd. Merk tidvis! De gode trenerne er de som snur misnøyen til økt motivasjon, øker prestasjonsnivået til spillerne og tar laget et steg videre. Det kan jo spekuleres i at dette har vært en magel hos Rösler. Så vidt jeg har lest fikk eksempelvis ikke Rambekk noen begrunnelse fra Rösler om hvorfor han ble satt ut av laget, så mye som han har spilt i år synes jeg de er kritikkverdig.

Kommentar

• Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

Linderoth

Norsk interesse for Linderoth

Anders Linderoth kan komme til å vende tilbake til norsk fotball.
                                        (FOTO: ERLEND AAS/SCANPIX)

Etter fem år som hovedtrener i Hammarby kan Anders Linderoth være på vei tilbake til norsk fotball.

56-åringen har en fortid som trener i Stabæk i Tippeligaen. Nå skal flere klubber være interessert i å hente svensken tilbake til norsk fotball.

I Norge står blant annet stillingen som sportsdirektør i Brann ledig, samtidig som Vålerenga foreløpig ikke har bekreftet at Petter Myhre blir hovedtrener de neste sesongene.
                                        - Jeg har hatt kontakt med et lag fra Superettan i Sverige og et par norske klubber. Men jeg er ikke i forhandlinger med noen foreløpig. Jeg har ikke hørt noe fra danske klubber, men dukker noe opp er det klart jeg vil diskutere dette. Nå skal jeg ha et par uker ferie, så får vi se hva som skjer i løpet av november, forteller Linderoth til det danske fotballmagasinet Forza.
                                        Før han overtok trenerjobben i Hammarby var Anders Linderoth sjef i Stabæk, hvor også sønnen Tobias har spilt.
                                        I løpet av sin aktive karriere spilte Linderoth for blant annet Helsingborgs IF og Olympique Marseille.

Hva med han her?? Kanskje det er han lillestrøm allerede har i tankene?

Kommentar

• MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

Faen ikke Linderoth.Kanskje hvis han tar med seg sønnen sin som erstatter for Koren.

Håper Uwe får ett nytt år å bevise på.Om han ikke får det er jeg meget fan av Keiko tanken.

Kommentar

Working...